پاسپورت نام تازهای در سبد محصولات هوندا نیست زیرا این شرکت ژاپنی بین سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ از این نام برای یک اسیووی میان سایز استفاده میکرد. البته این خودرو در اصل همان ایسوزو رودئو بود که با تغییراتی جزئی توسط هوندا عرضه میشد. حال پس از چند سال غیبت، سازندهٔ ژاپنی تصمیم به احیای نام پاسپورت گرفته و نسل کاملاً جدیدی از این ماشین را در قالب یک کراساوور میان سایز رسماً در نمایشگاه لسآنجلس امسال رونمایی کرده است.
پاسپورت در خانوادهٔ کراساوورهای هوندا بین مدلهای CR-V و پایلوت قرار میگیرد. این کراساوور میان سایز جدید، بزرگتر و تواناتر از CR-V بوده درحالیکه از پایلوت اسپرتتر و کوچکتر است. درنتیجه پاسپورت ترکیبی منحصربهفرد از راحتی رانندگی در جادههای آنرود را با تواناییهای ماجراجویانهٔ آفرود ارائه میکند. نمای جلویی پاسپورت شباهت زیادی به پایلوت و همینطور پیکاپ ریجلاین دارد اما جلوپنجرهٔ مشکی مات نمای اسپرتتری به آن بخشیده است.
چراغهای عقب پایلوت نیز تقریباً با چراغهای پایلوت یکسان هستند و فقط بخش کشیدهٔ آنها در روی درب صندوق حذف شده است. قسمتهای پایینی بدنهٔ این کراساوور میان سایز با روکشهای پلاستیکی پوشیده شده است که این ویژگی در کنار ارتفاع زیاد از سطح زمین و همینطور رینگهای ۲۰ اینچی آلیاژی مشکیرنگ، نمایی آفرود را ایجاد کرده است. پاسپورت از چراغهای جلو و عقب LED و سیستم اگزوز دوتایی با سر اگزوزهای کرومی هم برخوردار است.
در داخل پاسپورت بازهم شاهد نمایی بسیار مشابه پایلوت هستیم تا جایی که طراحی داشبورد، کنسول میانی و غربیلک فرمان آنها کاملاً با یکدیگر یکسان است؛ بنابراین در اینجا هم غربیلک فرمان چهارپره و یک نمایشگر هفت اینچی در صفحه آمپر دیده میشود. پاسپورت همچنین به سیستم تهویهٔ اتوماتیک سه منطقهای و سیستم صوتی با شش بلندگو هم مجهز شده است درحالیکه در تیپ میانی EX-L صندلیهای چرمی با گرمکن و تنظیم برقی، نمایشگر هشت اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با سازگاری با اپل کارپلی و اندروید اتو، سانروف و دوربین دید عقب هم ارائه میگردد.
تیپهایی بالایی پاسپورت که تورینگ و الیت نام دارند از تجهیزات بیشتری شامل سیستم ناوبری، نورپردازی داخلی، سیستم صوتی پریمیوم با ۱۰ بلندگو، گرمکن صندلیهای عقب، تریم مشکی براق داخلی و اینترنت 4G وای فای برخوردارند. از لحاظ فضای سرنشینان و بهطورکلی فضای داخلی نیز پاسپورت بهترین خودرو در کلاس خودش است. صندوق بار این کراساوور ژاپنی ۱۱۶۶ لیتر فضا در اختیار سرنشینان قرار میدهد درحالیکه در کف آن نیز یک فضای اضافی ۷۰ لیتری تعبیه شده است؛ اما حتی اگر این هم کافی نباشد با فشردن یک دکمه، صندلیهای عقب خوابیده و ظرفیت بار به ۲۲۰۵ لیتر افزایش پیدا میکند.
پاسپورت در بخش قوای محرکه هم با برادر بزرگترش اشتراک دارد که این یعنی در زیر کاپوت آن همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 با ۲۸۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است. نیروی این پیشرانه توسط یک گیربکس نُه سرعتهٔ اتوماتیک در حالت استاندارد به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند درحالیکه سامانهٔ چهارچرخ محرک با سیستم کنترل گشتاور هم برای آن قابل سفارش خواهد بود.
از آنجایی در طراحی پاسپورت تواناییهای آفرود هم مدنظر بوده است، تمامی تیپهای آن به سیستم مدیریت کشش هوشمند مجهز شدهاند که در نسخههای مجهز به سامانهٔ چهارچرخ محرک، حالات رانندگی مختلفی شامل معمولی، شن و ماسه، برف و گِل را ارائه میکند. به گفتهٔ هوندا، این سیستم موجب شده پاسپورت از بسیاری از کراساوورهای رقیب تواناییهای آفرود بیشتری داشته باشد. همچنین چون پاسپورت روی پلتفرم جهانی تراک سبک هوندا ساخته شده و بخش عمدهای از ساختار اساسی آن با مدلهای پایلوت و ریجلاین مشترک است، میتواند تا بیش از ۲.۲ تن بار را بکسل کند.
[دانلود ویدئو]
با پوشش کامل و لحظهبهلحظهٔ اخبار و رویدادهای نمایشگاه خودروی لسآنجلس ۲۰۱۸ همراه شما هستیم
NAVID۰۰۹۸
۸ آذر ۱۳۹۷همه زدن تو کار خودروهای ماجراجویانه ..
Sina
۸ آذر ۱۳۹۷من که خیلی خوشم اومد ازش
ماشینی که سایزش بین سی ار وی و پایلوت باشه قطعا بهترین اندازه ممکن رو داره هم جاداره هم اندازش متناسبه
فقط از جعبه دنده دکمه ای هوندا خوشم نمیاد اهرم داشت بنظرم بهتر بود
نمای عقبش و چراغ هاش خیلی قدیمی و کهنه و ارزون میزنه مثل هاشبک های ۱۰ سال پیشه
بهتر بود یه موتور ۲.۴ یا۲.۲ توربو هم براش معرفی میشد و اینکه گزینه صندلی ردیف سوم مثل ایکس تریل هم براش قابل سفارش بود
اگر این موارد رو داشت شک نکن بیشترین فروش مال همین میشد و ازهمه گزینه های موجود مثل ایکس تریل راو فور سورنتو و..بهترین انتخاب ممکن میشد البته همین الانشم ماشین منحصر به فردیه
saeed
۸ آذر ۱۳۹۷قطعا خودرو کاربردی و خوبیه اما به نظرم هوندا طراحیاش مخصوصا شاسی بلنداش چشم نواز نیستن و یجورایی قدیمی شدن به خصوص طراحیهای فضای داخلیش .
شاهين
۸ آذر ۱۳۹۷جایی که مزدا،هیوندای و نیسان دارن روز به روز زیبا تر طراحی میکنن نمیدونم چرا هوندا طراحاش رو از ایران خودرو قرض میکنه! این چیه آخه! من میگفتم پایلوت زشته خبر نداشتم همچین چیزی قراره تولید کنه
Saeed
۹ آذر ۱۳۹۷دقیقا حتی تویوتا هم در سریهای جدید واقعا طراحیاش جدید و زیبا شدن.یا به نظرم نیسان با حفظ اصالت طراحی اصیل ژاپنی واقعا طرحهای به روز و شیکی میده یا کیا با طراحی اسپرتش و …اما عجیبه برام هوندا که تو زمینه ساخت موتور و خیلی فاکتورها غولی هست واسه خودش این طراحیهای نه چندان جذاب و بعضا قدیمیو ارائه میکنه.
sina
۸ آذر ۱۳۹۷بنظرم بسیار هوشمندانه عمل کرد هوندا تو معرفی ای ماشین:
هم تونست خلا شاسی بلند بین سی ار و و پایلوت رو پر کنه تو این بازار افسار گسیخته کراس اور ها،
هم یه ماشین اسپرت با قابلیت افرود به محصولاتش اضافه کرد (سیستم خودکار تقسیم گشتاور بین چرخ های هوندا میتونه تا 70 درصد گشتاور رو بده به چرخای عقب و همچنین بین دو چرخ هن میتونه گشتاور رو تقسیم کنه هوشمند)
استفاده از موتور و گیربکس پایلوت هم قطعا باعث صرفه جویی در هزینه های توسعه اش میشه. قیمتش حدودا باس 28 هزار تا باشه گمونم.
راستی سایت یواس نیوز بهترین کمپانی های سال آمریکا رو معرفی کرد:
بهترین کمپانی: مزدا
بهترین اس یو وی ساز: هوندا
بهترین تراک ساز: فورد
بهترین لوکس ساز: پورش
me84
۸ آذر ۱۳۹۷.
من که خیلی خوشم اومد. واقعا ماشین خوش تیپیه.
یوسف
۸ آذر ۱۳۹۷خودروی جذابیه و مطمئنا مثل تمامی تولیدات هوندا با کیفیت و قابلیت اعتماد بالا، فقط ایکاش برای طراحی فضای داخلی از پایلوت کپی نمیکرد مخصوصا اینکه پایلوت به پایان تولیدش داره نزدیک میشه و طراحی داخلیش قدیمی شده، برای طراحی چراغ عقب هم میشد با سلیقه تر کار کرد، البته مسلما مسائل مربوط به کاهش هزینه تولید دست هوندا رو بسته ولی اگه بخواد با رقبای مطرح و جذابی مثل RAV-4 Adventure رقابت کنه مجبوره بهتر طراحی کنه.
Abadan
۸ آذر ۱۳۹۷هوندا = امپراطور کیفیت
Amir Machine
۸ آذر ۱۳۹۷بنظر من پاسپورت چیزی بیشتر از یه پایلوت کوتاهشده نیست، البته نمیگم بده ولی انتظار داشتم ماشین مستقلتری باشه
طراحی جلو پایلوت
طراحی داخل پایلوت
پلتفرم پایلوت
موتور و گیربکس پایلوت
چراغهای عقبش هم همون چراغهای پایلوته که فقط قسمت انتهاش حذف شده
طول پایلوت کم و صندلیهای ردیف سومش حذف شدن، تبدیل شده به پاسپورت
sina
۸ آذر ۱۳۹۷البت پلتفرم پایلوت با اودیسه و اکورا MDX یکی هست و پاسپورت رو پلتفرم سی ار وی و ریجلاین و اکورا RDX ساخته شده امیر جان.
ولی خب چیزی گفتی کلیتش درسته هر چند این ماشین برا من دوست داشتنی ترین کراس اوور هونداست.
Amir Machine
۸ آذر ۱۳۹۷سینا جان
اونطور که من اطلاع دارم و تو متن هم اشاره شده، پاسپورت، پایلوت و ریجلاین هر سه تا روی پلتفرم Global Light Truck هوندا ساخته شدن که این پلتفرم در اودیسه و آکورا MDX هم بکار رفته.
از اون طرف، سیویک، CR-V و آکورا RDX هم پلتفرم مشترکی دارن.
sina
۸ آذر ۱۳۹۷اره گویا حق با شماست
مجددا سرچ کردم و دیدم درست میگی
ممنونم بابت اطلاعاتت
کاوه
۸ آذر ۱۳۹۷مثل ماشین سرویس ادارات در مناطق کوهستانی می مونه
آrمaن
۹ آذر ۱۳۹۷هوندا باید یه فکری به حال طراحیاش بکنه! بخصوص تو قسمت شاسی بلند ها واقعا چند پله از رقباش عقب تره تو طراحی! این ماشین تازه تولید شده ولی انگار طراحیش مال ۶/۷ سال پیشه! عقبش خیلی بده
emad1990
۹ آذر ۱۳۹۷بهترین های ژاپن
هوندا و مزدا