جای تردید دارد که کسی نام هوندا را بشنود و تصویر آکورد در ذهن او مجسم نشود. بیشک آکورد نهتنها یکی از سدانهای سایز متوسط محبوب نزد مردم جهان است، بلکه نمادی برای کمپانی هوندا نیز محسوب میشود. هوندا، هرسال نزدیک به ۳۵۰ هزار دستگاه آکورد در ایالاتمتحده آمریکا به فروش میرساند. بخش اعظم این فروش مربوط به سدان سایز متوسط آکورد است. خودرویی که با شنیدن نام آکورد سریعاً در ذهن شما مجسم میشود؛ اما امروز قرار است با هوندا آکوردی آشنا شویم که در خط تولید هوندا حضور دارد؛ ولی بسیاری آن را نادیده گرفتهاند. هوندا هنوز هم به تولید آکورد کوپه ادامه میدهد، آنهم با موتور V6 و جعبهدنده شش سرعته دستی. هوندا آکورد کوپه سالانه فقط در بخش کوچکی از فروش کلی خانواده آکورد سهیم است. و البته فروش آکورد کوپه با موتور V6 و جعبهدنده دستی از مدلهای پایه این خودرو هم کمتر است؛ اما همچنان هوندا بر تولید این خودرو اصرار میورزد و دوست ندارد آن را از خانواده آکورد طرد کند. هوندا آکورد کوپه علاوه بر اینکه نقاط قوت کلاس خود را به ارث برده است، به هنگام رانندگی هیجان فوقالعادهای را به شما تزریق میکند. اکنون وقت آن رسیده است که نقاط قوت و ضعف این کوپه خجالتی را ذکر کنیم.
نقاط قوت:
پیشرانهای قدرتمند و اصلاحشده: موتور تنفس طبیعی ۶ سیلندر آکورد کوپه با حجم ۳.۵ لیتر و خروجی ۲۷۸ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور و البته با آرایش خورجینی سیلندرها، مناسب این پوسته تنومند است. موتور هوندا واقعاً قدرتمند است و دورهای بالا بهشدت قوی عمل میکند. زمانی وضعیت بهتر میشود که این موتور به یک جعبهدنده شش سرعته دستی متصل شود. هنرنمایی هوندا با عملکرد روان جعبهدنده و البته کلاچ نرم، بهخوبی آشکار میشود.
همانند همه آکوردها، آکورد کوپه نیز یک رانندگی لذتبخش و راحت را برایتان به ارمغان میآورد.حساسیت فرمان در قیاس با آکورد سدان، بسیار بهتر است. همچنین به لطف اتصالات مناسب در بخش شاسی، کنترل خودرو در پیچها و سطح ناهموار مثالزدنی است. در واقعاً باید بگویم که آکورد کوپه بسیار توانمندتر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. بخش داخلی فوقالعاده زیبا و جادار: در ظاهر ما با یک خودروی دو درب روبرو هستیم؛ ولی داخل کابین خودرو هیچ جای نگرانی برای مشکل کمبود فضا باقی نمیگذارد. بخش جلوی اتاق بهقدری فضا فراهم میکند که هر شخصی با هر قد و وزنی بتواند بهراحتی در صندلیها جای گیرد. صندلیهای بخش عقب نیز بهخوبی استقراریافتهاند و فضای واقعاً مناسبی را برای سرنشینان عقب خودرو فراهم کردهاند. داخل کابین با رویههای فوقالعاده زیبا و باکیفیت تزیینشده است. شارژر گوشیهای هوشمند، جای مخصوص بطری آب و سایر فضاهای تعبیهشده در بخش داخلی آکورد کوپه بسیار هوشمندانه به نظر میرسد. سیستم اطلاعات و سرگرمی، دوربینهای جانبی، گرمکن صندلی، سانروف و چراغهای جلوی اتوماتیک از دیگر امکانات آکورد کوپه به شمار میرود. طراحی قابل قبول: از منظر طراحی، آکورد کوپه خودروی چندان خشمگینی به نظر نمیرسد؛ ولی شکی نیست که از نسخه سدان اسپرت تر است. بهویژه رنگ قرمز خودرو زیبایی خاصی به آن میبخشد.نقاط ضعف:
استفاده از دو نمایشگر در خودرو: کار با سیستم اطلاعات و سرگرمی آنهم با دو نمایشگر مجزا واقعاً کار سختی است. اگرچه ایده خلاقانهای به نظر میرسد؛ ولی در واقعیت چیزی جز سردرگمی نصیبتان نمیشود. درست است که نمایشگر پایین بهخوبی نمایهای جانبی و عقب خودرو را نشان میدهد؛ ولی اگر هوندا میتوانست هر دو نمایشگر را باهم ادغام کند، شاید کمی بهتر بود. البته این مورد کمی سلیقهای است. شاید نظر شما دراینباره متفاوت باشد.
