هوندا

آکورد در برابر آکورد: مقایسه نسخه هیبریدی با 6 سیلندر

انتخاب و تصمیم‌گیری بین قدرت و بهره‌وری می‌تواند سخت‌تر از آنچه که فکر می‌کنید باشد مخصوصاً وقتی صحبت از هوندا آکورد باشد. برای سال ۲۰۱۷ آکورد بار دیگر دو گزینه‌ی قوای محرکه را پیشنهاد می‌دهد که یکی با پیشرانه‌ی قدرتمند ۶ سیلندر و دیگری نمونه‌ای هیبریدی است. پس شاهد سدانی ۳۷ هزار دلاری با طرز کار متفاوت هستیم. ما هر دو خودرو را رانده‌ایم پس بیایید با هم نگاهی به نقاط قوت هر یک بیندازیم تا ببینیم که کدام‌یک بهتر است.

2017-Honda-Accord-V-6-vs-2017-Honda-Accord-Hybrid-lead-02
آکورد هیبرید ۲۰۱۷: مراجعه‌ی کمتر به جایگاه سوخت
زیبایی خودرو آن است که راندمان بالا و باک سوخت بزرگی دارد که باعث می‌شود تا کمتر به جایگاه مراجعه کنید. با اینکه آکورد ۶ سیلندر مصرف سوخت تخمینی قابل احترام ۶.۱ لیتری در بزرگراه را دارد اما این رکورد نمی‌تواند با میزان مصرف سوخت برادر هیبریدی برابری کند. شما با یک باخت سوخت می‌توانید ۶۹۲ کیلومتر را با آکورد ۶ سیلندر بپیمایید درحالی‌که این رقم برای نسخه‌ی هیبریدی ۱۲۲۰ کیلومتر است. البته که مسافت طی شده با خودروهای هیبریدی نسبت به نمونه‌های معمولی تفاوت‌های بیشتری دارد اما این مقدار اختلاف را نمی‌توان نادیده گرفت.

2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
آکورد هیبرید ۲۰۱۷: طراحی پشت آمپر
نشان دهنده‌های هوندا آکورد ۲۰۱۷ کمی از مد افتاده هستند. اگرچه اعداد آن خوانا می‌باشند اما می‌توانند مدرن‌تر از این طراحی شوند. در نسخه‌ی هیبریدی شاهد تغییراتی در این بخش هستیم و سرعت‌سنج مرکزی با صفحه‌نمایش خاص سیستم هیبریدی احاطه شده که میزان استفاده یا شارژ باتری را نشان می‌دهد. حتی اگر به‌صورت معمولی از صفحه‌نمایش استفاده نکنید طراحی آبی، سبز و سفید آن باعث رضایت خاطر شما می‌شود.
2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
آکورد هیبرید ۲۰۱۷: قدرت سورپرایز
راننده‌های دیگر و مسافران خودروی شما انتظار خواهند داشت تا نسخه‌ی ۶ سیلندر آکورد در هنگام فشار دادن گاز به داخل صندلی فرو بروند اما نسخه‌ی هیبریدی چه؟ خب نه زیاد. مدل هیبریدی آکورد برای سال ۲۰۱۷ مجموع قدرت ۲۱۲ اسب بخاری دارد که بیش از آنچه انتظار دارید قدرتمند احساس می‌شود. اگرچه که ما هنوز نسخه‌ی اصلاح شده‌ی هیبریدی را آزمایش نکرده‌ایم اما شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن احتمالاً بین مدل‌های ۴ و ۶ سیلندر خواهد بود.
2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
آکورد هیبرید ۲۰۱۷: نوع جدیدی از لذت رانندگی
این کار را زمانی انجام دهید که کسی پشت سر شما حرکت نمی‌کند. آکورد هیبریدی می‌تواند بدون آنکه پیشرانه‌ی بیداری داشته باشد نیز هیجان‌انگیز باشد. ما واقعاً آرزو داشتیم که خودرو پیش از انجام این عمل می‌توانست کاربرد پدال گاز بیشتری داشته باشد اما تلاش برای به حداکثر رساندن محدوده‌ی حرکتی خودرو می‌تواند جالب‌توجه و سرگرم‌کننده باشد. تنها به این فکر کنید که هر خودرویی در جاده نمی‌تواند به مصرف سوخت شهری ۴.۸ لیتری دست یابد.
2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
آکورد هیبرید ۲۰۱۷: حالت‌های رانندگی زیاد
آکورد ۶ سیلندر (در فرم تورینگ) فاقد پدال شیفترها است و به اندازه‌ی برادر هیبریدی خود نیز حالت رانندگی ندارد. هر دو خودرو حالت‌های اسپورت و اقتصادی را دارند اما تنها نسخه‌ی هیبریدی است که از حالت ترمز پیشرانه سود می‌برد و انرژی ترمز احیا شونده را ذخیره می‌کند.
2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
آکورد هیبرید ۲۰۱۷: آرامش
اگرچه که ما برخی نویزهای نگران کننده‌ی پیشرانه را در برخی جاده‌ها شنیدیم اما قوای محرکه‌ی مدل هیبریدی هنوز هم ساکت‌تر از مدل ۶ سیلندر است. درباره‌ی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر چیز اشتباهی وجود ندارد اما دوست داریم که با پیشرانه‌ی خاموش پشت چراغ‌قرمز بایستیم و با وضوح بیشتری به موزیک گوش دهیم. در برخی شرایط خاص پیشرانه اصلاً صدایی ندارد.
2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
خب ۶ نکته‌ی بالا موارد برتری آکورد هیبریدی نسبت به آکورد ۶ سیلندر بود. حال ببینیم که نسخه‌ی ۶ سیلندر چه برتری‌هایی دارد.

آکورد V-6 2017: فضای محفظه‌ی بار
بسیار جای مسرت است که صندوق‌عقب آکورد هیبریدی افزایش فضای ۲۳ لیتری داشته و حجم کلی آن به ۳۸۲ لیتر رسیده است اما این مقدار هنوز هم از فضای ۴۳۹ لیتری مدل ۶ سیلندر کمتر است. صندوق‌عقب مدل ۶ سیلندر کاربردی‌تر بوده و صندلی‌های عقب آن می‌توانند برای حمل اشیای طویل‌تر تا شوند.

2017 Honda Accord Sedan Touring
۲۰۱۷ Honda Accord Sedan Touring
آکورد V-6 2017: رینگ‌ها
تریم های اسپورت و تورینگ آکورد ۶ سیلندر رینگ‌های بسیار زیبای ۱۹ اینچی دارند. این رینگ‌های ۱۰ پره نمای فوق‌العاده‌ای را به خودرو بخشیده‌اند. در مقایسه با رینگ‌های ۱۷ اینچی مدل هیبریدی این رینگ‌ها جذابیت بصری بیشتری داشته و جذابیت زیادی را به خودرو تزریق کرده‌اند.
2017 Honda Accord Sedan Touring
۲۰۱۷ Honda Accord Sedan Touring
آکورد V-6 2017: هیجان رانندگی در جاده‌های مارپیچ
در درک احساس جاده‌های مارپیچی سنتی این آکورد ۶ سیلندر است که خودروی بهتری نشان می‌دهد. اگرچه که هیچ‌یک از دو خودرو عالی نیستند اما مدل ۶ سیلندر احساس فرمان پذیری و جاده‌ای بیشتری را ایجاد می‌کند.
2017 Honda Accord Sedan Touring
۲۰۱۷ Honda Accord Sedan Touring
آکورد V-6 2017: خنده‌های زیاد در هر صد کیلومتر
آکورد هیبریدی می‌تواند انتخاب هوشمندانه‌تری باشد اما آکورد ۶ سیلندر قطعاً رضایت روحی بیشتری ایجاد می‌کند. حتی راننده‌هایی که تحت تأثیر پاسخگویی مدل هیبریدی قرار دارند شاید با شنیدن غرش‌های پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری ۲۷۸ اسبی هوندا لبخندی را بر روی لب ببینند. هنوز مشخص نیست که نسل بعدی آکورد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر یا ۴ سیلندر توربو با قدرت بالای ۲۰۰ اسب بخار خواهد داشت.
2017 Honda Accord Sedan Touring
۲۰۱۷ Honda Accord Sedan Touring
آکورد V-6 2017: لاستیک زاپاس
به منظور ایجاد فضا برای قوای محرکه‌ی پیشرفته‌ی هیبریدی و افزایش فضای صندوق، آکورد هیبریدی بجای لاستیک زاپاس مرسوم از کیت تعمیر لاستیک سود می‌برد. این یک معامله‌ی بزرگ نیست اما مدل ۶ سیلندر به منظور ایجاد آرامش خاطر بیشتر برای افرادی که لاستیک زاپاس را ترجیح می‌دهند این نکته را مدنظر قرار داده و لاستیک زاپاس دارد.
2017 Honda Accord Sedan Touring
۲۰۱۷ Honda Accord Sedan Touring
آکورد V-6 2017: مزیت قیمت
پیش از فاکتور گرفتن مشوق‌های ناحیه‌ای، آکورد V-6 در تریم فول تورینگ هزار دلار ارزان تر از تریم تورینگ هیبریدی است. هر دو خودرو تجهیزات ایمنی کاملی از جمله کروز کنترل تطبیق‌پذیر، هشدار خروج از جاده، دستیار حفظ بین خطوط و سیستم ترمز تصادف را دارند که این آخری اگر حس کند جسمی جلوی خودرو بوده و راننده به هشداری‌های صوتی و بصری توجه نمی‌کند اقدام به ترمز گیری می‌نماید. کیا و فورد در بازه‌ی قیمتی ۳۰ هزار دلار کار بهتری را ارائه داده‌اند اما اگر تصمیم گرفته‌اید که آکورد بخرید باید گفت که تریم تورینگ مدل ۶ سیلندر ارزان‌تر است.
2017 Honda Accord Sedan Touring
۲۰۱۷ Honda Accord Sedan Touring
آکورد در برابر آکورد
البته فراتر از قیمت موارد دیگری وجود دارد. مدل ۶ سیلندر مصرف سوخت تقریباً دو برابری نسبت به نسخه هیبریدی دارد. نسخه هیبریدی همچنین قوای محرکه‌ی پیشرفته‌تر و آرام‌تری دارد به علاوه اینکه پشت آمپر آن نیز جالب‌تر است. اما هنوز هم نمی‌توان از صدای جذاب پیشرانه‌ی مدل ۶ سیلندر گذشت. خب نظر شما چیست؟ مدل ۶ سیلندر را دوست دارید یا هیبریدی را؟ منبع: motortrend

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. مجید

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من مدل های دهه نود این ماشین که تو ایران موجود هست رو روندم و سوار مدل 2014 هم شدم واقعا ماشین خوب و قابل احترامییه یه سامورایی سخت کوش ولی انتخاب بین این دو تا خیلی سخته اگر تو ایران باشه من مدل هیبرید رو انتخاب میکنم مخصوصا تو شرایط خانوادگی ولی حالت کلی طرفدار نمونه قوی تر تو هر برندی هستم

  2. Elemento

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    هر دوشون خوبن.
    برای اروپا هیبریدی
    برای ایران و آمریکت بنزینی.

    1. رضا

      ۱ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (21 ديدگاه)

      هیبریدی هم بنزینی هست، به برق وصل نمیشه فقط تو ترمزگیری و شتاب معکوس باتریها پر میشوند. تکنولوژیی بسیار کاربردی هست.

      1. Elemento

        ۲ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (11564 ديدگاه)

        میدونم دوست عزیز.

        منظورم بنزینی خالص بود.

  3. REVENTоN ?

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    آون عکس شیش سیلندر مشکی که از نما عقب گرفته شده رو ببینین
    چه کیفیتی داره???
    یه آن فک کردم بنزه

  4. يه خسته از احوالات ايران

    ۱ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    خدا شاهده اشک ادم در میاد این ماشین نه اسپرته و نه تفریحی یک ماشین کاملا اقتصادی که یه کارگر امریکایی با حقوق چند ماهش میتونه اینو بخره یا قسطی بدون بهره ولی مردم من اگر بخوان پراید هم بخرن.باید دوسال پول جمع کنند قسطی هم که بیشتر با درصدی که میگیرن بیشتر حالت ربا داره که نگو کامنت های دوستان نشان از بدبختی ما داره در حالی که جزو ثروتمند ترین کشور ها هستیم ولی حسرت یه ماشین کاملا معمولی رو میخوریم ای خدا?????????

    1. Elemento

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      خیلیا حسرت پرایدم دارن. هوندا آکورد رو در خواب هم نمیبینن.

  5. USA & JAPAN

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (216 ديدگاه)

    من انتخابم بنزینی
    حرف نداره این سامورایی

  6. uss zumwalt DDG-1000

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    انتخاب سختی.ادم دو دل میشه چون هردو عالیه اخه

  7. walid

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (102 ديدگاه)

    آکورد و آلتیما رو خیلی دوس دارم

  8. سعید

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (496 ديدگاه)

    انتخاب من قطعا مدل هیبرید هست، برتریهای مدل ۶ سیلندر مث رینگ ۱۹ یا صندوق بزرگتر یا زاپاس و صدای موتور چیزی نیست که آدم بخاطرش مصرف سوخت تقریبا نصف رو فدا کنه، البته آکورد بهرحال و در هر ورژنی ارزش خرید بالایی داره.

  9. سامان اذری

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    چند روز پیش تو پدال ازمایش رانندگی DS5 رو گذاشته بودن
    وقتی نظر های دوستان رو میخوندم همه میگفتند که خیلی گرونه و ارزش 200 تومن رو نداره
    درسته هوندا اکورد هم خیلی قیمت گذاریش خیلی ناعادلانس ولی به نظر من با 200 تومن هوندا اکورد مخصوصا مدل هایبریدی از دی اس ارزش خریدش خیلی بالاتره

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      موافقم

  10. hvypnzr

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (7 ديدگاه)

    فعلا که تو ایران خیلی گرون تر از ارزش واقعیشه(۶۰میلیون‌!!) … حتی اگر نسخه هیبریدیش بیاد مردم گزینه های مقرون به صرفه تر و منطقی تر و اتخاب میکنن

  11. احمد باقری

    ۲ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هر کدوم مزیت های خودشون رو دارن.

  12. امین

    ۱۹ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (2 ديدگاه)

    ۲۴۰ میلیون کم و پولی نیست هوندا آکورد هم کم ماشینی نیست…. بنظرتون کسی که کل پولش ۲۴۰ باشه باید آکورد بخره یا خونه و زمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا