هوندا

بررسی نسخه پیش‌تولید هوندا سیویک هاچ‌بک 2017

هوندا در حال آماده‌سازی نسخه‌ی کاملاً جدید هاچبک سیویک برای جنگی شدید با واکسهال آسترا و فولکس‌واگن گلف است. این خودرو در بهار سال آینده عرضه خواهد شد و ما این شانس را داشته‌ایم تا با پروتوتایپ آماده‌ی تولید این خودرو در جاده‌های آلمانی به رانندگی بپردازیم.

honda civic hatchback prototype 2016
هوندا دهمین نسل سیویک هاچبک را روی پلتفرمی تماماً جدید ساخته و از پیشرانه‌های VTEC جدید توربو سود برده است. این شرکت ژاپنی سیویک جدید را دارای کاراکتر اسپورت متمایز می‌داند.

در زیرساخت خودرو از فولاد با کشش بالای بیشتری استفاده شده و با استفاده از مواد مقاوم‌تر، استحکام پیچشی شاسی نسبت به نسل قبلی ۴۱ درصد بیشتر شده است. شایان‌ذکر است این خودرو ۱۶ کیلوگرم سبک‌تر است و البته کارایی بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

honda civic hatchback prototype 2016
شاید بزرگ‌ترین نشانه از تلاش هوندا برای اسپورت بودن سیویک جدید به تنظیمات سیستم تعلیق آن مربوط می‌شود. نسل قبلی در بخش عقبی از تنظیمات میله‌ای پیچشی ساده‌ای استفاده کرده که ساخت آن نیز آسان است اما مدل جدید از تنظیمات مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سود برده است.

هوندا می‌گوید که دامپرهای تطبیق‌پذیر نیز در تریم های بالاتر سیویک جدید در دسترس خواهند بود. این ویژگی برای اولین بار در سیویک ارائه شده و برای این کلاس نیز موردی نادر محسوب می‌شود.

honda civic hatchback prototype 2016
در قلب سیویک جدید پیشرانه‌ی VTEC توربوی هوندا قرار دارد. این پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری در دور ۵۵۰۰ قدرت ۱۲۷ اسب بخاری را تولید می‌کند و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری آن در دور ۲۲۵۰ به دست می‌آید. هوندا هنوز مصرف سوخت خودرو را اعلام نکرده اما تخمین زده می‌شود که این خودرو در هر صد کیلومتر حدود ۴.۷ لیتر سوخت مصرف کند.
همچنین پیشرانه‌ی قدرتمندتر ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری نیز در دسترس است. این پیشرانه در دورهای ۱۹۰۰ تا ۵ هزار گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد. البته که مصرف سوخت این نسخه نسبت به پیشرانه کوچک‌تر بیشتر خواهد بود.
گیربکس استاندارد این دو پیشرانه از نوع ۶ سرعته دستی است اما هوندا می‌گوید نسخه‌ی بازمهندسی شده‌ی CVT نیز در دسترس خواهد بود. در پاییز ۲۰۱۷ پیشرانه‌ی دیزلی ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۸ اسب بخار در قابل سفارش خواهد بود.

honda civic hatchback prototype 2016
پلتفرم سیویک جدید طویل‌تر و پهن‌تر از شاسی سیویک کنونی است و فاصله‌ی بین محورها نیز ۳۰ میلی‌متر افزایش یافته است که این امر باعث بهبود فضای سرنشینان مخصوصاً در بخش عقب می‌شود. طول و عرض خودرو به ترتیب برابر با ۴۴۹۷/۱۸۰۰ میلی‌متر است که با این تفاسیر حدود ۱۲ سانتی‌متر طویل‌تر از واکسهال آسترا است.

honda civic hatchback prototype 2016
اما خودرویی که ما راندیم یکی از نهایی‌ترین نمونه‌ها برای بررسی کیفیت ساخت در تأسیسات Swindon است.
ما مدل ۱.۵ لیتری توربوی دستی با تریم اسپورت را آزمایش کردیم. شاید این خودرو پرفروش‌ترین نباشد اما ایده‌ای خوب از دینامیک سیویک جدید را پیش روی ما قرار داد.

honda civic hatchback prototype 2016
بخش اعظم وقت ما در جاده‌های نرم و بدون دست‌انداز آلمان سپری شد اما ناهمواری‌های مناسبی نیز برای نشان دادن اینکه سیویک جدید بسیار بهتر از نسل قبلی از عهده‌ی آن‌ها برمی‌آید وجود داشت.

honda civic hatchback prototype 2016
خودروی حاضر در تست دارای دامپرهای قابل تنظیمی بود که می‌توانست بین حالت‌های معمولی و دینامیک تغییر وضعیت دهد. در حقیقت تفاوت بین دو حالت کاملاً دقیق است اما اثر کلی آن صرف‌نظر از حالتی که انتخاب می‌کنید این است که شما می‌توانید در پیچ‌ها با اعتمادبه‌نفس خوبی حرکت کنید.

honda civic hatchback prototype 2016
حرکات بدنه به خوبی کنترل شده و درحالی‌که فاصله بیشتر بین محورها به تغییرات سریع‌تر جهت خودرو کمکی نمی‌کند اما احساس خونسردی خوبی وجود دارد. پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری سیویک جدید نسبت به پیشرانه‌های VTEC قبلی دریایی از تغییرات را داشته است. دور پیشرانه فراتر از ۶ هزار می‌رود اما در واقعیت نیازی به وارد شدن به این محدوده ندارید. به‌جای آن می‌توانید همانند پیشرانه‌ای دیزلی با آن رفتار کنید و از محدوده‌ی گسترده‌ی گشتاور و تحویل خطی قدرت بهره ببرید.

honda civic hatchback prototype 2016
گیربکس خودرو روان بوده و تلاش زیادی نمی‌خواهد، این امر خاص محصولات هونداست. راندن خودرو نیز آسان و بی‌دردسر است.

honda civic hatchback prototype 2016
در کل برخی موارد کوچک از نظر کیفیت در اطراف ستون B و سانروف وجود دارد اما واضح است که سیویک در زمینه‌ی رفاه و آسایش پیشرفت کرده است. با افزایش سرعت اگرچه سیویک ساکت نیست اما نرم است. البته در سرعت‌های حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت به ندرت صدایی شنیده می‌شود.

ظرفیت صندوق سیویک نیز چشمگیر باقی مانده و برابر با ۴۷۸ لیتر است. این میزان حدود ۱۰۰ لیتر بیشتر از صندوق واکسهال آسترا است. در اکثر نسخه‌های سیویک فضای ذخیره‌ای بیشتری زیر کف صندوق وجود دارد. تنها نسخه‌های اسپورت فاقد این ویژگی هستند زیرا از سیستم اگزوز مرکزی استفاده می‌کنند.

honda civic hatchback prototype 2016
هوندا در نسل جدید سیویک نسل بعدی سیستم اطلاعات سرگرمی CONNECT را معرفی کرده که دارای صفحه‌نمایش ۷ اینچی و اپل کارپلی و اندروید اتو می‌باشد. این سیستم نسبت به نسخه قبلی یکپارچه‌تر بوده زیرا استفاده از صفحه‌نمایش در مرکز پانل به شما اجازه می‌دهد تا از کنترل‌های غربیلک فرمان برای کنترل استفاده کنید.

honda civic hatchback prototype 2016
هنوز تست‌های تصادف یورو انکاپ صورت نگرفته اما هوندا از به دست آوردن حداکثر امتیازها مطمئن است. حتی سیویک جدید دارای ویژگی‌های ایمنی SENSING است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حرکت بین خطوط اشاره کرد.

honda civic hatchback prototype 2016
پذیرش سفارش‌های این خودرو از ماه آینده آغاز خواهد شد و تحویل اولین نمونه‌ها به مشتریان از ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. هوندا هنوز مشخصات و بهای این خودرو را اعلام نکرده اما با توجه به تکنولوژی بیشتر و افزایش ابعاد این خودرو انتظار داریم که افزایشی اندک در بهای خودرو را نسبت به بهای ۱۷۵۰۰ پوندی مدل کنونی شاهد باشیم.

honda civic hatchback prototype 2016
ما باید زمان بیشتری را با این خودرو بگذرانیم اما سیویک جدید خودروی با ظرفیتی نشان می‌دهد. سیویک جدید در زمینه‌های دینامیک و کابین قدمی بزرگ نسبت به مدل کنونی روبه‌جلو برداشته است.

honda civic hatchback prototype 2016

مشخصات هوندا سیویک هاچبک ۲۰۱۷

قیمت: آغاز از ۱۷۵۰۰ پوند (تخمینی)
پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربو/۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
قدرت: 127/۱۸۰ اسب بخار
گشتاور: 200/۲۴۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی/ CVT اتوماتیک
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: حدود ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Italia

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    چطور اینو ببینم و از دیدن tiba 2 و 206 ناراحت نشم ؟؟

    1. ONE MAN ARMY

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (23 ديدگاه)

      یه چشمی!!
      :)

      1. مجید.بهترین یا هیچ.

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        امتحان کردی جواب داده؟؟
        من به پشتگرمی تو امتحان میکنم…

    2. MehdiTurbo

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      10 میلیون تقریبن از 206 تیپ 6 گرون تره

  2. علی

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (9 ديدگاه)

    سلام دوستان
    از نمای پشتش به شدت خوشم اومد . منو یاد ماشین شارژی که تو بچگی داشتم و خیلی هم دوستش داشتم می اندازه .

  3. یاسین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (658 ديدگاه)

    خداییش یه دونه باشه من با صفحه کیلومترش خیلی حال کردم

  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    ای جان بابا خوشگل بابا عصبی بابا چرا اینقدر زیبایی لعنتی ……..
    خدایا نه 918 نه پانامرا نه کادنزا اینو بم بده ……دیگه شخم زدم تو توقع …

    1. سامان اذری

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      داش این بیاد ایران از کرولا هم گرونتر میدن
      راحت 160 میلیون رو شاخشه
      یا میتونی 65 میلیون جور کنی بیای یکی از مناطق ازاد زندگی کنی ??

      1. Madjid

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        دیگه نمیاد ایران.????
        مثل بقیه ی محصولات هوندا

      2. sina

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        داش سامان یه هوندا دوست عزیز

        نظراتت رو زیر خبرای ژاپنی ها دنبال میکنم رفیق
        یه دونه باشی :*

        1. سامان اذری

          ۲۴ آبان ۱۳۹۵
          سوابق: (3216 ديدگاه)

          فدات سینا جان
          مجید اون هندا هایی ممنوع اعلام شده که تو امریکا ساخته بشه اگه تولید یه کارخونه تو یه کشور دیگه باشه احتمالا بیاد

  5. سامان اذری

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3216 ديدگاه)

    شاهین داش

    شایان‌ذکر است این خودرو 16 کیلومتر سبک‌تر است و البته کارایی بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.

    16 کیلوگرم هست ها

    1. شاهین

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      آقا من شرمندم! از بس با سرعت و تبدیل واحدها سر و کار داشتم کلا قاطی کردم!
      ممنون سامان فدات :)

      1. سامان اذری

        ۲۴ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        قربانت ❤❤❤

  6. Parsa

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (167 ديدگاه)

    اقا شایان درست میگه
    16کیلومتر سبک تر است؟؟!!
    اطفا اصلاح کنید

  7. sina

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    سیویک خاص ترین ماشین اقتصادی دنیاست بنظرمن
    مریدشم من به شدتتتتتتت

  8. علي

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (63 ديدگاه)

    در کل خیلی شبیهه ی زنبور زور یا قرمز خشمگین و تهاجمی طراحی شده ولی حیف که خیلی شلوغه.
    با تچکر

  9. رامتین

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    ای کاش موتور 2لیتری توربو روش میومد که حدود 250 اسب توان داشته باشه و رقیبی خوب با قیمت کمتر از بی ام و سری 2 یا3 میشد!

    1. رهگذر

      ۲۴ آبان ۱۳۹۵
      سوابق: (64 ديدگاه)

      اگر اشتباه نکنم مدل Type R سیویک با موتور 1.8 و 2 لیتری توربو عرضه میشه.

      1. سامان اذری

        ۲۵ آبان ۱۳۹۵
        سوابق: (3216 ديدگاه)

        2 لیتر توربو مدل جدیدش 340 اسب بخار قدرت داره

  10. Monster_ALM

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    پر ابهت و طراحی داخلی و خارجی فوق العاده…

  11. RezaCar

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (6 ديدگاه)

    طراحی زیبا و خاص,,کم مصرف,,قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده!!!هرچی بگی ازش واقعا کمِ

  12. ASA

    ۲۴ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1867 ديدگاه)

    خوشگله
    ولی صندلی های عقبش یه جوریه!

  13. سیاوش

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    نمی دونم چرا خیلی به دلم نمیشینه به نظرم بیشتر از شایستگی هایش مورد توجه قرار گرفته

  14. Genius

    ۲۵ آبان ۱۳۹۵
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    میگید خودرو با موتور بالای 2500 لوکس محسوب میشه (استاندارد کشکی!) قبول اما خوب از اونور بذارید این ماشین سه سیلندر یک لیتری بدون گمرکی یا با گمرکی زیر 50 درصد وارد مملکت بشه اگه راست میگید و واقعا بفکر مردمید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا