مینی ون هوندا اودیسه از دیرباز خودروی محبوب مشتریان بوده و جدیدترین نسل آن بهروز شده تا بهتر از همیشه جوابگوی نیازهای مشتریان باشد.
هوندا اودیسه ۲۰۱۸ خودرویی کاملاً جدید بوده و اولین محصول این خودروساز با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک میباشد. این خودرو همچنین دارای چندین ویژگی فنی و کاربردی جدید به منظور بالا کشیدن خود در کلاسی نسبتاً رقابتی است. در ادامه شما را با مهمترین نقاط قوت و ضعف این خودروی ژاپنی آشنا میکنیم. با ما همراه باشید.
نقاط قوت
پرفورمنس و هندلینگ مناسب:
اودیسه با راحتی و نرمی خاص خود سرنشینان و وسایل آنها را جابجا میکند اما این مینی ون تنها حمل کننده عادی افراد نیست. سواری و هندلینگ اودیسه با کراس اوورهای عادی خیلی فاصله ندارد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۸۰ اسبی این خودرو میتواند به یک گیربکس ۹ یا ۱۰ سرعته اتوماتیک متصل شود و باعث دستیابی به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۶ ثانیه شود که به نسبت ابعاد و کلاس چنین خودرویی عملکرد گیرایی محسوب میشود.
استایل شیک برای یک مینی ون:
هیچ فردی انتظار طراحی میخکوب کننده از یک مینی ون را ندارد اما اودیسه از کلافه کردن افراد دوری کرده و دارای برخی خطوط شخصیتی برجسته در بدنه است. ظاهر کلی خودرو مدرن است و برای جلبتوجه برخی مشتریان سختگیر کافی میباشد.
ایمنی قابلتوجه:
مینی ونها که بیوقفه اقدام به جابجایی افراد زیادی میکنند باید از نظر ایمنی در سطح بالایی باشند. اودیسه در این بخش کاملاً میدرخشد و اخیراً امتیاز بالای Top Safety Pick+ را از IIHS دریافت کرده که بالاترین امتیاز ایمنی میباشد. همچنین بسته ایمنی هوشمند هوندا دارای تجهیزاتی همچون هشدار برخورد از جلو، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و کروز کنترل تطبیقی است.
قابلیت اطمینان بسیار بالا:
این یک هونداست بنابراین مالکیت آن احتمالاً با خیالی آسوده همراه خواهد بود. هوندا دارای شبکه نمایندگی گسترده بوده و قوای محرکه محصولات آن نیز ثابت کردهاند که مدت زیادی بدون اشکال قابلتوجه کار میکنند.
ویژگیهای خانوادهدوست جالب:
تکنولوژیها و تجهیزات مناسب خانواده زیادی در اودیسه وجود دارند که باعث میشوند این خودرو یک مینی ون متوسط نباشد. سیستم صندلی لغزشی جادویی جدید این خودرو باعث میشود صندلیهای ردیف دوم بجای روشهای مرسوم از یک سمت به سمت دیگر بلغزند. شما همچنین میتوانید صندلی را به سمت وسط خودرو جابجا کنید تا دسترسی آسان به ردیف سوم مهیا شود. یک برنامه موبایلی نیز به سرنشینان اجازه میدهد تا سیستم صوتی، سیستم اطلاعات سرگرمی و سیستم تهویه مطبوع عقب را تنظیم کنند. نهایتاً سیستم اطلاعات سرگرمی جدید این خودرو از دیگر ویژگیهای مهم اودیسه است. البته که سیستمهای اندروید اتو و اپل کارپلی بهصورت استاندارد در این مینی ون وجود دارد.
نقاط ضعف و معایب
گرانتر از رقبا:
اودیسه دارای تجهیزات منحصربهفردی است که شاید گرانتر بودن آن نسبت به رقبا را توجیه کند اما خریدارانی که به دنبال بهترین ارزش در برابر مبلغ پرداختی هستند شاید این اضافه پرداخت را یک عیب تلقی کنند.
مصرف سوخت نسبتاً بیشتر در برابر رقبا:
اودیسه بهصورت متوسط مصرف سوخت قابلاحترام ۱۰.۷ لیتری دارد اما رقیبی همچون کرایسلر پاسیفیکا هیبرید در چرخه ترکیبی میتواند مصرفی ۷.۳ لیتری داشته باشد.
دشواری جدا کردن صندلیهای ردیف دوم:
جدا کردن صندلیهای ردیف دوم اودیسه نیازمند تلاش بیشتری است. رانندگان باید کل نیمکت را جدا کنند اما خود صندلیها نیز سبک نیستند. هرکسی که نیازمند جدا کردن صندلیها باشد احتمالاً کمی خسته و گیج خواهد شد.
منبع: autoguide
مهزیار
۲۱ بهمن ۱۳۹۶هوندا حوصله طراحی نداره
Ali
۲۱ بهمن ۱۳۹۶متن از طراحیش تعریف کرده و میگه استایل شیک و ظاهر مدرن، بعد ایشون … . اتوگاید باس شما رو استخدام کنه واسه بررسی ماشینا
علیرضا
۲۱ بهمن ۱۳۹۶با وجود سیویک و آکورد بازم میگی حوصله طراحی نداره؟؟
(تو کلاس ون این زیباترین ونه)
ممد
۲۱ بهمن ۱۳۹۶ون زیر 6ثانیه 0تا 100؟ واقعا دور از انتظاره
#ali.m#
۲۱ بهمن ۱۳۹۶تو معایت ، قیمت زیاد هم ذکر شده .
ولی قطعا کیفیت ناب ژاپنی ارزش پرداخت مبلغ بیشتر رو داره.
ژاپنی های زیادی هستن که از رقبا گرون ترن و در عین حال پر فروش ترهم هستن
این خودش یه امتیازه .
کیفیت ماندگاری و مهندسی این ماشینا ارزش مبلغ بیشتر رو داره .
sina
۲۲ بهمن ۱۳۹۶دو تا برجستگی مهم این ماشین گیربکس بی نظیرش و طراحی کابینش هست.
Ali
۲۲ بهمن ۱۳۹۶طراحی داخلیش بی نظیره واسه یه ون. کیفیت هم که از تو عکس میزنه بیرون :)
حمیدموستانگ
۲۲ بهمن ۱۳۹۶دشواری جدا کردن صندلی ردیف دوم دشواری دشورای نداره اینجا