هوندا مشخصات نهایی همه مدلهای جدید نسخه اروپایی کراساوور HR-V را که با دو موتور، دیزلی و بنزینی عرضه خواهد شد منتشر کرده است.
هوندا تابستان امسال HR-V جدید را همراه با موتورهای ۱.۶ لیتری دیزلی I-DTEC و ۱.۵ لیتری I-VTEC بنزینی، که هر دو از فنآوری پیشرفته سری Earth Dreams هوندا بهره میبرند، در اختیار مشتریان اروپایی قرار میدهد. هوندا میگوید HR-V جدید ازنظر مصرف اقتصادی سوخت و خروج گازهای آلاینده، در کلاس خود بهترین خواهد بود. بدیهی است، دراینبین موتور دیزل، قهرمان مصرف اقتصادی میشود. موتورها نیروی خود را توسط یک گیربکس تازه مهندسیشده شش سرعت دستی، به چرخها منتقل میکنند. موتور ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۱۸ اسب بخار قدرت دارد و اجازه میدهد تا HR-V جدید ۰ تا ۱۰۰ را در ۱۰.۱ ثانیه بهدست آورد. علاوهبراین از امتیاز مصرف سوخت ترکیبی ۴.۰ لیتر در هر صد کیلومتر بهره میبرد و تنها ۱۰۴ گرم CO2 در هر کیلومتر تولید میکند. خریداران مدل بنزینی از قدرت ۱۲۸ اسب بخار موتور ۱.۵ لیتری i-VTEC و همچنین امکان انتخاب گیربکس اتوماتیک CVT بهره میبرند. در صورت خرید نسخه مجهز به گیربکس CVT این خودرو ۵.۲ لیتر را در هر ۱۰۰ کیلومتر میسوزاند و ۱۲۰ گرم CO2 در هر کیلومتر از خود ساطع میکند. در مدلی که از گیربکس شش سرعت دستی بهره میبرد، بهطور متوسط، ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف میشود و ۱۳۰ گرم CO2 در هر کیلومتر منتشر میگردد. موتور بنزینی HR-V باوجود داشتن قدرت بیشتر، شتاب کندتری دارد، بهطوریکه همراه با گیربکس دستی برای رسیدن به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۱۰.۳ ثانیه زمان لازم دارد، درحالیکه مدل مجهز به CVT از آنهم کندتر است و در ۱۰.۹ ثانیه این کار را انجام میدهد. نوع موتور | ۱.۶ لیتر i-DTEC شش سرعته دستی | ۱.۵ لیتر i-VTEC شش سرعته دستی | ۱.۵ لیتر i-VTEC CVT |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر (ثانیه) | ۱۰.۱ | ۱۰.۳ | ۱۰.۹ |
مصرف سوخت (لیتر در هر صد کیلومتر) | ۴.۰ (رینگ ۱۶ اینچ) ۴.۱ (۱۷ اینچ) | ۵.۶ (۱۶ اینچ) ۵.۷ (۱۷ اینچ) | ۵.۲ (۱۶ اینچ) ۵.۴ (۱۷ اینچ) |
میزان CO2 تولید شده (گرم در هر کیلومتر) | ۱۰۴ (۱۶ اینچ) ۱۰۸ (۱۷ اینچ) | ۱۳۰ (۱۶ اینچ) ۱۳۴ (۱۷ اینچ) | ۱۲۰ (۱۶ اینچ) ۱۲۵ (۱۷ اینچ) |
مهدی
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام ..چرا در ایران از موتور های دیزلی استفاده نمی کنند همه که به شتاب زیاد احتیاج ندارند البته برای تهران نمیگم ولی برای شهرهای کوچک و روستا ها دیزلی خوبه چون نمی تونیم 20لیتر بنزین را پشت ماشین بزنیم همراه خود ببریم ولی گازوئیل قدرت اشتعال کمتری داره ، همه جا که هم پمپ بنزین نیست ، مصرف سوخت کمتری هم داره
سوال هم از دوستان دارم اینکه گوگرد گیری گازوئیل که آلودگی کمتری ایجاد می کنه چرا در ایران انجام نمی شه؟
قیمت بنزین و گازوئیل در اروپا و آمریکا چه تفاوتی با هم دارند؟
سعید
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین خوب و قشنگیه،تقریبا هم اندازه با میتسوبیشی ASX
قیمتش هم شاید حدودا 20 هزار دلار باشه
سامان از تبریز
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴عالیه
مرگ خودم حرف نداره ایمن با کیفیت کم مصرف
کم استهلاک و زیبا
فک کنم قیمتشم حدودا 22 هزار دلار (بین 20 تا 25 هزار دلار )
فوق العاده هست
از اسپورتیج و توسان خیلی خیلی سرتره
I❤HONDA-I❤JAPAN
سامان از تبریز
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴عالیه
از اپورتیج و توسان خیلی سرتره
ارمان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ماشین اقتصادی و کم مصرفیه اگه با یه قیمت خوب ارزه بشه خیلی میتونه موفق باشه
BMW7
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴واقعا با مشخصاتی ک داره عالیه مخصوصا مصرف سوختش،به امید روزی ک ورود این خودروها به جای پلیت و پژو دنا …به ایران راحت و بی دردسر و با قیمت مناسب بشه تا مردمی ک لایق بهترینها هستن یکیشو داشته باشن،اه از بازار خودرو
محمد کاظم
۴ اردیبهشت ۱۳۹۴هوندا و سوبارو واقعا خودروهای با کیفیتی هستند اما متاسفانه ضعف نمایندگی هایشان در ایران باعث شده که قافیه را به خودروهای کره ای باخته اند و خودروهای کره ای به علت تعداد بیشترشان در ایران بازار را در دست گرفته اند.
Majid
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴به نظرتون یکمی حجم موتورش کم نیس؟ ینی یجورایی شاسی بلند شهریه ، بعید میدونم اصن قابلیت آفرود داشته باشه
امیر
۱۲ بهمن ۱۳۹۴سلام ،من امیر هستم و در سوئد زندگی میکنم .
من هفته دیگه تحویلش میگیرم . ماشن خیلی فانتزی و خوشگلی هست و از لحاظ اکونومی و محیط زیست عالی … سرعتی نیست 190000 کرون با لاستیک زمستونیش خریدم تو حراج هوندا