آکورا بهوضوح برای رسیدن به شرایط بهتر در این مدل تلاش میکند. NSX اولیه با استفاده زیاد از آلومینیوم در سال ۱۹۹۱، نگاههای زیادی را به سمت خود جلب میکرد. در این خودرو، برای اولین بار یک خودروساز بزرگ از کیفیت ساخت خود برای محصولی در یک کلاس خودروی دیوانهوار استفاده کرده بود. امّا شرایط به همین منوال باقی نماند و دیگر رقبا نیز در مدلهای جدید، خودروهایی بهتر و سریعتر ارائه کردند. این در حالی بود که NSX فقط روز به روز گرانتر میشد که البته این موضوع بیشتر به دلیل تغییرات سریع «ین» بود. آخرین NSX تارگا در سال ۲۰۰۵ از خط تولید خارج شد؛ موضوعی که کمتر کسی به آن توجه نشان داد. از آن زمان تاکنون، آکورا کارهای زیادی برای جایگزینی آن کرده است. در دو تلاش نخست، نمونههای اولیه با طراحی کامل و امکان رانندگی، تنها نتیجه کار بودند.
یکی از کانسپتها یک کوپه با موتور V-10 با سر و صدای زیادی در پیست نوربرگرینگ در سال ۲۰۰۸ ظاهر شد. ولی آکورا در اواخر همان سال تصمیم گرفت که این خودرو را کنار بگذارد؛ چرا که برای برندی که بیشتر محصولاتش را در زیر ۵۰ هزار دلار به فروش میرساند، این مدل عجیب و غریب که بیشتر به یک «تکشاخ بینستارهای» میماند، نمیتوانست کار زیادی برای کمپانی انجام دهد. تلاش بعدی آکورا، یک رقیب برای پورشه ۹۱۱ بود. این خودرو، یک هیبرید با موتور میانی بود که قطعات مختلف را برای ارائه نسخهای از موتور همیشه در صحنه ۳/۵ لیتری V-6 گلچین کرده بود. جی لنو (Jay Leno) و جری سینفیلد (Jerry Seinfeld) برای یکی از نمونهها، یک تبلیغ بین مسابقات سوپربال ساختند و یک نمونه اولیه کامل از این خودرو در آگوست ۲۰۱۳ در پیست «مید-اوهایو» در جلوی چشمان هزاران هوادار مسابقات ایندیکار حرکت کرد. ولی حتی با اینکه نسخه سوم NSX اولین دورهای پیروزمندانه خود را در پیست مسابقه داشت، آکورا تصمیم گرفته بود که برخی المانهای عمده طراحی آن را حذف کند. مطابق گفته مدیر پروژه NX، تد کلاوس (Ted Klaus)، در میانههای سال ۲۰۱۲ بود که اهداف عملکردی در این پروژه تغییر کردند. عوضشدن اهداف عملکردی، شاید ناشی از شرایط رقابت در دورهای باشد که در آن مدلی مانند نیسان GT-R قدرتی بیشتر از ۵۰۰ اسببخار دارد و یک دوج چارجر نیز میتواند قدرتی بیش از ۷۰۰ اسببخار تولید کند. مطابق گفته کلاوس، موتور ترانسورس و تکبادامک ۳/۵ لیتری، بهگونهای تنظیم شده بود که بتواند حداکثر قدرت را تولید کند؛ ولی در عینحال، این موضوعی بود که رشد NSX را از این نظر محدود میکرد. در این حالت، فقط طراحان ظاهری، آزادی عمل داشتند. امّا امروز، آن موتور همیشه در صحنه ۳/۵ لیتری کنار گذاشته شده و یک موتور طولی، با دو توربوشارژر، چهار میل بادامک و با زاویه ۷۵ درجه به صورت ۳/۵ لیتری V-6 استفاده شده است که هیچ وجه مشترکی با دیگر موتورهای تولید هوندا ندارد. همچنین یک گیربکس دو کلاچه ۹ سرعته به صورت یکپارچه با یک موتور الکتریکی، قدرت را به چرخهای عقب انتقال میدهد و با دو موتور الکتریکی که قدرتشان به چرخهای جلو انتقال میدهند، هماهنگ است. حداکثر قدرت، هنوز برملا نشده است، ولی احتمالاً بالای ۵۵۰ اسببخار خواهد بود. به نظر میرسد NSX دوباره در تعقیب فِراریها خواهد بود. قدرت بالا، نکته مثبت این موتور جدید است؛ ولی نکتههای منفی آن، افزایش قابلتوجه هزینههای ساخت و پیچیدگی، در کنار توزیع نامتوازن وزن پیشرانه هستند. طراحی ظاهری NSX جدید نیز دچار تغییر شده است؛ از جمله یک جلوپنجره رادیاتور جدید، دریچههای بزرگتر کناری و گوشه که در کنار یک جفت هواکشهای کاپوت، در مجموع ۱۹ مدار خنککننده با جریان هوا را تشکیل میدهند. بدونشک وزن کلی خودرو نیز افزایش یافته و احتمالاً به حدود ۱۷۰۰ کیلوگرم رسیده است. با این حال، از عدد دقیق آن اطلاعاتی در دست نیست. آکورا در رابطه با جزئیات این خودرو، خساست زیادی به خرج داده، ولی یکی از چیزهایی که در رابطه با این «تجربه جدید خودروهای اسپرت» میدانیم این است که عرض آن به میزان قابلتوجهی افزایش یافته و در همین حال، با توجه به سیستم پیشرانه جدید «شمالی-جنوبی» آن، طول خودرو به این نسبت افزوده نشده است. فاصله محوری ۲۶۲۹ میلیمتری آن، تنها ۹۹ میلیمتر نسبت به NSX مدل ۲۰۰۵ بیشتر است و در همین حال، طول کلی خودرو تنها ۴۶ میلیمتر رشد داشته است. البته همین فاصله محوری نیز فضای نسبتاً خوبی را برای حمل وسایل فراهم میآورد. کلاوس بیشتر از همه، به مرکز ثقل این مدل افتخار میکند که بیش از یک اینچ نسبت به NSX اولیه پایینتر است. نکتهی دیگری که تیم NSX به افتخار میکنند، ستونهای جلوی فوقنازک خودرو هستند که از جنس فولاد با مقاومت بالا ساخته شدهاند. در همین حال، در بدنه NSX به صورت گسترده از آلومینیوم استفاده شده است. کاپوت و درها از جنس آلومینیوم هستند و گلگیرها از جنس SMC ساخته شدهاند. SMC یک ترکیب قالب صفحهای و یک فرم رایج از فایبرگلاس است. همچنین مشتریان میتوانند از بین سقف آلومینیومی و فیبرکربنی، یکی را انتخاب کنند. آکورا برای توصیف سیستم تعلیق در این خودرو از عنوان «مولتیلینکهای متداول» همراه با دامپرهای سیال مغناطیسی تنظیمشونده خودکار استفاده میکند. مشتریان میتوانند از گزینه ترمزهای کربن-سرامیکی استفاده کنند. این در حالی است که به خاطر وزن کمتر، سیستم فرمان چهار چرخ، کنار گذاشته شده است. تایرهای کانتیننتال کانتیاسپورتکانتکت 5P در جلو به اندازه ۲۳۵/۴۵ و در عقب به صورت ۲۹۵/۳۰ هستند و میتوانند به ترتیب بر روی چرخهای ۱۹ یا ۲۰ اینچی قرار گیرند. در واقع، اصول عملکرد NSX مانند یک پورشه ۹۱۸ اسپایدر است؛ این خودرو میتواند به صورت الکتریکی و یا تنها با استفاده از گشتاور موتورش به حرکت ادامه دهد. بر این اساس، حالت اول تنها در شرایط خاص استفاده خواهد شد. یک موتور الکتریکی بزرگ که در جلوی ترانسآکسل قرار گرفته میتواند برای چند مایل و در یک شرایط آرام و ساکت، NSX را به سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت برسد. بر روی محور جلو، قطعهای با عنوان «واحد موتورهای دوقلو» هر کدام از چرخها را با استفاده از چرخدندههای خورشیدی، به صورت مجزا به حرکت درمیآورند. در نتیجه، موتورها میتواند قابلیت گشتاور برداری مناسبی را در هماهنگی ترمزها در عقب ایجاد کنند. چهار حالت رانندگی برای این خودرو میتوان انتخاب کرد: «آرام»، «اسپرت»، «اسپورتپلاس» و «پیست». هر کدام از این حالتها، به ترتیب سطح خشونت NSX را افزایش میدهند. مطابق گفته «کلاوس»، سرمایهگذاری زیادی برای این «سوپرماشین با تمرکز بر نوع انسان» که طراحی و ساخت آن در ماریسویل، اوهایو انجام شده، صورت گرفته است. با این حال، محصول نهایی یک «صاعقه تکنیکی» خواهد بود که تا قبل از پایان سال به دست مشتریان ثروتمند خود خواهد رسید. شروع قیمت NSX مدل ۲۰۱۶ از حدود ۱۵۰ هزار دلار خواهد بود و شاید اگر از آپشنها نیز استفاده کنیم، قیمت آن به ۱۷۰ یا ۱۸۰ هزار دلار نیز برسد. همچنین نسخه جذابتر نیز بعداً از راه خواهد رسید که احتمالاً از ۲۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد.۲۸ خواندن این مطلب 5 دقیقه زمان میبرد
احمد باقری
۲۳ فروردین ۱۳۹۴به نظر من در مسیر پیشرفت خوبی قرار گرفته است.
AlirezaF12
۲۳ فروردین ۱۳۹۴طراحیش خوب نیس!
David
۲۳ فروردین ۱۳۹۴بعضی ها هم نظر میدن فقط واسه این که بگن ما هم هستیم ! اگه شما میگی طراحی این خوب نیست منم معتقدم طراحی ب ام و خوب نیست.جواب ؟
شلبى
۲۳ فروردین ۱۳۹۴۱۵۰ هزار دلار ؟؟!!!!!! واقعا این قیمت براى این ماشین با این قابلیتا و تکنولوژى هاى به کار رفته در اون خیلى عالیه،فکر میکردم قیمتش بالاى دویست یا سیصد هزار دلار باشه
نمیدونم چرا هر چیزى که تو امریکا تولید میشه قیمتش انقدر منصفانه میشه
در مورد خود ماشین هم که به نظر من فوق العادست،هم از نظر طراحى داخلى و هم طراحیه خارجى
ebi
۲۳ فروردین ۱۳۹۴یادم افتاد به پلی استیشن1 گرن توریسمو1 هوندا nsx اونجا هم سطح خشونتش بالا بود
shahryar
۲۳ فروردین ۱۳۹۴اسم هوندا که میاد یاد ماشینای کم مصرف و خانوادگی میوفتم
امیر هوندا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴پس بهتره بری یه مطالاعاتی در مورد هوندا و اکورا بکنی .اونوقت بیا نظر بده باشه عزیزم؟!!
احسان(احسان سابق)
۲۳ فروردین ۱۳۹۴برای این ماشین این قیمت عالیه اما برای این برند قیمت بالایی حساب میشه.کسی دوست نداره لوگویی که روی ماشین 150 هزار دلاری خودش داره روی یک ماشین 25 هزار دلاری ببینه
Acura RLX
۲۴ فروردین ۱۳۹۴دوست عزیز، به عنوان کسی که چندین ساله Acura سوار میشم و با اکثر مدل هاش از ILX تا RLX رانندگی کردم باید بگم هوندا یکی از بهترین مراکز R&D دنیا رو داره. در ضمن Acura خط تولید لوکس هوندا هست که بهترین های خودشون را از طراحی تا قیمت گذاری توی این خط تولید استفاده میکنند. درمورد قیمت ها هم بخش خودروی هوندا استراتژی کیفیت با قیمت مناسب را همیشه داشته، در صورتی که Acura قیمت هاش رو بر اساس تقاضای بازار خودروهای لوکس تعیین میکنه چون خودروی لوکس محسوب میشه.
امیر هوندا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴خواهشا اطلاعاتی که دارین رو برا خودتون نگه دارین چون فقط بدرد خودتون میخوره.شما تو ایران نشستین از دنیایه بیرون خبر ندارین.هوندا هر سال مقام 5و6 جهانی رو در تولید خودرو داره و اکورا ورژن امریکایی هونداست مثل لکسوس و تویوتا.تو همین سایت پدال اگه نگاه کنین مقاله هایی است که نشون میده جز بهترین خودرو های تولید شده هستش.
