هوندا

نسخهٔ تولیدی مدل لیفت‌بک هوندا سیویک دیده شد

در نمایشگاه ژنو امسال هوندا کانسپتی از مدل سیویک خود را رونمایی نمود که عضو جدیدی از خانوادهٔ این سدان کامپکت محسوب می‌شد. این کانسپت، نسخهٔ لیفت‌بک سیویک بود و مدیر ارشد هوندا «Jeff Conrad» اعلام نمود که این مدل جدید علاقه‌مندان و خریداران جدیدی را به سمت سیویک جذب می‌کند. حال تصاویری منتشرشده که در اسکلهٔ «Southampton» انگلستان گرفته‌شده و در آن‌ها نسخهٔ تولیدی سیویک لیفت‌بک به‌صورت آشکار دیده می‌شود. این خودروها برای صادرات و عرضه در ایالات‌متحده آماده‌شده‌اند.

honda-civic-hatch-2017-3

طراحی قسمت جلویی سیویک لیفت‌بک بسیار شبیه به نسخهٔ سدان و همین‌طور نمونهٔ کانسپت آن است درحالی‌که در قسمت عقب، فرم درِ صندوق و سپر با مدل سدان متفاوت است. البته در این نما طراحی چراغ‌های عقب شباهت فراوانی با نسخهٔ سدان دارند. در نسخهٔ تولیدی سیویک پنج‌در آنتن رادیو در قسمت عقبی سقف دیده می‌شود که در نسخهٔ کانسپت وجود نداشت. همچنین دوربین‌های LaneWatch نیز در زیر آینه‌های جانبی نصب‌شده‌اند که کاملاً نقاط کور خودرو را برای راننده نمایش می‌دهند.

تفات‌های میان نسخۀ لیفت‌بک و سدان هوندا سیویک
تفات‌های میان نسخۀ لیفت‌بک و سدان هوندا سیویک

نسخهٔ لیفت‌بک سیویک بر روی همان پلت‌فرم مدل‌های سدان و کوپهٔ فعلی که در حال حاضر در ایالات‌متحده به فروش می‌رسند ساخته‌شده است. غیرازاین دو مدل مذکور، نسخه‌های هاچبک و استیشن سیویک هم ساخته‌شده‌اند که البته این دو نمونه در ایالات‌متحده عرضه نمی‌شوند؛ بنابراین سیویک لیفت‌بک پس از نسخه‌های سدان، کوپه، هاچبک و استیشن، پنجمین عضو خانوادهٔ سیویک محسوب می‌شود. همچنین سیویک لیفت‌بک برخلاف مدل‌های سدان و کوپه، به‌صورت انحصاری در کارخانهٔ Swindon هوندا در انگلستان تولیدشده و از آنجا توسط کشتی به کشورهای مختلف صادر می‌شود.

honda-civic-hatch-2017-4

هنگامی‌که این خودرو به ساحل ایالات‌متحده برسد، خریداران می‌توانند بین دو موتور ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۵ اسب بخار قدرت و نمونهٔ قوی‌تر ۲ لیتری توربو یکی را انتخاب کنند. هردوی این موتورها با دو نوع گیربکس ۶ سرعتهٔ دستی یا CVT ارائه می‌گردند. بااین‌حال اگر هوندا تصمیم بگیرد سیویک لیفت‌بک را با قیمتی پایین‌تری عرضه کند می‌تواند پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی ۱۵۸ اسب بخاری را نیز به لیست موتورهای آن اضافه کند.

نسخۀ کانسپت سیویک لیفت‌بک
نسخۀ کانسپت سیویک لیفت‌بک

درحالی‌که ما هنوز در انتظار رونمایی رسمی نسخهٔ تولیدی سیویک لیفت‌بک از سوی هوندا هستیم، این تصاویر کاملاً واضح، طراحی نهایی خودرو را مشخص کرده و تفاوت‌های بین مدل نهایی و نسخهٔ کانسپت آن‌را نشان می‌دهد. بااین‌حال سیویک لیفت‌بک طراحی جذاب‌تر و جوان‌پسند‌تری نسبت به نمونهٔ سدان داشته و در تمامی زوایا پانل‌های تهاجمی بدنه که در نسخهٔ کانسپت وجود داشتند در نمونهٔ تولیدی هم دیده می‌شوند.

Honda-Civic-2016-2

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. Madjid S

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    هوندا سیویک خیلی زیباست. عالیه.

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      واقعا افرین داره.طراحی قشنگی دادن

      1. امیرحسین ق.

        ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (218 ديدگاه)

        بله جدا زیباست.

  2. sunmartin

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    وای چقدر اسپرت طراحی شده کاش وارد ایران بشه
    االبته بازهم دور از دسترس افرادی مثل من هست

  3. هادی

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کلا دنیا و سلایق آدم ها به سمت اسپورت شدن میره. نه تنها خودرو بلکه لباس و ….همه چی/
    شرکت هایی موفق اند که با این رویه مخالفت نکنند. من خودم تویوتا رو دوست دارم ولی اگه طراحی هاش به همین روال بمونه واقعا به مشکل میخوره.
    الان تویوتا واقعا در پاسخ به طراحی آزرا و سوناتا هنوز طرح قابل قبولی ارائه نکرده. حالا بقیه رقباش بماند

  4. سامان اذری

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    این نسل سیویک واقعا شاهکار به تمام معناست
    جون میده واسه جوون های ایران
    ای خدا چی میشه این ویرانخودرو وسایپا نابود بشه تا ماهم بدون تعرفه این ماشینهارو سوار شیم
    قیمتشم بخدا خیلی مناسبه 65 میلیون قیمت پایشه

  5. one:1

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (127 ديدگاه)

    شاهکار جدید هوندا
    دارد برایرقابت مرسدس بنز و بی ام دبلیو اماده می شود

  6. حمیدرضا

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2415 ديدگاه)

    از طراحی لیفت بک خوشم میاد خیلی فقط از طرح پرایدش واقعا بدم میاد

  7. کاوه آهنگر

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (432 ديدگاه)

    هوندا کارش درسته و سیویک مثل همیشه عالیه و ما هم همچنان باید حسرت بخوریم . به قول استاد قمیشی : حسرت همیشه با ماست ، روزا میان و میرن ، دیر اومدی عزیزم ، روزای خوب رفتن
    روزای خوب رفتن …

  8. احمد باقری

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    عقب رو خیلی خوب طراحی کردن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا