هوندا در حال آمادهسازی نسخهی کاملاً جدید هاچبک سیویک برای جنگی شدید با واکسهال آسترا و فولکسواگن گلف است. این خودرو در بهار سال آینده عرضه خواهد شد و ما این شانس را داشتهایم تا با پروتوتایپ آمادهی تولید این خودرو در جادههای آلمانی به رانندگی بپردازیم.
هوندا دهمین نسل سیویک هاچبک را روی پلتفرمی تماماً جدید ساخته و از پیشرانههای VTEC جدید توربو سود برده است. این شرکت ژاپنی سیویک جدید را دارای کاراکتر اسپورت متمایز میداند.
در زیرساخت خودرو از فولاد با کشش بالای بیشتری استفاده شده و با استفاده از مواد مقاومتر، استحکام پیچشی شاسی نسبت به نسل قبلی ۴۱ درصد بیشتر شده است. شایانذکر است این خودرو ۱۶ کیلوگرم سبکتر است و البته کارایی بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.
شاید بزرگترین نشانه از تلاش هوندا برای اسپورت بودن سیویک جدید به تنظیمات سیستم تعلیق آن مربوط میشود. نسل قبلی در بخش عقبی از تنظیمات میلهای پیچشی سادهای استفاده کرده که ساخت آن نیز آسان است اما مدل جدید از تنظیمات مک فرسون در جلو و چند اتصالی در عقب سود برده است.
هوندا میگوید که دامپرهای تطبیقپذیر نیز در تریم های بالاتر سیویک جدید در دسترس خواهند بود. این ویژگی برای اولین بار در سیویک ارائه شده و برای این کلاس نیز موردی نادر محسوب میشود.
در قلب سیویک جدید پیشرانهی VTEC توربوی هوندا قرار دارد. این پیشرانهی ۳ سیلندر ۱ لیتری در دور ۵۵۰۰ قدرت ۱۲۷ اسب بخاری را تولید میکند و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری آن در دور ۲۲۵۰ به دست میآید. هوندا هنوز مصرف سوخت خودرو را اعلام نکرده اما تخمین زده میشود که این خودرو در هر صد کیلومتر حدود ۴.۷ لیتر سوخت مصرف کند.
همچنین پیشرانهی قدرتمندتر ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری ۱۸۰ اسب بخاری نیز در دسترس است. این پیشرانه در دورهای ۱۹۰۰ تا ۵ هزار گشتاور ۲۴۰ نیوتون متری دارد. البته که مصرف سوخت این نسخه نسبت به پیشرانه کوچکتر بیشتر خواهد بود.
گیربکس استاندارد این دو پیشرانه از نوع ۶ سرعته دستی است اما هوندا میگوید نسخهی بازمهندسی شدهی CVT نیز در دسترس خواهد بود. در پاییز ۲۰۱۷ پیشرانهی دیزلی ۱.۶ لیتری با قدرت ۱۱۸ اسب بخار در قابل سفارش خواهد بود.
پلتفرم سیویک جدید طویلتر و پهنتر از شاسی سیویک کنونی است و فاصلهی بین محورها نیز ۳۰ میلیمتر افزایش یافته است که این امر باعث بهبود فضای سرنشینان مخصوصاً در بخش عقب میشود. طول و عرض خودرو به ترتیب برابر با ۴۴۹۷/۱۸۰۰ میلیمتر است که با این تفاسیر حدود ۱۲ سانتیمتر طویلتر از واکسهال آسترا است.
اما خودرویی که ما راندیم یکی از نهاییترین نمونهها برای بررسی کیفیت ساخت در تأسیسات Swindon است.
ما مدل ۱.۵ لیتری توربوی دستی با تریم اسپورت را آزمایش کردیم. شاید این خودرو پرفروشترین نباشد اما ایدهای خوب از دینامیک سیویک جدید را پیش روی ما قرار داد.
بخش اعظم وقت ما در جادههای نرم و بدون دستانداز آلمان سپری شد اما ناهمواریهای مناسبی نیز برای نشان دادن اینکه سیویک جدید بسیار بهتر از نسل قبلی از عهدهی آنها برمیآید وجود داشت.
خودروی حاضر در تست دارای دامپرهای قابل تنظیمی بود که میتوانست بین حالتهای معمولی و دینامیک تغییر وضعیت دهد. در حقیقت تفاوت بین دو حالت کاملاً دقیق است اما اثر کلی آن صرفنظر از حالتی که انتخاب میکنید این است که شما میتوانید در پیچها با اعتمادبهنفس خوبی حرکت کنید.
حرکات بدنه به خوبی کنترل شده و درحالیکه فاصله بیشتر بین محورها به تغییرات سریعتر جهت خودرو کمکی نمیکند اما احساس خونسردی خوبی وجود دارد. پیشرانهی ۱.۵ لیتری سیویک جدید نسبت به پیشرانههای VTEC قبلی دریایی از تغییرات را داشته است. دور پیشرانه فراتر از ۶ هزار میرود اما در واقعیت نیازی به وارد شدن به این محدوده ندارید. بهجای آن میتوانید همانند پیشرانهای دیزلی با آن رفتار کنید و از محدودهی گستردهی گشتاور و تحویل خطی قدرت بهره ببرید.
گیربکس خودرو روان بوده و تلاش زیادی نمیخواهد، این امر خاص محصولات هونداست. راندن خودرو نیز آسان و بیدردسر است.
در کل برخی موارد کوچک از نظر کیفیت در اطراف ستون B و سانروف وجود دارد اما واضح است که سیویک در زمینهی رفاه و آسایش پیشرفت کرده است. با افزایش سرعت اگرچه سیویک ساکت نیست اما نرم است. البته در سرعتهای حدود ۹۰ کیلومتر در ساعت به ندرت صدایی شنیده میشود.
هوندا در نسل جدید سیویک نسل بعدی سیستم اطلاعات سرگرمی CONNECT را معرفی کرده که دارای صفحهنمایش ۷ اینچی و اپل کارپلی و اندروید اتو میباشد. این سیستم نسبت به نسخه قبلی یکپارچهتر بوده زیرا استفاده از صفحهنمایش در مرکز پانل به شما اجازه میدهد تا از کنترلهای غربیلک فرمان برای کنترل استفاده کنید.
هنوز تستهای تصادف یورو انکاپ صورت نگرفته اما هوندا از به دست آوردن حداکثر امتیازها مطمئن است. حتی سیویک جدید دارای ویژگیهای ایمنی SENSING است که از جملهی آنها میتوان به پایش نقاط کور، کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط و دستیار حرکت بین خطوط اشاره کرد.
پذیرش سفارشهای این خودرو از ماه آینده آغاز خواهد شد و تحویل اولین نمونهها به مشتریان از ماه مارس ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد. هوندا هنوز مشخصات و بهای این خودرو را اعلام نکرده اما با توجه به تکنولوژی بیشتر و افزایش ابعاد این خودرو انتظار داریم که افزایشی اندک در بهای خودرو را نسبت به بهای ۱۷۵۰۰ پوندی مدل کنونی شاهد باشیم.
ما باید زمان بیشتری را با این خودرو بگذرانیم اما سیویک جدید خودروی با ظرفیتی نشان میدهد. سیویک جدید در زمینههای دینامیک و کابین قدمی بزرگ نسبت به مدل کنونی روبهجلو برداشته است.
مشخصات هوندا سیویک هاچبک ۲۰۱۷
قیمت: آغاز از ۱۷۵۰۰ پوند (تخمینی)
پیشرانه: 3 سیلندر ۱ لیتری توربو/۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو
قدرت: 127/۱۸۰ اسب بخار
گشتاور: 200/۲۴۰ نیوتون متر
گیربکس: 6 سرعته دستی/ CVT اتوماتیک
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: حدود ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Scuderia Italia
۲۴ آبان ۱۳۹۵چطور اینو ببینم و از دیدن tiba 2 و 206 ناراحت نشم ؟؟
ONE MAN ARMY
۲۴ آبان ۱۳۹۵یه چشمی!!
:)
مجید.بهترین یا هیچ.
۲۴ آبان ۱۳۹۵امتحان کردی جواب داده؟؟
من به پشتگرمی تو امتحان میکنم…
MehdiTurbo
۲۴ آبان ۱۳۹۵10 میلیون تقریبن از 206 تیپ 6 گرون تره
علی
۲۴ آبان ۱۳۹۵سلام دوستان
از نمای پشتش به شدت خوشم اومد . منو یاد ماشین شارژی که تو بچگی داشتم و خیلی هم دوستش داشتم می اندازه .
یاسین
۲۴ آبان ۱۳۹۵خداییش یه دونه باشه من با صفحه کیلومترش خیلی حال کردم
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۴ آبان ۱۳۹۵ای جان بابا خوشگل بابا عصبی بابا چرا اینقدر زیبایی لعنتی ……..
خدایا نه 918 نه پانامرا نه کادنزا اینو بم بده ……دیگه شخم زدم تو توقع …
سامان اذری
۲۴ آبان ۱۳۹۵داش این بیاد ایران از کرولا هم گرونتر میدن
راحت 160 میلیون رو شاخشه
یا میتونی 65 میلیون جور کنی بیای یکی از مناطق ازاد زندگی کنی ??
Madjid
۲۴ آبان ۱۳۹۵دیگه نمیاد ایران.????
مثل بقیه ی محصولات هوندا
sina
۲۴ آبان ۱۳۹۵داش سامان یه هوندا دوست عزیز
نظراتت رو زیر خبرای ژاپنی ها دنبال میکنم رفیق
یه دونه باشی :*
سامان اذری
۲۴ آبان ۱۳۹۵فدات سینا جان
مجید اون هندا هایی ممنوع اعلام شده که تو امریکا ساخته بشه اگه تولید یه کارخونه تو یه کشور دیگه باشه احتمالا بیاد
سامان اذری
۲۴ آبان ۱۳۹۵شاهین داش
شایانذکر است این خودرو 16 کیلومتر سبکتر است و البته کارایی بهتر و مصرف سوخت کمتری دارد.
16 کیلوگرم هست ها
شاهین
۲۴ آبان ۱۳۹۵آقا من شرمندم! از بس با سرعت و تبدیل واحدها سر و کار داشتم کلا قاطی کردم!
ممنون سامان فدات :)
سامان اذری
۲۴ آبان ۱۳۹۵قربانت ❤❤❤
Parsa
۲۴ آبان ۱۳۹۵اقا شایان درست میگه
16کیلومتر سبک تر است؟؟!!
اطفا اصلاح کنید
sina
۲۴ آبان ۱۳۹۵سیویک خاص ترین ماشین اقتصادی دنیاست بنظرمن
مریدشم من به شدتتتتتتت
علي
۲۴ آبان ۱۳۹۵در کل خیلی شبیهه ی زنبور زور یا قرمز خشمگین و تهاجمی طراحی شده ولی حیف که خیلی شلوغه.
با تچکر
رامتین
۲۴ آبان ۱۳۹۵ای کاش موتور 2لیتری توربو روش میومد که حدود 250 اسب توان داشته باشه و رقیبی خوب با قیمت کمتر از بی ام و سری 2 یا3 میشد!
رهگذر
۲۴ آبان ۱۳۹۵اگر اشتباه نکنم مدل Type R سیویک با موتور 1.8 و 2 لیتری توربو عرضه میشه.
سامان اذری
۲۵ آبان ۱۳۹۵2 لیتر توربو مدل جدیدش 340 اسب بخار قدرت داره
Monster_ALM
۲۴ آبان ۱۳۹۵پر ابهت و طراحی داخلی و خارجی فوق العاده…
RezaCar
۲۴ آبان ۱۳۹۵طراحی زیبا و خاص,,کم مصرف,,قیمت مناسب و کیفیت فوق العاده!!!هرچی بگی ازش واقعا کمِ
ASA
۲۴ آبان ۱۳۹۵خوشگله
ولی صندلی های عقبش یه جوریه!
سیاوش
۲۵ آبان ۱۳۹۵نمی دونم چرا خیلی به دلم نمیشینه به نظرم بیشتر از شایستگی هایش مورد توجه قرار گرفته
Genius
۲۵ آبان ۱۳۹۵میگید خودرو با موتور بالای 2500 لوکس محسوب میشه (استاندارد کشکی!) قبول اما خوب از اونور بذارید این ماشین سه سیلندر یک لیتری بدون گمرکی یا با گمرکی زیر 50 درصد وارد مملکت بشه اگه راست میگید و واقعا بفکر مردمید!