آکورا NSX از گشتاور الکتریکی استفاده میکند، شاسی در حد کلاس جهانی دارد و از سیستم الکترونیکی چهارچرخ متحرکی سود میبرد که پاسخهای پدال گاز را تضمین میکند.
کنایهدار است، نه؟ برای خودرویی که ظاهری سریع دارد و بسیار هم سریع است وقت خوبی است تا به بوتهی آزمایش گذاشته شود. اما همانطور که آنها میگویند، شما نمیتوانید به سرافرازی حمله کنید.
به خاطر اینکه زمان تولید این خودرو بسیار طولانی شد، ما زمان زیادی برای کشف همهی جزئیات این خودرو خواهیم داشت. قبلاً میدانستیم که NSX از پیشرانهای ۶ سیلندر با دو توربو سود میبرد، به همراه ۳ موتور الکتریکی و البته گیربکس نه سرعته با کلاچ دوبل.
و به نتایج جالبی هم رسیدیم! اسب بخار و برچسب قیمت این خودرو به یک اندازه عجیبوغریب هستند!
اما هیچکدام از اینها چیزی را که واقعاً میخواهید بدانید را بازگو نمیکنند مگر تا زمانی که NSX را برانید.
ممکن است که قدری لگ توربو وجود داشته باشد اما شما نمیتوانید این را بگویید. چونکه موتور الکتریکی عقب گشتاور (۱۴۸ نیوتن متر که از دور موتور ۵۰۰ در دسترس است) بیوقفهای را تأمین میکند که هر تأخیری را پوشش میدهد. به این مورد پیشرانهی احتراق داخلی در وسط قرارگرفته را اضافه کنید که درمجموع ۵۷۳ اسب بخار را در دسترس قرار میدهد. برای اجتناب از بیش فرمانی، موتورهای الکتریکی قرارگرفته در جلو، هرکدام میتوانند ۷۳ نیوتن متر گشتاور را برای بیرون کشیدن شما از پیچ فراهم کنند. ممکن است که صدای زیادی ایجاد نشود اما بهطور حیرتانگیزی خوب کار میکند. بهعنوان نتیجه، آکورا NSX بسیار پایدارتر ازآنچه از یک خودروی موتور وسط انتظار دارید عمل میکند. بهطورمعمول یک خودرو بااینهمه قدرت نیازمند هشدارهایی در زمان طی کردن پیچها است، بله حتی با لاستیکهای پیرلی P Zero Trofeo R. اما اینجا نه! NSX واقعاً شمارا به چالش میکشد تا زودتر از آن چیزی که فکرش را میکنید پایتان را روی پدال گاز بفشارید. خودرو شرایطی را فراهم میکند تا احساس کنید ازآنچه که فکرش را میکردید بهتر رانندگی میکنید.
جادوی واقعی آن است که NSX همهی اینها را طبیعی و یکپارچه انجام میدهد. شما بهطور ساده از تکنولوژی اطلاع پیدا نمیکنید. فرمان خودرو طبیعی احساس میشود و ترمزهای احیاکننده به همان اندازه که استوار هستند، قدرتمند هم هستند. برخی ممکن است که وزن خودرو انتقاد کنند و البته اشتباه هم نمیکنند. با ۱۷۲۳ کیلوگرم وزن، آکورا ۲۷۲ کیلوگرم سنگینتر از R8 است و قطعاً خودروی سبکوزنی محسوب نمیشود، هرچند اصلاً سنگین احساس نمیشود.
و زمانی که این تکنولوژیهای جدید کارایی باورنکردنیای را ارائه دهند، زمانی خواهد بود که افراد انتقادکننده از سواری این خودرو به خاطر دروغهایشان سرزنش خواهند شد.
بهعنوان راننده، تقریباً احساس میکنید که بسیار ایزوله شدهاید. اگر در پیش چشمانم کیلومتر شمار نبود، هرگز فکر نمیکردم که با سرعت ۲۰۱ کیلومتر بر ساعت میرانم! و تواناییهای خودرو در پیچها بهقدری خوب بود که به NSX ایمان داشته باشم. پس از طی چندین دور در پیست با خودم فکر میکردم که: “میدانم که اینقدر رانندهی خوبی نیستم اما NSX کاری کرد که باور کنم واقعاً خوبم.”
من به کارایی این خودرو فروخته شدم! اما فراموش نکنیم که یکی از ادعاهای NSX سرزندگی و مناسب بودن این خودرو است. خب آیا هرروز میشود این خودرو را راند؟
متمدن بودن بهترین واژه برای توصیف NSX است.
آکورا می گوید NSX سریعترین خودروی کلاس خود است و باور این ادعا آسان است. آکورا ۴ حالت رانندگی دارد که میتوانید از کنسول مرکزی به آنها دسترسی داشته باشید: حالت ساکت، اسپورت، اسپورت پلاس و نهایتاً پیست. با انتخاب هرکدام از حالات خودرو سختتر شده و عکسالعمل نیز سریعتر میشود. متأسفانه در حالت پیست هم صدای کافی به گوش نمیرسد. در داخل کابین شما حتی نمیتوانید صدای اگزوز را بشنوید. بهجای آن صدایی در پشت سر شما پخش میشود، درست همانند مکلارن (که دوستش ندارم.) بخش دیگری که مرا خشنود نساخت سیستم کنترل لانچ بود. بله سریع است اما من اندکی تعلل در شتاب گیری را احساس کردم. خب البته این سیستم شما را در صندلی فرومیبرد اما در مقام مقایسه پورشه ۹۱۱ توربو این احساس را به شما میدهد که انگار کسی گلوی شما را میفشارد. اما برگردیم به دنیای واقعی، خواه NSX شاسی بسیار سفت یا ضربهگیرهای مغناطیسی داشته باشد اما سواری خودرو بهشدت راحت است.
آکورا همچنین معاملهی بزرگی را برای نمای خارجی خودرو انجام داده است و درحالیکه قطعاً بهاندازهی اسبهای بخارش گیرا نیست اما باید گفت که شما بهتر میتوانید روح یک خودروی اسپورت را ببینید و حس اطمینان بیشتری در پشت فرمان داشته باشید.
نشاندهندههای دیجیتالی جذاب ازکاردرآمدهاند و فرمان فیبر کربن مات (آپشن) قطعاً جذاب است. متأسفانه، برخی عملکردها بهصورت دستی هستند و نما و احساس برخی کلیدها همخوانی چندانی با برچسب قیمت خودرو ندارند.
مشخصات آکورا NSX 2017
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توئین توربو به همراه ۳ موتور الکتریکی
گیربکس: نه سرعته ی کلاچ دوبل
قدرت: ۵۷۳ اسب بخار، ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور
مصرف سوخت (شهر/بزرگراه/ترکیبی): ۱۱.۸/۱۰.۷/۱۱.۲ لیتر در صد کیلومتر
حداکثر سرعت: ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت
شروع قیمت: ۱۵۷۸۰۰ دلار (به همراه هزینه تحویل)
منبع: autoguide
م
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵من به شخصه این رو دوست دارم ولی جی تی أر رو می پرستم
king 918
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵گیربکس 9 سرعته کلاچ دوبل افرین افرین افرین خوشم اومد ………..
اما منم 911 توربو اس رو ترجیع میدم با احترام به اکورا …..
Pagani
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵از پهلو و پشت و سه رخ عقب خیلی خوبه….رنگشم قرمزه به دل میشینه
ولی جلوش رو باید بهتر طراحی میکردن….
به هر حال میشه 40000 دلار گذاشت روش یه فراری کالیفرنیا تی گرفت یا با 70000دلار کمتر یه کوروت ……………….??
انتخاب با شماس?
great britain
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵آقا شاهین مکلارن رو دوست ندرای؟؟؟؟؟
من بعدا به حساب شما میرسم.خخخخخ
شاهین
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵سلام
داداش من به همه ی خودروها ارادت خاصی دارم :)
مخلصم
great britain
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵شوخی کردم داداش شما آزادی از هر ماشینی که دوست داری بدت بیاد.
در ضمن همه خودروها هم به شما ارادت خاصی دارن.
مهدی 911
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵با این قیمت جلوی رقیباش کم میاره 911 توربو gts amg و ائودی ار8
h112
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵آفرین…عجب ماشین هایی اسم بردی…
Mohammadreza4060
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵طرفی که اینو نوشته معلومه تازه کاره و هنوز تجربه زیادی نداره و این یعنی ماشین قطعا به چشمش عالی میاد
کسی که با رقبای این ( 911turboو gts amg و …) هم رانندگی کرده باشه میتونه نظر خوب و واقعی ای بده
David
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بله از نظر متعصبانی چون شما هرکس که ماشینی غیر از ماشین آلمانی از نظرش خوب و عالی باشه تازه کاره ! واقعا متاسفم برای نوع فکر دوستانی چون شما ! از این همه تعصب نسبت به آلمان چی به شما میرسه ؟ فقط کشور ماست که مردمش اینقدر تعصب الکی نسبت به آلمانی ها دارن
احسان ایودی
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵خوبی لوییس جان ؟؟
چرا اینقدر به اسمای خارجی علاقه داری؟؟
بد نیست مقاله قبلی پدال راجع به آکورا رو بخونی تا بفهمی چرا به این ماشین میگن کپی البته به قول یکی از دوستان آکورا فراری رو باز کرده بود تا کیفیتش رو چک کنه اصلا هدف کپی برداری نبوده
خسته شده
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ماشینی کاملا تقلیدی در قیافه اینو قبلا هم گفتم و شباهت هاشو یکم دقت کنید میفهمید به چند تا ماشین و برند شبیه و کپی کرده از چند برند اروپایی و یه آمریکایی!
احمد باقری
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵باید قبول کرد که این ماشین، یکی از بهترین هاست، مخصوصا در ترکیب موتورهای بنزینی و الکتریکی.
sunmartin
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵بعد از طراحی بوگاتی ویرون آکورا ان ایکس زیباترین طرحی بود که دیدم
1A1
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵در حد خودش خوبه.انشالله موفق بشه.
منتظر فوردجی تی ام.یکی برونه تستش کنه???
بهنام طیبی
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵مک لارن بهتر از این نیست؟؟؟؟؟؟؟
ali a.j.g
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵تشکر از شاهین جان
{ من میتوانم بگویم که آکورا NSX باشکوه و عجیب است اما برای من همهچیزتمام است زیرا راندن این خودرو بهراستی تجربهی مرا بالا برد. به یاد داشته باشید که ما دربارهی تکاملیافتهترین و باشکوهترین خودرویی صحبت میکنیم که تابهحال از ژاپن آمده است } با حرف جنابعالی کاملا موافقم
رضا خفن
۱۶ خرداد ۱۳۹۵(طرفداران نیسان جی تی آر و تویوتا سوپرا میتوانند نارضایتی خود را در کامنت ها اعلام کنند!)
این تیکه خیلی باحال بود.
دوستان شرکت نیسان سرمون کلاه گذاشته . این مقاله رو بخونید متوجه میشید….
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/nissan-gt-r-review