سومین نسل از هوندا جاز که با نام «فیت» در دیگر جاهای دنیا شناخته میشود، بالاخره پس از معرفیاش در نمایشگاه اتومبیل ژنو در بهار امسال، به نمایندگیهای هوندا در اروپا قدم خواهد گذاشت.
این هاچبک کلاس B به اندازه ۹۵ میلیمتر طولانیتر از مدل گذشته خود است و فاصله محوری آن نیز به اندازه ۳۰ میلیمتر کشیدگی پیدا کرده است. این بدین معناست که فضای بیشتری برای حمل وسایل و فضای داخل کابین بهوجود آمده است. بهعنوان مثال، سرنشینان عقب از ۱۱۵ میلیمتر فضای بیشتر برای پاها بهرهمند میشود و فضای استاندارد صندوق عقب از ۳۵۴ لیتر به ۱۳۱۴ لیتر در حالت جمعشدن صندلیهای عقب افزایش مییابد. در همین حال، با استفاده از راهحلهای نوآورانهای مانند قرار گرفتن باک بنزین در وسط و سیستم مجیک سیتز (Magic Seats)، راحتی و فضای بهتری برای سرنشینان ایجاده شده است. در اروپا، مدل جدید هوندا جاز به همراه موتور جدید ۱/۳ لیتری i-VTEC پترول عرضه میشود که در ۶ هزار دور بر دقیقه، قدرتی برابر ۱۰۱ اسببخار و در ۵ هزار دور بر دقیقه، حداکثر گشتاوری برابر ۱۲۳ نیوتنمتر را تولید میکند. این موتور به صورت استاندارد با یک گیربکس دستی جدید ۶ دنده همراه است که جایگزین سیستم ۵ دنده در مدل قبلی شده است. در همین حال، میتوان از گزینه CVT نیز استفاده کرد. این موتور کاملاً با استانداردهای یورو ۶ مطابقت میکند و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۴/۶ لیتر سوخت مصرف میکند. این در حالی است که میزان تولید آلودگی آن در هر کیلومتر برابر ۱۰۶ گرم دیاکسید کربن است. البته این آمار با استفاده از سیستم CVT بهدست آمدهاند. امّا آمار شتابگیری آنچنان نیستند که بخواهند کسی را تحتتأثیر قرار دهند؛ سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با استفاده از گیربکس دستی در زمان ۱۱/۲ ثانیه ثبت میشود. همچنین در این حالت سرعت حداکثر خودرو ۱۹۰ کیلومتر است که با استفاده از گیربکس CVT به ۱۸۳ کیلومتر بر ساعت کاهش مییابد. به گفته هوندا، سیستم تعلیق این مدل به طور خاص برای اروپا تنظیم شده تا بتواند سواری دلپذیری را برای جادههای اروپایی ایجاد کند. هوندا جاز جدید در سطح در قاره اروپا عرضه میشود که در مدلهای پایه، سیستم کنترل هوا و یک نمایشگر ۵ اینچی LCD در وسط داشبورد به صورت استاندارد وجود خواهند داشت.۱۱ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
فردین بهادری نژاد
۶ مرداد ۱۳۹۴هوندا این روزا خیلی جون گرفته
هم طراحیاش دارن قشنگ و خاص میشن و هم عملکردهای فنی ماشیناش
RETOLEX
۶ مرداد ۱۳۹۴سیویک و اکورد هوندا رو به وجود اوردن و همونا هم باعث پیشرفتش شدن .
زنده با هوندا
زنده باد ماشین ژاپنی . زنده باد………
RETOLEX
۶ مرداد ۱۳۹۴تو این کلاس .
بهترینه.
خنده داره تنها رقیب اصلیش هیوندای i20 هست.
میگن ماشین کره ای یعنی اپشن .
I20 که نصف اپشن ها و کیفیت و تکنولوژی اینو نداره.
AHMADREZA
۶ مرداد ۱۳۹۴بد نیست خوشمان آمد
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴چی میشد به جای 206 اینو داشتیم و مونتاژ میکردیم؟
رافال
۶ مرداد ۱۳۹۴قیمت ارزون ترین مدلش 49900 درهم امارات معادل 44.6 میلیون هست که از 206 ده میلیونی بیشتر هست تازه به قیمت امارات!
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴در صورت مونتاژشش تعرفه ها و هزینه هاش کاهش پیدامیکنه.
من یکی که 60 میلیون هم باشه ب 206 ترجیحش میدم.
عباس
۶ مرداد ۱۳۹۴نمای گلگیر عقبش نامتقارنه!بعد با موتور ۱.۳ لیتری همچین میگه شتابش چشم گیر نیست،تکنولوژی شو بگو با این حجم این قدرت و شتاب گشتاور رو داره!لگن های داخلی که متوسط صدی دوازده میسوزنن اینطور شتاب و قدرت رو ندارن!
محمد
۶ مرداد ۱۳۹۴زاپن مثل همیشه عااااالی…
ماشین زاپنی باشه برندش مهم نیست..همیشه ازهمه نظر عالی هستن..یکی بهتر از دیگری
Archi KHAN
۶ مرداد ۱۳۹۴با اینکه ژاپنی باز نیستم ، اما با هوندا حال میکنم ، تو ژاپنی ها هوندا
خدایش تو سدان ها آکورد محشره ، suv ها هم CR-V و HR-C خیلی عالی ان.
علی
۲۴ دی ۱۳۹۶من اگررییس جمهوربودم فقط باژاپنی ها والمانی ها قراردادمیبستم نه با فرانسه دزد لعنتی .تازه اتومبیل های فرانسه روفقط ما وهند میخره تودنیا