تقریباً ۹ سال از زمان خاتمه تولید هوندا S2000 میگذرد و علیرغم اخبار زیادی که درباره بازگشت این رودستر محبوب به گوش میرسد اما خبری که به تازگی منتشر شده شاید کام دوستداران این خودرو را تلخ کند.
مدیر برنامه تولید هوندای کانادا به اتوگاید گفته که جانشین S2000 هرگز تولید نخواهد شد. هایاتو موری گفته دلیل این کار توجه شدید مشتریان به کراس اوورها و شاسی بلندها بوده و اکثر آنها پولی بابت یک رودستر نخواهد پرداخت زیرا این خودروها خیلی کاربردی نیستند. همین امر باعث شده دوام چنین خودروهایی در بازار امروزی سخت شود و هزینه تحقیق و توسعه چنین خودروهایی زیاد بوده و به همین دلیل است که نیسان نیز هنوز نسل جدید 370Z را توسعه نمیدهد.
افرادی که هنوز هم خواهان سواری جذاب محصولات ژاپنی هستند میتوانند هاچبک های داغی همچون هوندا سیویک تایپ R را بخرند و به همین دلیل هم احتمالاً این خودروساز هرگز S2000 را احیا نخواهد کرد.
me84
۱۳ بهمن ۱۳۹۶.
نمیدونم چی بگم. من که میگم این تصمیم اشتباهه. چون مزدا میاتا خیلی خوب داره فروش میکنه. اما فکر میکنم بیرون گود نشستم و دارم نظر میدم. حتما اونا خیلی بهتر دارن تصمیم میگیرن. هوندا شرکت موفقیه. ولی حیف شد.
Saeed Boroomand
۱۳ بهمن ۱۳۹۶کلا ماشین هایی که دور موتور بالایی دارن به خاطر نسبت قطر به دیسپلیسمنت عمودی بالا ( طول سیلندر) دو تا مشکل همزمان دارن، اول اینه که سطح بزرگ پیستون اصطکاک رو بیشتر میکنه و روغن کاری بیشتر و اطحلاک بیشتر. و بعد این که بخشی از انرژی گاز های گرم قبل از اعمال تمام کار مکانیکی هدر میره، و همچنین مساحت بزرگ پوسته ی محفظه احتراق نسبت به مجموع دیسپلیسمنت ( حجم سیلندر ) باید میشه مقدار زیادی حرارت از جداره ها تلف شه، به همین دلیل هم هست که توربو چاجر ها بازدهی بیشتری دارن). مزیت این موتور ها اما دور موتور بالای اون هاست و در نتیجه اسب بخار زیاد به نسبت وزن موتور. اما خب خیلی به درد استفاده روزمره نمیخورن.
الان توی کشتی ها دور موتور بعضا زیر صد هست. یا حتی تویوتا پریوس که دور موتور و اسب بخار رو کم کرده اما بازدهی و نیرو رو افزایش داده. الان کی هست که پراید رو روی دور موتور ۶۰۰۰ برونه؟ اما اگه میشد با ماکزیمم دور ۴۵۰۰ ده درصد بازده بیشتر داشت و اطحلاک کمتر به نظر من عاقلانه تر بود هر جند اسب بخار میومد روی پنجاه مثلا اما با حفظ نیرو. البته خب هوندا ۲۰۰۰ اس ماشین اکانامیک شهری نبود.
Amir.z
۱۳ بهمن ۱۳۹۶یعنی ادم این خبرارو میشنوه از هرچی کراس اوور متنفر میشه
اون از نیسان این از هوندا. مزدا هم که یه گوشه نشسته گلبرگ میکنه میگه rx9 تولید کنم….نکنم
(Ali (Chevy nova
۱۳ بهمن ۱۳۹۶حدودا هفته ى پىش ىه ماشىنى دىدم تو محلمون که ژاپنى بازها خىلى دوستش دارن
((مزدا مىاتا نسل اول کروک))
رنگش قرمز بود و نکته جالبش اون بود که پلاک ملى داشت و گذر موقت نبود
سياوش
۱۳ بهمن ۱۳۹۶هونداs2000
یاد بازی undergrand افتادم ماشین فوقالعاده ایه
Anfield
۱۴ بهمن ۱۳۹۶من که فک میکنم تولید بشه بهتره.مطمئنن s2000رقیب دست و پا بسته ای نمیشه که نتونه با مزدا mx5و فیات ۱۲۴ رقابت کنه و فروش نداشته باشه