در یک ارزیابی قابلیتاطمینان که توسط سازمان اروپایی مصرفکنندگان و کاربران (OCU) در بین بیش از ۳۰ هزار راننده انجام شده، برند هوندا در جایگاه نخست قرار گرفته است. در این بررسی که بیش از ۱۷۸ مدل خودروی مختلف شرکت داشتهاند، هوندا موفق به دریافت امتیاز اطمینان ۹۳ از ۱۰۰ امتیاز ممکن شده و همچنین، ۷۹ درصد از شرکتکنندگان در نظرسنجی اعلام کردهاند که یکی از مدلهای هوندا را به دیگران پیشنهاد خواهند کرد.
هوندا جاز در کلاس خودش، جایگاه نخست را داشته و پشتسر آن، تویوتا پریوس و رنو کلیو با موتور ۱/۱ لیتری بنزینی قرار گرفتهاند. سایر مدلهای کمپانی هوندا نیز با امتیازاتی مشابه در کلاس مربوطه روبرو بودهاند؛ از جمله سیویک، CR-V و اینسایت که در بین ۱۰ مدل برتر سگمنتها قرار داشتهاند. بررسی OCU بر روی قابلیت اطمینان متمرکز بوده و از شرکتکنندگان در مورد تجربه خرابی در سال گذشته و نوع مشکلاتی که راننده با آنها مواجه شده، سؤال شده است. مطابق نتایج این ارزیابی، از هر ۳ راننده، یک نفر در سال گذشته دچار مشکل در خودروی خود شده و در ۱۶ درصد موارد، این موضوع در حین رانندگی اتفاق افتاده است. بیشترین عامل خرابی، مشکل در سیستم برقرسانی و پس از آن سیستمهای ترمز و الکترونیک موتور بوده است. فیلیپ راس (Philip Ross)، معاون ارشد هوندا موتور اروپا در این رابطه میگوید:قابلیتاطمینان و کیفیت مترادف با برند هوندا هستند. نتایج این بررسی، اهمیت تعهد کیفیت هوندا را نسبت به مشتریانش نشان میدهد. برای هوندا مهم است که مشتریان از لذت مالکیت یک هوندا و رانندگی با آن بهرهمند شوند؛ آن هم با دانستن اینکه احتمال خرابی خودرویشان در کمترین حالت ممکن است.
مصطفی
۱۷ بهمن ۱۳۹۴خوشا به حالت ای روستایی …
مهران
۱۷ بهمن ۱۳۹۴داداش منم روستاییم.برا چی خوشبحالم؟فکر میکنین ما فقط با گاو و گوسفند سرو کله میزنیم نمیدونیم ماشین چیه؟!ما مشکلاتمون از شما بیشتره.هر ماه به خاطر چاله چوله های کوچه ی خاکیمون باید کلی خرج جلوبندی ماشین کنیم
علیرضا
۱۷ بهمن ۱۳۹۴منظورش اروپایی ها بود و کسایی که ماشینای باکیفیت سوار میشن روستا استعاره از همه ی دنیاست بجز ایران
حاجی آقا زارع
۱۷ بهمن ۱۳۹۴با سلام
من تا حالا پشت هوندا ننشستم ولی هر کی این ماشین را داره از کیفیت عالی و مخصوصا هندلینگ اون تعریف می کنه اروپایی جماعت هم بدون دلیل ماشینی را نمی خرند و ازش تعریف نمی کنند من هم خیلی مشتاق شدم یک هوندا داشته باشم اگرچند لکسوس nx ثبت نام کردم و منتظر تحویل گرفتن هستم
Mohammed
۱۷ بهمن ۱۳۹۴داداش من روستایی ام، چرا خوش به حالم؟
(*مهرداد*)
۱۷ بهمن ۱۳۹۴جلب نظر مردم در اروپا و آمریکا که بهترین گزینه ها رو در اختیار دارند کار آسانی نیست …آفرین به هوندا
حبیب
۱۷ بهمن ۱۳۹۴بازم دم هندا گرم میون این همه برند تنوع محصول تونسته اعتماد اروپایی هارو به خودش جلب کنه
king 918
۱۷ بهمن ۱۳۹۴Honda Civic دلم رو برد خیلی خوش گله ………………….
افرین به هوندا واقعا برند شایسته ایی هست …………………
اشکان
۱۷ بهمن ۱۳۹۴عموم سه ساله آکورد داره کم مونده باهاش کوهنوردی هم کنه….خیلی سگ جونه لامصب…
Mj
۱۷ بهمن ۱۳۹۴حتما خیلی ها توقع داشتن ماشینای المانی اول بشن نه؟؟؟؟؟
ولی متاسفانه باید چشممون رو حقیقت باز کنیم و ببینیم که تو کیفیت المانی ها هیچ وقت به ژاپن نرسیدند
البته شاید یه روزی رسیدند
خسته شده
۱۷ بهمن ۱۳۹۴باز شروع شد توهم یه سری حقیقت اینکه ژاپنی ها در حد خودشون خوبن نه بیشتر خنده داره واقعا کیفیت آلمانی و میزنی به ژاپن و حتی ژاپنی و بالاتر میدونی! اگه آلمانی ها در تمامی این رده بندی ها پائین باشن بازم برترین کیفیت و دارن در کلاسی که ارائه میکنن من نمیدونم خب معلومه یه برند لوکس آلمانی نباید در بین سی هزار نفر رای بیاره چون هر کی سوارش نمیشه
ZIPPO
۱۷ بهمن ۱۳۹۴المانی ها که دیگه نه کیفیت سابقو دارن ونه طراحی های جذاب قدیمو
و فقط بلدند پول برند روازمشتری بی نوا بگیرند
همین
مثلا شما فکر کردی سواری سری اس با جنسیس فرق داره
باور کنیدهیچ تفاوتی نداره
من هر دو رو سوار شدم
فقط باید خداتومن پول برند رو بدید که بگید من بنز دارم
چه خوشتون بیاد چه نیاد المانی ها (به جز بی ام ) دارن دوران افول سختی رو تجربه میکنند
ژاپنی ها هم به سختی روزگار میگزرونند
این وسط کره ای ها خیلی حساب شد دارن تبدیل میشن به حاکمان بلامنازع
Hamid...Audi
۱۷ بهمن ۱۳۹۴در این که کره داره عالی خودشو میکشه بالا شکی نیست ولی اینکه بگیم بنز و ب ام و دارن پول برند از مشتری میگیرن بی انصافیه…
به نظرم تو ماشین های خانوادگی ژاپنی و تو ماشین های لوکس آلمانی.(البته لکسس هم داره فوق العاده خوب کار میکنه)
sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۴واقعا این حد از بی منطقی رو چه جوری تو خودت نگه میداری؟؟؟ با رسم شکل
شکوفه های کویری
۱۷ بهمن ۱۳۹۴Zippo جان ممنون که ما رو میخندونی . عزیزم کره پیشرفت کرده ولی حالا حالاها قابل مقایسه با ژاپنی ها و آلمانی ها نیست. ژاپن و آلمان موی سپید کردنددر ساخت و طراحی ماشین و شاید کره تا پنجاه سال آینده بتونه به ژاپن و آلمان برسه شاید
saeid
۱۷ بهمن ۱۳۹۴سری اس با جنسیس فرقی نمیکنه ؟!!
آلمانی ها دوران افول سختی رو تجربه میکنن؟!!
کره ها دارن تبدیل میشن به حاکمان بلامنازع؟!!
بزار منم یه چند جمله مناسب حرفای شما بزنم
پراید ایمن ترین ماشین دنیا شناخته شد
ایران خودرو و سایپا برترین خودرو ساز دنیا شدن
هر موقه جملات من به حقیقت تبدیل شدن جملات شما هم تبدیل به حقیقت میشن، وگرنه همون توهم میمونن.
moein
۱۸ بهمن ۱۳۹۴حرف بی منطق دیس هم داره zippo دقیقا معلوم شد داری خودتو می کشی یه کره ایی سوارشی جنسیس رو با سری 7 و اس کلاس مقایسه می کنی و می گی دارن می رن کنار بعد کره داره میاد بالا دیروز داشتم یه جا نقد و برسی شاسی بلند جگوار رو نگاه می کردم گفت قیمت فولش 56000 دلاره یعنی با دلار سه هزاری میشه حدود 168 ملیون تومان بعد با چه کیفیت و امکاناتی بعد مابیاد سانتافه مدل پایه رو این قدر پاش پول بدیم دیگه گره باید جم کنه بره
شکوفه های کویری
۱۷ بهمن ۱۳۹۴دوست گرامی ،آنجا مثل ایران نیست که فقط میلیاردرها و میلیونرها بتوانند بنز و بی ام و و آئودی سوار بشن بلکه در اروپا همه نوع برند به تعداد زیاد یافت میشود و قیمت و قدرت خرید کاملا متفاوت با اینجاست. حتی تاکسی های بنز هم در تعدادی از کشورها است. برندهای آلمانی هم فروش زیادی در اروپا دارند و در نتیجه این نظرسنجی کیفیت برتر خودرو های ژاپنی را نشون میده که در میان برندهای آلمانی،ایتالیایی،انگلیسی،فرانسوی،کره ای و آمریکایی و… رتبه اول را در جلب اعتماد و اطمینان مشتریان را کسب میکنند. تعهد و کیفیت ژاپنی زبانزد خاص و عام است. در ژاپن برای کار و فعالیت مُردن افتخار است. شما عادت کردین که از ماشین های آلمانی غول بسازین، عزیزان ماشین های آلمانی و ژاپنی به یک اندازه دوستدار و طرفدار دارند و هر دو کشور سازنده ی بهترین ماشینهاهستند، اما باید قبول کرد که ماشینهای ژاپنی کیفیت بسیار بالا و استهلاک بسیار پایینی دارند و این عوامل باعث میشه که کاملا راضی کننده و قابل قبول باشند.
king 918
۱۷ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز حرفت بیشتر شبیه یه مضاح بود ………………….
ممنونم ممنونم که موجبات خنده و شادی مارو حتی در پدال فراهم میکنین ….. :-)
ZIPPO
۱۷ بهمن ۱۳۹۴داداش ژاپن کجاست
آلمانی ها هر وقت تونستند توی نرخ اهنگ پیشرفت و طراحیهای ناب کره رو بگیرن اونوقت حرفه
الان هیوندای و کیا ازنظر کیفی و تنوع محصول و به خصوص طراحی های بسیار جذاب حرف اولو میزنند
الان المان ها و به خصوص بنز توی طراحی به معنای واقعی کلمه عقبگرد داشتند
این همه شباهت بین کلاسهای S ,E,C واقعا بی معنی هست
چیزی که خود طرفدار ها ی بنز ومنتقد های بین المللی هم صداشون دراومده
زاپنی ها هم که کم کم دارن افول میکنند
دیدیم که تو اکثر امار ها کره ای هااز نظر کیفی در صدر بودند
amir
۱۸ بهمن ۱۳۹۴داداش من خودم از طرفدارای برند هیوندای ام و به پیشرفتش افتخار میکنم ولی خدایی دیگه تو خیلی بیش از حدروش تعصب داری ماشین های هیوندای در حد خودشون عالین ولی این که کنار سوپر لوکس های آلمانی قرار بگیرن اصلا همچین چیزی امکان نداره
مهران
۱۷ بهمن ۱۳۹۴البته من اینطوری میگم که ژاپنی ها بر اساس قیمتشون کیفیت بهتری نسبت به المانیها دارن نه اینکه بگیم کلا ژاپنیها بهترن.مثلا تویوتا گرونترین ماشین آوالون هستش که خوشبختانه تو ایرانم نیستش!در حالی که از ارزونترین ماشین بنز هم ارزونتره!اما شاید کیفیتش و سواریش بهتر باشه.در این حد.
luis
۱۷ بهمن ۱۳۹۴تو امار کیفیت که تحت عنوان قابلیت اطمینان جوایزش داده میشه خود تویوتا همیشه یا دومه یا سوم لکسس تویوتا اوله اونم که لوکسه و هم کلاس و قیمت المانی ها.
luis
۱۷ بهمن ۱۳۹۴گرون ترین تویوتا هم لندکروزره که از خیلی لوکس ها هم گرون تره. البته تویوتا سنچری 500 هزار دلاری و تویوتا کراون 60 هزار دلاری هم هست ولی اونا مخصوص بازار ژاپنه و تویوتا لوکس خارج از خونه رو گردن لکسس گذاشته.
omid
۱۷ بهمن ۱۳۹۴اگه تو ایرانم نظر سنجی کنن جز نعمت بخش و نعمت زاده و دیگر وابسته هاش همه یکصدا میگن همه مثلا خودروهایی که داره تولید میشه اشغاله
افرین به هوندا
moein
۱۷ بهمن ۱۳۹۴و کماکان ژاپن پیشتاز در تمام سطوح
Sina
۱۷ بهمن ۱۳۹۴کره ای باز ها و آلمانی باز ها شما چه بخواین چه نخواین چه ژاپنی ها زشت باشن چه کم اپشن باشن چه گرون باشن چه فراخوان بدن چه اربگاشون بترکه چه شما از ته بسوزین چه خودتونو پاره کنین ژاپنی ها چه تو پرفروش ترین چه با اطمینان ترین چه باکیفیت ترین تو تمام آمار ها اول یا سه تای اول هستن پس بیخود نظر ندید
خسته شده
۱۷ بهمن ۱۳۹۴هیچ آلمانی دوستی نمیگه ژاپنی بده ولی اکثر ژاپنی دوست ها میخوان ژاپن و بالاتر از همه بدونن مخصوصا آلمان تا یه آماری درمیاد دیدید دیدید ژاپن اله بل من نمیدونم اینا اون جاهایی که باید پیداشون بشه کلا وجود خودشونو منکر میشن حرفات کلا برای خندست ما هممون از ته دل سوختیم در واقعیت چیزی عوض نمیشه
یحیی
۱۷ بهمن ۱۳۹۴به به چه نظر جالبی
فعلا که تو همون اروپا، برندای سیات و اشکودا و حتی رنو و پژو از محصولات بسیار با کیفیت ژاپنی مخصوصا هوندا و تویوتا خیلی بیشتر فروختن
میتونی به پست پدال راجع به پرفروشای اروپا مراجعه کنی
احتمالا به خاطر اینکه اروپاییا از کیفیت خوششون نمیاد
luis
۱۷ بهمن ۱۳۹۴جهانو ول میکنی با 7 میلیارد امریکا رو ول میکنی قلب بازار خودرو میری سراغ اروپا برا امار فروش؟؟؟؟؟
از قدیم گفتن … در خونش شیره.
مسلمه که خدمات و قیمت ماشین اروپایی از ژاپنی تو خاک اروپا به صرفه تره
نظرت راجع به افزایش فروش 20 درصدی لکسس در اروپا چیه؟؟؟ و البته 35 درصدی در اروپای شرقی
اروپایی ها اونقدر متعصبن و بی منطق که هنوز که هنوزه نصفشون ژاپنو خودرو ساز نمیدونن
هنوز تو عصر رنسانس سیر میکنند و انقلاب صنعتی
قاره قاره جوان کشور کشور قلب اقتصاد جهان USA
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ژاپن..مهدتکنولوژری وپیشرفت دنیاست…
بخدا ایرانم میتونه ومیتونسته مهد تکنولوژی دنیاباشه ولی کل مملکت نابوده…
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۴اروپا بااین همه پیشرفت و…یه برند ژاپنی رو قبول دارن !!خیلی جالبه
این یعنی تمام علم وتکنولوژی وصنعت خودرو دنیا که حرف اول رو میزنه ژاپن هست
محمد
۱۷ بهمن ۱۳۹۴اروپا بااین همه پیشرفت و…یه برند ژاپنی رو قبول دارن !!خیلی جالبه
این یعنی تمام علم وتکنولوژی وصنعت خودرو دنیا که حرف اول رو میزنه ژاپن هست وماشیناش اروپارو هم روز به روز بیشتر به سلطه خودش درمیاره
ali.persis
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ماشینای ژاپنی واقعا با کیفیتن اما نمیدونم چرا مردم ایران گیردادن ب آشغالای کره هوندا سیویک ماشین ب این خوبی تو ایران خیلی کمه اما النتراو سراتو…..
لاکی استریک
۱۷ بهمن ۱۳۹۴اینو دوست دارم که همه دنیا پیشرفت کردن فقط ما موندیم و حوضمون
دوستان همچین دعوا میکنن انگار همه بنز و لکسوس و جنسیس سوارن
بیاید واقع گرایانه نگاه کنیم به قضیه
تو خوبی المانی های شکی نیس
ژاپنی ها هم بادوام و به صرفه هستن
کره ای ها هم قیمت و اپشن خوبی دارن
اما ماشینایی که تو ایران طراحی شده چی؟ ماشینایی که با قیمتی گزاف به ما میدن چی؟؟
اصلا ایران تا بحال ماشینی از خودش طراحی کرده؟؟؟
من حاضر بودم که ژاپنی یا کره ای بودم
حداقل کشورم یه کارخونه خودروسازی مطرح تو جهان داشت
افسوس
usa &japan
۱۷ بهمن ۱۳۹۴مگه جایی هم هست که به ماشین های ژاپنی اعتماد نداشته باشه؟
saeed
۱۷ بهمن ۱۳۹۴قابل توجه کسانی که عشق ماشینهای بزک کرده ی کره ای رو دارن
محمد کاظم
۱۷ بهمن ۱۳۹۴دلیل استقبال وارد کننده های شخصی برای واردات ومردم به عنوان خریدار از ماشینهای کره ای بیشتر به خاطر تعداد زیادتر این ماشینها در ایران است نه الزاما کیفیت بیشتر آنها چون تجربه نشان داده هر ماشینی از نظر تعداد بیشتر باشه بعد از گذشت چندسال خدمات وقطعه یدکیش فراوانتر است وهم سریعتر وبا قیمت بالاتری فروش میره نماینده های خودروهای ژاپنی متاسفانه اکثرا تنبل وبی خاصیت بوده اند ونتوانسته اند با تنوع محصول وروشهای فروش وتبلیغات بازار رو به دست بگیرن اما کره ای ها توی این کار موفقتر عمل کردند وتونستند فعلا بازار ایران رو در دست بگیرن اما وضع بازار همیشه هم به یک روال نمیمونه ومثلا اگه نماینده جدید هوندا در ایران که مشخصه خیلی قدرتر از قبلی هست با دست پر وارد بشه میتونه تغییری در این وضعیت بده.
احمد باقری
۱۷ بهمن ۱۳۹۴هوندا ماشینهای خیلی خوبی میسازه و در این چند سال اخیر هم خیلی پیشرفت داشته.
luis
۱۷ بهمن ۱۳۹۴موسسات اطمینان سنجی کنترل کیفیت تست و ازمایش اروپا رو با امریکا فقط مقایسته کنید چقدر ابتدایی و بچه گانست.
اروپا در کنار امریکا همیشه مثل یک روستا بوده وهست .خدا سایه امریکا رو از سرشون کم نکنه
Archi KHAN
۱۷ بهمن ۱۳۹۴اصلا مقاله در مورد هونداست !!!
من موندم دعوا سرِ کره و ژاپن و آلمان دیگه چی چیه ؟!!!!!
ژاپن :-(
کره :-(
آلمان :-(
خودِ هوندا زبون بسته … :-( :-( :-(
اصلا از 40 تا کامنت 8-7 تاش مربوط به موضوع اصلی ( هوندا ) بود !!!
حمید
۱۷ بهمن ۱۳۹۴آخه وقتی میگن کادیلاک ct6 مدل 2016 عالیه ولی هنوز در حد اس کلاس و سری7 نیست شما چجوری روت میشه کره ای ها رو با این غولها هم طراز قرار میدی؟آخه منطقت کجاست..یعنی اون چند صدهزار نفری که دوبرابر جنسیس پول اس کلاس و سری هفت و آئودی A8 رو دادن احمق بودن و فقط شما میفهمیدی..با اینکه مطمئنم هیچ کدومو هم حتی از نزدیک ندیدی،چه برسه به تست کردن.
اصلا فک کردی چرا یه کارشناس درست و حسابی خودرو این ادعا رو که کره ایها به آلمانیا رسیدن رو نکرده؟!!!
Foad
۱۸ بهمن ۱۳۹۴سلام
نمیدونم جرا اینقدر کل کل بى فایده و غلط مى کونین باهم، همى مطالب اینجا جاى نتیجه مثبت به کل کل مسخره ختم میشه، خوشنامى از کیفیت بالا و رضایت میاد، حالا کنارش خدمات و ارزون بودن قطعات ماشین، و اصولا جاهاى درست مردم طبق نیاز ماشین انتخاب مى کنن، نه اینکه بخوان فخر بفروشن و موارد زیاد دیکه، جای که من زندکى مى کنم، بنز، مالیات سالىانش بالاست، خب تاثىر مىذاره، نکهداریش کرونتره، کسى که درامدش محدوده مىره مثلا تویوتا میکیره.
استاد حواشى شدیم و تنبل و بى خیال موفقیت و مدعى که ما بهترینیم ولى صرفا تو وهم