اخیراً یک دستگاه از مدل جدید هوندا کلاریتی (Clarity) که قرار است بهزودی وارد نمایندگیهای این خودروساز در ایالاتمتحده شود، در خیابانهای کلُرادو (Colorado) دیده شده است.
هنوز مشخص نشده این خودرو پیش از تحویل رسمیاش به مشتریان بازار آمریکا، در خیابان چه میکند؛ آن هم بدون هیچگونه پوشش و استتار یا نام و نشان و پلاک!
همانطور که اطلاع دارید، قلب سلول سوختی هیدروژنی کلاریتی، توان تولید ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب بخار) نیرو را داشته و درکنار یک موتور برقی ۱۷۴ اسب بخاری انجاموظیفه مینماید. همچنین اولین خودرویی است که برخلاف سایر انواع هیدروژنی، بهعنوان مثال تویوتا میرای (Mirai)، هرسه سلول سوختی، موتور برقی و سایر اجزای قوای محرکه را داخل محفظه پیشرانه جای میدهد.
چند روزِ پیش، EPA رسما تأیید کرد که مسافت قابل پیمایش آن ۳۶۶ مایل (۵۸۹ کیلومتر) میباشد. با این حساب، جایگاهی بین میرای (۵۰۲ کیلومتر) و همزاد خودش در بازار ژاپن (۷۰۰ کیلومتر) خواهد داشت.
قیمت رسمی هوندا کلاریتی برای بازار آمریکا هنوز اعلام نشده، اما حدس و گمانها از رقمی حوالی ۵۷,۵۰۰ دلار میگویند که مشابه بهای پرداختی برای تویوتا میرای است.
ماشین های هیبریدی یه ویژگی فوق العاد دارن و اون هم خروج اگزوزشونه که چیزی نیست جز آب!!!!!!!!!!!!!خیلی باحاله اگه فراگیر بشن اما من خودم حس و حال موتورهای پیستونی رو بیشتر دوست دارم
مجید
۸ آبان ۱۳۹۵ماشین های هیبریدی یه ویژگی فوق العاد دارن و اون هم خروج اگزوزشونه که چیزی نیست جز آب!!!!!!!!!!!!!خیلی باحاله اگه فراگیر بشن اما من خودم حس و حال موتورهای پیستونی رو بیشتر دوست دارم
vahid porsche
۸ آبان ۱۳۹۵منظورش هیدروژنی بود
بهنام
۸ آبان ۱۳۹۵از نظر طراحی خیلی خوبه با توجه به رقبا
فقط با گلگیر عقب نمیتونم کنار بیام
به نظر من اگه گلگیر عقب عادی طراحی میشد عالی بود
Carbonado Aventador
۸ آبان ۱۳۹۵دقیقا
از لحاظ عملکرد و طراحی خیلی عالیه فقط اون گلگیر عقب تو ذوق میزنه!!!!
یاسین
۸ آبان ۱۳۹۵عقبشو چرا اینشکلی کرده؟؟؟؟
البته هیچکار اینا بی حکمت نیست حتما یه دلیلی داشته والا عقبشو اینجوری طراحی نمیکرد
سينا
۸ آبان ۱۳۹۵اصلا جالب نیست
مهدی
۹ آبان ۱۳۹۵ناقص الخلقه است انگاری نیازی نیست هیبریدی ها چهره وفرم آن عقب افتاده باشه نظر شما چیست