شرایط خاصی که بر بازار کشورمان حاکم است به برخی از برندها پاداش مضاعفی را اعطاء نموده که چنانچه وضع به حالت عادی آن جریان داشت، به این ترتیب و منوال نبود. در بازار بی سروسامان وارداتیها، کماکان این کرهای هستند که در غیاب رقبای آمریکایی خویش و نیز حضور نهچندان قدرتمند ژرمنها و ژاپنیها، دست برتر را از آن خود نمودهاند. این وضعیت در برخی از کلاسهای خودرویی ازجمله کراساوورها، با درجاتی غلیظتر نیز جاری است. هماکنون بازار کراساوورهای کوچک وارداتی در سیطره خودروهایی همچون کیا اسپورتیج و توسان میباشد و بازار کراساوورهای متوسط هم تا حد زیادی با خودروهایی همچون هیوندای سانتافه پر شده است. بقیه برندها اعم از تویوتا، میتسوبیشی و.. نیز کاملاً تحتالشعاع این مدلها قرار گرفته و به فروشی اندک قناعت نمودهاند.



پس تا اینجای کار، کمتر عیب و ایرادی را میتوان بر آن وارد نمود، بهخصوص اگر در این میان، دوام عالی محصولات هوندا را نیز بهعنوان فاکتوری اساسی در نظر بگیریم. اما به نظر بنده، شاید تنها پاشنه آشیل این خودرو در بازار کشورمان، بهای بالای آن باشد که از ۲۴۰ میلیون تومان نیز فراتر میرود. اگر این قیمت را در کنار شبکه خدمات پس از فروش ضعیف این برند (در ایران) قرار دهیم، چندان نمیتوان آینده پرباری را برای آن پیشبینی کرد، تنها کافی است که این نکته در نظر بگیریم که با ۴۰ میلیون تومان پرداخت اضافهتر نسبت به هوندا، میتوان خودروی لوکسی همچون بامو 18i X1 را خریداری نمود که بیتردید از جایگاه ذهنی بالاتری نزد مشتریان وطنی برخوردار است (البته مدلهای غیر شرکتی بامو X1 بین ۵۰ الی ۶۰ میلیون تومان ارزانتر در بازار آزاد معامله میگردد).



خلاصه بررسی
کل امتیاز این خودرو:۳.۵ از ۵
بهای این خودرو در درون همان محدودهای جای دارد که رقبایش، ازجمله تویوتا RAV4 و نیسان X-TRAIL در آن قرار دارند. هوندا CR-V یک مدعی جالب توجه در این بخش از بازار است.

مدل CR-V یکی از محصولات خوشسیمای برند هونداست. خطوط و منحنیهای فراوانی در بدنه آن وجود دارد که وجود همین امر نیز بهتنهایی توانسته ظاهر بسیار شیکی را برای آن تدارک ببیند. چیدمان بخش عقب این خودرو در نوع خودش اصیل و کاربردی است، بهویژه اگر کنارههای شیشههای عقب آن را در نظر بگیرم که به شیوه منظم و شستهرفتهای با خطوط موجود در سقف این خودرو ادغام و قالبریزی شده است.
در مجموع نمیتوان داخل کابین این خودرو را عالی برشمرد، هرچند که مشاهده داشبورد آن تأثیرات دوگانهای را بر ذهن مشتری باقی مینهد و مهمتر آنکه، به نحو رضایت بخشی هم از مواد نرم در آن استفاده گردیده است. صندلیها و نیز فضای موجود در کابین این خودرو امتیازات بالایی را از آن خود مینمایند. صندلیهای عقب آن که بهصورت ۶۰/۴۰ تا میشود، امکان حمل اشیایی با طول بلندتر را بهراحتی فراهم میکنند.


مدل استاندارد این خودرو از تجهیزات نسبتاً کافی و مناسبی بهره میبرد؛ این تجهیزات شامل مواردی همچون چراغهای راهنما بر روی آینههای کناری خودرو، یک استراحتگاه دست کشویی و پهن که در میانه صندلی راننده و سرنشین جلوی آن جای گرفته است و همچنین سنسورهای پارک خودرو، میگردند. در ضمن، برای آن دسته از اشخاصی که تمایل به پرداخت بهای بیشتری دارند، مواردی همچون صندلیهای چرمی، یک دوربین دید عقب، سیستم رصد نقاط کور خودرو و همچنین سیستم حرکت بین خطوط، در دسترس خواهد بود.
در حال حاضر، چهار تریم از این خودرو در بازار امارات، عرضه میشود. نخست، نمونه پایه آن است که بهصورت تک دیفرانسیل عرضه میشود و بهای آن نیز تنها ۸۹/۹۰۰ درهم است. تیپ بعدی LX نام دارد و با قیمتی معادل ۱۱۳/۹۰۰ ارائه میشود و در نهایت تیپ EX-L را پیش رو داریم که این یکی، با بهایی معادل ۱۲۳/۹۰۰ درهم عرضه میشود. هوندا CR-V با یک پیشرانه ۲.۴ لیتری و مجهز به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها I-VTEC))، که از سیستم تزریق مستقیم سوخت نیز بهره میبرد به پیشوازتان میآید، این پیشرانه توانی معادل ۱۸۵ اسببخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه و گشتاوری معادل ۲۴۵ نیوتنمتر در ۳۹۰۰ دور در دقیقه را، از طریق یک جعبهدنده خودکار CVT به چرخهای این خودرو منتقل میکند.

در مجموع، هوندا CR-V مدل ۲۰۱۵ را نمیتوان خودروی بدی به شمار آورد. علیرغم کمی طراحی غیرخلاقانه، آخرین نسخه از این خودرو هم از نمای ظاهری خوبی بهره میبرد و هم به نحو مناسبی نیز تجهیز یافته است. بهای آن نیز بهخوبی در همان محدودهای جای میگیرد که رقبایی همچون تویوتا RAV4 و نیسان X-TRAIL در آن قرار دارند. گزینش بین این سه خودرو بستگی به این دارد که تا چه اندازه و با چه غلظتی برند محبوبتان را دوست داشته باشید.
نکته مثبت این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
ارائهدهنده تصویری شیکتر و بهروزتر از این برند (هوندا)
نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
نمونه ساده و پایه این خودرو، تنها با گزینه تک دیفرانسیل عرضه میشود.

مشخصات فنی
حجم موتور: ۲۳۵۴ سیسی
توان: ۱۸۵ اسببخار در ۶۴۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۲۴۵ نیوتنمتر در ۳۹۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۸.۲ ثانیه (در برخی از منابع عدد ۸.۵ ثانیه نیز ذکر شد)
حداکثر سرعت: ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت (در برخی از منابع عدد ۲۰۰ کیلومتر هم ذکر شد)
مصرف سوخت ترکیبی: ۸.۵ الی ۹ لیتر در هر صد کیلومتر
سیستم تعلیق جلو: مکفرسون استرات، میل موج گیر
سیستم تعلیق عقب: جناغی دوبل، میل موج گیر
سیستم ترمز جلو: دیسکی خنک شونده
سیستم ترمز عقب: دیسکی
استاندارد آلایندگی: یورو ۵
طول/عرض/ ارتفاع: ۴۵۵۰/۱۸۲۰/۱۶۸۵ میلیمتر
فاصله بین دو محور: ۲۶۲۰ میلیمتر
وزن: ۱۵۴۵ الی ۱۵۹۵ کیلوگرم
گنجایش حجم بار: ۵۵۶ (۱۱۲۰ لیتر، در صورت خواباندن صندلیها)
ظرفیت باک: ۵۸ لیتر
ایمنی
این خودرو در موسسه بیمه ایمنی بزرگراههای آمریکا (IIHS) تحت تستهای متعدد قرار گرفت و در تمامی بخشها اعم از استحکام سقف، برخورد از نیمه جلو (همپوشانی کامل)، برخورد از بغل (بخش کناری) و نیز حفاظت از سر و صندلیها و در نهایت هم در تست دشوار SMALL OVERLAP (همپوشانی کوتاه)، توانست بالاترین امتیاز و یا همان خوب (GOOD) را کسب کند.
۵ ستاره از موسسه ایمنی NHTSA آمریکا
۵ ستاره از موسسه ایمنی EURONCAP اروپا
۸ عدد کیسه هوای ایمنی (تیپ EX-L) – برای بازار ایران
۲ عدد کیسه هوای ایمنی (تیپ EX) – برای بازار ایران
سیستم ضد بلوکه ترمز ABS
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
سیستم کنترل پایداری VSA
ترمز کمکی در سطوح شیبدار HSA
سیستم کنترل کشش TCS
سیستم حرکت بین خطوط LANE WATCH
کمربندهای ایمنی از نوع پیش کشنده
سیستم ISOFIX برای صندلی کودک
این خودرو قرار است در بازار ایران با دو تیپ متفاوت EX و EX-L عرضه شود که تجهیزات موجود در هر کدام از آنها در مندرجات ذیل مشخص گردیده است.
چراغهای روشنایی در روز (DRL)
سانروف برقی
دکمه ECON جهت مصرف بهینه سوخت
فرمان الکتریکی حساس به سرعت
کروز کنترل به همراه سوئیچ قطع و وصل آن بر روی فرمان
فرمان با پوشش چرمی (فقط در تیپ EX-L)
آینه عقب الکتروکرومیک
سنسور پارک عقب
تنظیم برقی صندلیها در ۸ جهت (فقط در تیپ EX-L)
کنترل سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + پورت USB و AUX + هندزفری و اتصالات بلوتوث
سیستم تهویه مطبوع هوشمند دو ناحیهای
استارت دکمهای
سیستم هوشمند ورود بدون کلید (SMART KEY)
دوربین دید عقب
سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب
صندلیها با پوشش چرمی (فقط در تیپ EX-L)
سیستم ناوبری (فقط در تیپ EX-L)
۶ عدد بلندگو
و…
در ایران:۲۴۳.۹ میلیون تومان (تیپ EX-L، ثبتنام در نمایندگی) – ۲۲۴.۸ میلیون تومان (تیپ EX، ثبتنام در نمایندگی)
در امارات:۱۲۳,۹۰۰ درهم (تیپ EX-L) و ۱۱۳,۹۰۰ درهم (تیپ EX)
محسن
۱۶ مرداد ۱۳۹۴امان از این گمرک و عوارض که ماشین به این خوبی رو تا این حد از دسترس خارج می کنه. گمرکی که برای حمایت از خودروسازان داخلی اعمال میشه. خودروسازانی که تو قرن 21، سال 2015 تیبایی تولید میکنن که آدم میبینه نمیدونه بخنده یا گریه کنه. خودروسازانی که در بهترین حالت کمتر از 50 هزار شغل ایجاد میکنن اما مسبب مرگ سالیانه 22هزار نفر میشن… هی روزگار…
سامان از تبریز
۱۷ مرداد ۱۳۹۴حالا که تحریم ها برداشته شد چرا از خود هوندا وارد نمیکنند که ارزونتر باشه 240 میلیون خیلی زیاده
قیمت جهانی هوندا سی ار وی حدود 23 هزار دلاره
AHMADREZA
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ماشین راحتی میزنه که باشه دوست دارم از نزدیک ببینمش هر چند که فکر نکنم ایرانیا بخرنش چون
از نظر بیشتر مردم ظاهر ماشین باید اغراق آمیز طراحی شده باشه مثل کره ای ها
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۶ مرداد ۱۳۹۴زیبا.پرقدرت.با کیفیت.ایمن.شتاب هشت ثانیه عالیه سورنتو و سانتافه تو ده ثانیه پر میکنه.اونم به زور. ایول به هوندا.تو هر سگمنتی که خودرو تولید میکنه حرفه اول رو میزنه. توی خودرو های خیلی اسپورت هم در حد ایودی و بنز و لکسسه
ارشیا.فقط ژاپن.فقط اینفینیتی.