شیطان
۲۳ فروردین ۱۳۹۴به نظر شما کدوم یکی از این رینگا قشنگ ترش می کنه؟ اصلا خوشگل شدند یا مال خود کمپانی بهتره؟
http://upload7.ir/uploads//c475618a04b3fc7b424f5f5d26283167ade2eeec.jpg
http://upload7.ir/uploads//59a588eb4567d2d21aba02a638e2ce8e434a0132.jpg
http://upload7.ir/uploads//295deea9c8ba0fb6e2cd9040531f130e9af87c47.jpg
bijan
۲۳ فروردین ۱۳۹۴دومی البته اگه میخوای بخری اگرم نه که ….
z
۲۳ فروردین ۱۳۹۴1
ارمان
۲۴ فروردین ۱۳۹۴3
shahryar
۲۴ فروردین ۱۳۹۴بین 2 با3 ،بیشتر 2
حمید فیضی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۴دومین ولی کلا هیچ کدوم قشنگ نیستن باید طراحی رو از لامبورگینی و audi یاد بگیره که رینگ ها و ماشین هاشون محشره
honda nsx rr mugen { سی بی آر 400 سابق }
۲۳ فروردین ۱۳۹۴آقا احسان حرف واقعا خوبی میزنی . قیمت 150 هزار دلاری خیلی زیاده . ولی بعید می دونم با توجه به این قیمت به موفقیت نرسه و شکست بخوره . البته نظرتان قابل احترامه .
Pooya
۲۳ فروردین ۱۳۹۴سلام.
همین چند ساعت پیش یک acura NSX به دستم رسید و تستش کردم، هندلینگ، سواری و … واقعا خوب بود ولی به نظرم بیشتر از ۱۰۰ هزار دلار نمی ارزه.
آها راستی من گواهینامه ندارم، پول برای خرید این ندارم. پس چه جوری تستش کردم خوب تو دنیای مجازی تستش کردم.
امیر هوندا
۲۴ فروردین ۱۳۹۴افرین بر شما
aref
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ماشین خیلی خوبیه
ولی لوگو (ارمش) یکم زشته! قبول دارید?
ارم خود هوندا قشنگتره
امیدبرتر
۲۳ فروردین ۱۳۹۴ظاهر بسیار بدی داره…
milad
۲۳ فروردین ۱۳۹۴طراحی مدل قدیمیه به نسبت زمان خودش جلوتر بود….
bijan
۲۳ فروردین ۱۳۹۴در مورد نظر آقای alireza f12 باید بگم ماشین که همش ظاهر نیست بلکه آیروداینامیکی که قراره برای ماشین در نظر گرفته بشه با در نظر گرفتن مواردی چون قدرت ماشین و وزن ماشین و ابعاد آن است که در این ماشین بسیار ساده و کار آمد و با اصالت طراحی شده اگر کمی با قواعد طراحی ماشین آشنا باشید اینا مسائلی حل شده و سادهست
سعید
۲۳ فروردین ۱۳۹۴همه چیزش خوب و عالی،فقط من یکم با طراحیش مشکل دارم،نمیدونم چرا احساس میکنم خیلی شبیه R8 به شده؟!!!
ارمان
۲۴ فروردین ۱۳۹۴خیلی زیباست واقعا باید دید چقدر میتونه چالش بر انگیز باشه قیمتش برای یه سوپر کار با اخدرین تکنولوژی های موجود واقعا خوبه
Danial
۲۴ فروردین ۱۳۹۴اسم هوندا که میاد آدم یاد سرعت شتاب لذت عشق نفس (موتور) میوفته من با شنیدن اسم هوندا اولین چیزی که به چشمم میاد CBR 1000RR ,Repsol , HRC هستش هوندا بزرگترین تولید کننده موتورسیکت توی دنیاست بهترین برند شناخته ترین برند در این صنعت… غول موتورساز دنیا = هوندا البته با احترام به مابقیه برندها…
درضمن فراموش نکنید زمانی که نیسان و تویوتا هنوز فکرشون نمیرسید که اینفینیتی و لکسوس رو راه اندازی کنن هوندا آکورا رو راه اندازی کرد..من آکورا رو از بازی نیدفور اسپید نسخه آندرگراند1 میشناسم…
تازشم هیچ وقت نمیشه از سیویک های قدیمی با اون قدرت بالای تیونیگن چشم پوشی کرد.. :)
SAEED
۲۴ فروردین ۱۳۹۴درود
اولین چیزی که توجهم رو جلب کرد طراحی زیبا و جذاب ظاهری بود …
تقریبا نمیشه وجه اشتراک اساسی با نسل قبل پیدا کرد
از رقیب ها هم میشه به مرسدس AMG GT و پورشه 911 و آستون مارتین ونتیج + آئودی R8 اشاره داشت
Yasin
۲۴ فروردین ۱۳۹۴چه طراحیش قشنگه