در حال حاضر بسیاری از خودروسازان از تولید شاسیبلندهای سریع فاصله گرفتهاند. با این حال، این بدان معنا نیست که دیگر علاقهای برای عبور از تپهها با سرعت زیاد و رها شدن در تودهای از خاک در کویر وجود ندارد. کراساورهای شاسیبلند مدرن مانند هوندا CR-V نیز وجود دارند که با ارتفاع رانندگی بالاتر، حدود ۲ مترمکعب فضای حمل وسایل درهنگام جمعشدن صندلیهای عقب، مصرف بهینه سوخت، سواری و هندلینگ مناسب و گزینه دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، تقریباً تمام نیازهای مشتریان امروزی را در چنین خودرویی تأمین میکند.
وقتی CR-V اولین بار در سال ۱۹۹۷ به عنوان یک واگن با سقف بلند مبتنی بر «سیویک» رونمایی میشد، هوندا مشغول تغییر نشان مدلهای «ایسوزو رودئو» به «هوندا پاسپورت» بود و بالاترین آمار فروش شاسیبلند در امریکا نیز به فورد اکسپلورر با بدنه بر روی شاسیاش تعلق داشت. ولی بعد از آن امریکایی به کلاس خودروهای شاسیبلند کراساور اقبال بیشتری نشان دادند و این نوع خودروها، بهتر از سدانهای کامپکت و متوسط و حتی تراکهای پیکاپ شدند. یکی از بهترین نمونههای این کلاس نیز CR-V است که تبدیل به پرفروشترین کراساور شاسیبلند در بازار خودروی امریکا در سال ۲۰۱۴ شده است. در CR-V مدل ۲۰۱۵ برای حفظ جایگاه کنونی در بازار، یک سری بهینهسازیهای جزئی در ظاهر خودرو انجام شده که شامل مواردی چون چراغهای نوربالای پروژکتوری، چراغهای روز LED در کنار تریمها، ارتقای کیفیت متریالهای مورد استفاده و تجهیزات الکترونیک داخل کابین میشود.
در همین حال، تغییرات بزرگتر در زیر کاپوت صورت گرفتهاند؛ جایی که CR-V از همان موتور ۲/۴ لیتری چهار سیلندر و انژکتور مستقیم با عنوان «رؤیاهای زمین» استفاده میکند که در مدل آکورد نیز به کار رفته است. این موتور قدرتی به اندازه ۱۸۵ اسببخار دارد و با سیستم گیربکس اتوماتیک متغیر پیوسته CVT همراه است. البته این موتور نسبت به مدل سال گذشته با موتور چهار سیلندر و پورت انژکتور، قدرت بیشتری ندارد، ولی در حال حاضر در ۶۰۰ دور بر دقیقه کمتر یعنی در ۶۴۰۰ به پیک قدرت خود میرسد و حداکثر گشتاور آن نیز از ۲۲۱ به ۲۴۵/۴ نیوتنمتر رسیده است. همین گشتاور بیشتر باعث سرزندهتر بودن خودرو شده و سرعت واکنش آن را افزایش داده است. اعداد و ارقام بهدستآمده در این تست نیز گویای این موضوع هستند. مدل EX دیفرانسیل جلو که به منظور این بررسی استفاده شده، به شکل قابلتوجهی در تست شتاب، سریعتر از CR-V EX-L AWD مدل ۲۰۱۲ با ۷۵ کیلوگرم وزن بیشتر بوده و برای رسیدن به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت به ۱/۱ ثانیه زمان کمتر نیاز داشته است (۷/۵ ثانیه در مدل ۲۰۱۵). مدل جدید همچنین با زمان ۱۵/۹ ثانیه در تست یکچهارم مایل، نسبت به مدل قدیمی ۰/۶ ثانیه جلوتر بوده است. هوندا در زمینه پیشرفت سیستم CVT یک از بهترینها بوده است؛ ولی هنوز هم به سرعت موتور را به حداکثر ۶۴۰۰ دور بر دقیقه میرساند و در همین وضعیت برای شتابگیری باقی میماند. این نوع رفتار CVT البته برای عبور از خط پایان در یک مسابقه مناسب نیست؛ ولی وقتی در یک ترافیک هستید، برنامهریزی شبیهسازی گیربکس اتوماتیک معمولی هوندا CVT باعث میشود که تغییر نسبت انتقال قدرت تقریباً به صورت لحظهای انجام شود و هیچگونه توقفی بین دندههای مختلف نباشد. در نتیجه، CR-V هیچوقت در دنده «چپ» قرار نخواهد داشت. در همین حال، CR-V یکی از ساکتترین کراساورهای موجود در کلاس کامپکت است و از سیستم عایق نویز مشابه در هوندا ادیسه بهرهمند شده است. در مورد مصرف سوخت این خودرو باید گفت که در این تست مصرف ناامیدکننده ۹/۸ لیتر از آن مشاهده شده که همان چیزی است که از AWD مدل ۲۰۱۲ ثبت شده است. ضمن اینکه باید در اینجا اشاره شود که رانندگی در تست شدیدتر از حدّ معمول بوده است. سایر موارد در CR-V رضایتبخش هستند. سیستم فرمان الکتریکی یک حس وزن طبیعی منتقل میکند و واکنشهای مناسبی دارد؛ مانند این است که خودرو در خط خودش کاشته شده و برای یک رانندگی مطمئن در بزرگراه از بین خطوط، اعتماد به نفس لازم را دارد. کیفیت سواری شرایطی متعادل دارد و بر روی ناهمواریها آرامش خود را حفظ میکند. صندلیهای جلو در CR-V تکیهگاه مناسبی دارند و شرایط راحتی برای برای افراد مختلف تأمین میکنند.
CR-V EX با دیفرانسیل جلو، با داشتن قیمت ۲۶ هزار و ۴۲۵ دلار شرایط خوبی در این سگمنت دارد. خودروی تستشده در اینجا دارای امکانات استانداردی چون چرخهای ۱۷ اینچی آلومینیومی، یک سقف آفتابگیر، چراغهای مهشکن، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۱۰ جهت، گرمکن صندلیهای جلو، ورودی مجاورت با دکمه فشاری استارت، سیستم «مراقب خط هوندا» (شامل یک دوربین نقطه کور سمت مسافر) و یک سیستم اطلاعات و سرگرمی با نمایشگر لمسی ۷ اینچی بوده است. یکی از نقاط ضعف و پرتکننده حواس در رابط کاربری سیستم اطلاعات و سرگرمی، یک ردیف از دکمههای کوچک هستند که تشخیص آنها در هنگام رانندگی دشوار است.
EX یک از تریمهای پایه CR-V محسوب میشود. در این مدل خاص، هیچ چرمی به کار نرفته و اثری از سیستم راهبری دیده نمیشود. همچنین طبیعتاً اثری از سیستمهای خودکار برای تأثیرگذاری بر رانندگی نیست. این که CR-V شاسیبلند در واقع یک هاچبک است، نمیتواند تأثیر چندانی بر دوستداشتنی بودن این خودرو داشته باشد.
مشخصات:
نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل جلو، ۵ سرنشین، ۴ در هاچبک.
ولوو XC60 از سال 2007 تولید شده و CR-V از سال 1997 که از هون اول چراغ عقب از بالا به کشیده شده بوده ,و در سال 2002 طولش بیشتر میشه و از اون به بعد هر سال تغییراتی بهش داده میشه تا اینکه به اینی که هست میرسه اون زمانی که CR-V برای چراغهای عقب این طرح رو داده بود هنوز ولوو XC60 وجود نداشته
میلاد جان داداش تولد 6000 تایی شدنت مبارک!!!!!!!! اینم برای تو ♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡ ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) خیلی دوست داریم میلاد جان!انشالله 7000 تایی شدنت و تو این مدت هم از کامنتای سودمندت نهایت استفاده رو کردم.
به این میگن یه ماشین کاملا کاربردی ضمن اینکه نمیدونم هوندا که طراحی داخلیش خیلی خوبه و وقتی میری تو مایهای اکورا که طراحی داخلی خیلی خوب میشه اما این ماشین داخلش یکم قدیمی به نظر من میاد
فرزاد جان (گاهی) زیبایی خودرو تبعاتی هم داره یه مثال بخوام بزنم برات امکان داره ادم به یه طراحی جذاب برسه اما نقاط اتصال کمتر بشه که تو طولانی مدت اسیب بیشتری میبینه
پیمان بهترین نبود اما اگه پول تزریق میشد و مهندسین خبره به این کار اضافه میشد و هدف رقابت یا کیفیت بود که الان نیست نمیگم بهترین اما میتونست از وضع موجود خیلی خیلی بهتر باشه به هر حال تو زمانی ما بهترین خودروهای سال رو منتاژ میکردیم(شورولت نووا) و کمپانی هیلمن رو هم خریده بودیم تو زمان خودش اقدامی بزرگ بود
با خودم افسوس میخورم که کشور ما که کهن ترین کشوره با 8000 هزار سال قدمت نباید یه خودرو سازی داشته باشه که پوز هرچی بنزو بی ام و و هوندا اینا رو ببنده ما اینقدر مهندس خوب داریم که ایران رو در بخش خودرو به اوج برسونه زنده باد نادر فقیه زاده بهترین طراح شرکت بی ام و
تیپ EXL معادل 243.900.000 تومان تیپ EX معادل 224.800.000 تومان فامیلی موتور سی آر وی را با 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی و موعد تحویل 60 روزه پیش فروش می کند.
با سلام، قیمت دلاری ماشین به تومان میشه 90 میلیون تومان ، اونوقت شرکت میخاد 250 میلیون پیش فروش بکنه؟؟؟ آخه گمرکی و سایر هزینه ها هم انقد نمیشه!!! میشه از نمایندگان فامیلی موتور بپرسین چقد سود برا خودشون در نظر گرفتن؟ اگه 70 درصد گمرکی هم بگیریم با عوارض ومالیات به 180 میلیون هم نمیرسه!!! تازه تحویل فوری هم نیست!!!!!!
تفاوت قیمتی اوتلندر و سی وی آر حدود 60 میلیونه خدمات پس از فروششان تقریبا کمه و یکیه ظاهر میتسوبیشی کمی بهتره به نظرتان کدام تو این قیمتها ارزنده ترند؟
البته تحویل هر دو خودرو میتسو بیشی اوتلندر و هوندا سی وی آر حدود 3 ماهه خرید نقدی با سود مشارکت میتسوبشی حدود 198 تومان و هوندا 252 تومان آب میخوره هر دو ژاپنی و هر دو از خدمات فروش کمتر و افت قیمت بیشتری نسبت به برند های کره ای برخوردارند البته انتخاب بنده برند ژاپنیه ولی نسبت به اختلاف قیمت 54 تومانی….کدام برند ارزندهتره؟
farzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳خوبه ولی تو این لاس از این بهتراشم هست
farzad
۱۴ بهمن ۱۳۹۳کلاس
قاقالی
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نمیدونم چرا احساس میکنم چراغهای پشتش رو از ولوو کپی کرده !
مهدی
۲۸ خرداد ۱۳۹۵ولوو XC60 از سال 2007 تولید شده و CR-V از سال 1997 که از هون اول چراغ عقب از بالا به کشیده شده بوده ,و در سال 2002 طولش بیشتر میشه و از اون به بعد هر سال تغییراتی بهش داده میشه تا اینکه به اینی که هست میرسه اون زمانی که CR-V برای چراغهای عقب این طرح رو داده بود هنوز ولوو XC60 وجود نداشته
PlayStation
۱۵ بهمن ۱۳۹۳حوصله نظر دادن راجع به هیچ چیز حتی خودم رو ندارم.
ولی هوندا بسیار عالی!!!!!!!!
E 36
۱۵ بهمن ۱۳۹۳پدال چرا صفحه قیمت خودرو هارو به روز نمیکنی ؟؟
Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes
۱۴ بهمن ۱۳۹۳مصرف سوختش خیلی خوبه!!!
ولی فک کنم میتونستن از موتورش قدرت بیشتری رو بکشن…
حسین
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود. من فکر میکنم میتونستن اما قطعا حکمتی در کاره که نکردن. در واقع بهتره که بگیم سیاستی در کار بوده ;-) البته ناگفته نماند که گشتاورش کم نیست
Lion26
۱۴ بهمن ۱۳۹۳چراغ های عقبش شبیه چراغ های ولوو هستش.
Just France.
saji
۱۴ بهمن ۱۳۹۳ماشین خیلی خوبیه ولی به نظر من راو4 بهترشه
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۴ بهمن ۱۳۹۳درود .
هوندا واقعا دوست داشتنیه . من عاشق چراغ های عقبشم . خیلی شبیه ولوو است .
کلا با این مدل چراغ حال میکنم .
باربد★فقط GM★فقط کامارو★
۱۴ بهمن ۱۳۹۳میلاد جان داداش تولد 6000 تایی شدنت مبارک!!!!!!!!
اینم برای تو ♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡♥♡
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
خیلی دوست داریم میلاد جان!انشالله 7000 تایی شدنت و تو این مدت هم از کامنتای سودمندت نهایت استفاده رو کردم.
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳هوندا = ماشین اقتصادی
من که دوسش دارم
هوندا نسبت به قیمتش تکنولوژی واقعا خوبی داره
ارمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳به این میگن یه ماشین کاملا کاربردی ضمن اینکه نمیدونم هوندا که طراحی داخلیش خیلی خوبه و وقتی میری تو مایهای اکورا که طراحی داخلی خیلی خوب میشه اما این ماشین داخلش یکم قدیمی به نظر من میاد
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اینطور طراحی ها مال ون هست
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳منظورم داخلش هست
مثلا محل قراری گیری دنده
Honda and lexus
۲۱ شهریور ۱۳۹۴خیر
خیلی ماشین ها از این نوع طراحی دنده هستند
مثلا لکسوس RX350
[مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]
۱۴ بهمن ۱۳۹۳این کجاش کاربردیه؟؟؟؟
در اصل این هوندا تک دیفرانسیله در مدل 2 دیف
خودم فیلمشو با چشمای خودم از پدال دیدم
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳کسری جان کجاش کاربردی نیست
ارمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳عزیز جان شما 1 کلیپ دیدی که اصلا معلوم نیست چقدر درست باشه من 100 تا کلیپ دیدم که از درو دیوار میره بالا
4MATIC
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اره اونو منم دیدم
محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳………………just made in JAPAN………………………..
AliZeus
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دوستان آیا محصولات هوندا همشون تولید آمریکاست؟ حتی اونایی ک وارد ایران میشه!؟
محمد
۱ اردیبهشت ۱۳۹۴نخیر.. فقط مدل آکورد تولید آمریکاست که اون هم بزودی به چین انتقال پیدا خواهد کرد
reza
۱۴ دی ۱۳۹۴در حال حاظر هوندا های وارداتی به ایران به جز آکورد های 2015 همه تولید آمریکان
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳قیمتش هم خیلی خوبه ولی در کشور عزیزمان …..
نجومیییییییییییییییییییییییی
فرزاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳از لحاظ زیبایی به سانتافه نمی رسه
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳در کل ژاپنی ها به قیافه خیلی اهمیت نمیدن
ارمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳فرزاد جان (گاهی) زیبایی خودرو تبعاتی هم داره
یه مثال بخوام بزنم برات امکان داره ادم به یه طراحی جذاب برسه اما نقاط اتصال کمتر بشه که تو طولانی مدت اسیب بیشتری میبینه
امیر محمد
۱۴ بهمن ۱۳۹۳بسیار مطلب کامل و جامع بود
مسعود مچکریم
طرفدار بی طرف . reza
۱۴ بهمن ۱۳۹۳این هم دوتا مانیتور داره یکی کوچیک یکی بزرگ دقیقا مثل سیویک و اکورد
پیکان جوانان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳زیبا جادار مطمئن
h112
۱۴ بهمن ۱۳۹۳اول عکساشو کامل دیدم خوشم نیامد…ولی وقتی متن رو خوندم….خوشم امد ازش….در کل میشه گفت تو این کلاس خودرو انتخاب زیاد هست…ولی نه با این قیمت…
احسان(احسان سابق)
۱۴ بهمن ۱۳۹۳یکی از پرفروش ترین ماشین هاست.ظاهر خیلی خوبی داره و بنظر خیلی جادار میاد و داشبوردش هیچ پیچیدگی مضخرفی نداره.ظاهرا برای کاری که ساخته شده بی نقصه
نوید
۱۴ بهمن ۱۳۹۳دندش منو کشته
پیمان
۱۴ بهمن ۱۳۹۳قبول دارین اگه ایران یه شرکت خودروسازی خوب داشت الان بهترین خودروساز دنیا بود
mahdi
۱۴ بهمن ۱۳۹۳نه عزیز قبول نداریم.
ارمان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳پیمان بهترین نبود اما اگه پول تزریق میشد و مهندسین خبره به این کار اضافه میشد و هدف رقابت یا کیفیت بود که الان نیست نمیگم بهترین اما میتونست از وضع موجود خیلی خیلی بهتر باشه به هر حال تو زمانی ما بهترین خودروهای سال رو منتاژ میکردیم(شورولت نووا) و کمپانی هیلمن رو هم خریده بودیم تو زمان خودش اقدامی بزرگ بود
سعید
۱۵ بهمن ۱۳۹۳اگه اسب طلا هم بیاد تواین خراب شده قیمتش چنان حالی ازآدم میگیره که نگوونپرس
hossein
۱۵ بهمن ۱۳۹۳چراغ های عقب بسیار شبیه ولوو xc60!
اما هرگز نمیشه کمپانی محترم هوندا رو به کپی کردن متهم کرد…
پیمان
۱۵ بهمن ۱۳۹۳با خودم افسوس میخورم که کشور ما که کهن ترین کشوره با 8000 هزار سال قدمت نباید یه خودرو سازی داشته باشه که پوز هرچی بنزو بی ام و و هوندا اینا رو ببنده ما اینقدر مهندس خوب داریم که ایران رو در بخش خودرو به اوج برسونه زنده باد نادر فقیه زاده بهترین طراح شرکت بی ام و
ایمان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴سلام امروز crv رو در نمایندگی هوندا ( فامیلی موتور) دیدیم واقعا عالی بود ضمنا شتاب ماشین را خود شرکت 8.5 عنوان نموده واقعا بی نظیر بود .
محمد
۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴آقای ایمان قیمت نماینگی چند بود ؟؟
west
۵ خرداد ۱۳۹۴تیپ EXL معادل 243.900.000 تومان
تیپ EX معادل 224.800.000 تومان
فامیلی موتور سی آر وی را با 5 سال یا 150 هزار کیلومتر گارانتی و موعد تحویل 60 روزه پیش فروش می کند.
مظاهر
۱۰ شهریور ۱۳۹۴با سلام،
قیمت دلاری ماشین به تومان میشه 90 میلیون تومان ، اونوقت شرکت میخاد 250 میلیون پیش فروش بکنه؟؟؟ آخه گمرکی و سایر هزینه ها هم انقد نمیشه!!! میشه از نمایندگان فامیلی موتور بپرسین چقد سود برا خودشون در نظر گرفتن؟ اگه 70 درصد گمرکی هم بگیریم با عوارض ومالیات به 180 میلیون هم نمیرسه!!! تازه تحویل فوری هم نیست!!!!!!
حمید
۲۰ فروردین ۱۳۹۵سلام. بین اوتلندر 2016 و هوندا CRVکدو م رو ترجیح میدید؟ البته اوتلندر حدود چهل میلیون ارزونتره
کنکوری
۴ خرداد ۱۳۹۵با این که هوندا کجا و کیا کجا ولی تو کشور ما فک میکنم خرید اسپورتج عقلانی تره…! دست کم ۷۰ ،۸۰ تومن ارزونتره
رضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۵تفاوت قیمتی اوتلندر و سی وی آر حدود 60 میلیونه
خدمات پس از فروششان تقریبا کمه و یکیه
ظاهر میتسوبیشی کمی بهتره
به نظرتان کدام تو این قیمتها ارزنده ترند؟
رضا
۱۳ خرداد ۱۳۹۵البته تحویل هر دو خودرو میتسو بیشی اوتلندر و هوندا سی وی آر حدود 3 ماهه
خرید نقدی با سود مشارکت میتسوبشی حدود 198 تومان و هوندا 252 تومان آب میخوره
هر دو ژاپنی و هر دو از خدمات فروش کمتر و افت قیمت بیشتری نسبت به برند های کره ای برخوردارند
البته انتخاب بنده برند ژاپنیه
ولی نسبت به اختلاف قیمت 54 تومانی….کدام برند ارزندهتره؟
علی
۹ مرداد ۱۳۹۵آیا هوندا crv تیپ ترونیک هست یا نه چون اگه نباشه به نظر من یه نقص براش به حساب میاد بخصوص نسبت ب رقیبش ra4
امین
۱۹ مهر ۱۳۹۵هوندا ظاهر متشخص تری نسبت به رقبای کره ای داره. شکیل و محکم و موندگار