این نسل جدید هوندا CR-V است. پنجمین نسل این خودروی ژاپن جزو اولین خودروهایی بود که طوفان شاسی بلندهای کامپکت را به راه انداخت. نسل فعلی چند ماهی است که وارد بازار بریتانیا شده و از پیشرانهی ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی استفاده میکند؛ اما حالا نسخهی هیبریدی این خودرو هم عرضه شده است.
با توجه به رقابت فشرده در این کلاس و وجود گزینههای گوناگون، اکثر رقبا به دنبال ارائهی خودرویی با پیشرانههای دیزلی هستند و خیلی نمیخواهند به سمت تکنولوژی پیچیدهی هیبریدی بروند. نزدیکترین رقیب برای هوندا CR-V هیبرید تویوتا راو ۴ مشهور میباشد.
هر دو خودرو نیروی پیشرانهی بنزینی را با واحد الکتریکی ترکیب کرده اما سیستمهای هیبریدی دو خودرو تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارند. بهطور خلاصه باید گفت هر زمانی که پیشرانهی بنزینی راو ۴ کار میکند چرخها مستقیماً با استفاده از گیربکس CVT اتوماتیک به چرخش درمیآیند.
اما پیشرانهی ۲ لیتری بنزینی CR-V در اکثر مواقع به عنوان یک ژنراتور انجام وظیفه میکند و نیروی الکتریکی را به ژنراتور میفرستد. اینجاست که دومین واحد الکتریکی متصل به چرخها باعث به گردش درآمدنشان میشود. پیشرانهی بنزینی هم میتواند چرخها را با استفاده از کلاچ به حرکت درآورد اما این اتفاق تنها در زمان شتاب گیری سنگین رخ میدهد. سومین حالت موجود در این شاسیبلند ژاپنی حالت تمام الکتریکی است که تنها چند کیلومتری میتواند CR-V را پیش ببرد. این ایده مشابه میتسوبیشی اوت لندر پلاگین هیبریدی است اما خب برد کمتری دارد.
ما در این تست از نسخهی دیفرانسیل جلو استفاده کردیم هرچند سیستم چهار چرخ محرک نیز ارائه میشود. پرفورمنس خودرو در این کلاس بالاتر از حد نیاز بوده و پیشرانهی الکتریکی شتاب گیری خوبی را در سرعتهای پایین ایجاد میکند. حالت اسپورت در نظر گرفته شده نیز باعث تیزتر شدن پاسخهای خودرو میشود. البته این شتاب گیری نقطهضعفهایی هم دارد. تأخیرهایی در تحویل قدرت پیشرانه حس میشود زیرا خودرو ارتباطی بین پیشرانه و گیربکس برقرار میکند و همین موضوع باعث تولید صدایی میشود که شاید جالب نباشد.
البته این موضوع همیشه رخ نمیدهد و اکثر مواقع قلب آهنین CR-V آرام و نرم بوده و یا صدای آن در پسزمینه به گوش میرسد و یا اصلاً صدایی شنیده نمیشود. این خودرو فوقالعاده آرام بوده و صدای باد و جاده نیز به ندرت شنیده میشود.
همین حس در تجربهی سواری با محصول جدید هوندا هم مشهود است. سواری خودرو نرم بوده و آن را به خودرویی عالی در بزرگراهها تبدیل میکند. نقطه مقابل این نرمی هم تکانهای زیاد بدنه در جادههای پر پیچ و خم است. البته این موضوع برای اکثر خریداران در این کلاس مهم و نگران کننده نخواهد بود.
موضوع مهمتر فضای بار و کابین CR-V است. فضای پا، سر و شانهی بیشتری در مقایسه با نسل قبل وجود داشته و این خودرو بسیار جادارتر از فورد کوگا یا فولکسواگن تیگوان است. تکنولوژی هیبریدی کمی روی فضای صندوق بار تأثیر داشته و از ۵۶۱ لیتر نسخه بنزینی به ۴۹۷ لیتر رسیده است؛ اما درب پشتی کاملاً بزرگ بوده و باز کردن آن فضای زیادی را در اختیار قرار میدهد.
قیمت مدل هیبریدی CR-V از ۲۹۱۰۵ پوند آغاز میشود و مدل SR حاضر در تست نیز قیمت ۳۳۴۹۵ پوندی دارد. این خودرو ۲۰۶۰ پوند گرانتر از نسخهی ۱.۵ لیتری توربو بوده و البته برای سفارش سیستم چهار چرخ محرک نیز باید ۱۱۰۰ پوند دیگر بپردازید. مدل SE هم قیمت ۳۱۰۱۵ پوندی داشته و مابین نسخههای S و SR قرار میگیرد و البته تمامی تجهیزات موردنیاز همچون چراغهای جلوی LED، دستیار حفظ خودرو بین خطوط و صفحهنمایش ۷ اینچی با ناوبری ماهوارهای، اپل کارپلی و اندروید اتو و دوربین دندهعقب را دارد.
CR-V گزینهی مناسبی برای خریداران ناوگانی و سازمانی است زیرا از آلایندگی دیاکسید کربن کمتری برخوردار است. البته هوندا پیشنهادهای خرید گرانتری را ارائه کرده است. این خودرو با اقساط ماهیانهی ۲۸۹ پوندی و به مدت سه سال پیشنهاد میشود اما سپردهی اولین آن مبلغ سنگین ۸۶۱۸ پوند است. با این میزان سپرده اولیه شما میتوانید راو ۴ دیزاین را بخرید که اقساط ماهیانهی ۲۴۵ پوندی دارد.
شاید تویوتا کمی پرمصرفتر بوده و از گزینههای ارتباطی سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا برخوردار نباشد اما گزینهی معتبرتری بوده و البته اقساط ماهیانهی کمتری دارد.
مشخصات هوندا CR-V هیبرید SR 2WD
- قیمت: 33495 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری بنزینی به همراه دو واحد الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 181 اسب بخار/۳۱۵ نیوتون متر
- گیربکس: تک سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۸ ثانیه
- حداکثر سرعت: 180 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 5.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Khosrow
۲۲ اسفند ۱۳۹۷چقدر جلوش شبیه الکتریکی – ب ام و – I3 هستش / فقط کلیه هاشو برداشتن ..
ایمان
۲۲ اسفند ۱۳۹۷مثل سایر محصولات هوندا با کیفیت ، مُدرن و رقیبی قَدَر برای تویوتا RAV۴
Shahrukh
۲۲ اسفند ۱۳۹۷چرا تو امریکای شمالی،Crv هیبریدی عرضه نمیشه؟?
Sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۷پیشنهاد میکنم این ماشین از نزدیک ببینید
بسیار بسیار زییاست
خیلی زیباتر از انچه که در عکس میبینید
طراحی و کیفیت کابینش فوق العاده هست
کاملا سر تر از تیگوان هست
احمدرضا
۲۳ اسفند ۱۳۹۷دیگه از تیگوان که نه
Sina
۲۴ اسفند ۱۳۹۷اتفاقا من این دو تا ماشین و زیرو رو کردم
تیگوان چیزی در برابر این ماشین نداره دوست عزیز
me84
۲۳ اسفند ۱۳۹۷.
مصرف سوختشو یه جا 6.9 و یجا 5.3 قید شده. فکر کنم 5.3 درست تر باشه چون از راو4 کم مصرفتره.
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۷اره مصرفش 5.3 هست و کم مصرف ترین خودروی این کلاس هست.
sina
۲۳ اسفند ۱۳۹۷CRV هم مثل سیویک و آکورد بهترین خودروی کلاس خودش هست.
حسین
۲۴ اسفند ۱۳۹۷تو سایت autoexpress هم دو تا مصرف سوخت زده که خیلی با هم اختلاف دارن. آخر سر کدوم درسته؟؟؟
رامتین
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸یه زمانی بهترین کراس اور مید سایز غیر لوکس بود اما دو سه ساله جاشو به راو4 داده. بنظرم محصولات تویوتا در کل انتخاب بهتری نسبت به کل آسیایی هاست.