هوندا کلاریتی بهعنوان یک مدل سازگاربامحیطزیست در سال ۲۰۱۵ معرفی شد و در نسخههای پلاگینهیبریدی، هیدروژنی و الکتریکی به بازار عرضه شد؛ اما درحالیکه فروش این خودرو در سال ۲۰۱۸ در ایالاتمتحده ۲۰,۱۷۴ دستگاه بود، سال گذشته به تنها ۴,۲۱۵ دستگاه کاهش پیدا کرد. فروش کلاریتی در این سال آنقدر پایین بوده که سدان هیبریدی اینسایت چهار برابر آن فروش داشته است. با توجه به این اعداد، عجیب نیست که هوندا تصمیم گرفته با کلاریتی خداحافظی کند.
این شرکت در بیانیهای دراینباره گفته است:
ما در حال توسعهٔ استراتژی خود با تمرکز بیشتر روی سیستم هیبریدی دو موتوره در محصولات اصلی تا پیش از معرفی اولین مدلهای تمام الکتریکی جدید خود در سال ۲۰۲۴ هستیم. در راستای این استراتژی، هوندا در آگوست ۲۰۲۱ به تولید کلاریتی پلاگینهیبریدی و کلاریتی هیدروژنی پایان خواهد داد. البته کلاریتی هیدروژنی تا سال ۲۰۲۲ برای اجاره در دسترس خواهد بود و هوندا به پشتیبانی از خریداران کلاریتی ادامه خواهد داد
علیرغم مرگ کلاریتی، به گفتهٔ هوندا، این خودرو نقش ارزندهای در پیشبرد رویکرد این شرکت در زمینهٔ الکتریکیسازی داشته است. هوندا همچنین گفته است که همچنان به خودروهای هیدروژنی متعهد خواهد بود و این مدلها نقشی اساسی در استراتژی آلایندگی صفر این شرکت بازی خواهند کرد. اما در حالی هوندا خبر از پایان تولید نسخههای هیدروژنی و پلاگینهییریدی کلاریتی داده که سال گذشته هم به تولید نسخۀ الکتریکی آن پایان داد. البته این اقدام عجیب نبود زیرا این خودرو مشخصات وحشتناکی شامل باطری لیتیوم یونی کوچک ۲۵.۵ کیلووات ساعتی و برد تنها ۱۴۰ کیلومتری داشت. قیمت ۳۷,۵۷۵ دلاری کلاریتی الکتریکی که ۱۰۰ دلار از شورلت بولت با برد ۳۸۰ کیلومتری بیشتر بود هم شرایط آنرا بدتر میکرد.
RezaRs
۲۸ خرداد ۱۴۰۰اون عقب بیرون طرف گلگیر ها چقدر زشته واقعا عجیب و غریب شده یهو برجسته شده و اون شکلی شده خب طراحیشو دوس نداشتم ولی جلوش خوبه چراغای جلوی خوشکلی داره ولی اون جایی که گفنم تو ذوق میزنه
mahan
۲۹ خرداد ۱۴۰۰از پریوس خیلی بهتره.ایکاش بجای پریوس اینو وارد می کردن
Kato
۲۸ خرداد ۱۴۰۰از ژاپن بعیده تو تکنولوژی عقب باشه
برد ۱۴۰ آخه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰جناب هرکشوری خوب و بد داره شما هم یه چی میگی برای خودت….
قاسم
۲۸ خرداد ۱۴۰۰چقدر بدترکیبه🤮🤮🤮🤮
🇩🇪👑MERCEDES BENZ👑🇩🇪
۲۸ خرداد ۱۴۰۰هرچی بود رفت خدا بیامرزتش .
sina
۲۸ خرداد ۱۴۰۰اینسایت که معرفی شد باس این متوقف میشد
یکم دیر هم شد
Amirreza
۲۸ خرداد ۱۴۰۰جلوش رو میشه تحمل کرد ولی خداوکیلی این چراغای عقبش برای اسکالیدم بزرگن ، بعد اون چه گلگیریه
charger
۲۸ خرداد ۱۴۰۰خیلیم عالی
فقط کلاریتی میتونه با پریوس رقابت کنه از لحاظ زشت بودن
RezaRs
۲۹ خرداد ۱۴۰۰نه خدایی از پریوس بهتره عقبش خیلی زشت و مسخره کردتش همین افت فروش گویای اینه که ظاهرش دوست داشتنی نبوده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰والا پریوس جدید قابل تحمل تره تا این کلاریتی….
RezaRs
۲۹ خرداد ۱۴۰۰هردو شونو با طراحاشون ببندی به ریل قطار ولی از ریل بغل بری یکم بترسن نمیرن ولی
mahan
۲۹ خرداد ۱۴۰۰خب رضا جان حالا چرا قطار ببندیمشون به کاپوت حضرت و یک افرود توی کویر و فرداش هم یک افرود جنگلی بریم خود به خود خوب میشن
Reza
۲۹ خرداد ۱۴۰۰اصلأ از این نسخه خوشم نمیومد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۹ خرداد ۱۴۰۰اصلا قشنگ نیست،گلگیرای عقبش!😂
mahan
۲۹ خرداد ۱۴۰۰حاصل رابطه نامشروع سیویک و تالیسمانه!😂😂