هوندا در اقدامی عجیب نسخه پیکاپ سیویک تایپ R را در قالب یک کانسپت معرفی کرده است. این خودرو که توسط دپارتمان مهندسی محصولات هوندا در بریتانیا طراحی شده و پروژه P نامگذاری شده است، در روز تست سالانۀ SMMT معرفی شده است. در این پیکاپ که بر اساس هاچبک داغ سیویک تایپ R ساخته شده، سقف و ستونهای C حذف و رول بار جایگزین آن شده است. همچنین صندلیهای عقب و صندوق بار هم بهطور کامل حذف شدهاند تا فضایی برای ایجاد قسمت بار پیکاپ فراهم گردد؛ بنابراین حالا در کابین سیویک تایپ R فضا برای نشستن دو نفر وجود دارد.
هرچند در سیویک تایپ R برای تبدیل شدن به پیکاپ تغییرات زیادی صورت گرفته اما همچنان بخش بیرون بدنه آن تقریباً بدون تغییر باقیمانده که نهایتاً به بال بزرگ عقب ختم میشود. همچنین در سیویک پیکاپ پیشرانه و گیربکس هم بدون تغییر باقیمانده است. هوندا تخمین زده که این هاچبک داغ که حالا به یک پیکاپ داغ تبدیل شده میتواند در کمتر از ۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت ۲۶۵ کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.
در پروژه P حتی حالتهای رانندگی ویژۀ سیویک تایپ R جادهای حفظ شدهاند تا جایی که سازنده ادعا کرده این پیکاپ بهراحتی توانایی استفاده در پیست و برای مسابقه را دارد. همانطور که انتظار میرود هوندا برنامهای برای تولید این پیکاپ اسپرت ندارد اما به گفته سرپرست این پروژه آقای «آلین جیمز»، احتمال استفاده از این سیویک پیکاپ برای ثبت رکورد سریعترین پیکاپ دیفرانسیل جلو در پیست نوربرگرینگ وجود دارد.
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۷????????????????????????????
رضا
۴ خرداد ۱۳۹۷سیویک عالیه میخاد سدان باشه میخاد هاچک بکـباشه میخاد پیکاپ باشه میخاد شاسی بلند یا کراس اور باشه سیویک و دیگر هیچ
ژان وال ژان
۴ خرداد ۱۳۹۷از نمای جلو همیشه زیبا و دلربا بوده
اما از نمای عقب این پیکاپ قشنگ تر از نمونه ی اصلی شده !
دلیلش اینه که نمای عقبی سیویک واسه هاچبکی با اون سایز کوچولو زیادی بزرگ و ناهمگونه ، اما واسه یه پیکاپ خیلی خوبه
من که از کراس اووری با نمای عقب سیویک استقبال میکنم
کارل شلبی
۴ خرداد ۱۳۹۷یعنی چی آخه آدم بعضی اوقات شک میکنه??
تمام خوبی های ماشین تو همون هاچبک بودنشه چه کاریه اخه?