چند سالی است که کراساوورها تهاجمی بیسابقه و همهجانبه را به بازار خودروی سراسر جهان آغاز کردهاند و به همین دلیل فروش سدانها در کل صنعت خودروسازی از نمونههای پایه گرفته تا مدلهای لوکس کاهش یافته است چراکه خریداران به سمت افزایش ارتفاع خودروها گرایش پیدا کردهاند. حتی معرفی نسلهای جدید نیز نتوانسته سدانها را از حملهٔ کراساوورها نجات دهد. از این حقیقت تلخ حتی یکی از پرفروشترین سدانهای بازار ایالاتمتحده یعنی هوندا آکورد نیز نتوانسته فرار کند.
به گزارش Automotive News، هوندا قصد دارد به دلیل فروش پایین نسل جدید آکورد، طی چهار ماه آینده تولید آنرا در کارخانهٔ اوهایو به مدت یازده روز متوقف کند. به گفتهٔ هوندا، این کار برای تنظیم تولید جهت مطابقت با شرایط بازار انجام میشود. البته این یازده روز در یکمرتبه اعمال نمیشود بلکه از ماه جاری تا ماه ژوئن، دو روز در هرماه خط تولید تعطیل میشود. سپس در ماه جولای کارگران به مرخصی سالانهٔ پنجروزه میروند؛ اما کارگرانی که در روزهای تعطیلی خط تولید هم قصد کار کردن دارند میتوانند کارهای غیر تولیدی مانند تعمیر و نگهداری را انجام دهند.
برای مقایسه، هوندا آکورد در سال ۲۰۱۶ در ایالاتمتحده به فروش ۳۴۵,۲۲۵ دستگاه دست پیدا کرد اما فروش آن سال گذشته به ۳۲۲,۶۵۵ کاهش یافت. همچنین فروش ماهانهٔ این سدان ژاپنی در سال جاری نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است بهنحویکه فروش آکورد در دو ماه نخست سال جاری ۳۷,۴۲۰ دستگاه بوده که بیش از ۵ هزار دستگاه از فروش دو ماه ابتدایی سال گذشته کمتر بوده است؛ اما هرچند فروش آکورد همواره روبه کاهش است ولی هنوز هم فروش مناسبی نسبت به دیگر رقبا دارد.
pool
۱۷ فروردین ۱۳۹۷خب سری قبل زیبا تر بود این بازار رو به کمری واگذار کرد کاهش فروش به خاطر حرکت ترامپ هم هست البته به نفع امریکایی ها تموم میشه
Saeed Boroomand
۱۷ فروردین ۱۳۹۷کاهش فروش چطور به نفع امریکایی ها تموم میشه
پرسپولیس
۱۷ فروردین ۱۳۹۷اونجا نمیخرند اینجا نمیتوانند بخرند این دو فرق راداشته باشید…….
Mohamad
۱۷ فروردین ۱۳۹۷والا اینطور که فکر میکنید تا این حد اوضاع حاد نیست که نخرن و رو دستشون مونده باشه!!
آمار فروش اکورد 2-3 هزار واحد در ماه کاهش پیدا کرده
بعنوان مثال اگه ماه مارس 2017 حدود 20 هزارتا فروخته، در مارس امسال 17-18 هزار تحویل مشتریان داده
تا پایان سال میتونه با اصلاح سیاست ها و طرح های مختلف فروش و تسهیلات فروششو افزایش بده، نهایتش اینه که امسال درجا بزنه یا با کاهش تقاضا روبرو بشه اما سال بعد جبران کنه
NAVID۰۰۹۸
۱۷ فروردین ۱۳۹۷دیروز در کامنتها گفته بودم که یکی از دلایلش طراحی خاص پسندش و طراحی نمای عقب اونه .
یه دلیلِ دیگر اون هم موتور ۱/۵ توربو اونه ، در صورتی که فروش این ماشین وابسته به موتور تنفس طبیعی یا هایبرید هست.
هوندا با تمام قابلیتهاش ریسک و تغییرات زیادی اعمال کرده که باید این تغییرات رو پله پله در این کلاس بالا میرفت.
کمری رو ببینید ، با اینکه به محافظه کاری معروف هست ولی چطور حساب شده میره جلو و هدفش به جز قابلیتهای عالی تویوتا ، فروش بالا و بالاتر هست که بهش دسترسی پیدا میکنه.
هوندا اگه موتور تنفس طبیعی به دلیل اصطحلاک کم و تغیرات طراحی ظاهری عقب انجام بده ، مطمئناً فروشش در آمریکا و باقی بازارها بالا میره.
بخاطر اینکه کلاس این خودرو عام پسنده .
سامان اذری
۱۷ فروردین ۱۳۹۷امسال کمری خوب کار کرده
me84
۱۷ فروردین ۱۳۹۷.
بنظر من طراحیش نیازی به تغییر نداره، ولی موتورش رو باید تنفس طبیعی و هیبرید کنه. سیاستهای فروشش رو هم باید یه دستی به سر و روش بکشه.
همه چی حل میشه. خیلی ماشین خوبیه. حیفه.
ولی در نهایت بازم کمری بهتر کار کرده.
sina
۱۷ فروردین ۱۳۹۷دلیل فروش پایین تر از حد انتظارش لیزینگ های نامناسب در مقایسه با رقیب اصلیش یعنی کمری هست. همچنین حذف نسخه تنفس طبیعی .
البت این نکته رو در نظر بگیرید که فروشش در مقایسه با خودش کم شده وگرنه هنوز هم تو رده های بالای فروش هست.
این امار فروش چند ماه اخیرش در امریکاس:
مارچ 2017-26,824
اوریل 2017-26,938
می -33,547
ژون-29,791
جولای -30,903
اگوست-30,019
سپتامبر-29,789
اکتبر-26,470
نوامبر- 22,998
دسامبر- 22,115
ژانویه 2018- 17677
فوریه 2018-19753
مارچ 2018- 24171
#ali.m#
۱۷ فروردین ۱۳۹۷دقیقا میخواستم همینو بگم ک دیدم شما زحمتشو کشیدی .
ولی ی نکته ای که هست اینه که کمری بینظیر بوده امسال .قطعا بهترین ماشین کلاس خودش و بهترین کمری که تا الان ساخته شده هست .
با وجود همچین رقیبی کاهش فروش اکورد عجیب نیستش .
sina
۱۷ فروردین ۱۳۹۷اره علی جان کمری بسیار خوب کار کرده
البته اکورد تو سال جدید داره کم کم راه خودش رو پیدا میکنه و افزایش فروش داشته ولی در مقایسه با کمری هنوز عقب.
امار کمری :
ژانویه 24638
فوریه 30865
مارچ 35264
رامتین
۱۷ فروردین ۱۳۹۷عالی. اما سینا جان طراحی آکورد کمی نسبت به نسل قبل افت کرده (جز کابین) و این میتونه موثر باشه. بنظرم فیس لیفتش هر چه زودتر بیاد و لیزینگها هم بهبود پیدا کنه، میتونه به صدر برگرده. چون من معتقدم دیگه نسخه های طبیعی ارزش ندارند و تا سال 2020 کلا از بین میرند و همین الان از نظر فنی، آکورد یک سر و گردن بالاتر از کمری است.
sina
۱۷ فروردین ۱۳۹۷رامتین عزیز
من معتقدم همین ماشین انقدی فنیش قوی هست که با گذشت زمان و جا افتادن ظاهرش و همچنین وقتی ریویوهای خریدارهای عادی زیاد بشه راجبش فروش واقعی خودش رو نشون میده.
راجع به نسخه های طبیعی و توربو هم باهات موافقم
maximus
۱۷ فروردین ۱۳۹۷طراحیش از نظر من هیچ نقطه ضعفی نداره
بی نام
۱۷ فروردین ۱۳۹۷از بین سواری های متوسط توی ماه قبل فقط شورولت مالیبو فروش مثبتی ثبت کرده. متاسفانه دیگه سواری ها به حاشیه رفتن
عشق ماشین
۱۷ فروردین ۱۳۹۷طراحی این ماشین هیچگونه نقصی نداره و بی نظیره تو کلاس خودش .بقول دوستان تو قسمت لیزینگ هوندا باید پیشنهاد های بهتری بده .البته تویوتا هم خوب کارکرده .