قیمت بالا: یکی دیگر از مواردی که سبب میشود از خرید خودرو منصرف شوید، قیمت بالای آن است. هوندا آکورد کوپه ۲۰۱۶ باقیمتی نزدیک به ۳۱ هزار دلار گران به نظر میرسد و شما در همین رنج قیمت میتوانید یک فورد موستانگ اکوبوست یا یک شورولت کامارو برای خود دستوپا کنید که هیجان و لذت رانندگی بیشتری هم دارند. اگر واقعاً به دنبال هیجان باشید رقبای دیفرانسیل عقب آکورد کوپه برای شما انتخاب مناسبتری است.
سامان اذری
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵یه ماشین ایمن و بسیار با کیفیت ولی دیفرانسیل جلو بودن کار رو خراب کرد
به قول نویسنده کامارو 2016 خیلی عالیه
احسان آرسنالی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵دیفرانسیل جلو اونم یه ماشین کوپه!!!؟
همه میدونن که آمریکایی ها عاشق برن اوت هستند و این علاقه اخیرا در سراسر جهان روبه گسترش هستش ؛چه فیلم های که از همین ایران و طهران خودمون تو اینترنت وجود داره که ملت تو خیابون برن اوت انجام میدن. بعد آخه دیفرانسیل جلو !!! نه میشه باهاش تو پیست مسابقه داد نه دونات زد نه پشت چراغ قرمز برن اوت کرد پس به چه دردی میخوره
احسان
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵دریفت رو نگفتی
فرزاد
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵انگشت کوچیکه جنسیس کوپه یا تویوتا جی تی 86 هم نمیشه
edris
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵دوست عزیز خواهشا اینجور قضاوت نکن
تو کیش مدل 2013 و 2008 زیاده. خیلی طراحی زیبایی داره .کیفیت بالا و استهلاک پایین از ویژگی های بارزشه. تقریباَ اینجا هرکی محصولات هوندا میخره از خریدش پشیمون نمیشه و به بقیه آشنا هاش پیشنهادش میکنه. هوندا آکورد کوپه هم از این قضیه مستثنی نیست
Mhmdreza
۱۷ تیر ۱۳۹۶شاید به هیوندا جنسیس نرسه ولی تویوتاgt86 ک موتور ۲۰۰۰ سی سی داره ک حتما میرسه
دیفرانسیل جلو بودنش کار رو خراب کرده و قیمتشم خیلی بالاست
شاید در سال های آینده رویه این ماشین بیشتر کار بشه مشکلاتش درست بشه قیمتشم بیاد پایین
قطعا میتونه مد نظر برخی از مردم باشه
بهنام طیبی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵خیلی عالیه افرین
sina
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵اخر ما نفهمیدیم v6 هست یا نه؟!!!
یه جا نوشته ارایش خطی سیلندر ها یه جا نوشتهv6
مهرداد خیاط محمدی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵خودرو v6 هستش.
اشتباه از بنده بوده و پوزش میخوام
علي
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵دوسش دارم زیاد ولی بیشتر مدل سدان چهار درش رو میپسندم و بدرد بخور تره. ??
احمد باقری
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵به هر حال، ماشین باحالیه.
Joker
۲ اردیبهشت ۱۳۹۵پدال جان میشه بررسی هوندا سیویک جدید رو بذاری؟؟ هرچی گشتم اصلا پیداش نکردم.
Nima
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ای کاش از اطلاعات فنیش مثل شتاب و سرعت و…
بالاخره داریم درباره کوپه حرف میزنیم
(*مهرداد*)
۳ اردیبهشت ۱۳۹۵آکورد و از هر نوعش که باشه برام قابل احترامه
رضا
۶ دی ۱۴۰۰با اختلاف هم جنسیس کوپه زدم باش هم موستانگ و کامارو ۶
دقیقا به خاطر دیفرانسیل جلو بودنش
Ali
۵ بهمن ۱۴۰۰من خودم مدل ۲۰۰۸ رو دارم ، درسته که دیفرانسیل جلو و نمیشه باش دریفت زد ولی چون دیفرانسیل جلو توی کورس گذاشتن همه ی این آمریکاییا ((کامارو و مستانگ))و اون کره ای ((جنیسس)) که استهلاکش ده برابر ژاپنیه رو زدم . قابل ذکر است که صفر تا صدش بدون تیونینگ و به صورت فابریک ۵/۲ ثانیست دیگه خودتون مقایسه کنید ، توی ۶ سیلندرا نیسان Z بود که زورم بش نرسید
Ali
۱۰ بهمن ۱۴۰۰البته لازم به ذکر است که ۶ سیلندرا ۲ نوعن یه نوع با حجم موتور ۳۰۰۰ و یه نوع ۳۵۰۰ این که من گفتم صفر تا صدش ۵/۲ ثانیست ۳۵۰۰cc