نمایشگاه دیترویت ۲۰۱۵: آکورا NSX پس از وقفه ای طولانی به میدان کارزار بازگشته است. خودرویی که پیشاهنگ ورود ژاپنیها به کلاس خودروهای سوپراسپرت بود اکنون دومین نسل خود را به دیترویت آورده است.
آکورا NSX جدید تقریباً همان چیزی است که در مدلهای کانسپت آن دیده بودیم. خودرویی کوپه و جذاب با طراحی مدرن و دلنشین. البته با دقت در طراحی این خودرو ممکن است خودروهای زیادی در ذهن شما شکل بگیرند. آئودی R8، فراری ۴۵۸، لامبورگینی اونتادور و حتی لکسس LFA هر کدان نشانههایی در این خودرو دارند. با این وجود، آکورا یا هوندا NSX با هیچ خودروی دیگری اشتباه گرفته نخواهد شد. نیروبخش این خودرو در قرن بیستویک باید پیشرانه ای آیندهنگر باشد. به همین منظور، هوندا از قوای هیبریدی برای این خودرو بهره جسته است. در این مجموعه ترکیبی، یک موتور V6 و سه موتور الکتریکی قرار گرفتهاند. موتور شش سیلندر این خودرو که بهصورت طولی نصب شده، با کمک دو توربوشارژر قادر به تولید ۵۵۰ اسب بخار قدرت میباشد. سه موتور الکتریکی هم هر دو محور خودرو را به چرخش در میآورند. دو موتور الکتریکی روی محور جلو قرار دارند. در حالی که موتور سوم در پشت موتور بنزینی و روی محور عقب جای گرفته است. یک گیربکس ۹ سرعته خودکار با کلاچ دوگانه هم برای این خودرو توسعه داده شده است. آکورا NSX روی چرخهای ۱۹ اینچی با تایرهای ۲۴۵/۳۵ در جلو و رینگهای ۲۰ اینچی با تایرهای ۲۹۵/۳۰ در عقب نشسته است. برای توقف این خودروی اسپرت هیبریدی از کالیپرهای ۶ پیستونه در جلو و چهار پیستونه در عقب همراه با دیسک ترمز کربن سرامیکی بهره گرفته میشود.۴۴ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
عارف
۲۳ دی ۱۳۹۳یه غول کُش دیگه از سرزمین آفتاب
MAFIA
۲۳ دی ۱۳۹۳زیباتر از LFA و R8 و زشت تر از 911 و 458
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳یعنی الان میخواستی بگی LFA و R8 زشتن
و اونا دو تا خوشکلن
فقط نمیدونستی چجوری ربطش بدی که الان تونستی
میگم برادر شما اگه زیر کامنت اول کامنت نزاری روزت شب نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
MAFIA
۲۳ دی ۱۳۹۳اگه یکم […] دقت کنی میبینی کامنت دوم رو خودم نوشتم.چون زیر نظر عارف هنوز قسمت پاسخ فعال هست!!!
یکم بیشتر توجه کن برادر
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳برادر اولا که درست صحبت کن
دوما چه ربطی داره منم از توی پاسخ تو کامنت گذاشتم ولی بازم جای پاسخ داره
شما کلا برای خودت خوش باش
من فکر میکردم که خود مسیح هستی و چون حذفت کردن با یه اسم جدید اومدی
ولی الان مطمءن شدم که مسیح نیستی توجه کن میگم نیستی
چون اون بنده ی خدا حرف الکی زیاد میزد ولی به کسی توهین نمیکرد
بی ادب هم نبود
شما فکر وردی اینجا هیچ کس بلد نیست اینجوری حرف بزنه
چرا همه بلدن ولی همه شعور دارن
راحت باش
حالا هی بیا به نظر های من دیس و به نظر های خودت لایک بده اصلا مهم نیست
فکر کردی کسی نمی فهمه که وقتی 100 تا دیس و یه دونه لایک داری اون یکی رو خودت به خودت دادی؟
نوید
۲۳ دی ۱۳۹۳شانس اوردی که سردبیر کامنتت اولیت رو رو حذف کرد
و گرنه همه به شخصیتت پی می بردند
FXX K(امیررضا محمدی)
۲۴ دی ۱۳۹۳قدرت عالی…
طراحی فوق العاده…
یه موتور v6 وسه موتور الکتریکی…
قیمت خوب…
ومتمایز…
4MATIC
۲۵ دی ۱۳۹۳با اون اینفینیتی بیشترحال کردم
AliZeus
۲۳ دی ۱۳۹۳بابا طراحی خارجی و داخلی عالی..بابا موتور پر قدرت…بابا قیمت نسبتا خوب..دمتون گرم..
mory
۲۳ دی ۱۳۹۳قیمت مناسب؟!
AliZeus
۲۳ دی ۱۳۹۳آره، مثلا در مقایسه با پورشه 911 توربو 560 اسب که دورو بره 180 هزارتاست ارزونتره و بنظر من از لحاظ طراحی داخلی و خارجی از پورشه بهتره..سوپر اسپرتر هم هست ولی کیفیتشو تا زمانی که بررسی نشده نمیشه چیزی گفت
http://www.carprice.com/new-cars/porsche/911
مهدی
۲۳ دی ۱۳۹۳ماشالله!
ناصر ساتیا
۲۳ دی ۱۳۹۳هم ریخت هم سوخت پشمامون
Pooya
۲۳ دی ۱۳۹۳این بیشتر اکورا nsx است، تا هوندا nsx چرا چون طراحی کلی ماشین به زبان طراحی اکورا شباهت داره.
ولی باز با این مشکل واقعا جذاب و زیباست. ولی زیبایش و جذابیتش به پای nsx. های گذشته نمیرسه.
ALIUnited
۲۴ دی ۱۳۹۳ببخشید هوندا NSX با آکورا NSX چه فرقی داره ؟؟؟؟؟؟
Pouya
۲۱ فروردین ۱۳۹۴آکورا، برند اتومبیلهای لوکس ژاپنی…
آکورا همان هوندا هست کمپانی ها ۲ برند برای تولیداتشون دارن مدل های لوکس هوندا به نام آکورا هست شبیه لکسوز که همان تویوتا هست . اگر اشتباه میکنم دوستان گفته منو صحیح کنن با سپاس.
اشکان
۲۰ شهریور ۱۳۹۴کاملا صحیح است. اکورا ماشین بسیار خوبیه. موتورش مرگ نداره.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۲۳ دی ۱۳۹۳درود .
از نظر طراحی داخلی و خارجی واقعا خوبه . اما اخر نفهمیدم مجموع قدرت خروجی
موتور چقدره !!!!!!
کاشکی این مدل ، با دو نسخه عرضه میشد . یکی موتور 8 سیلندر و یکی هم این مدل .
NASSY
۲۳ دی ۱۳۹۳موافقــــــــــــــــــــم!
عرفان
۲۳ دی ۱۳۹۳چرا تو متن نوشته:پیشاهنگ ورود ژاپنیها به کلاس خودروهای سوپراسپرت؟؟؟
مگه جی تی آر سوپر اسپورت ژاپنی حساب نمیشه که این باید پیشاهنگ باشه؟؟؟
NSX
۲۳ دی ۱۳۹۳منظورش نسل اولشه جناب
bardia
۲۳ دی ۱۳۹۳با 550 اسب قدرت از موتور 6 سیلند و سه موتور الکتریکی که حداقل 150 اسب و حذاکثر احتمالا 250 اسب قدرت دارن روی هم باید انتظار قدرت 700 الی 800 اسب بخاری رو از این ماشین داشت و البته با این وضعیت یک گشتاور وحشتناک رو هم در پی خواهد داشت
افشین
۲۳ دی ۱۳۹۳خیلی ازش خوشم اومده. طراحی و دیزاین عالی. انتظار قیمت زیر صدهزار تا داشتم…
حامد MASERATI GT
۲۳ دی ۱۳۹۳پشتش شبیه مک لارن شده
یاسین
۲۳ دی ۱۳۹۳عجب ابهتی عالیه !
danial
۲۳ دی ۱۳۹۳من این مدل ماشین رو از نسل خیلی قدیمی تر توی بازی Under Grund 1 یادمه
چه چیزی شده الان رنگش هم واقعاً جذابه
محمد
۲۳ دی ۱۳۹۳محشره
سعید
۲۳ دی ۱۳۹۳این دیگه بیش از حد به آئودی R8 شبیه شده
مرتضی
۲۳ دی ۱۳۹۳بیرونش آر 8 مچاله شده نیست؟؟ کابین هم طبق رسم اسیایی ها مزخرف مزخرف!!
tadano
۲۳ دی ۱۳۹۳من متوجه نحوه قرارگیری موتور V6 نشدم یعنی چی طولی ؟این مدل بیشتر موتور وسط میخوره باشه .
پیر پشمک موی
۲۳ دی ۱۳۹۳یه زمانی ماشین یعنی امریکایی بعدش ژاپنی بعد یه دوره اینا جا موندن سوسولای اروپایی اومدن الان دوباره این دوتا را افتادن انتقام گیری
مانی
۲۴ دی ۱۳۹۳سوسول های اروپایی یعنی از 120 سال پیش جلو تویوتا لنگ می ندازن؟
Masoud AMG
۲۳ دی ۱۳۹۳NSX باز گشت شکوهمندانه.
امیدوارم تویوتا و میتسوبیشی هم به گذشته درخشانشون در ماشین های اسپورت برگردن. (NSX -GTR -SUPRA-Z300-RX7 و…)
حمید
۲۳ دی ۱۳۹۳کلا خیلی خوشکله ولی داشبوردش زیادی به روزه.ایول داره.فقط من موندم این همه موتورو چجوری جا کردن و وزنش چقدر باید باشه؟
رضا :: فقط آلمان :: فقط مرسدس
۲۳ دی ۱۳۹۳درود
خوشمان آمد!
(ازین به بعد به جای لایک میخوام اینو بگم :-D )
Ahmad..F12
۲۳ دی ۱۳۹۳از نظر طراحی خیلی به روز و خوبه
از نظر قدرت هم عالیه، هرچند که متوجه نشدم مجموع قدرت 550 اسبه یا موتور بنزینی تنها..!!!!!
ولی خب واقعاً قدرتش عالیه
فقط قیمتش نسبت به رقبا خیلی بالاتره که فکر میکنم همین امر باعث عدم موفقیت در فروشش بشه
ارمان
۲۳ دی ۱۳۹۳قیمتش نسبت به رقبا واقعا خوبه و با ای8 نمیشه مقایسش کرد حداقل 200 اسب بیشتر داره بایدم گرونتر باشه
امیر محمد
۲۳ دی ۱۳۹۳عقبش رو که دیدم یه احساس خیلی خوبی بهم دست داد یه چیزی تو مایه های محبت و شادی
ali raei
۲۳ دی ۱۳۹۳سلام اقا رضا میدونین من وقتی کامنتت رو میبینم فقط اسمت نه نظرت رو یه دونه لایک خوب بهت میدم فقط برا مرسدست……….
ارمان
۲۳ دی ۱۳۹۳به نظرم خیلیییی خوبه و برای این حرفم دلایل خوبی دارم قیمتش هم اگه یه خورده زیاده که از نظر من نیست احتمالا بیشتر صرف کم کردن وزن شده
Mclaren
۲۴ دی ۱۳۹۳یک کلام عالیه
آفرین به هوندا چراغ های عقب هم کمی شبیه چراغ های آستون مارتینه ولی در کل هوندا رو عشقه ♥
godfather
۲۴ دی ۱۳۹۳طراحی قابل تحسینه داره
ولی رقباش خیلی قدر ترند
فرشاد
۲۵ دی ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی پشتش اسکی رفته از استون مارتین هستش حداقل چراغاشو توش یه تغییر میدادن
امیرحسین
۲۵ دی ۱۳۹۳خیلی شبیه R8 شده