پسازاینکه هوندا از نسل جدید سیویک پردهبرداری کرد، حالا همهٔ علاقهمندان منتظر نسخهٔ جذاب تایپ R هستند. این خودرو همچنین آخرین دورهٔ عمر پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ هوندا خواهد بود زیرا در آیندهای نزدیک، استراتژی الکتریکیسازی این شرکت گستردهتر خواهد شد و افسانهٔ تایپ R به آن صورتی که ما میشناسیم پایان خواهد یافت. بااینحال، پروتوتایپهای استتار شده در اروپا نشان میدهد که شعلهٔ تایپ R هنوز هم روشنتر از همیشه در حال سوختن است. حال ما یک گام فراتر رفتهایم تا طراحی سیویک تایپ R جدید را از طریق رندرها نشان دهیم و به همهٔ اطلاعاتی که تا به امروز از این هاچبک آتشین ژاپنی میدانیم نگاهی بیندازیم.
بیرون
نسل قبلی سیویک تایپ R طراحی دوقطبی داشت که مطمئناً مطابق سلیقهٔ همه نبود. نسل جدید اما بهطور مطلوبی دیوانگیهای قبل را کنار گذاشته تا ظاهری بالغتر و درعینحال عضلانی داشته باشد. بااینحال، نمای جلویی خودرو با جلوپنجرهٔ اسپرتتر، ورودیهای هوای بزرگتر، اسپلیتر زیر سپر و دریچهٔ روی کاپوت، همچنان تهاجمی به نظر میرسد. با نگاهی به عقب خودرو نیز به لطف اسپویلر بسیار بزرگ با طراحی دوتکه که احتمالاً بخشی از آن قابل تنظیم خواهد بود، متوجه خواهید شد که سیویک تایپ R هنوز هم بهصورت هاچبک تولید میشود. در وسط سپر نیز مثل قبل سه سر اگزوز دیده میشود با این تفاوت که حالا سر اگزوز وسطی بزرگتر و دو نمونهٔ طرفین آن کوچکتر هستند.
زیر کاپوت
حدس و گمانهایی که در مورداستفاده از قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی در سیویک تایپ R جدید وجود داشت از بین رفتهاند زیرا هوندا اعلام کرده است که در این نسل همچنان همان پیشرانهٔ ۲ لیتری خالص قبلی با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و انتقال قدرت محرک جلو را حفظ خواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که شاهد بهبودی در قوای محرکهٔ تایپ R جدید نخواهیم بود زیرا انتظار میرود پیشرانهٔ توربوشارژ آن بیش از ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند تا این خودرو به قویترین تایپ R تاریخ تبدیل شود. با شاسی سفتتر و تقویت بیشتر، دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای قویتر و رینگهای بزرگتر با لاستیکهای میشلن بسیار چسبنده نیز هندلینگ خودرو بهتر خواهد شد.
داخل
در تایپ R جدید شاهد همان کابین ساده و کلاسیک نسل یازدهم سیویک خواهیم بود اما انتظار میرود با ویژگیهای پرفورمنسی مثل نشانهای تایپ R، دوخت متضاد، غربیلک فرمان D شکل، صندلیهای اسپرت و کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، در اینجا حال و هوای اسپرتی ایجاد شود. تجهیزات استاندارد این هاچبک اسپرت هم شامل صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی، نمایشگر ۹ اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم، سیستم صوتی پریمیوم Bose و مجموعهای از سیستمهای کمکراننده در قالب پکیج Honda Sensing میشود.
رقبا
نسل جدید سیویک تایپ R با خودروهایی مثل هیوندای الانترا N، فولکسواگن گلف GTI کلاباسپرت و رنو مگان RS رقابت خواهد کرد. رقبای چهارچرخ محرک نیز شامل سوبارو WRX، مرسدس بنز A35 AMG، آئودی S3 و بامو M135i میشود. انتظار میرود این هاچبک داغ و اسپرت ژاپنی اوایل سال آینده رونمایی شود.
Mad.z.Max
۱۳ شهریور ۱۴۰۰جونم تایپ آر، جونم سیویک، نمیشه ماشین باز بود و سیویک و تایپ آر رو دلی دوست نداشت! جونم سامورایی ریز نقش و تند و تیز. همیشه خوشتیب، همیشه فراتر از کلاس فنی و قیمتی خودش.
پدیده ای به اسم Type R😍❤️
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۳ شهریور ۱۴۰۰چندانم بد نشده!🤩 انتظارات رو برآورده میکنه حداقل رگهای از همون سبک و سیاق نسل قبل رو داره…
mos
۱۳ شهریور ۱۴۰۰سیویک Type R جدید همون موتور K20C1 نسل فعلی رو حفظ میکنه ولی با یکم تغییرات قدرتش رو بیشتر میکنن
در عوض آکورا اینتگرا Type S قراره پلاگین هایبرید بشه با سیستمی مشابه NSX
امیر
۱۳ شهریور ۱۴۰۰واقعا اگر این قیافه این شکلی داشته که خب خیلی معرکه است.
قدرت هم که در نوع خودش خوبه.
ولی خیلی دوست داشتم مزدا 3 جدید هم خود مزدا یکم تقویت می کرد که بتونه رقابت
کنه یا کرولا GR.
Ninja
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اره تقریبا اینا رقیب هم محسوب میشن
بهنام
۱۳ شهریور ۱۴۰۰واقعا خواستنیه
♦SHAHRUKH♦
۱۳ شهریور ۱۴۰۰مزدا و میتسوبیشی هم یه حرکتی باید بزنن تا همه تبدیل به جاروبرقی نشدن حداقل با یه خاطره خوب از این دو شرکت بزرگ بریم سر خودروهای بی سر و صدا
یانکی
۱۳ شهریور ۱۴۰۰یکی از فانتزیام اینه که یه پیکان جوانان جمع کنم یه انجین هوندا s2000 روش بندازم دنده کشی رو 9000 دور در دقیقه.انجین 4سیلندر تنفس طبیعی دور بالا فقط هوندا.البته اول کاثورث فورد
R@m!n
۱۳ شهریور ۱۴۰۰بیشتر از همه عاشق استایل دهه ۹۰ این نسل هستم که بعد دو نسل از اون طرحهای اگزجره و رادیکال فاصله گرفته.
میثم
۱۳ شهریور ۱۴۰۰اگزوزهای 3 تایی با روح و روان آدم بازی میکنه
صدای خیلی خوب بدون اذیت کردن دیگران
فلسفه اون اگزوز وسطی رو اگه کسی نمیدونه یه سرچ کنه جالبه
آرین
۱۳ شهریور ۱۴۰۰چه خوشگله! همیشه حس خاصی به هوندا داشتم طوری که به هیچ برند دیگه ای همچین حس خوبی ندارم.