هوندا

معرفی هوندا HR-V نسخه اروپایی

به هوندا در زمانی که می‌گوید ما داریم به HR-V 2019 بازارهای اروپایی نگاه می‌کنیم اعتماد کنید اما واقعیت این است که به‌روزرسانی‌های بصری این کراس اوور ساب کامپکت کاملاً حداقلی هستند. واضح‌ترین تغییر این خودرو در نمای جلو صورت گرفته جایی که شاهد پانل کرومی جدیدی در بالای جلوپنجره هستیم که جایگزین تریم مشکی براق مدل پیش از فیس لیفت شده است. شاید برخی خریداران این قطعه جدید را نپسندند.


سپر جلو نیز اصلاح شده و بخش ورودی هوا هم‌اکنون عمق‌تر بوده و دارای مه شکن‌های گرد می‌باشد. هوندا با نصب لنزهای پروژکتور جدید و دیلایت های LED استاندارد اقدام به به‌روز کردن چراغ‌های جلو کرده است. با حرکت به بخش عقب شاهد نوار کرومی بالای جا پلاک هستیم تا بدین ترتیب تغییرات بخش جلو و عقب هماهنگ باشند.


اما در تریم های فول HR-V 2019 شاهد رینگ‌های ۱۷ اینچی جدید و همچنین تریم کرومی اگزوز خواهیم بود. مدل‌های فول این خودرو از چراغ‌های جلو و عقب تمام LED سود می‌برند. خریداران می‌توانند از بین هشت رنگ بدنه شامل رنگ جدید آبی میدنایت یکی را انتخاب کنند.


با قدم گذاشت داخل کابین فوراً متوجه صندلی‌های جلوی متفاوت با بالشتک‌های جدید برای راحتی بیشتر در سفرهای طولانی‌تر خواهید بود. هوندا همچنین پوشش باکیفیت‌تری برای کابین انتخاب کرده و مدل‌های فول از چرم و پارچه با دوخت‌های دوگانه سود می‌برند. خبر خوب اینکه مواد سرکوب کننده بیشتری در داخل گلگیرها، ساختار صندوق‌عقب و پانل درب‌ها بکار رفته است.

هوندا HR-V مدل 2019


به منظور کاهش ورود صدا به کابین، نسخه‌های مجهزتر HR-V 2019 دارای سیستم لغو صدای فعال هستند. این سیستم که برای اولین بار در کراس اوور کلاس B هوندا بکار رفته از دو میکروفون نصب شده در کابین به منظور پایش صداهای فرکانس پایین و لغو آن‌ها از طریق سیگنال‌های صوتی فازمعکوس سود می‌برد.

اما بد نیست نگاهی هم به قوای محرکه داشته باشیم. نسخه‌های اروپایی HR-V همچنان از پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۳۰ اسب بخار و گشتاور ۱۵۵ نیوتون متر استفاده خواهند کرد. این خودرو در صورت تجهیز به گیربکس ۶ سرعته دستی شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۷ ثانیه‌ای داشته درحالی‌که مدل‌های مجهز به گیربکس CVT نیم ثانیه کندتر هستند. مهندسان ماهر هوندا اقدام به به‌روزرسانی سیستم i-VTEC کرده‌اند و این کار با کاهش اصطکاک بین پیستون‌ها و سوراخ‌های سیلندر انجام شده تا به این ترتیب راندمان و دوام پیشرانه افزایش یابد.


اگر به دنبال پیشرانه ۱.۶ لیتری دیزلی باشید باید تا بهار سال آینده صبر کنید. هوندا همچنین این خودرو را با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی هم عرضه خواهد کرد. اگرچه خروجی این پیشرانه اعلام نشده اما این قلب آهنین در برادر بزرگ‌تر یعنی CR-V قدرت ۱۷۳ و ۱۹۳ اسب بخاری در مدل‌های مجهز به گیربکس دستی و CVT دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. saeed

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (349 ديدگاه)

    ماشین زیباییه انصافا . تو این کلاس یه مزیتی که داره نسبت به بقیه رقباش ابهتی هست که از نزدیک داره نسبت به بقیه .فقط اگر با موتور بنزینی قویتری ارائه میشد جذاب تر میشد به نظرم.

  2. سید

    ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (132 ديدگاه)

    درقباس با رقباش فقط اعتبار برندشه که میتونه برتر باشه وگرنه تو طراحی فقط خوبه،عالی نیس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا