هوندا

تحویل اولین نمونه‌های هوندا کلاریتی در اروپا

هوندا نخستین نمونه‌های کلاریتی را در بازار اروپا به مشتریان خود تحویل داد.

First Honda Clarity Fuel Cell Arrives in Europe
First Honda Clarity Fuel Cell Arrives in Europe
این درواقع پله‌ای از هدف بلندمدت این خودروساز مبنی بر استفاده از فناوری الکتریکی (به هر شکلی) در دو سوم محصولات بازار جهانی خود تا سال ۲۰۳۰ میلادی (۱۴۰۹ شمسی) می‌باشد که گویا مصرانه به دنبال تحقق آن است.

First Honda Clarity Fuel Cell Arrives in Europe
فروش کلاریتی از ماه مارچ سال جاری (اسفند ۹۴) در بازار ژاپن آغاز شده و حالا تدریجاً به سمت آن سوی اقیانوس اطلس حرکت می‌کند. چندی از شهروندان لندن و کُپنهاگِن (دانمارک) اولین مالکان این مرکب سلول سوختی هستند و ورودش به خاک این کشورها درواقع بخشی از پروژه حمایت از وسایط نقلیه نوآورانه (HyFIVE) محسوب می‌شود.

Honda CLARITY FUEL CELL interior
هدف پروژه مذکور ارتقای سطح آگاهی و آشناییت با فناوری سلول سوختی بوده و در راستای آن ۱۸۵ دستگاه خودروی مجهز به این فناوری از پنج کمپانی مختلف تحویل مالکان حقیقی و حقوقی در کشورهای انگلستان، دانمارک، سوئد، آلمان، اتریش و ایتالیا خواهد شد.

Honda CLARITY FUEL CELL
توماس براکمان (Thomas Brachmann) مدیرِ برنامه کلاریتی در اروپا می‌گوید: هوندا همیشه یکی از پیشروان استفاده از سلول سوختی بوده و بیش از ۳۰ سال است که در حوزه تحقیق و توسعه آن فعالیت می‌کند. تحویل خودروهای موردبحث در اروپا و شرکت در HyFIVE نیز قدم دیگری در راستای تجاری‌سازی کامل این فناوری است.

Honda CLARITY FUEL CELL
واحد تأمین انرژی هوندا کلاریتی ابعادی به اندازه یک بلوک درون‌سوز V6 دارد و همانند آن در جلوی خودرو زیر کاپوت جای می‌گیرد. این ژاپنی جسور بر اساس تخمین EPA، با یک مخزن هیدروژن پر می‌تواند تا ۳۶۶ مایل (۵۸۹ کیلومتر) پیش برود که در نوع خود عدد قابل‌تأملی محسوب می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. armin

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    اون گلگیرشم درست شه دیگه حرف نداره

  2. KING

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    رخ خوبی داره حیفه قسمت تایر عقب این طوری باشه …..

  3. سینا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    لکسس رو ک بذاریم کنار، هوندا خعلی خاصه تو برندای ژاپنی

    1. امپراتور لامبورگینی

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      برند لوکس هوندا، یعنی اکیورا خیلی از لکسس خاص تره.

      1. sina

        ۱۳ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        نه راستش
        من از نزدیک دیدم حس خوبی بهم نداد.
        خود هوندا رو بیشتر دوست دارم.

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱۳ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          سینا جان دوست عزیزم
          نظر شما این طوری و محترمه.
          اما من از NSX خیلی خیلی خیلی خیلی !!! خوشم میاد.
          لکسس به نظرم اینقدر خاص نیست.
          من اکورا بیشتر دوست دارم.
          همونطور که هوندا به نظر من از تویوتا خاص تره ، اکیورا هم از لکسس خاص تره

  4. امپراتور لامبورگینی

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    اتفاقا من از این سبک گلگیر خیلی خوشم میاد…

  5. فرشاد سجادیان

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (3019 ديدگاه)

    به جز گلگیر عقب، طراحیش از پریوس قشنگ‌تر و شکیل‌تره، اما در‌ کل خیلی با طراحی نسبتا فضایی الکتریکی‌ها ارتباط برقرار نمی‌کنم.

  6. Archi KHAN

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2198 ديدگاه)

    حالا دوستان تکنولوژی اش را ول کردن ، گیر دادن به گلگیرش !!!
    اصن حالمون اینِ …

    1. KING

      ۱۳ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (217 ديدگاه)

      رفیق په کجایی تو
      هفته یه بار حداقل سری بزن به سایت …..

      1. Archi KHAN

        ۱۴ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2198 ديدگاه)

        ارادتمندم دوست عزیز
        کم سعادتم …

  7. M4

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (293 ديدگاه)

    چراغ های جلو مال رنو تالیسمانه یا اون از این کپیه؟ :|

  8. GOD BLESS AMERICA

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (758 ديدگاه)

    زنده باد زمین :-)
    زنده باد سوخت پاک، هر کشوری در این راه قدم برداره در واقع در راه حفظ کره زمین و طبیعت فعالیت کرده و نیت خوبی رو نشون میده.

  9. علي رضا

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (229 ديدگاه)

    یعنی عاشق این ماشینم…

  10. احمد باقری

    ۱۳ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    تویوتا هم خیلی در این زمینه کار کرده. هوندا هم عالیه.

  11. فیصل

    ۱۵ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    اون قسمت کربن مشکی عقب ماشین دقیقا کپی هیوندای آیونیکه که هر دوی اینا از پریوس الگو گرفتن. یعنی در ظاهر این نوع خودروها باید نشانه مهمی از تکنولوژی متفاوتشون داشته باشن تا حداقل اندک تعدادی از علاقمندان به این نوع تکنولوژی بفهمند که چه زحمتی بابت این نوع خودروها کشیده شده . عامه مردم هم تا 5 سال آینده با همون ظاهر مخالفت میکنن و قیافه حق به جانب هم میگیرند اما 10 سال آینده دیگه عصر همین خودروهاست شایدم 100 سال آینده خودروهای پرنده سوار بشن که الان برامون خنده داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا