اگر بین خودروهای اسپرت هوندا، نام NSX و یا نهایتاً هوندا سیویک تایپ R را در ذهن دارید، میتوانید یک گزینه مینی رودستر را نیز به لیست خود بیافزایید. خودرویی که به هیچ عنوان در ویژگیهای اسپرتی با برادران خود قابل قیاس نیست اما لااقل خودروی مفرح و با رانندگی دلپذیری میباشد.
هوندا S600 رودستر، بر اساس نسخه کانسپتی که در سال ۲۰۱۳ در نمایشگاه توکیو رونمایی شد، ساخته شده است. موتور بسیار کوچک سه سیلندر این خودرو با حجم تنها ۶۶۰ سیسی و با کمک توربوشارژر عمل میکند و ۶۳ اسب بخار خروجی دارد. محل نصب پیشرانه در میانه خودرو و پشت صندلیها میباشد. نسخههای صادراتی به خارج از ژاپن، از موتور توربوی قویتری به حجم ۱.۰ لیتر و با توان ۱۲۵ اسب بخار بهره میگیرند. انتقال نیرو به چرخهای عقب، شاسی ساخته شده با آلومینیوم و فولاد سخت، وزن بسیار سبک ۸۳۰ کیلوگرمی و سقف بازشونده دستی، از موارد قابل ذکر این خودرو میباشند. سیستم توربو با هندسه متغیر، زمان تأخیر اندکی دارد و ردلاین موتور به ۷۷۰۰ دور بر دقیقه افزایش داده شده است. گشتاور نیز از دور ۲۵۰۰ به بالا در اوج قرار میگیرد. هر چند از دور موتور ۵۰۰۰ تازه غرش آن شروع میشود. همانند مدل افسانه ای S2000 در این مدل هم از گیربکس شش سرعته دستی با شیفت کوتاه و سریع استفاده شده است. تقسیم وزن ۴۵/۵۵ روی محورهای جلو و عقب و نقطه ثقل پایین، تعادل بینظیری در حرکات در جادههای مارپیچ به خودرو بخشیدهاند.۲۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
سرباز وظیفه احسان آرسنالی
۱۱ فروردین ۱۳۹۴یعنی این رو میخرن؟
شیطان
۱۱ فروردین ۱۳۹۴حواست باشه داری جایی زندگی می کنی که مردمش 80 میلیون پول بالای چینی های بی نام و نشان می دن .
مجتبی
۱۱ فروردین ۱۳۹۴آره رفیق چشه مگه به نظرت از پراید بهتر نیست ؟ از سمند بهتر نیست ؟ از 405 که از سال 2000 تا الان هیچ تغییری نکرده و دارن ورژن های 15 سالشون رو به خورد ما میدن بهتر نیست؟ خدایی چهرش همه اینا رو میخره البت قبول دارم یکم ضعیفه.
مجتبی
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ببخشید به خوردمون نمیدن بهمون میفروشن.
NA-NikandreosApotheon-NA
۱۲ فروردین ۱۳۹۴20
AliZeus
۱۲ فروردین ۱۳۹۴نگران کاری که نمی تونی بکنی نباش داداش! :D
به فکر پراید باش
جواد
۱۱ فروردین ۱۳۹۴تو ژاپن از این دست ماشینها زیاد تولید میشه طرفدارم زیاد داره مثل ماشینهای کی کار جعبه شکلشون همه از موتور 3 و4 سیلندر با حجم خیلی پائین استفاده میکنن کلا بدرد ابعاد فیزیکی خود ژاپنیها میخوره
Lamborghini REVENTON
۱۱ فروردین ۱۳۹۴یعنی این موتورش از پراید کمتر قدرت داره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ولی وزنش عالیه
احمدرضا
۱۱ فروردین ۱۳۹۴خیلی ماشینه باحالیه
Archi khan
۱۱ فروردین ۱۳۹۴خیلی با نمکه
عصرها برا دور زدن تو ناژوان خوبه …!
Taghavi motors
۱۱ فروردین ۱۳۹۴طراحی فوق العاده ای داره اما کاش موتورش حداقل 1600ccبود
parsa
۱۱ فروردین ۱۳۹۴عزیزان من قوی ترین خودروی تولید ایران ۴۰۵ و سمند هستند با۱۰۳اسب بخار.با حجم بالاتر از این هوندا،تازه تکنولوژی اصلا درشون بکار نرفته.سقفشون باز نمیشه لذت ببری ولی اب ازش میاد تو کابین .اونوقت می خواید بگید این ماشین از ماشینای ایرانی بهتر نیست؟تازه بدتر هم باشه ترمز داره.کلی از خوناده ی ما محصولات ایران خودرو سوار میشن همشون میگفتن اگه ترمز ای بی اس فعال شه ماشین بره رو مانع ترمز می بره باورم نشد تا دیروز که جلوی پلیس راه شیراز-گچساران با سرعت چهل کیلو متر ترمز گرفتم ،ترمز برید صندوق یه پراید رو اوردم پایین.رادیاتو و شل جلو و جلو پنجره و فن های ماشین خودم هم شکست کاپوت هم دیدم نیاز به رنگ داره.ال نود و سمند هم بعضیاشون این مشکل رو دارن.
reza
۱۲ فروردین ۱۳۹۴آقا من سه ساله گواهی گرفتم ، اولین ماشینم یه پراید بود که الته راضی بودم تقریبا ،بعدش یه هوندا سیویک ۱۹۹۴ به علت تازه کار بودنو و عشق ماشین شیره ی ماشینو در اوردم موتورو داغونن و فلان عوضش کردم ، پرشیا عموم رو گرفتم یه مدت بعد دوباره اونم فروختم یه پرشیا صفر گرفتم ، باورتون نمیشه من چقدر از این ماشین میترسم و بدم میاد نا شکری نمکنم ، اما abs این خودرو بیشتر زده خرابش کرده ، بعضی اوقات که abs فعال میشه ترمز اصن عمل نمیکنه !!! ترمز هوندا سیویک بیست سال پیش۳ برابر نرمتر و قویتر از هر چی که ایرانخودرو تولید کرده هستش ، یه بارم به خاطر این ترمزش تصادف کردم ، کلا ترمز نمیزاره اون کارایی رو که با سیویک میکردم رو انجام بدم ،از وقتی پرشیا گرفتم هیچ درگی رو نبردم ، در حالی که با سیویک مزدا ۳ ماکسیما کرولا و گل و نقطه میکردم . اما در کل بگم که پرشیا رخ خوبی داره و من اون رو به 206 ترجیح دادم ، حداقل به خاطر اینکه راحت تره و شاید امن تر هم باشه . لبه ی در هم چون عریضه میتونی دستتو بزاری لم بدی رانندگی کنی ( اینشو خیلی دوست دارم ) ، صندلی های عقبشم که جاداره خیلی کارا میشه کرد :D . نتیجه ی اخلاقی : ( هیچ وقت ایران خودرو نخرید ، هوندا هم نخرید ، برید یه ماشین المانی بخرید یا یه ماشین گنده که عقبش زیاد جا داشته باشه :D )
parsa
۱۱ فروردین ۱۳۹۴راستی طبق دروغ های سایپا قوی ترین موتور پراید موتور نامکو مگا ۱هستش با ۸۹اسب بخار قدرت.منظور من موتور یک لیتری هوندا بود
امیر
۱۱ فروردین ۱۳۹۴ببخشید که سوالم ربطی به پست نداره ولی اجبارا همین جا فقط میتونم بپرسم.
فرق فورد موستانگ شلبی با فورد موستانگ GT چی هست؟
فرق شورلت کامارو z28 با شورلت کامارو zl1 و ss چی هست؟
تفاوت قیمتشون به چه صورت هست؟
و شما بین فورد موستانگ و شورلت کامارو کدوم رو انتخاب میکنید؟
واقعا ممنون میشم راهنمایی کنید،جواب این سوالات حیاتی هست.
لطفا تایید کنید…
سامان از تبریز
۱۲ فروردین ۱۳۹۴خیلی هم خوبه
هم خوشگله هم ایمن هم اقتصادی
احتمالا مصرف ترکیبی سوختش 5 لیتر هست
مطمئن باشید شتابش هم زیر 8 ثانیه هستش
من مدل یک لیتری توربو رو به هیوندای ولستر ترجیح میدم
Amin.
۱۲ فروردین ۱۳۹۴عجب چیزیه!!
اصن علاقه عجیبی بش پیدا کردم!
یه ماشین کوچیک سبک کم مصرف اسپورت دوس داشتنی ارزون، عالیِ عالیه آقا به درد جوونا میخوره. اگه اینجا بود ما هم جای این که پراید بگیریم کف خوابش کنیم اسپورتش کنیم، یکی از اینا میگرفتیم!!!! والا به قرآن.
اصن تا موتورشو خوندم یاد پراید افتادم :(
به نظرم خیلی خوبه.
آفرین به هوندا، خیلی جرئت به خرج داده که همچین مدلی تولید میکنه.
milad
۱۲ فروردین ۱۳۹۴هم خوشکله هم قیمت مناسب
سعید
۱۲ فروردین ۱۳۹۴قدرت و وزنش اندازه پرایده ولی حجم موتورش نصف پرایده!
فکر کنم این ماشین با این ظاهر و اندازه و قدرت کم بیشتر یه ماشین خانم پسند باشه
(((RETOLEX(((REZA
۱۲ فروردین ۱۳۹۴واقعا زشته، اسم پراید رو جلو این میارین