بازگشت هوندا به فرمول ۱ با همکاری مک لارن و از سال ۲۰۱۵ شکل گرفت و نبود پرفورمنس و مشکلات قابلیت اعتماد پیشرانههای این شرکت خوشنام ژاپنی باعث شد همکاری نسبتاً موفقیتآمیز گذشته در فصل جاری زیر سؤال رفته و به بنبست بخورد.
این همکاری ظاهراً به پایان خط رسیده و به نظر میرسد رنو تنها جایگزین واقع نگرانه مک لارن بجای هوندا محسوب میشود.
منابع نزدیک به این دو تیم تایید کردهاند که مک لارن به توافقی سهساله با رنو دست یافته و همکاری جدید دو تیم تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.
گفته شده که مک لارن در حال کار با رنو برای تعیین مشخصات پیشرانههای موردنظر بوده و از طرف دیگر تیم تورو روسو نیز بجای پیشرانههای رنو از واحدهای قدرت هوندا استفاده خواهد کرد. بدین ترتیب مک لارن توانسته از شر پیشرانههای مشکلآفرین هوندا خلاص شود!
معامله مک لارن-رنو به تمدید قرارداد احتمالی فرناندو آلونسو با این تیم بریتانیایی کمک خواهد کرد. قرارداد او امسال به پایان میرسد.
سایت موتوراسپورت فهمیده که در پایان هفته رنو با پیوستن کارلوس ساینز از تورو روسو به این تیم به عنوان بخشی از توافقنامه برای دومین تیم ردبول موافقت کرده است. البته مشخص نیست که این نقلوانتقال چه زمانی قطعی خواهد شد.
انتقال ساینز احتمالاً پیش از پایان فصل صورت خواهد گرفت اما گفته شده تورو روسو علاقه دارد او را تا آخر فصل نگه دارد و امیدهای خود برای کسب امتیازات بیشتر را حفظ نماید.
:::فرشاد:::
۲۳ شهریور ۱۳۹۶هوندا کمپانی بزرگ و قابل احترامیه اما فرمول یک جای اشتباه کردن نیست؛ پایان این همکاری، هم به نفع مکلارنه و هم هوندا بیشتر از این هدف نیش و کنایه قرار نمیگیره.
الف.ی
۲۳ شهریور ۱۳۹۶بسیار خوشحال شدم
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ شهریور ۱۳۹۶ب احتمال خیلی زیاد با کاهش هزینه های توسعه موتور ،مکلارن از 2021 موتور فرمول یک خودشو میسازه.از طرفی پیش بینی میکنم با گسترش محصولات مکلارن تا چن سال آینده درآمد مکلارن خیلی بیشتر بشه
Ferrari
۲۳ شهریور ۱۳۹۶من فکر نمیکنم کاهش هزینه داشته باشیم فرمول یک پسرفت نمیکنه سال 2021 فرمول یک باید جلوتر بره و تکنولوژی های جدیدی به وجود بیاره وگرنه از رقابت های دیگه عقب میفته فصل اینده قوانین تغیر موتور و ایرودینامیک تغیر نمیکنه اما تیم هاباید تو 21 مسابقه از 7 موتور استفاده کنن فقط همین قانون باعث میشه فراری که امسال 400 میلیون دلار بودجه اختصاص داده برای فصل بعد حدودا 20 میلیون دلار یا شاید بیشتر اضافه کنه اینکه مکلارن با رنو قرارداد بسته خبر خوبیه ولی فصل بعد رنو باید حداقل220میلیون بودجه کناربذاره تا بتونه موتوری بسازه که 7مسابقه دوام بیاره سال2021 نباید فکر کاهش هزینه ها باشیم تو بهترین حالت برای جلوگیری از افزایش هزینه ها اینه که قوانین موتور عوض نشه یعنی موتور ها تغییری نکنن اینطوری تقریبا تا چندسال دیگه میشه هزینه هارو ثابت نگه داشت
حالا به فرض هزینه کاهش پیداکنه و تیم هایی مثل استون پورشه الفارومئو ائودی وکاسورث میان باید ببینیم مکلارن حاضر میشه حدودا 100 میلیون دلار بابت تحقیق و توسعه ی موتور بده یا 30 میلیون دلار به یکی از این تیم ها میده و موتورشو میگیره.
برای فصل بعد وضعیت مکلارن جالب نیست امسال مکلارن حدودا 220 میلیون هزینه کرده که 100 میلیون دلار ازهوندا گرفته و بابت موتورها پولی به هوندا پرداخت نکرده اما باید به رنو بابت موتور 30 میلیون بپردازه و از اون 100 میلیون هوندا هم خبری نیست مکلارن تو وضعیت عجیبی قرارداره
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ شهریور ۱۳۹۶فراری جان ب احتمال خیلی زیاد هزینه توسعه موتور کاهش پیدا میکنه و مدیریت جدید فرمول یک میخواد سطح رقابت و جذابیت رو بیشتر کنه،فرمول وان یک ورزشه،اگه بخوایم خیلی آینده نگرانه فکر کنیم پس باید بگیم از چن سال دیگه باید موتور الکتریکی رو خودروی فرمول وان نصب بشه!!! من فکر میکنم کاهش هزینه توسعه موتور باعث پسرفت نمیشه ،این کار باعث میشه هزینه های اضافی برا توسعه قطعاتی ک احتمالا در آینده هیچ جایگاهی در پیشرفت خودروهای الکتریکی واقعی ندارن کنار گذاشته بشه .کاهش هزینه هیچ وقت باعث پسرفت نمیشه و موتور ها ب مسیر پیشرفت خودشون ادامه میدن، رفیق میخوام یه مثال ساده و شاید خنده دار بزنم،فک کن یه موتور داریم با 15قطعه متفاوت داره و برا توسعه اون 400 میلیون پول داریم،ساخت 5 قطعه 200میلیون هزینه داره،حالا بیایم پنج قطعه تقریبا غیرضروری رو حذف کنیم و هزینه توسعه موتور رو ب 300میلیون برسونیم ،حالا برا توسعه 10قطعه اصلی ب جای 200میلیون 300میلیون داریم،این یعنی پیشرفت بیشتر،البته این استدلال منه و ممکنه درست نباشه! درهرصورت مکلارن گفته با کاهش هزینه توسعه ب احتمال زیاد موتور خودشو طراحی میکنه
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۳ شهریور ۱۳۹۶از طرفی ب نظرم ساده تر شدن موتور باعث میشه شرکت سازنده وقت و تمرکز بیشتری برا توسعه قطعات اصلی و مهم داشته باشه ک موجب پیشرفت بیشتر میشه،این یه حرکت مثبته و شرکت های زیادی ازش استقبال کردن
محمد حسین
۲۳ شهریور ۱۳۹۶تا جایی که من سرچ کردم ، ظاهرا هیچ برند ژاپنی در فرمول 1 تا بحال حتی یک پیروزی هم نداشته !
خب با این پیشینه چرا اصلا هوندا شرکت کرد ؟
و یک سوال درباره نسکار اگر کسی می دونه :
تو مسابقات نسکار خود کمپانی سازنده خودرو مثل فرمول شرکت میکنه یا تیم ها وابستگی فنی و مهندسی به کمپانی مادر ندارن ؟
Serial winner
۲۳ شهریور ۱۳۹۶فرمول ۱ مسابقه ی بومی اروپاست درست مثل دریفت در آسیا
ژاپنی ها سابقه ی درخشانی در فرمول ۱ دارن ، به اندازه ای که ازشون انتظار میره .
بهزاد
۲۳ شهریور ۱۳۹۶تا به حال موتورهای هوندا 71 پیروزی در گراند پری های فرمول کسب کرده اند که اغلب این پیروزی ها با دو تیم ویلیامز و مک لارن بوده.
این 71 پیروزی در ویکی پدیا آمده که فکر میکنم اشتباهه چون با احتسابی که بنده انجام دادم 59 قهرمانی شد.
هر شرکتی هزینه ی توسعه و تحقیق موتور خودش را افزایش نده نمیتونه فعلا به قهرمانی و کسب سکو فکر کنه و هوندا از این بابت کمی محتاط عمل میکرد برای مثال در سال 2014 و با تغییر قوانین تیم مرسدس هزینه ی توسعه موتور جدیدش را دو برابر کرد که چیزی حدود 215 میلیون دلار که تشکیلات 700 نفره را هم شامل میشد و این هزینه ها از جانب مدیران محافظه کار ژاپنی بعید به نظر میرسه انجام بگیره و ثمره ی اون عدم نتیجه گیری هست.