۱۶ مرداد ۱۳۹۴یه مطلب بی ربط??? بابام برای خرید بین تویوتا کرولا و الانترا و سوزوکی مونده کدوم بهتره.تویوتا و سوزوکی کیفیت دارن ولی قیمتشون بیشتره و لی الانترا اپشن هاش بیشتره. از اون ور دوام الانترا کمتره و هندلینگشم بده. شما کدوم رو پیشنهاد میکنید.طرف داران تویوتا و سوزوکی لایک. الانترا دیسلایک.
Carbonado Aventador
۱۶ مرداد ۱۳۹۴به بابات سلام منو برسون بگو که اشتباه منو نکنه!
صد درصد ماشین ژاپنی بهتره!
خیلی هم اقتصادی تره!
خرج های جانبی اش رو میگم!!!
Alizeus
۱۶ مرداد ۱۳۹۴علاوه بر ظاهربینی ایرانیا تو خرید ماشین، نمایندگی هوندا در ایران “فامیلی موتور” هم بسیار ضعیف کار میکنه، یه سری به سایتشون بزنین معلومه تعطیلن! حیف هوندا واقعا..
RETOLEX
۱۶ مرداد ۱۳۹۴چند سال اخیر هوندا خیلی پر رنگ شد .
قبل از این هیچ کس نمیگفت هوندا هم هست ( البته در مورد ایران میگم )
ماشینای واقعا خوبی هستن
هوندا مورد علاقه من سیویک هست !
این سبک طراحی هوندا با سیویک شروع شد و از نظر من هم واقعا زیباست .
زنده باد هوندا
زنده باد ماشین ژاپنی
sjs
۱۶ مرداد ۱۳۹۴چراغهای پشت به وولو XC60 شباهت داره.
یک ژاپنی زیبا…
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ولوو XC60 از سال 2007 تولید شده و CR-V از سال 1997 که از هون اول چراغ عقب از بالا به کشیده شده بوده ,و در سال 2002 طولش بیشتر میشه و از اون به بعد هر سال تغییراتی بهش داده میشه تا اینکه به اینی که هست میرسه اون زمانی که CR-V برای چراغهای عقب این طرح رو داده بود هنوز ولوو XC60 وجود نداشته
sina
۱۶ مرداد ۱۳۹۴برتریه عمدش نسبت به راو 4 و نیسان هفت نفره بودنش و جادارتر بودنشه البته ایکس ترلیم 7نفرست اما به جاداری این نیست بهرحال آمریکایی ها که خیلی دوسش دارن و تو رده خودش از همه پر فروش تره
رامتین
۱۶ مرداد ۱۳۹۴بی ام و x1 مدل 2016 بسیار برتر از هونداست. حتی bmw x1 مدل 28i با توان 240 اسب مدل 2015 و قیمت 295 میلیون گزینه ای بشدت برتر خواهد بود.
K.I.A.N
۱۶ مرداد ۱۳۹۴چرا به جای سایت های مطرحی مثل ادموندز و کلی بلو بوک ازیه سایت اماراتی به عنوان منبع استفاده میکنید؟ بررسی های خوبیم نمیکنه زیاد
سام
۱۶ مرداد ۱۳۹۴با سلام
به نکته خوبی اشاره نمودید دوست عزیز،بنده هم به نوبه خود مایلم که از سایت هایی همچون ادموندز و یا ….به عنوان منبع استفاده نمایم ولی مشکلی که در این بین وجود دارد آن است که، پیشرانه و یا آپشن های ایمنی و رفاهی که در خودروهای سفارش آمریکا و یا اروپا ارائه می شود با انواع موجود در ایران و کشورهای حوزه خلیج فارس تفاوت های بارزی دارد و از آنجایی که عمده خودروهای وارد شده به کشورمان از امارات است،همین نکته موجب می گردد که از این سایت و یا سایت های مشابه به عنوان منبع مطالب، مدد بگیرم.با یک مثال بحث را خاتمه می دهم، مثلا در حال حاضر خودروی هیوندای سانتافه ای که در بازار آمریکا عرضه می شود از پیشرانه 3.3 لیتری برخوردار است و مسلما تست این خودرو (که در سایت های آمریکایی صورت گرفته است) به درد مصرف کننده و یا خریدار ایرانی نمی خورد و یا از طرف دیگر، تمامی خودروهای ژاپنی و کره ای که به بازار آمریکا ارائه می شوند از تمامی تجهیزات ایمنی به طور کامل بهره می گیرند در حالی که بسیاری ازنسخه های ارائه شده به ایران و یا امارات از تجهیزات کمتری برخوردارند و…..هدف نخست من از درج این مطالب، کاربردی بودن برای مصرف کنندگان ایرانی است و بی شک اگر منبعی را پیدا کنم که مشخصات خودروهای موجود در آن با نمونه های وارد با ایران مطابقت داشته باشد،حتما از آن استفاده خواهم نمود. با تشکر از نکته سنجی شما
==========ARASH==========
۲۱ مرداد ۱۳۹۴aga dast marizad bazam mesleee hamishe khob va mofid sam aziz
سام
۲۲ مرداد ۱۳۹۴با سلام
خواهش می کنم آرش عزیز،لطف داری شما
Archi KHAN
۱۷ مرداد ۱۳۹۴نکته منفی این خودرو از دیدگاه سایت «AUTOMIDDLEEAST»
نمونه ساده و پایه این خودرو، تنها با گزینه تک دیفرانسیل عرضه میشود.
آخه اینم شد نکته منفی ؟!!!!!
با اینکه ژاپنی باز نیستم اما بعده اینفینیتی واقعا هوندا را دوست دارم.
عالیه عالی ی ی ( کسایی که یکی از مدلهای هوندا (( آکورد )) سوار شدن میدوند چی میگم)
Archi KHAN
۱۷ مرداد ۱۳۹۴از نظر محبوبیت برند :
هوندا : لایک
تویوتا : دیس
Armin
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ماشین خیلی خوب و زیباییه اما به هیچ عنوان به قیمتش تو ایران نمیارزه
ارمان
۱۷ مرداد ۱۳۹۴داخلش یکم خاصه شاید با هر سلیقه ای جور نباشه تو اکثر سایتها بعد از mazda cx5 بهترین ماشین تو این سگمنت هست و صد رد صد ماشین عالی باید باشه از نزدیک دیدمش اما هنوز سوار نشدم اما نکته منفیی نداره تو افررود هم عملکردش رو دیدم به نظر با خرید این خودرو یه اچار فرانسه خریداری میکنید اما این قیمت ایران دیگه . . . .
me84
۱۷ مرداد ۱۳۹۴خیلی عالیه. اما نه تو این قیمت.
از آقای کاویانی هم خیلی ممنونم که زمان ارزشمندشون رو صرف میکنند تا آگاهیه بقیه هم بالا بره. بخصوص با قلم شیوا و فوق العاده ای که دارین واقعا خوندن مقالات شما خیلی خیلی لذت بخشه.
سپاسگذارم
سام
۱۷ مرداد ۱۳۹۴با سلام
لطف داری دوست گرامی،جای بسی خوشحالی است که این متن مورد توجه جنابعالی واقع گردید.
Xman
۱۷ مرداد ۱۳۹۴همه چیز ماشین عالیه غیر از چراغای عقبش. خیلی مزخرفه!
شاسی
۱۸ مرداد ۱۳۹۴بنظر من که از لحاظ ظاهری مشکل فراوان داره، نمای جلو که یک طراحی عادی داره و تقریبا قابل تحمله ولی نمای پشت و ستون سوم شیشه کنار و درب عقب به شدت غیر قابل تحمله و حس کج بودن به من دست داد. با این حال طراحی داشبورد قابل قبولی داره که کمتر در خودروی دیگری دیده شده و قابل قبوله. هوندا هم که هیچ آپشن جدید تری نسبت به دیگر خودرو ها ارائه نداده و شاید حتی کمتر هم باشد مثلا سقف پانوراما و سیستم رادار و….
در ضمن قیمت به شدت زیاد هست و به هیچ وجه جنبه ی رقابتی با شاسی بلند های هم کلاس موجود در ایران یعنی راو۴ و سانتافه رو پیدا نمیکنه. تنها شانس موفقیت هوندا در این کلاس کاهش ۶۰ الی ۸۰ میلیونی قیمت است.