هوندا اولین تیزر رسمی از نسل جدید هاچبک داغ سیویک تایپ R را منتشر کرده است. گفته میشود که تایپ R جدید آخرین محصول درونسوز خالص هوندا در اروپا خواهد بود زیرا این شرکت قصد دارد همهٔ محصولات خود در این قاره را الکتریکیسازی کند. این تیزر شامل دو تصویر از پروتوتایپ سیویک تایپ R جدید میشود که هرچند پوشش استتاری کاملی دارد اما بازهم ویژگیهایی از ظاهر خودرو مثل عناصر آئرودینامیکی جدید را نشان میدهد. بهطورکلی، هرچند طراحی تایپ R هنوز هم تهاجمی است اما در مقایسه با نسل قبلی خود سادهتر و آرامتر به نظر میرسد.
در جلوی خودرو جلوپنجره و ورودی هوای میانی بزرگتری دیده میشود درحالیکه گلگیرهای جلو و عقب هم عریضتر از سیویک معمولی به نظر میرسند. زیر این گلگیرها، رینگهای بزرگتر با لاستیکهای فاق کوتاه میشلن و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ قرار گرفته است. رکابهای اسپرت با بالههای یکپارچه و دریچهٔ هوای کوچکی پشت چرخهای جلو هم از دیگر ویژگیهای این قسمت هستند. در عقب، بال ثابتی روی درب صندوق نصب شده که هرچند بزرگ است اما در مقایسه با نسل قبلی چندان افراطی به نظر نمیرسد. در پایین هم یک دیفیوزر برجسته به چشم میخورد که سه سر اگزوز از میانهٔ آن بیرون آمده است.
هوندا هنوز هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی سیویک تایپ R جدید منتشر نکرده است اما طبق آخرین گزارشات، این هاچبک داغ ژاپنی به نسخهٔ ارتقاءیافتهای از همان پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ قبلی مجهز خواهد بود که قدرتی بیش از ۳۱۰ اسب بخار فعلی خواهد داشت. این موتور با تنظیم اسپرتتر تعلیق و ترمزهای قویتر همراه میشود. به گفتهٔ هوندا، نسل جدید سیویک تایپ R سال آینده معرفی خواهد شد زیرا کارهای توسعهای بیشتری باید روی آن انجام شود؛ بنابراین احتمالاً هوندا با هاچبک داغ جدید خود به دنبال شکستن برخی رکوردها مثل رکورد سریعترین خودروی محرک جلوی نوربرگرینگ است.
Reza Waffen SS
۱۳ مهر ۱۴۰۰نسل قبلی زیباتر بود
عرفان
۱۳ مهر ۱۴۰۰سلیقه ای هست
نظر شمام محترمه
ولی من نظر متفاوتی دارم
بنظرم قبلی خیلی طراحیش شلوغ پلوغ بود
یکم به من حس یه ماشین پلاستیکی میداد!!!
ولی حالا که این زیر استتاره
ولی بنظرم تا جایی که دیدم این طراحیش هم به اندازه کافی اسپرته هم شیک و باکلاس
Reza.M
۱۳ مهر ۱۴۰۰کاش نمونه سه درش رو هم تولید میکردن…واقعا خوشگل تر میشد…
محمد مختاری آذر
۱۴ مهر ۱۴۰۰واقعا نسل قبل زیبا تر بود این زیاد خشن و اسپرت نیست
آریا ماشین
۱۸ مهر ۱۴۰۰طراحی نسل قبل به نظرم خشن تر و تهاجمی تر بود
ولی مگه نسل قبل رکورد سریع ترین ماشین محور جلو رو نزد؟
قرار بود یه مدل به نام limited edition بیاد که رکورد بزنه یادمه یه طعنه هم به رنو مگان rs تروفی r هم زد که گفت با صندلی های عقب این رکورد رو میزنه ( رنو برای رکورد صندلی های عقب خودشو حذف کرده بود )
Iman99
۵ آبان ۱۴۰۰رکورد دست رنو مکان آر اس تروفی هست ولی این طعنه ایکه زده شد بیشتر واسه ضایع نشدن خودش بود چون مگان با اختلاف زیادی رکورد رو زد رکورد قبلی هم دست مگان قدیمی بود که سیویک جدید رکورد رو مسلما میشد بزنه ولی چون مگان جدید رکورد جدیدد رو با اختلاف زیادی زد جای بحث نداره و هر حرفی دیگه باشه بهونست