آکوراهوندا

شمشیر آکورا از نیام بیرون آمد

نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: آکورا NSX پس از وقفه ای طولانی به میدان کارزار بازگشته است. خودرویی که پیشاهنگ ورود ژاپنی‌ها به کلاس خودروهای سوپراسپرت بود اکنون دومین نسل خود را به دیترویت آورده است.

Acura NSX at 2015 NAIAS
Acura NSX at 2015 NAIAS
آکورا NSX جدید تقریباً همان چیزی است که در مدل‌های کانسپت آن دیده بودیم. خودرویی کوپه و جذاب با طراحی مدرن و دل‌نشین. البته با دقت در طراحی این خودرو ممکن است خودروهای زیادی در ذهن شما شکل بگیرند. آئودی R8، فراری ۴۵۸، لامبورگینی اونتادور و حتی لکسس LFA هر کدان نشانه‌هایی در این خودرو دارند. با این وجود، آکورا یا هوندا NSX با هیچ خودروی دیگری اشتباه گرفته نخواهد شد.
Acura NSX
Acura NSX
Acura NSX
Acura NSX
Acura NSX
Acura NSX
نیروبخش این خودرو در قرن بیست‌ویک باید پیشرانه ای آینده‌نگر باشد. به همین منظور، هوندا از قوای هیبریدی برای این خودرو بهره جسته است. در این مجموعه ترکیبی، یک موتور V6 و سه موتور الکتریکی قرار گرفته‌اند. موتور شش سیلندر این خودرو که به‌صورت طولی نصب شده، با کمک دو توربوشارژر قادر به تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت می‌باشد. سه موتور الکتریکی هم هر دو محور خودرو را به چرخش در می‌آورند. دو موتور الکتریکی روی محور جلو قرار دارند. در حالی که موتور سوم در پشت موتور بنزینی و روی محور عقب جای گرفته است. یک گیربکس ۹ سرعته خودکار با کلاچ دوگانه هم برای این خودرو توسعه داده شده است.
Acura NSX
Acura NSX
آکورا NSX روی چرخ‌های ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۳۵ در جلو و رینگ‌های ۲۰ اینچی با تایرهای ۲۹۵/۳۰ در عقب نشسته است. برای توقف این خودروی اسپرت هیبریدی از کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب همراه با دیسک ترمز کربن سرامیکی بهره گرفته می‌شود.
در مقایسه با نسخه کانسپت که در سال ۲۰۱۳ معرفی شد، آکورا NSX اندکی بزرگ‌تر شده و طول آن به ۴۴۷۰ و عرض آن به ۱۹۴۰ و ارتفاعش به ۱۲۱۵ میلی‌متر رسیده است. فاصله بین دو محور آن هم ۲۶۳۰ میلی‌متر می‌باشد.
Acura NSX Interior
Acura NSX Interior
Acura NSX Interior
Acura NSX Interior
رانندگی با این خودروی آکورا در حالت‌های قابل انتخاب آرام، اسپرت، اسپرت بیشتر و مسابقه ای انجام‌پذیر است. در هرکدام از این وضعیت‌ها، تنظیمات موتورهای الکتریکی، گیربکس، شاسی، تعلیق و سطح صدای موتور تغییر می‌کنند.
هنوز جزئیاتی از عملکرد این خودرو منتشر نشده‌اند. در حالی که قیمت این خودرو ۱۵۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود. در این صورت از یک BMW i8 و پورشه ۹۱۱ توربو گران‌تر خواهد بود.
هوندا سه سال زمان برای ساخت نسل جدید صرف کرده است. این خودرو چالش‌هایی چون آتش‌سوزی را نیز پشت سر گذاشته و اینک به بلوغ رسیده است. باید دید که آکورای جدید هم همانند پدر خود قادر است ذهنیت جدیدی از خودروهای اسپرت خلق کند یا خیر؟ [jwplayer mediaid=”۹۹۴۲۲″] کلیپ بسیار زیبای معرفی این خودرو را نیز مشاهده نمایید. [ دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۴ دیدگاه‌ها

  1. عارف

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (75 ديدگاه)

    یه غول کُش دیگه از سرزمین آفتاب

    1. MAFIA

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (435 ديدگاه)

      زیباتر از LFA و R8 و زشت تر از 911 و 458

      1. نوید

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        یعنی الان میخواستی بگی LFA و R8 زشتن
        و اونا دو تا خوشکلن
        فقط نمیدونستی چجوری ربطش بدی که الان تونستی

        میگم برادر شما اگه زیر کامنت اول کامنت نزاری روزت شب نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

        1. MAFIA

          ۲۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (435 ديدگاه)

          اگه یکم […] دقت کنی میبینی کامنت دوم رو خودم نوشتم.چون زیر نظر عارف هنوز قسمت پاسخ فعال هست!!!

          یکم بیشتر توجه کن برادر

        2. نوید

          ۲۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          برادر اولا که درست صحبت کن
          دوما چه ربطی داره منم از توی پاسخ تو کامنت گذاشتم ولی بازم جای پاسخ داره
          شما کلا برای خودت خوش باش
          من فکر میکردم که خود مسیح هستی و چون حذفت کردن با یه اسم جدید اومدی
          ولی الان مطمءن شدم که مسیح نیستی توجه کن میگم نیستی
          چون اون بنده ی خدا حرف الکی زیاد میزد ولی به کسی توهین نمیکرد
          بی ادب هم نبود
          شما فکر وردی اینجا هیچ کس بلد نیست اینجوری حرف بزنه
          چرا همه بلدن ولی همه شعور دارن
          راحت باش
          حالا هی بیا به نظر های من دیس و به نظر های خودت لایک بده اصلا مهم نیست
          فکر کردی کسی نمی فهمه که وقتی 100 تا دیس و یه دونه لایک داری اون یکی رو خودت به خودت دادی؟

        3. نوید

          ۲۳ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (1525 ديدگاه)

          شانس اوردی که سردبیر کامنتت اولیت رو رو حذف کرد
          و گرنه همه به شخصیتت پی می بردند

    2. FXX K(امیررضا محمدی)

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      قدرت عالی…
      طراحی فوق العاده…
      یه موتور v6 وسه موتور الکتریکی…
      قیمت خوب…
      ومتمایز…

    3. 4MATIC

      ۲۵ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1051 ديدگاه)

      با اون اینفینیتی بیشترحال کردم

  2. AliZeus

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (419 ديدگاه)

    بابا طراحی خارجی و داخلی عالی..بابا موتور پر قدرت…بابا قیمت نسبتا خوب..دمتون گرم..

    1. mory

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (418 ديدگاه)

      قیمت مناسب؟!

      1. AliZeus

        ۲۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (419 ديدگاه)

        آره، مثلا در مقایسه با پورشه 911 توربو 560 اسب که دورو بره 180 هزارتاست ارزونتره و بنظر من از لحاظ طراحی داخلی و خارجی از پورشه بهتره..سوپر اسپرتر هم هست ولی کیفیتشو تا زمانی که بررسی نشده نمیشه چیزی گفت
        http://www.carprice.com/new-cars/porsche/911

  3. مهدی

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    ماشالله!

  4. ناصر ساتیا

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (77 ديدگاه)

    هم ریخت هم سوخت پشمامون

  5. Pooya

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    این بیشتر اکورا nsx است، تا هوندا nsx چرا چون طراحی کلی ماشین به زبان طراحی اکورا شباهت داره.
    ولی باز با این مشکل واقعا جذاب و زیباست. ولی زیبایش و جذابیتش به پای nsx. های گذشته نمیرسه.

    1. ALIUnited

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (135 ديدگاه)

      ببخشید هوندا NSX با آکورا NSX چه فرقی داره ؟؟؟؟؟؟

      1. Pouya

        ۲۱ فروردین ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آکورا، برند اتومبیل‌های لوکس ژاپنی…
        آکورا همان هوندا هست کمپانی ها ۲ برند برای تولیداتشون دارن مدل های لوکس هوندا به نام آکورا هست شبیه لکسوز که همان تویوتا هست . اگر اشتباه میکنم دوستان گفته منو صحیح کنن با سپاس.

        1. اشکان

          ۲۰ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (2 ديدگاه)

          کاملا صحیح است. اکورا ماشین بسیار خوبیه. موتورش مرگ نداره.

  6. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    از نظر طراحی داخلی و خارجی واقعا خوبه . اما اخر نفهمیدم مجموع قدرت خروجی

    موتور چقدره !!!!!!

    کاشکی این مدل ، با دو نسخه عرضه میشد . یکی موتور 8 سیلندر و یکی هم این مدل .

    1. NASSY

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (410 ديدگاه)

      موافقــــــــــــــــــــم!

  7. عرفان

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    چرا تو متن نوشته:پیشاهنگ ورود ژاپنی‌ها به کلاس خودروهای سوپراسپرت؟؟؟
    مگه جی تی آر سوپر اسپورت ژاپنی حساب نمیشه که این باید پیشاهنگ باشه؟؟؟

    1. NSX

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (58 ديدگاه)

      منظورش نسل اولشه جناب

  8. bardia

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    با 550 اسب قدرت از موتور 6 سیلند و سه موتور الکتریکی که حداقل 150 اسب و حذاکثر احتمالا 250 اسب قدرت دارن روی هم باید انتظار قدرت 700 الی 800 اسب بخاری رو از این ماشین داشت و البته با این وضعیت یک گشتاور وحشتناک رو هم در پی خواهد داشت

  9. افشین

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی ازش خوشم اومده. طراحی و دیزاین عالی. انتظار قیمت زیر صدهزار تا داشتم…

  10. حامد MASERATI GT

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (308 ديدگاه)

    پشتش شبیه مک لارن شده

  11. یاسین

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    عجب ابهتی عالیه !

  12. danial

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من این مدل ماشین رو از نسل خیلی قدیمی تر توی بازی Under Grund 1 یادمه
    چه چیزی شده الان رنگش هم واقعاً جذابه

  13. محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    محشره

  14. سعید

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    این دیگه بیش از حد به آئودی R8 شبیه شده

  15. مرتضی

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    بیرونش آر 8 مچاله شده نیست؟؟ کابین هم طبق رسم اسیایی ها مزخرف مزخرف!!

  16. tadano

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    من متوجه نحوه قرارگیری موتور V6 نشدم یعنی چی طولی ؟این مدل بیشتر موتور وسط میخوره باشه .

  17. پیر پشمک موی

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (179 ديدگاه)

    یه زمانی ماشین یعنی امریکایی بعدش ژاپنی بعد یه دوره اینا جا موندن سوسولای اروپایی اومدن الان دوباره این دوتا را افتادن انتقام گیری

    1. مانی

      ۲۴ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      سوسول های اروپایی یعنی از 120 سال پیش جلو تویوتا لنگ می ندازن؟

  18. Masoud AMG

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    NSX باز گشت شکوهمندانه.

    امیدوارم تویوتا و میتسوبیشی هم به گذشته درخشانشون در ماشین های اسپورت برگردن. (NSX -GTR -SUPRA-Z300-RX7 و…)

  19. حمید

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    کلا خیلی خوشکله ولی داشبوردش زیادی به روزه.ایول داره.فقط من موندم این همه موتورو چجوری جا کردن و وزنش چقدر باید باشه؟

  20. رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2283 ديدگاه)

    درود
    خوشمان آمد!
    (ازین به بعد به جای لایک میخوام اینو بگم :-D )

  21. Ahmad..F12

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    از نظر طراحی خیلی به روز و خوبه

    از نظر قدرت هم عالیه، هرچند که متوجه نشدم مجموع قدرت 550 اسبه یا موتور بنزینی تنها..!!!!!

    ولی خب واقعاً قدرتش عالیه

    فقط قیمتش نسبت به رقبا خیلی بالاتره که فکر میکنم همین امر باعث عدم موفقیت در فروشش بشه

    1. ارمان

      ۲۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      قیمتش نسبت به رقبا واقعا خوبه و با ای8 نمیشه مقایسش کرد حداقل 200 اسب بیشتر داره بایدم گرونتر باشه

  22. امیر محمد

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (279 ديدگاه)

    عقبش رو که دیدم یه احساس خیلی خوبی بهم دست داد یه چیزی تو مایه های محبت و شادی

  23. ali raei

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام اقا رضا میدونین من وقتی کامنتت رو میبینم فقط اسمت نه نظرت رو یه دونه لایک خوب بهت میدم فقط برا مرسدست……….

  24. ارمان

    ۲۳ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    به نظرم خیلیییی خوبه و برای این حرفم دلایل خوبی دارم قیمتش هم اگه یه خورده زیاده که از نظر من نیست احتمالا بیشتر صرف کم کردن وزن شده

  25. Mclaren

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    یک کلام عالیه
    آفرین به هوندا چراغ های عقب هم کمی شبیه چراغ های آستون مارتینه ولی در کل هوندا رو عشقه ♥

  26. godfather

    ۲۴ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (196 ديدگاه)

    طراحی قابل تحسینه داره
    ولی رقباش خیلی قدر ترند

  27. فرشاد

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین خوبیه ولی پشتش اسکی رفته از استون مارتین هستش حداقل چراغاشو توش یه تغییر میدادن

  28. امیرحسین

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (30 ديدگاه)

    خیلی شبیه R8 شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا