مسئولیتپذیری ژاپنیها مثال زدنی است و البته این وظیفهی سازندهی هر وسیلهای است که در صورت بروز هرگونه مشکل -که ریشه در کوتاهی سازنده داشته باشد-، سریعا اقدام به یافت راه حلهای احتمالی کند و از ایجاد خسارت بیشتر به مشتریان جلوگیری نماید.
حال به نظر میرسد که خودروهای سری CR-V و Fit هوندا با مشکل جدی در کیسههای هوای تولید Takata روبرو شدهاند و مانند سالها قبل که کیسههای هوای ساخت داخل بدلیل عدم رعایت نسبتهای لازم مواد شیمیایی، باعث خفگی سرنشینان میشد، اینبار نیز شدت انفجار به حدی است که تا به امروز بیش از ۱۰۰ سانحه ناشی از این کم دقتی هوندا گزارش شده است!
برخلاف فراخوانهای قبلی هوندا که تنها مختص آمریکای شمالی بود و در طی آن حدود ۳۴ میلیون خودرو برای رفع عیب به سرویس هوندا مرجوع شدند، اینبار فراخوان هوندا سراسر جهان را پوشش میدهد و تا به الان ۱/۶۳ از این ۴/۵ میلیون خودرو، تنها در ژاپن شناسایی و به سرویس هوندا فراخوانده شدهاند و با یک تقسیم ساده متوجه میشویم که حداقل یک چهارم تعداد خودروهای معیوب در ژاپن به فروش رسیده است و خب، شانس مشکل در کیسه هوای خودروهای دیگر به ۱ در ۳ میلیون کاهش مییابد!
در نظر داشته باشید که تا به حال حدود ۸ مرگ و بیش از ۱۰۰ جراحت به طور مستقیم در آمریکا تحت تاثیر این کمکاری Takata و هوندا گزارش شده است و هرچند این تعداد در ۳۴ میلیون خودروی معیوب واقعا ناچیز به شمار میآید، اما به هر حال ما با فامیلی موتورز ارتباط برقرار کردیم تا در مورد خودروهای هوندا CR-V داخل کشور مطمئن شویم و جویا باشیم که آیا این فراخوان شامل کشور ما نیز میشود و یا خیر؟ به هر حال “نمایندهی رسمی” بودن تنها به معنی پیش فروش ماشین و تحویل با تاخیر ۱ ساله نیست و چنین خدماتی نیز در منشور خدمات یک “نمایندهی رسمی” وجود دارد!
چند وقت پیش بود که Takata به عیب یک سری از کیسههای هوای تولیدیاش اقرار کرد و دلیل این مشکل را معیوب بودن محفظهی انفجار (که انرژی فعال سازی واکنشهای لازم برای پر شدن کیسهی هوا را تامین میکند) اعلام داشت؛ طبق گزارشات، شدت انفجار این بمب در حدی است که محفظهی فلزی آن با سرعت و فشار زیادی به بیرون پرتاب میشود و صدمات جدی را در ناحیهی صورت راننده و دیگر سرنشینان برجای میگذارد!
جالب اینجاست که Takata حتی پس از تعویض محفظهی انفجار بسیاری از خودروهای فراخوانده شده، احتمال وقوع چنین چیزی را “صفر” اعلام نکرده و هشدار امکان وقوع مشکلات مشابه را داده است! به نظر میرسد که دیگر نباید ژاپنیها را در کیفیت و مسئولیتپذیری خوبشان الگو قرار داد! نظر شما چیست؟
منبع: motortrend
RETOLEX
۲۰ تیر ۱۳۹۴به نظر میرسد که دیگر نباید ژاپنیها را در کیفیت و مسئولیتپذیری خوبشان الگو قرار داد! نظر شما چیست؟
!!!!!!!!!!
اگه مسئولیت پذیر نبود فراخوان نمیداد
تاکاتا مشکل داشته به هوندا مربوط میشه !!!
اخه هوندا بیچاره روحش هم خبر نداشته از مشکل تاکاتا
همین cr v سیویک و اکورد تو کلاس خودشون بهترین هستن
Reza :: nur Deutschland :: nur der Mercedes
۲۰ تیر ۱۳۹۴منظورش از ژاپنی ها همون تاکاتا بوده
اگه کسی صدمه ببینه عذرخواهی به درد خودش میخوره
نوش دارو بعد از مرگ سهراب…
رهگذر
۲۰ تیر ۱۳۹۴خیلی […] میخواد خراب بودن جنس و پس گرفتنش رو در دنیای رقابت امروزی رو اسمش رو مسئولیت پذیری بزاری! ایا میخواستید منکر شه؟ ایا میتونه اصلا فراخوان نده و حالا چون لوطی هست فراخوان میده؟ واقعا بعضیا چقدر دل خجسته دارند باید قبول کنین که ماشینای ژاپنی اکثرا مشکل دارند حتی میشه گفت بدون استثنا همشون یه ایراده اساسی که توسط شخص به وجود نیومده یعنی مشکل سیستماتیک دارند طرف میبینه ماشین میسازن زیر قیمت! خوب میخره چون پول پورشه و مرسدس و آئودی و …. نداره در عوض فراخوان این ماشین ها یک به هزاره در برابر ماشین های ژاپنی و حالا دیگه فرق قیمت نجومی هم ندارند مثل گذشته ولی خوب اون ور هزار تا هم هزار تاست!! فراخوان های ژاپنی ها از لوطی گریشون نیست دوستان نوجوان قبول کنین دوستان جوان شما اگه موضوع رو گرفتین توضیح بدین به بقیه نگران به به و چه چه نباشین حقیقتو بگین. طرف برگشته میگه اینا تا کمر خم میشن برای معذرت خوب که چی؟؟ اینا برای سلام هم کمرشون خم میشه اصلا عیب نمیدونند یا نشان فروتنی اختصاصیشون نیست بله یه آلمانی یه ایتالیایی تا کمر خم شه باید گفت خیلی ناراحت بوده و پشیمان!!!!!!!! دوستان اینقدر در فضای مجازی آبرو ریزی نکنین کیفیت ژاپنی که برای شما افسانه شده همینیه که دارین میبینین فراخوان های بسیار بسیار زیاد و مرگ و میر مشتری هاشون و اون از گوشیهای سونی و اون از تلو.یزیون هاشون که….. کمی از این بحث های تبلیغاتی فاصله بگیرین! تویوتا خراب نمیشه […]
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۲۰ تیر ۱۳۹۴جناب رهگذر حرفی تو کیفیت بنز و آوودی و ب ام و و پورشه و… نیست.
اما اینو بدونید پورشه از 1980 تا اواخر 2000 مشکلاتی داشت که باعث شد فروشش به طرز وحشتناکی کاهش پیدا کنه در این دوره بود که از مهندسان ژاپنی کمک گرفت و به دوران اوج خودش برگشت.پورشه الان یه ستاره است تو صنعت اتومبیل اما همین مشکلات سیستماتیک که شما میفرمایی تو اون هم وجود داشته و همین ژاپنی های به قول شما بی کیفیت نجاتش دادن.
فراخوان چیز عجیبی نیست.نمونش جنرال موتورز که دچار نقص فنی در بخش قفل در و سوییچ خودرو بود و فراخوان داد.الان شورولت که شاید بشه گفت قلب جنرال موتورزه در بخش کیفیت که مربوط به ایرادات خودرو میشه از برخی آلمانی ها جایگاه بهتری هم داشته.
فراخوان باعث نمیشه یه برند معتبر با کیفیت رو چنین معرفی کنیم.
رهگذر
۲۰ تیر ۱۳۹۴اون وقت ژاپنی ها که پورشه رو نجات !!دادند فراخوانش یک به صدهزارشد و ناجی پورشه اینقدر فاجعه شد موقعیتش ممنون که سعی داری مهندسی و مدیریت آلمان رو زیر سوال ببری اما زیاده روی نکن مشکل فراخوان شوخی نیست بخصوص وقتی بحث مرگ افرادی باشه که اعتماد کردند اینجا بعضی ازشما دارین چهره زشت فراخوان رو بزک میکنین! و به حساب کیفیت ژاپنی میزارین البته قابل درکه بعضیا هم دل به ماشین های امریکایی دارین و بعد ژاپنی ها اونا یکه تازند اگه اول نباشن پس برای اونا هم باید توجیح پیدا شه اما اگه المان ها به این شدت فراخوان میدادند داستان به کل فرق میکرد این درست نیست مشکل اینه
ارمان
۲۱ تیر ۱۳۹۴عزیزان هیچ کشوری به تنهایی در تولید و تکنولوژی به تنهایی نمیتونه سرپا بمونه برای هر تولیدی باید یه مشتری باشه
حالا اگه مثلا تحقیق کنن ببینن مهندس ارشد طراحی ایربگ یه المانی بوده خیلی از عزیزان دیگه نمیان انتقاد نمیکنن
ابن بحث کره و ژاپن و المانو امریکا رو تموم کنین تاکاتا گاف داده خودشم قبول کرده
ما ایرانی هستیم عزیزان فکر میکردم اصلا تولید نداریم اما یه ظهر کانال دو منو از اشتباه در اورد و فهمیدم سماور به صورت گسترده ای در حال تولید هست !!!!!
یه جور با نام این کشور دیگه تخت گاز نرید خدایی خسته شدیم
بیایم دعا کنیم که نه امریکا بشیم نه انگلیس نه المان و یه ذره سرعت اینترنتمون بالا بره باید خدا رو شکر کنیم , خواهشا .
AMIN
۲۱ تیر ۱۳۹۴تو مبحث کیفیت هنوز هم ژاپن پیشتازه… شک نکن پسر خوب
در واقع ژاپن چند ساله مرحله فرا تکنولوژی رو رد کرده…
و جالب اینه با این فراخوان ها باز هم بیشترین فروش مختص ژاپنیاس یا با ارزش ترین برندها یا مطمئن ترین کالاها هنوزم ژاپنیه…
علت؟؟؟ بسی پیچیده س…
مراجعه کن به کتاب مکتب کایزن… و اینکه اونا عملی پیاده میکنن نه حرف واهی
از دوستان مرسدس ای 240 خریده بود با 17 میلیون خرج 4 میلون زیر قیمت خرید فروخت… پشت دستشو داغ کرد که ماشین آلمانی دست دوم بخره…
فردین بهادری نژاد
۲۰ تیر ۱۳۹۴اگه ایران بود میگفتن :
انشاالله که کسی تصادف نمیکنه ، فراخوان واسه چی بدیم :|
رضا
۲۰ تیر ۱۳۹۴اگه ایران بود اولا به خاطر 8 نفر کشته حتی اسمشم نمیاوردن چه برسه به قبول داشتن مشکل و فراخوان!
اینجا فقط پراید سالی 10-15 هزار نفر رو به کام مرگ میکشونه هیچکی هم عین خیالش نیست!
به نظر منم مشکل از هوندا نیست بلکه از سازنده ایربگ هست هرچند هوندا میبایست تا حد ممکن قطعات بدون عیب رو واسه ماشیناش تامین میکرد
سعيد
۲۰ تیر ۱۳۹۴ببینم ننمایندگی بهتون نگفت CR V هنوز وارد کشور نشده؟؟
mostafa
۲۰ تیر ۱۳۹۴شما باید معذرت خواهی مدیران شرکت تاکاتا و هوندا رو می دیدید بعد در مورد مسیولیت پذیری ژاپنی ها حرف میزدید…. مدیران ارشد اونها در مقابل دوربین ها با شرمندگی چندین بار معذرت خواهی میکنن و تا کمر خم میشن و سرشون رو پایین نگه میدارن و قول میدن مشکل رو حل و کلیه ایربگ ها رو تعویض کنن و انوقت تو کشور ما نایلون فریزر به جای کیسه هوا نصب می کنن که بود و نبودش یکییه و در برابر عیب خوردوهاشون سینه میدن جلو و با نارحتی و عصابانیت و احتمالا با کفگری بیان توصورتت..
mostafa
۲۰ تیر ۱۳۹۴شما باید معذرت خواهی مدیران شرکت تاکاتا و هوندا رو می دیدید بعد در مورد مسیولیت پذیری ژاپنی ها حرف میزدید…. مدیران ارشد اونها در مقابل دوربین ها با شرمندگی چندین بار معذرت خواهی میکنن و تا کمر خم میشن و سرشون رو پایین نگه میدارن و قول میدن مشکل رو حل و کلیه ایربگ ها رو تعویض کنن و انوقت تو کشور ما نایلون فریزر به جای کیسه هوا نصب می کنن که بود و نبودش یکییه و در برابر عیب خوردوهاشون سینه سپر میکنن و احتمالا با کفگری بیان توصورتت..
نوید جهرمی
۲۰ تیر ۱۳۹۴این خارجیا خیلی سوسولن.
یه مدت لازمه همشون بیان اینور دوره ببینن تا اینهمه مشکلات ریز رو بزرگ نکنن.
8 تا کشته اصلن گفتن داره که اینهمه فراخوان دادن و معذرت خواهی هم حتی کردن و مشتری رو میخوان راضی نگه دارن؟
ما روزی 54 نفر کشته داریم ککمونم نمیگزه .
اینهمه 405 آتیش گرفت و کلی هم کشته داد کسی ب رو خودشم نیاورد.
یکم بیان یاد بگیرن سوسول نباشن و پوست کلفت باشن بد نیست.
احمد باقری
۲۰ تیر ۱۳۹۴به هر حال، باید با تاکاتا برخورد جدی بشه. ببینید وقتی صحبت سر جان انسان باشه، حتی جان یک انسان هم بسیار ارزشمنده و دیگه مثل خیلی چیزای دیگه شوخی بردار نیست. این مشکل، مدتیه که به وجود اومده و انقدر جدی گرفته نشده، درسته که فراخوان دادن و خیلی از ماشینها هم مراجعه کردن، ولی از یک خودروساز برتر، بسیار بعیده. مسلما هیچ سیستمی کامل نیست، ولی واقعا جای تعجب داره که یک سیستم ایمنی با درجه حساسیت بسیار بالا که تحت آزمایشهای دقیق باید قرار بگیره و بارها و بارها تست بشه، چطور شد که چنین مشکل حادی پیش اومده و در هیچ کدوم از مراحل خودش رو نشون نداده. واقعا باورکردنی نیست. باید شرکت تاکاتا رو به شدت تحت فشار بذارن و بازخواست کنن، شاید میدونسته و بی خیال شده تا زیاد ضرر نکنه و بعد دیده اوضاع بی ریخته، اقرار کرده، وگرنه با این همه مراحل تست، خیلی بعیده.
AMIN
۲۱ تیر ۱۳۹۴خوشم میاد که هیچ مطالعه ای در مورد علت نداری همینجوری میبافی و میری جلو و متهم میکنی…
دوست عزیز زود قضاوت نکن…
اینو بدون که در شرایط عمل موقعیت هایی وجود داره که تو شرایط هر چقد عالی آزمایشگاهی نمیشه به اون رسید.. اونم با تکنولوژی ای که سر من تو ازش سوت میکشه.. ولی قضاوت میکنیم در حد لالیگا…
ارمان
۲۰ تیر ۱۳۹۴یعنی اگر اینها انسان هستن مدیران کل […]هم انسان لقب میگیرن؟ نه خداییی ؟ نه خداییییی؟
mohamad
۲۰ تیر ۱۳۹۴اونجا کلا 8 نفر کشته شدند و تو دنیا مثل توپ صدا داده و شرکت سازنده خودشو سرزنش کرده و همچنان عذرخواهی میکنه و دنبال رفع ایراده.
اینجا ساعتی 8 نفر به لطف خودروهای داخلی اللخصوص پراید (فرقون ملی) به کام مرگ میرن کسی ککشم نمیگزه. البته مرگ دست خداست، پراید بهانه ست!!!وطنم پاره ی تنم!!!
emad
۲۰ تیر ۱۳۹۴دوستان تا ۱۳۰ میلیون تومان هوندا سیویک بهتره یا لنسر ؟
armin
۲۰ تیر ۱۳۹۴لنسر دنده پشت فرمون داره سیستم صوتیشم بهتره ، هوندا تیپ ترونیکم نیس خدماتشم خیلی تعریفی نداره
حمید
۲۰ تیر ۱۳۹۴هوندا خیلی خیلی بهتره.من خودم اکورد 2013 دارم خیلی عالیه.از لحاظ خدمات هم به اقا ارمین بگم خب بنز و بی ام و هم انچنان خدماتی ندارند ولی ببین چه قدر 528 تو بازاره.ملاک های مهم دیگه ای هم هست که باعث چشم پوشی از این موارد میشه.من خودم به جای اینکه قیمت خیلی بالا واسه قطعات ماشینم تو ایران بدم لنت های ماشین و چند تا از قطعاتش رو از نمایندگی هوندا تو دبی اوردم .
armin
۲۰ تیر ۱۳۹۴خوب از لحاظ سرویس دوره ای راضی هستین؟ مشکلی نداره؟