هوندا سیویک یکی از موفقترین محصولات این کمپانی ژاپنی در آمریکاست.
معرفی دهمین نسل از سیویک تغییرات هیجانانگیزی را به ارمغان آورد. از طراحی بیرونی برجسته گرفته تا تکنولوژیهای نوآورانه پیشرانه باعث شدهاند سیویک همواره محصولی موفق برای این خودروساز باشد.
مدل سال ۲۰۱۸ سیویک پذیرای دو عضو جدید Si سدان تایپ R کوپه بوده که این آخری برای اولین بار در آمریکا حضور مییابد. با همدیگر نگاهی جامع به نقاط قوت و ضعف این خودروی محبوب میاندازیم تا شما را بیشتر با سیویک جدید آشنا کنیم. با ما همراه باشید!
- نقاط قوت
پیشرانههای متنوع:
سیویک با پیشرانههای گوناگونی در دسترس است که با نسخه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۱۵۸ اسب بخاری کار را شروع میکنیم. یک پله بالاتر پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربویی قرار میگیرد که خروجی ۱۷۴ اسبی داشته و البته همین پیشرانه در مدلهای Si قدرت بیشتر ۲۰۵ اسبی را ارائه میکند. نهایتاً در بالاترین سطح از سیویک پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری توربو قرار میگیرد که تنها مختص سیویک تایپ R بوده و قدرت آن به ۳۰۶ اسب بخار میرسد. یک گیربکس CVT بصورت استاندارد در تمامی تریم ها به جز تریم LX وجود دارد که در این تریم گیربکس ۶ سرعته دستی ارائه میشود. سیویک تایپ R نیز منحصراً به گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه شده است.
کابین پیشرو در کلاس:
کابین مدلهای متنوع سیویک از متریال نرم روی دربها و داشبورد ساخته شده است. صندلیهای جلو و عقب به خوبی با فرم بدن سرنشین هماهنگ است. حتی مدلهای پایه LX نیز از کابین سطح بالایی برخوردار بوده و متریال ارزانقیمت در آن دیده نمیشود. تریم تاپ تورینگ دارای صندلیهای چرمی باکیفیت و گرم شونده صندلیهای عقب است. هوندا با کابین سیویک حرفهای زیادی برای گفتن در این کلاس دارد.
تکنولوژیهای نوآورانه:
سواری مناسب در جاده:
این نسل از سیویک راحتی جاده را برای تواناییهای رانندگی بالا قربانی نکرده است. یکی از نویسندگان اتوگاید در توصیف این خودرو گفته است: “شاسی سیویک به خوبی پاسخ داده و بیشتر شبیه یک کوپه عمل میکند تا سدان. سیستم هدایت گشتاور که بر پایه ترمز عمل میکند بهطور موفقیتآمیزی کم فرمانی خاص یک خودروی دیفرانسیل جلو را کنترل کرده و به عبور بهتر خودرو از پیچها کمک میکند.”
این خودرو آرام و راحت بوده و بهطور شگفتانگیزی لذتبخش است.
فرمهای بدنه متنوع:
سیویک در سه فرم بدنه متفاوت در دسترس است: کوپه، سدان و هاچبک. اگر یک جوان یا خانواده کوچک هستید مدل جذاب دو درب و کوپه در دسترس است. مدل هاچبک با صندوق بزرگتر مناسب خانوادههایی است که به دنبال کاربرد بیشتر هستند. نسخه سدان نیز ابعاد ایده آلی برای یک خودروی خانواده داشته و ظرفیت صندوق بار آن بیشتر از حد متوسط کلاس است.
قابلیت اعتماد و اطمینان:
سیویک محصول هونداست و این خودروساز ژاپنی از نظر میزان اعتماد زبان زد خاص و عام است. سیویک نیز به خاطر همین موضوع شناخته شده و البته ارزش فروش دوباره بالایی را نشان میدهد. همچنین هزینه بیمه این خودرو نسبتاً مناسب بوده و از شبکه وسیع نمایندگیهای هوندا بهره میبرد بنابراین از نظر سرویسها و گارانتی مشکلی نخواهید داشت.
- نقاط ضعف
استایل بیرونی دو قطبی:
سیستم اطلاعات سرگرمی گیجکننده:
آپشن های گرانقیمت:
انحصاری بودن کمتر:
اگر میخواهید متمایز باشید سیویک از این نظر کمکی به شما نخواهد کرد. به عنوان یکی از محبوبترین خودروهای بازار سیویک های زیادی را در جاده خواهید دید (هرچند این موضوع را شاید نتوان به عنوان یک نقطهضعف محسوب کرد).
منبع: autoguide
sina
۲۹ آذر ۱۳۹۶بهترین خودروی کامپکت اقتصادی دنیاست.
شما نقاط ضعف رو بخونین تا متوجه شین هیچ عیبی نداره در واقع:)
سامان اذری
۲۹ آذر ۱۳۹۶اره سینا هر روز چندین بار سیوسک رو از نزدیک میبینم ولی به هیچ عنوان از تماشای این ماشین خسته نمیشم
2 مدل چراغ جلو داریم من اونی رو دوس دارم که ال ای دی های ریز مثل الماس داره
اون خیلی خاص تره
سامان اذری
۲۹ آذر ۱۳۹۶http://uupload.ir/files/3d4a_20171008_153317(2).jpg
Sina M
۱۹ آذر ۱۳۹۸دقیقا . من هم در خرید به این نکته دقت کردم و همین هم باعث شد که مدل touring رو بخرم و تقریبا ۷۰۰۰ دلار بیشتر بپردازم . ولی به جرات میگم بهترین انتخاب رو کردم و از رانندگی باهاش بی نهایت لذت میبرم . از نظر من زیبایی این ماشین در کلاس خودش بی نظیرهست و آپشن های خیلی خوبی ارائه میده . اینجا در کانادا خیلی خیلی زیاده و چند ساله داره مقام پرفروش ترین خودروی سدان رو کسب میکنه و تویوتا کرولا رو از رقابت خارج کرده .
خودروهایی مثل النترا ، شورلت کروز خیلی کم تر دیده میشن و میشه گفت اگر پنج دقیقه رانندگی کنی حتما ۳ تا سیویک میبینی .
البته من در ایران کرولا gli مدل ۲۰۱۵ داشتم و کرولا رو هم دوست داشتم . ولی وقتی به کابین کرولا وارد میشدم به سرعت متوجه میشدم که وارد کابین یک خودروی اقتصادی شدم ولی در سیویک ۲۰۱۸ تورینگ شما کاملا حس یک خودروی لوکس اسپرت رو دارید .
مدل تورینگ آپشن های بی نظیری داره : هوندا سنس ( کروز کنترل اتوماتیک با ترمز اتوماتیک و حرکت بین خطوط اتوماتیک ) دستیار صوتی ، اندورید اتو و اپل کار پلی ، صندلی های جلو برقی ، ۵ گرمکن ، گرمکن آینه ، برف پاکن خودکار ، چراغ های ال ای دی سه بعدی جلو ، سیستم نمایش نقطه کور در هنگام رانندگی توسط دوربین آینه ، اتوهلد ، ترمز دستی برقی … لیست تجهیزات ایمنی و فنی هم استاندارد هست مثل ۸ ایربگ ، سیستم های ترمز و هوندا لینک که در صورت تصادف با نیروهای امداد تماس میگیره .
ابولفضل نصیری
۲۹ آذر ۱۳۹۶به نظر من که در این رنج قیمت واقعا هیچ خرده ای نمیشه به سیویک گرفت در یک کلام بهترین …
شاهین
۲۹ آذر ۱۳۹۶سلام
بنظر من یکی از بهترین نسل های سیویک همین نسلش هست
استایلشو هم بینهایت دوست دارم :)
کلا هوندا عالیه.
mehran911
۲۹ آذر ۱۳۹۶دقیقا
همه چیز این نسل از سیویک و همه چیز نسل قبلی آکورد رو دوست دارم
.
اگه خیییییلی بخواهیم سخت بگیریم طراحی عقبش میتونست کمی بهتر باشه که اونم از نظم من اصلا مهم نیست
.
الان میتونم بگم سیویک دفتر سدانهای کامپکت اقتصادی را بست
Hosein
۲۹ آذر ۱۳۹۶چه نقاط ضعف خوبی داره?کاش همه نقاط ضعفشون اینجوری بود?یکیش که سلیقه ای بود بیشتر(استایل دو قطبی)البته تنها ایرادی که بنظرم داره شاید قسمت عقبش باشه که اگه یه مقدار ظریفتر بود با جلوش هماهنگتر میشد.کوپش تو این مورد بهتر ه.یکیشم که بخاطر خوب بودنشه که تو خیابون زیاد دیده میشه.اون دوتای دیگه هم زیاد مهم نبودن.در کل یدونس?
ASTON
۲۹ آذر ۱۳۹۶ماشین فوق العاده ایه
اما از چراغ های بلاتکلیفش جلوش و قوز پشتش خوشم نمیاد
منی که شعارم این بود : تو ژاپنی ها فقطططططط هوندا بعد نیسان
sina
۲۹ آذر ۱۳۹۶دمت گرم که از همون چیزایی که ما دوسشون داریم بدت میاد :((
لاقل میگفتی عقبش خب
Madjid thunderbird
۲۹ آذر ۱۳۹۶.
چیه این سیویک اصلا !
تموم تنم داره میلرزه !
#عادل فردوسی پور
رامتین
۲۹ آذر ۱۳۹۶البته دو عیب بنظرم سیویک داره:
باید از گیربکس بسیار دقیق و خوب آکورد2018 استفاده کنه که 10 دنده هست
نمای عقب را برای سیویک سدان، سبکتر و منظمتر طراحی کنه تا بتونه بهترین سدان کامپکت را کسب کنه.
Mohamad
۳۰ آذر ۱۳۹۶رنگ سفیدش محشره
مجدداً تصاویرو مرور کنید
sina
۳۰ آذر ۱۳۹۶دقیقا
بخصوص عکس زیر تیتر قابلیت اطمینان محشره
حسام
۳۰ آذر ۱۳۹۶این مدل طراحیش واقعآ عالی شده نسبت به نسل قبلیش که به نظر من خیلی ساده و بی روح بود …ولی این نسلش پویا و داینامیک هست و شایستگی فروش بالا رو داره .
محمدرضا
۳۰ آذر ۱۳۹۶هوندا سیویک و مزدا 3 از بهترین های کلاس خودشون هستن
هر دو رو دوست دارم. مخصوصا هاچ بک هاشون.
حیف که جاشون تو ایران خالیه!
مجتبی امین
۱۹ مرداد ۱۳۹۷خدای من. اگر همین عیب دار را به من بدند ۲۰ سال نگهش میدارم . اون وقت اینجا من با سختی و بد بختی .اون هم دست دوم تونستم ساندروی اشغالی که تو اروپا اصلا نمیفروشند ، بخرم باید بگم خدای شکر برای اونا این خریدا عادیه
سام
۲۴ مرداد ۱۳۹۷دوست من تو آمریکا خریده 23000 دلار همون مدل ارزونش رو
علیرضا
۲۷ شهریور ۱۳۹۷سلام دوستان. من خودم سیویک 2013 دارم. این خودرو همونطور که گفته شد تو همه چیزش بی نظیره. تنها ایرادش تو ایران اینه که شناخته شده نیست. البته یک ایراد بزرگ دیگه هم داره اونم اینه که خیلی حساسه. به خصوص تو بنزین. تو ایران مشخصا شما نمی تونید بگید کدوم پمپ بنزین بنزین خوب داره ! من یکبار تو شمال بنزین زدم نمی دونم گویا تو بنزین آب بود یا چیز دیگه نمی دونم. از اون روز ماشینم انگار چیزی تو گلوش گیر کرده و واقعا مشکل ساز شد. اما صرف نظر از این مورد. خودروی فوق العاده ایه .
Ali
۲۰ آذر ۱۳۹۷سلام دوست عزیز. میخام یک سیویک ۲۰۱۳ بخرم.
هنوز نظرتون در موردش مثبته؟
هزینه و استهلاکش چطوره؟
قطعاتش گیر میاد؟
نسبت به الانترا ۲۰۱۴ بهتره؟
حیدر
۲۲ فروردین ۱۴۰۲ماشین خوبی هست، هم زیبا و هم خاص ،
اما برای ما که منطقه آزاد هستیم هزینه های استهلاک و نگهداری سرسامآوری هستش،
و لوازمش فوقالعاده گران هست،