احتمالاً این غیرعادیترین مسابقه درگی است که در چند هفته اخیر دیدهایم. دو محصول بسیار سریع از هوندا دست به یقه شدهاند اما یکی دارای چهار چرخ و دیگری دارای دو چرخ است.
در یک طرف هوندا NSX قرار دارد که البته در آمریکا با نام آکورا شناخته میشود. این خودرو پیشرفتهترین محصول هوندا در حال حاضر محسوب میشود. NSX از پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری توربوی بنزینی به همراه سه پیشرانه الکتریکی سود میبرد. دو واحد الکتریکی در جلو و یکی در عقب قرار داشته و مجموع خروجی آنها به ۵۷۳ اسب بخار میرسد. یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک این خروجی را به چرخ ها میرساند.
اما حریف NSX در درگ امروز بایک بسیار توانا و جذاب CBR1000RR مدل ۲۰۱۷ است که سبکترین، قدرتمندترین و سریعترین موتورسیکلت CBR1000 هونداست که تا به حال تولید شده است. این بایک از پیشرانه ۴ سیلندر ۱ لیتری مایع خنک استفاده کرده که قدرت ۱۸۹ اسبی و گشتاور ۱۱۴ نیوتون متری دارد. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این موتورسیکلت برابر با ۲.۶ ثانیه بوده و نیروی توقف آن نیز توسط ترمزهای قدرتمند برمبو تأمین میشود. در مقام مقایسه باید گفت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت NSX نیز برابر با ۲.۹ ثانیه میباشد.
با در نظر گرفتن جزئیات ذکر شده ما انتظار یک جنگ کاملاً نزدیک را داشته و دقیقاً نیز همینطور میشود اما برنده مسابقه یک سورپرایز است. البته یک دلیل بسیار ساده وجود دارد که چرا یکی از سریعترین موتورسیکلتهای دنیا قادر نیست اکثر سوپرکارهای متوسط بازار را شکست دهد.
اگر نگاهی دقیقتر به نقطه استارت داشته باشید متوجه خواهید شد که راننده لانچی نه چندان خوب داشته و این امر روی کل مسابقه تأثیر خود را میگذارد. NSX رکورد ۴۰۰ متر ۱۰.۸ ثانیهای داشته درحالیکه رکورد فایربلید حدود ۱۱.۲ ثانیه میباشد.
حتماً ویدئوی این مطلب را مشاهده بفرمایید…
[دانلود ویدئو]
سامان اذری
۲۲ دی ۱۳۹۶دم هوندا گرم
هر دو عالیه
ولی فکنم کمتر ماشینی پیدا میشه که بتونه کاوازاکی نینجا h2r رو شکست بده
aura
۲۳ دی ۱۳۹۶یه گودزیلای ۱۵۰۰ اسبی تونست
هم شتاب اولیه هم سرعت?
Reza
۲۶ مرداد ۱۴۰۲بوگاتی میتونه فقط
lawyer hamid
۲۲ دی ۱۳۹۶دم هوندا گررررررم
چی ساخته!!! عجب موتوریه!!!
حال کردم با موتورش???
چه شرکتیه این هوندا واس خودش!!!
ماشین میسازه! سوپر اسپورت میسازه! موتور میسازه! هواپیما میسازه! ربات میسازه! و….
تو همشونم عاااااالی
Mohamad
۲۲ دی ۱۳۹۶عالی بود حال کردم اساسی. ممنون آقای احمد زاده
یه تقاوتی هست بین موتور و ماشین اونم کنده شدنشون از زمینه که موقع شتاب گیری چون موتور سوار باید تعادل وسیله رو حفظ کنه تا تکچرخ نزنه مجبوره مدیریتش کنه. فکر میکنم درستش مرحله ی دوم درگ بود که تو حرکت شروع کردن و موتور مثل گلوله رفت، راننده کف بر شد مثل ما. اما عاشق صدای CBR شدم،چیه این لعنتی
باید شرکت هوندا را ستایش کرد که تو هر زمینه ای که فعالیت میکنه بهترین هارو تولید میکنه. واقعاً شرکت قدرتمند و حیرت انگیزیه و افتخار ژاپنه
نیما
۷ اسفند ۱۳۹۶پنجره ماشین پایین باشه خیلی به ضرره ماشینه … درگ دومی که خیلی جالب نبود
سورنا
۲۲ دی ۱۳۹۶خیلی جالب بود یه موتور با یه ماشین
این آکورا عجب چیزیه تا حالا توجه نکرده بودن بهش
sina
۲۲ دی ۱۳۹۶یه برند و یه دنیا عشق <3
محسن
۲۲ دی ۱۳۹۶قبلا تو سایت خودروبانک دیده بودم فیلمش ولی هردوتا عشقن
بهنام
۲۲ دی ۱۳۹۶NSX چراغ چکش روشن بود ????
#ali.m#
۲۲ دی ۱۳۹۶خیلی حرفه که بهترین خودروساز غیر لوکس و بهترین موتور سیکلت ساز دنیا همزمان باشی
?هوندا?
Madjid
۲۲ دی ۱۳۹۶.
NSX و CBR 1000RR در تقریبا تمامی پارامتر های عملکردی جزو 10تای اول گروه خودشون هم نیستند. با این حال نمیشه دوستشون نداشت.
#ali.m#
۲۲ دی ۱۳۹۶منظور من این دوتا ماشین نیست .
من در کل گفتم که بهترین غیر لوکس ساز دنیا الان هونداست .
توی موتور سیکلت هم باز هوندا مطرح ترینه.
در کنار بقیه موتور های ژاپنی.
حمیدرضا
۲۲ دی ۱۳۹۶خیلی خوب بود ولی هیچی هایابوسا نمیشه سرعت وشتابش بدجور بالاست