هوندا در سال گذشته تأیید کرد که برای مسابقات فرمول یک ۲۰۱۵ نه بهعنوان یک تیم، بلکه بهعنوان یک تأمینکننده پیشرانه برای تیم مکلارن حضور خواهد داشت و حالا از موتور خود برای فصل جدید رونمایی کرده است. در مسابقات فرمول یک در حال حاضر پیشرانه شمال یک موتور احتراق داخلی به همراه یک سیستم بازیابی انرژی با دو موتور الکتریکی یا ژنراتور میشود.
روند توسعه این پیشرانه در مرکز اصلی توسعه و تحقیقات خود در توشیجی ژاپن ادامه داشته است. علاوه بر انجام شبیهسازیها، هوندا تستهای خود را به یک مرحله فراتر برده است؛ یعنی جایی که موتور احتراق داخلی که یک توربوی ۱/۶ لیتری V-6 است با سیستم بازیابی انرژی متصل میشود.در همین حال، پایگاه فرمول یک هوندا در «میلتون کاینس» بریتانیا به صورت کامل در حال فعالیت بوده است. این کارخانه جدید به عنوان مرکز اصلی فعالیتهای فرمول یک هوندا عمل خواهد کرد و مسئول تعمیر و نگهداری پیشرانههای جدید تحویل داده شده به تیمها خواهد بود.
پیشرانههای کنونی فرمول توسط فراری، مرسدس AMG و رنو تهیه میشوند که خروجی آنها تا ۷۵۰ اسببخار است. موتور احتراق داخلی به تنهایی حدود ۶۰۰ اسببخار قدرت تولید میکند و دو موتور یا ژنراتور الکتریکی در این حالت آن را همراهی میکنند؛ یکی با قدرت حدود ۱۶۱ اسببخار و دومی برای کمک به توربوشارژر. وقتی برای قدرت نیازی به این دو موتور الکتریکی نباشد، این موتورها از طریق گرمای اگزوز و ترمزگیری انرژی را بازیابی کرده و در یک باتری ذخیره میکنند.
هوندا تاکنون زمانهای زیادی در فرمول یک حضور داشته است. این خودروساز ژاپنی اولین بار در سال ۱۹۶۴ وارد این رقابتها شد؛ ولی وقتی یکی از رانندگانش با نام «جو شلسر» در فصل ۱۹۶۸، جانش را از دست داد، هوندا نیز این رقابتها را ترک کرد. هوندا بعداً در دهه ۸۰ و اوایل دهه ۹۰ میلادی به عنوان تأمینکننده پیشرانه دوباره به فرمول بازگشت. این پیشرانههای هوندا از قدرتمندترین و قابلاطمینانترین پیشرانههای فرمول یک بودند و به رانندگانی مانند آیرتون سنا و نلسون پیکت برای پیروزی در بسیاری از مسابقات از کمک کردند. هوندا سپس در سال ۲۰۰۶ بار دیگر به عنوان یک تیم به رقابتها وارد شد؛ ولی با توجه به عدم موفقیت و بحران اقتصاد جهانی در آن سالها، این خودروساز ژاپنی بار دیگر در فصل ۲۰۰۸ رقابتها را ترک کرد.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۶ مهر ۱۳۹۳هوندا تاریخچه طولانی داره ولی بعید میدونم بتونه با مرسدس رقابت جدی داشته باشه…البته هوندا رو نباید دست کم گرفت.
من که خودم منتظر تیمشم که احتمالا 2016 یا 2017 میاد و اون موقع باید شاهد یه رقابت خفن با مرسدس بود!!!!!! ای جان چه شود :D
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳S2000 ش یه چیز دیگه بود
اکبر
۱۶ مهر ۱۳۹۳آفرین خیلی پشتکارشون دارند، همیشه در حال تلاش و پیشرفتند، من به شخصه از ویژگی های تیم فراری خوشم میاد.
DRAGONBORN
۱۶ مهر ۱۳۹۳هوندا هم خوب داره پیشرفت میکنه
صادق
۱۶ مهر ۱۳۹۳احتمال موفق بودن هوندا توی فصل بعد خیلی زیاده
ولی چیزی که دیدن داره بیدار شدنِ فراری هستش
واقعا این فصل که فراری خوب ظاهر نشد، فصل خیلی هیجانی هم نبود
فصل بعد خیلی باحال میشه
فراری – مرسدس – مک لارن
به احتمال زیاد رقابت حول این 3 تیم خیلی شدید میشه.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۶ مهر ۱۳۹۳صادق جان هوندا الان داره فقط رو موتورش کار میکنه که بعدا خودش یه تیم خفن بده…اون موقعست که رقابت دیدنی میشه!!!
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۶ مهر ۱۳۹۳چن تا خیر هم هست که میگه احتمالا فصل بعد آلونسو میره مکلارن و فتل هم میره فراری…البته این اخبار هنوز تایید نشده ولی احتمالش خیلی زیاده
یه جا هم شنیدم که به احتمال کم ممکنه همیلتون بره ردبول..دارم در موردش تحقیق میکنم ببینم چقدر صحت داره!!!
صادق
۱۶ مهر ۱۳۹۳به احتمال خیلی خیلی زیاد فتل میره فراری
آلونسو فعلا معلوم نیس
ترکیب تیم مرسدس هم به گفته ی خود تیم، برای فصل بعد عوض نخواهد شد.
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۶ مهر ۱۳۹۳دقیقا صادق جان منم به خاطر همین میگم اصلا سندیت نداره و باید ببینم منبعش از کجا بوده……
در مورد آلونسو هم مثل اینکه رفتنش به مکلارن تا حدودی قطعی شده…البته من اینطور شنیدم
Ehsan
۱۶ مهر ۱۳۹۳البته یکی از احتمالات اعلام بازنشستگی آلونسو ست
صادق
۱۶ مهر ۱۳۹۳یه چیز دیگه که رفتن فتل به فراری رو تقویت میکنه اینه که، فتل و رایکونن با هم یه رفاقت قدیمی دارن و هر دوشون از این اتفاق ابراز خوشحالی کردن
و اینکه فراری هم فک کنم یه قیمت خیلی زیاد بهش پیشنهاد داده
جدای از همه ی اینها، فتل خیلی وقته که با ردبول به انتهای خط رسیده و خیلی خیلی احتمال موندنش توی ردبول ضعیفه و براساس موردای بالا فراری از همه ی احتمالاتش قوی تره
یه مساله ی کوچیک دیگه هم وجود داره که میگن شاید اومدن فتل به فراری بتونه خوش یومن باشه و فراری رو مث هموطنش یعنی شوماخر به اوج برسونه
به هر حال امیدوارم که موفق بشه.
DRAGONBORN
۱۷ مهر ۱۳۹۳هوندا بهترین موتورها رو میسازه
hrf
۱۶ مهر ۱۳۹۳رضا جان اگه این خبر ک فتل ب فراری میاد به واقعیت تبدیل بشه خیلی خوب میشه. رانندگان فراری نیاز ب اپگرید اساسی دارن
« رضا ... فقط مرسدس بنز ... فقط رئال »
۱۶ مهر ۱۳۹۳به احتمال زیاد اتفاق میوفته…
datsun
۱۶ مهر ۱۳۹۳امیدوارم هوندا در فرمول یک موفق بشه و خودروسازهای ژاپنی دیگه مانند تویوتا که قبلا در فرمول یک حضور داشتن به این مسابقات باز گردند
امید
۱۶ مهر ۱۳۹۳درود بر هندا همه جا حضور داره زمین هوا کارش عالیه
Alpha
۱۶ مهر ۱۳۹۳عامل قسمت بزرگی از پیشرفت علم خودرو سازی همین فرمول 1 هستش
Mclaren
۱۶ مهر ۱۳۹۳خیلی هم خوب اما هوندا خیلی وقته پیشرفت کرده و خودشو حفظ کرده شرکتی تازه به دوران رسیده نیست که تازه از خواب بیدار شده باشه موتور های جت هم که طراحی میکنه.
مکلارن هم عشقه
McLaren Automotive
۱۶ مهر ۱۳۹۳هوندا اگر پیشرانه های مکلارن رو تامین کنه احتمال پیروزی مکلارن در فصل های بعد خیلی بیشتر میشه ولی در کل با این فصل فرمول 1 اصلا حال نکردم تیم ها اونجوری که باید ظاهر میشدن ظاهر نشدن مثلا انتظاراتم از فراری و مکلارن خیلی زیاد بود ولی خدایی مرسدس خوب عمل کرد دمش گرم :)
حسين
۱۶ مهر ۱۳۹۳درود. یه موتور 1.6 لیتری رو 6 سیلندر کردن بعد 600 اسب قدرت ازش گرفتن. این کارا امکان پذیره اما هزینه بسیار بالایی نیاز داره و حالا حالا ها توی خیابونا نمیاد.
پرویز مردانی
۹ آذر ۱۳۹۳سلام به همگی. من خودم عاشق فراری هستم و از اینکه شنیدم فتل به فراری میاد خوشحال هستم چون فصل بعد با رفاقتی که بین رایکونن داره حتم دارم موفق میشن چون تغییرات اساسی در ساختار فیا انجام شده برین تو سایتها بخونین خیلی به نفع فراری شده
مرتضی
۲۴ اسفند ۱۳۹۳سلام
خیلی وقته هندا بزرگترین موتور ساز جهان هست از موتور اسباب بازی تا جت هواپیما تولید میکنه تقریبا بهترین موتورهای فرمول وان هم که ساخت خود هندا هست به نظر من هندا نه تنها از شرکت های اروپایی عقب نیست بلکه به نسبت حضور کمتر و موفقیت موتور هاش موفق تر هم هست علل خصوص که تمرکز هندا روی موتور جی پی هست نه فرمول 1 و تیم هاش بد جوری داران تو موتور جی پی جولان میدهند معمولا نفرات اول تا 4 کلا هندا هستند
در حالی که تیم های اروپایی در موتور جی پی موفقیت خوبی ندارند