پروتوتایپ جدید هوندا سیویک تایپ R در نمایشگاه خودروی پاریس به نمایش درآمده است. بیایید مقایسهای بین نسل قبلی و جدید این خودرو بیندازیم تا بفهمیم چه پیشرفتهایی در طول یک نسل رخ داده است.
- استایل و طراحی خارجی
حتی در دنیای هاچبک های داغ با ظاهری مسابقهای، نسل کنونی سیویک تایپ R با وجود اسپویلر، اگزوز مسابقه ای و تریم قرمز هیجانی کاملاً زیبا به نظر میرسد. این خودرو یکی از عصبیترین چهرهها را در بین خودروهای کنونی دارد و خریداران زیادی طالب استایل اسپورت آن هستند.
خودروی جدید نیز سفت و سخت دنباله روی پدر بوده است. جدیدترین نسل سیویک تایپ R بدنهای با تغییرات اندک داشته و البته بال و ورودیهای هوای آن بزرگتر شدهاند و شاید برخی افراد آن را با نسل قدیمی اشتباه بگیرند.
سقف نسل جدید تختتر از قبل بوده و شیشهی عقب نیز شیب بیشتری را نشان میدهد. این موضوع را با بال عقب بزرگ ترکیب کنید و خوششانس خواهید بود که از آینهی داخل کابین بتوانید نمای بیرونی را ببینید. در جلو شاهد چراغهای صافتر و گیراتری هستیم و اسپلیتر نیز رنگآمیزی مشابهی با مدل قبلی دارد.
شایان ذکر است که این پروتوتایپ پیش از تولید ممکن است تغییراتی داشته باشد. انتظار تغییرات وسیع را نداریم هرچند برخی موارد مثل خروجیهای سهگانه اگزوز و ارتفاع بسیار پایین شاید در مدل تولیدی وجود نداشته باشند.
- کابین
هیچ تصویری از کابین تایپ R جدید منتشر نشده اما ما انتظار داریم که این خودرو بسیار اسپورت تر از کابین سیویک استاندارد باشد. وجود جزئیات قرمز رنگ در کابین بر اسپورت بودن آن خواهد افزود. همچنین انتظار داریم که صندلیهای اسپورت نیز در کابین نصب شوند.
به لطف ابعاد نسبتاً بزرگتر نسل جدید، فضای صندوق و فضای سر و پاهای سرنشینان عقب بهبود خواهد یافت. سیویک استاندارد کنونی با صندلیهای عقب تاشونده ای که شبیه نمونههای استفاده شده در سینما هستند عرضه میشود اما این ویژگی در تایپ R موجود نخواهد بود.
- سواری و پیشرانهها
هنوز اطلاعات رسمی دربارهی این موضوع وجود ندارد اما انتظار میرود تایپ R جدید از نسخهی ارتقا یافتهی پیشرانهی ۲ لیتری توربوی مدل کنونی بهره ببرد. این پیشرانهی ۴ سیلندر دارای قدرت ۳۰۶ اسب بخاری بوده و انجام برخی تغییرات روی آن میتواند فاصلهی موجود بین مدل ۳۴۵ اسب بخاری فوکوس RS و ۳۸۰ اسب بخاری مرسدس A45 AMG را کمتر نماید.
- قیمت و زمان عرضه
هوندا هنوز قیمت نسل جدید سیویک تایپ R را اعلام نکرده اما زمانی که در سال ۲۰۱۷ این خودرو عرضه شود انتظار داریم که بهای آن کمی بیشتر از نسل کنونی باشد. نسخههای سطح پایهی این خودرو در حدود ۳۰ هزار پوند ارزش خواهند داشت درحالیکه دیگر مدلها با تجهیزات بیشتر در حدود ۳۳ هزار پوند برچسب قیمت خواهند خورد.
مرصاد
۱۳ مهر ۱۳۹۵مگه میشه هاندا یه مدل جدید طراحی و برنامه ریزی کنه و بد از آب در بیاد
بعد از تویوتا به نظرم هاندا بهترین خودرو سازی ژاپن هستش (البته نیسان هم لایق جایگاه دوم هست)
Elring-aventador
۱۳ مهر ۱۳۹۵ready for take off
مجید
۱۳ مهر ۱۳۹۵از سویک دودر هاچبک دهه 90 که تو ایران هست تا مدل جدیدی که قراره بیاد برای من همون با ارزش و قابل احترامن یه سامورایی سخت کش!!
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵هردو نسل عالیه
علي
۱۳ مهر ۱۳۹۵متاسفانه بیش از حد طراحی شلوغی داره ولی با این حال متفاوت بودنشو و جسارت در طراحی ماشینو میپسندم تو این دنیایی که طراحی ها نزدیک به هم شده.
با تچکر
میثم
۱۳ مهر ۱۳۹۵جای تمام این ماشینها با قیمت منطقی تو ایران خالیه پولمون هم از افغانستان بی ارزشتره
خودروسازهای داخلی که دیگه همه میدونیم چه ظلمی دارن به ملت میکنن
king 918
۱۳ مهر ۱۳۹۵خیلی ظاهر وحشی و عصبی داره
دلم میخواد یکی داشتم تو حیاطمون هر روز نگاش میکردم
خیلی زیباست حتی از لامبو هم عصبی تر میزنه بی شرف ………..
سامان اذری
۱۳ مهر ۱۳۹۵به معنای واقعی _____سامورایی
Mohamad
۱۳ مهر ۱۳۹۵عجب جونوریه لاکردار
حرف نداره لعنتی
Mohamad
۱۳ مهر ۱۳۹۵کلا زبان طراحی جلو پنجره ی هونداها را خیلی دوست دارم و لذت میبرم ازشون. این ماشینم بر خلاف نسخه قبلیش از همون طراحی پیروی کرده و زیباتر شده
كوروش
۱۳ مهر ۱۳۹۵خیلی عالیه واقعا طراحی شاهکاری داره عملکردش هم خیلی خوبه
متین
۱۳ مهر ۱۳۹۵هوندا در ژاپن بعد از تویوتا از نظر فروش دوم هست ولی بنظر من هوندا طراحیش از تویوتا هم بالاتره و سیویک گل سر سبد هوندا ست .
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۳ مهر ۱۳۹۵درسته.
هوندا با وقار تره.
تویوتا یکم بچگانه طراحی میکنه.
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵خوشحالم اومدی مجید
افرین
Amin
۱۳ مهر ۱۳۹۵چقدر هوندا خوبه
uss zumwalt DDG-1000
۱۳ مهر ۱۳۹۵ی پا اون ورتر
عالیه عالی
جیانی آنیلی
۱۳ مهر ۱۳۹۵در یک کلام وحشی
پتروس
۱۵ مهر ۱۳۹۵جالبه.زیبا هست.
امیدوارم ی روز توان خرید داشته باشیم