هوندا

انتشار جزئیات بیشتر از هوندا e الکتریکی

پس از انتظارات فراوان طرفداران، سرانجام هوندا برخی مشخصات عملکردی و فنی خودروی الکتریکی e را اعلام کرد.


ما قبلاً می‌دانستیم که هوندا e از پلتفرم دیفرانسیل عقب استفاده کرده و برد الکتریکی حدود ۲۰۰ کیلومتری خواهد داشت اما هم‌اکنون می‌توانیم جزئیات عملکردی این خودرو را نیز بدانیم.


این خودروی الکتریکی کوچک از پیشرانه‌ای الکتریکی با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور بیش از ۳۰۰ نیوتون متری استفاده می‌کند. پیش از آنکه بگویید این اعداد و مشخصات چندان گیرا نیستند باید بدانید ما درباره‌ی یک خودروی کلاس B که طول/عرض/ارتفاع به ترتیب ۳۸۹۵/۱۷۵۰/۱۴۹۵ میلی‌متری دارد صحبت می‌کنیم.


فعلاً هیچ خبری درباره‌ی پرفورمنس این خودرو منتشر نشده اما هوندا می‌گوید این خودرو دینامیک بسیار پاسخگو، راندمان و پرفورمنس قابل‌توجهی خواهد داشت. ما می‌دانیم که هوندا e از حالت اسپورتی سود خواهد برد که شتاب گیری سریع‌تری را ارائه خواهد نمود.


این خودروساز ژاپنی اضافه کرده مرکز ثقل این خودرو به لطف جایگذاری باتری در زیر کف خودرو حدود ۵۰۰ میلی‌متر از سطح زمین فاصله دارد. همچنین هوندا e از توزیع وزن ۵۰/۵۰ سود خواهد برد و توازنی بهینه بین پایداری و هندلینگ در کلاس خودروهای الکتریکی کامپکت ارائه خواهد کرد.


مرکز ثقل پایین و ماهیت برنامه ریزی شده‌ی این خودرو باعث خواهد شد تکانه‌ای بدنه بدون نیاز به سیستم تعلیق سفت یا اسپورت مدیریت شود. به همین خاطر گفته شده هوندا e هندلینگی برجسته در زمان تعویض لاین حرکتی خواهد داشت و در همان زمان سواری راحت و آرامی را در اختیار سرنشینان خواهد گذاشت که این امر به لطف سیستم تعلیق مستقل مک فرسون در چهار چرخ میسر شده است. هوندا می‌گوید این خودرو از نظر کیفیت سواری در کلاس خود یک سنگ محک خواهد بود.


پلتفرم دیفرانسیل عقب علاوه بر تجربه‌ی سواری هیجان‌انگیز و درگیر کننده مزیت‌های دیگری هم در بر خواهد داشت. برای مثال چرخ های جلو می‌توانند شعاع گردش بهتری را ارائه کنند که در این خودرو حدود ۴.۳ متر می‌باشد. به این ترتیب هوندا e در شهرهای کوچک قابلیت مانور استثنایی خواهد داشت.


اما باتری محصول جدید هوندا از نوع ۳۵.۵ کیلووات ساعتی آب‌خنکی است که طبق گفته‌های این برند جزو جمع و جورترین باتری‌های کلاس خود است. این امر باعث دست‌یابی به وزن پایین شده هرچند اشاره‌ای به آن نشده است. ژاپنی‌ها گفته‌اند شاسی خودرو از متریال با کشش بالا ساخته شده و این امر در کاهش وزن و افزایش استحکام ساختاری نقش داشته است. ۸۰ درصد ظرفیت باتری را نیز می‌توان با استفاده از شارژر سریع در نیم ساعت شارژ نمود.


همانند اکثر خودروهای الکتریکی، هوندا e خودرویی با یک پدال خواهد بود چراکه از ترمز احیا شونده‌ی اتوماتیک سود خواهد برد.

نسخه‌ی تولیدی هوندا e اواخر سال جاری در نمایشگاه فرانکفورت رونمایی خواهد شد اما مدل نزدیک به تولید آن در فستیوال گوودوود هفته‌ی جاری حاضر خواهد بود.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. محمد حسین

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (489 ديدگاه)

    این قضیه یک پدال و ترمز احیا شونده اتوماتیک یعنی چی ؟
    کسی می تونه توضیح بده چطوری این ماشین ترمز می کنه ؟ یعنی ترمز اتوماتیک مثل ماشین های لوکس داره ؟

    1. فرامرز

      ۱۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      خیلی خلاصه یعنی وقتی گاز نمیدی به معنی ترمز کردن باشه و نیروی ترمز هم از طریق مقاومت موتور الکتریکی به دست میاد. یعنی موتور الکتریکی انرژی جنبشی ای که از چرخ ها به موتور منتقل میکنه رو مثل ژنراتور به انرژی الکتریکی تبدیل میکنه و باهاش باتری ها رو شارژ میکنه.

  2. ali a

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (776 ديدگاه)

    بنظرم هوندا نهایتا بعد از یک سال باید باتری بزرگتری براش در نظر بگیره…200 کیلومتر کمه بنظرم… بالای 300 کیلومتر تابل قبوله برای شهر و اطراف شهر…

    1. سروش

      ۱۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (228 ديدگاه)

      این نسخه قیمت پایه حدود ۲۰-۲۲ هزار داشته باشه خوب میفروشه. نسخه با برد بیشتر هم ۱۰۰٪ لازمه. مهم ترین مسئله الکتریکی برده. با شتاب ۸-۹ ثانیه ای هم میشه کنار اومد ولی برد مسافت کم نه!

  3. Genius

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    گزینه ای عالی و بی نظیر برای ترددهای تک نفره یا دو نفره درون شهری و جایگزینی آن با خودروهای 6 و 8 سیلندری که بوفور دیده می شود هیچ سرنشینی بجز یک دختر خانم کوچولو را جابجا نمی کنند!

  4. نیما

    ۱۲ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (345 ديدگاه)

    200 کیلومتر خیلی خیلی کمه حتی برای شهر

    1. فرامرز

      ۱۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (1597 ديدگاه)

      تو شهرهای کوچیک و متوسط خیلی ها تو کل ماه ۵۰۰ کیلومتر هم رانندگی نمیکنن (البته نه تو ایران که رانندگی با وانت و هر نوع خودرویی برای بعضیا یه جور تفریحه). برای کسی که تو خونه یا محیط کار یا مرکز خرید امکان شارژ داشته باشه گزینه خوبیه. ولی باهاش نمیشه به سفرهای بالای ۱۰۰ کیلومتر فکر کرد

    2. af.1024

      ۱۲ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (44 ديدگاه)

      این ماشین واسه بازار اروپا عرضه میشه، سایز شهرها به نسبت شهرهای خاورمیانه یا امریکا یا چین خیلی کوچیک تره مثلا واسه یه شهری مثل پاریس که ابعادش یک هشتم تهرانه واقعا عالیه.

      1. مانی

        ۱۳ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        تو اروپا مثل باقلوا فروش میره

  5. نوید جهرمی

    ۱۳ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    دلم میخواد به جای شاسخین، یکی از اینو بگیرم بزارم تو اتاق خوابم :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا