هوندا

هوندا جاز در اروپا

سومین نسل از هوندا جاز که با نام «فیت» در دیگر جاهای دنیا شناخته می‌شود، بالاخره پس از معرفی‌اش در نمایشگاه اتومبیل ژنو در بهار امسال، به نمایندگی‌های هوندا در اروپا قدم خواهد گذاشت.

2015 Honda Jazz
۲۰۱۵ Honda Jazz
این هاچ‌بک کلاس B به اندازه ۹۵ میلی‌متر طولانی‌تر از مدل گذشته خود است و فاصله محوری آن نیز به اندازه ۳۰ میلی‌متر کشیدگی پیدا کرده است. این بدین معناست که فضای بیشتری برای حمل وسایل و فضای داخل کابین به‌وجود آمده است. به‌عنوان مثال، سرنشینان عقب از ۱۱۵ میلی‌متر فضای بیشتر برای پاها بهره‌مند می‌شود و فضای استاندارد صندوق عقب از ۳۵۴ لیتر به ۱۳۱۴ لیتر در حالت جمع‌شدن صندلی‌های عقب افزایش می‌یابد. در همین حال، با استفاده از راه‌حل‌های نوآورانه‌ای مانند قرار گرفتن باک بنزین در وسط و سیستم مجیک سیتز (Magic Seats)، راحتی و فضای بهتری برای سرنشینان ایجاده شده است.
2015 Honda Jazz
۲۰۱۵ Honda Jazz
2015 Honda Jazz
۲۰۱۵ Honda Jazz
در اروپا، مدل جدید هوندا جاز به همراه موتور جدید ۱/۳ لیتری i-VTEC پترول عرضه می‌شود که در ۶ هزار دور بر دقیقه، قدرتی برابر ۱۰۱ اسب‌بخار و در ۵ هزار دور بر دقیقه، حداکثر گشتاوری برابر ۱۲۳ نیوتن‌متر را تولید می‌کند. این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی جدید ۶ دنده همراه است که جایگزین سیستم ۵ دنده در مدل قبلی شده است. در همین حال، می‌توان از گزینه CVT نیز استفاده کرد.
2015 Honda Jazz
۲۰۱۵ Honda Jazz
این موتور کاملاً با استانداردهای یورو ۶ مطابقت می‌کند و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴/۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این در حالی است که میزان تولید آلودگی آن در هر کیلومتر برابر ۱۰۶ گرم دی‌اکسید کربن است. البته این آمار با استفاده از سیستم CVT به‌دست آمده‌اند. امّا آمار شتاب‌گیری آن‌چنان نیستند که بخواهند کسی را تحت‌تأثیر قرار دهند؛ سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با استفاده از گیربکس دستی در زمان ۱۱/۲ ثانیه ثبت می‌شود. همچنین در این حالت سرعت حداکثر خودرو ۱۹۰ کیلومتر است که با استفاده از گیربکس CVT به ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌یابد.
2015 Honda Jazz
۲۰۱۵ Honda Jazz
به گفته هوندا، سیستم تعلیق این مدل به طور خاص برای اروپا تنظیم شده تا بتواند سواری دلپذیری را برای جاده‌های اروپایی ایجاد کند. هوندا جاز جدید در سطح در قاره اروپا عرضه می‌شود که در مدل‌های پایه، سیستم کنترل هوا و یک نمایشگر ۵ اینچی LCD در وسط داشبورد به صورت استاندارد وجود خواهند داشت. تریم متوسط هوندا جاز از سیستم اطلاعات و سرگرمی «هوندا کانکت» با نمایشگر ۷ اینچی و کنترل‌های سیستم صوتی که بر روی غربیلک فرمان تعبیه شده‌اند، بهره‌مند خواهد بود و این در حالی است که در بالاترین از سطح از هوندا جاز، مواردی مانند پوشش چرمی فرمان، ورودی بدون‌کلید و کلید فشاری برای استاپ‌-استارت موتور و همین‌طور پنل کلیدهای لمسی برای کنترل سیستم هوای اتوماتیک اضافه می‌شوند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. فردین بهادری نژاد

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    هوندا این روزا خیلی جون گرفته
    هم طراحیاش دارن قشنگ و خاص میشن و هم عملکردهای فنی ماشیناش

    1. RETOLEX

      ۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1406 ديدگاه)

      سیویک و اکورد هوندا رو به وجود اوردن و همونا هم باعث پیشرفتش شدن .

      زنده با هوندا
      زنده باد ماشین ژاپنی . زنده باد………

  2. RETOLEX

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1406 ديدگاه)

    تو این کلاس .
    بهترینه.
    خنده داره تنها رقیب اصلیش هیوندای i20 هست.
    میگن ماشین کره ای یعنی اپشن .
    I20 که نصف اپشن ها و کیفیت و تکنولوژی اینو نداره.

  3. AHMADREZA

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1022 ديدگاه)

    بد نیست خوشمان آمد

  4. نوید جهرمی

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    چی میشد به جای 206 اینو داشتیم و مونتاژ میکردیم؟

    1. رافال

      ۶ مرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      قیمت ارزون ترین مدلش 49900 درهم امارات معادل 44.6 میلیون هست که از 206 ده میلیونی بیشتر هست تازه به قیمت امارات!

  5. نوید جهرمی

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    در صورت مونتاژشش تعرفه ها و هزینه هاش کاهش پیدامیکنه.
    من یکی که 60 میلیون هم باشه ب 206 ترجیحش میدم.

  6. عباس

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (154 ديدگاه)

    نمای گلگیر عقبش نامتقارنه!بعد با موتور ۱.۳ لیتری همچین میگه شتابش چشم گیر نیست،تکنولوژی شو بگو با این حجم این قدرت و شتاب گشتاور رو داره!لگن های داخلی که متوسط صدی دوازده میسوزنن اینطور شتاب و قدرت رو ندارن!

  7. محمد

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (512 ديدگاه)

    زاپن مثل همیشه عااااالی…
    ماشین زاپنی باشه برندش مهم نیست..همیشه ازهمه نظر عالی هستن..یکی بهتر از دیگری

  8. Archi KHAN

    ۶ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    با اینکه ژاپنی باز نیستم ، اما با هوندا حال میکنم ، تو ژاپنی ها هوندا
    خدایش تو سدان ها آکورد محشره ، suv ها هم CR-V و HR-C خیلی عالی ان.

  9. علی

    ۲۴ دی ۱۳۹۶
    سوابق: (5 ديدگاه)

    من اگررییس جمهوربودم فقط باژاپنی ها والمانی ها قراردادمیبستم نه با فرانسه دزد لعنتی .تازه اتومبیل های فرانسه روفقط ما وهند میخره تودنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا