هوندا چندی پیش در نمایشگاه دیترویت، پروتوتایپ نسل جدید سدان هیبریدی اینسایت خود را معرفی کرد و حالا نهایتاً نسخهٔ تولیدی آنرا پیش از اولین نمایش عمومی و رسمی در نمایشگاه نیویورک رونمایی کرده است. اینسایت که از لحاظ اندازه و کلاس بین مدل کوچکتر سیویک و مدل بزرگتر آکورد قرار میگیرد، از ویژگیهای ظاهری آشنای هوندا سود میبرد که ازجملهٔ آنها میتوان به جلوپنجرهٔ بال مانند، چراغهای جلو و عقب LED و خط سقف کوپه مانند اشاره کرد.
اما جدیدترین محصول هوندا در بخش رو به رشد خودروهای هیبریدی، یکی از پیشرفتهترین آنها است چراکه در زیر این پوستهٔ زیبا، نسل سوم قوای محرکهٔ هیبریدی دوموتورهٔ هوندا قرار گرفته است یعنی مشابه همان قوای محرکهٔ کارآمدی که در زیر کاپوت آکورد هیبریدی هم وجود دارد. این سیستم شامل یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یون میشود که مجموع خروجی آن برابر با ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۷ نیوتن متر گشتاور است.
اینسایت جدید دارای سه حالت رانندگی مختلف شامل معمولی، اقتصادی و اسپرت بوده و علاوه بر این، روی غربیلک فرمان خودرو نیز یک انتخابگر تعبیه شده که بسته به شرایط رانندگی، سه سطح مختلف از احیاکنندهٔ ترمز را ارائه میکند. به ادعای هوندا، نسل جدید اینسایت در شهر در هر صد کیلومتر تنها ۴.۲ لیتر بنزینی مصرف میکند درحالیکه میتواند مسافتهایی کوتاه در حد ۱.۵ کیلومتر را هم بهصورت تمام الکتریکی طی کند. همچنین سازندهٔ ژاپنی ادعا کرده است که اینسایت از بهترین نسبت قدرت به وزن در کلاس خود برخوردار است.
معاون ارشد هوندای آمریکا آقای «Henio Arcangeli» در مورد نسل جدید اینسایت گفته است:
«هوندا اینسایت نشان میدهد که بهرهوری و مصرف سوخت یک خودروی هیبریدی به معنای قربانی کردن استایل جذاب، پالایش و عملکرد خودرو نیست. اینسایت جدید نماد دیگری از عصر جدید در تکامل محصولات هیبریدی هوندا است و این جایی است که خریداران میتوانند بدون هیچ مصالحهای همهچیز را بخواهند».
اینسایت جدید روی پلتفرم مشترکی با نسل دهم مدل سیویک ساخته شده اما در این پلتفرم بهمنظور ارائهٔ کیفیت سواری بهتر، پیشرفتهای مهندسی زیادی صورت گرفته است. فاصلهٔ محوری این سدان هیبریدی برابر با ۲.۷۰ متر است و به گفتهٔ هوندای با فضای پای عقبی معادل ۹۵ سانتیمتر، بهترین فضای پای عقب را در کلاس خود ارائه میکند. همچنین حجم صندوق بار اینسایت نیز با خودروهای غیر هیبریدی قابل قیاس است.
از سوی دیگر، در داخل خودرو نیز ویژگیهای پریمیومی چون متریال نرم و خوش لمس، ارائهٔ دوخت واقعی، صندلیهای ارگونومیک و… ارائه شده است. در میانهٔ داشبورد یک نمایشگر هشت اینچی لمسی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده که قابلیت پشتیبانی از کارپلی و اندروید اتو را هم دارد. علاوه بر این، یک نمایشگر دیجیتالی هفت اینچی هم بهعنوان صفحه آمپر در نظر گرفته شده است.
هوندا همچنین برای نسل جدید اینسایت مجموعهٔ کاملی از سیستمهای ایمنی و کمکراننده چون هشدار برخورد جلو، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص ترافیک و سیستم ترمز خودکار را در نظر گرفته که همگی بهصورت استاندارد در تیپ پایه ارائه میشوند. نسل جدید اینسایت در کنار مدلهای CR-V و سیویک در تأسیسات تولید هوندا در ایندیانا تولید خواهد شد درحالیکه قوای محرکهٔ هیبریدی و باطریهای آن در اوهایو ساخته میشود. این ماشین از اوایل تابستان امسال راهی نمایندگیهای فروش هوندا در ایالاتمتحده خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
me84
۷ فروردین ۱۳۹۷.
به به به
واقعا خیلی ماشین خوبیه.
فکر کنم با مدل کلاریتی همپوشانی داشته باشه. نمیدونم. اما این خیلی طراحی بهتری داره
Efk
۷ فروردین ۱۳۹۷طراحیش واقعا دلبری میکنه،خیلی خوشم اومد،هوندام که باشه دیگه چه شود،تو این جزیره دور افتاده نبودم شاید یکی از اینا میخریدم
s.m
۸ فروردین ۱۳۹۷خیلیی خوشگل شده
T.H.M
۸ فروردین ۱۳۹۷عالیه. هم زیباست هم از لحاظ فنی خوبه. کیفیت متریال داخلش هم از تو عکس مشخصه چه قدر خوبه. ایکاش نمایندگی درست و حسابی داشت ایران میومد. حیف که هوندا تو ایران نمیاد. واقعا حیف
sina
۸ فروردین ۱۳۹۷بسیار عالیست این ماشین.
چند تا نکته:
– ابعادش هنوز اعلام نشده ولی اندازه اش بیشتر به اکورد نزدیکه تا به سیویک یعنی احتمالا سگمنت D
-همون طور که متن گفته نسبت قدرت ب وزنش بهترین هیبرید دنیاست.
-هوندا گفته قیمتش رو در محدوده 25 هزار تا نگه میداره.
رضا
۸ فروردین ۱۳۹۷از اکورد هم حتی زیباتره
#ali.m#
۸ فروردین ۱۳۹۷چقد خوشگله??
عاالی شده .
?هوندا?
نیما
۸ فروردین ۱۳۹۷151 اسب بخار :/