خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی نهایتاً در ایالاتمتحده عرضه شد. هوندا به مناسبت آغاز عرضهٔ این خودرو در ایالاتمتحده، طی مراسمی کلاریتی را به شش خریدار اول این سدان پیل سوختی در جنوب کالیفرنیا تحویل داد. از این افراد در یک رویداد خاص در محوطهٔ کارخانهٔ شرکت هوندا در آمریکا دعوت به عمل آمده و کلاریتیها به صاحبان خود تحویل داده شدند.
معاون دفتر توسعهٔ بخش محیطزیست در شرکت هوندا «Steve Center» در این باره گفته است:
«هوندا کلاریتی پیل سوختی بهوضوح یک جهش بزرگ در استفاده از قوای محرکهٔ پاک در خودروها محسوب میشود. این خودرو، استایلی مربوط به آینده، رانندگی و عملکرد سرگرمکننده و راحتی بالایی دارد. همچنین در سال آینده ما نسخههای جدیدی از کلاریتی را عرضه خواهیم کرد که شامل مدلهای تمام الکتریکی و پلاگینهیبریدی میشود».
هوندا کلاریتی فعلاً فقط بهصورت اجارهای در اختیار مصرفکنندگان قرار میگیرد و شش خریداری هم که امروز این خودرو را تحویل گرفتهاند، از شرکتهای اجاره دهندهٔ خودرو در ایالاتمتحده هستند. این خودرو از هماکنون با مبلغ ماهانه ۳۶۹ دلار به مدت ۳۶ ماه به علاقهمندان اجاره داده میشود. کلاریتی میتواند با یکبار پرُ کردن مخزن هیدروژن خود، ۵۹۰ کیلومتر را بدون انتشار ذرهای آلایندگی طی کند درحالیکه مصرف هیدروژن آن بهصورت ترکیبی ۳.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است.
اصلیترین رقیب هوندا کلاریتی، تویوتا میرای است که البته میرای برخلاف کلاریتی برای فروش به اشخاص معمولی در ایالاتمتحده ارائه میشود. از سوی دیگر کلاریتی طراحی ظاهری بهمراتب زیباتری نسبت به میرای دارد. این سدان پاک هوندا ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برای خودرویی با این کلاس و ابعاد مناسب به نظر میرسد. این نیرو توسط یک موتور الکتریکی تولید میگردد که برق موردنیاز خود را از طریق هیدروژن تأمین میکند. در صورت خالی شدن مخزن هیدروژن نیز میتوان آنرا برخلاف خودروهای الکتریکی ظرف تنها چند دقیقه پُر کرد مشروط بر اینکه بتوان جایگاه عرضهٔ هیدروژن پیدا کرد.
MPH
۲ دی ۱۳۹۵میرای+++++++++++++++++
کلاریتی______________________
فرشاد سجادیان
۲ دی ۱۳۹۵صد رحمت به این، طراحی پریوس که رسما فاجعست؛ از نزدیک ببینین میفهمین چی میگم، خیلی طراحیش زشت و ناهماهنگه.
MPH
۲ دی ۱۳۹۵حالم از پریوس بهم میخوره
ماشین بسیار مهم و تاثیر گذار و قابل احترامیه ولی قیافش…..
mgh321
۲ دی ۱۳۹۵زشت; اما دوست داشتنی…!
(ali (CHEVY NOVA
۲ دی ۱۳۹۵من دیروز تو خیابون 5 تا پریوس دیدم از نزدیک وطراحیش از نظر من خیلی بد بود بخصوص قسمت عقبش
احمد باقری
۴ دی ۱۳۹۵پریوس هم خیلی قشنگه.
حمیدرضا
۲ دی ۱۳۹۵شاید چهره جذابی نداشته باشن ولی به وجود امدن این خودروها نشان دهنده عمق پیشرفت و نفوذ اون در زندگی روزمره مردم در جهان امروز و خصوصا مهد انسانهای هیجان طلب و نو گرا یعنی امریکایی ها هست امیدوارم این سبک از خودروها همه گیر بشن تا زمین رو جای بهتری برای ایندگان بکنیم
حامد
۲ دی ۱۳۹۵هوندا واقعا پیشرفت چشمگیری داشته تو این چند سال اخیر …
مهدی
۲ دی ۱۳۹۵بنظر من که طراحییش بسیار زیبا و خاص و متناسب هست.درست برعکس پریوس.دامنه حرکتیش هم عالیه
فيصل
۳ دی ۱۳۹۵۳۶ ماه هر ماه ۳۶۹ دلار میشه بیش از ۱۳۰۰۰ دلار کمی ارزانتر از پریوس c . چرا یه نفر باید اینو برای ۳ سال اجاره کنه درحالیکه با 19000 دلار میتونه پریوس c رو بخره با همین اقساط تقریبا. ژاپنی ها کجا رسیدن تو خودرو سازی بعد ما تو ایران درگیر سپر و چراغهای قشنگ ماشینهای کره ای هستیم هنوز. به نظر من زشت ترین ماشین تو ایران از نمای عقب پیکانتو هست بعدش ال نود و مگان هاچبک. پریوس که تو ایران خریدار خاص خودشو داره و بیشتر هم میشه روز به روز