مرحلهٔ نیمهنهایی، دور دوم، قسمت بیستونهم، دومین دوئل از گروه کوپههای کوچک
نتایج دوئل قبلی بین آئودی TT و مزدا MX-5
مجموع آراء: ؟
آراء آئودی TT: ؟
آراء مزدا MX-5: ؟
پیروز دوئل: ؟
نیسان 370Z
تاریخ معرفی: نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۰۸
نسل کنونی: اول
پلتفرم: FM نیسان
امتیاز از کاربایر: ۳ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۹۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۷۰۱ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۴,۶۱۴ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۳,۴۶۸ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: تیپ پایهٔ آن هنوز هم ارزش خرید بالایی دارد، پیشرانهٔ V6 قدرتمند آن رقبای چهار سیلندر را مغلوب میکند، رانندگی لذتبخش، تجهیزات استاندارد زیاد
نقاط منفی: چسبندگی میتوانست بیشتر باشد، سواری متلاطم، عدم وجود دیفرانسیل لغزش محدود
هوندا سیویک کوپه
تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۵
نسل کنونی: دهم
پلتفرم: کامپکت جهانی هوندا
امتیاز از کاربایر: ۴.۲ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: – دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: – دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۶۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۵ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۸ درصد
امتیاز کلی: چهار ستاره
گارانتی: سه سال یا ۵۸ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هندلینگ عالی، فرمان تیز، کیفیت سواری خوب، قیمت مقرونبهصرفه
نقاط منفی: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی میتوانست بهتر باشد، لاستیکهای چهارفصل موجب عملکرد ضعیفتر میشوند
مقایسهٔ مشخصات فنی
نیسان 370Z | سیویک Si کوپه | |
پیشرانه | ۳.۷ لیتری V6 | ۱.۵ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۳۳۰ اسب بخار | ۲۰۵ اسب بخار |
گشتاور | ۳۶۵ نیوتن متر | ۲۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | جلو |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۵.۰ ثانیه | ۶.۳ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۳.۶ ثانیه | ۱۴.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۲۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۱.۷ لیتر ترکیبی | ۷.۳ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۲ لیتر | ۴۷ لیتر |
وزن | ۱۵۱۰ کیلوگرم | ۱۳۰۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۲۵ متر | ۴.۵۰ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۵ متر | ۲.۷۰ متر |
حجم صندوق بار | ۲۰۰ لیتر | ۳۴۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۴ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۹,۱۱۳ پوند | – |
قیمت پایه آمریکا | ۳۰,۸۸۵ دلار | ۲۰,۲۷۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۳۰,۸۸۵ دلار | ۲۵,۰۲۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10260400]
(Ali (Chevy nova
۱۹ اسفند ۱۳۹۷هوندا بنظرم بهتره
محمد
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ظاهرا که هنوز هم دود از کُنده بلند میشه و دوستان مخاطب پدال هنوز هم گودزیلا رو انتخاب میکنن
اما کمی گرد پیری روش نشسته وحیف اعتبارش هست که نسل جدیدش روی خط تولید نیاد و خودش به خودش ضربه بزنه
منم هوندا رو دوست دارم
اما بیشتر از همه دلم واسه مزدا میاتا سوخت که فینالیست نشد
اونم با ۳ تا رای
اگه میدونستم براش رای میخریدم ?
سامان اذری
۱۹ اسفند ۱۳۹۷مزوا میاتا بخاطر این سیاست پدال حذف شد
هزار بار گفتیم که فقط رای نظرسنجی که تو سایت هست شمرده بشه
الان تو سایت نزدیک 540 تا میاتا و 388 تا ائودی رای داشت ولی بخاطر تلگرام ائودی اومد بالا
محمدرضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۷خب برید تو تلگرام هم رای بدین
مگه سخته
مزدا
۱۹ اسفند ۱۳۹۷تو این کلاس فقط مزدا میاتا???
شاهين
۱۹ اسفند ۱۳۹۷من کاملا مطمعنم تا لحظه آخر مزدا میاتا جلو بود تو نظرسنجی قبلی از اعودی، یا شفاف سازی کنید یا دیگه با این اوضاع رای نمیدم من
محمدرضا
۱۹ اسفند ۱۳۹۷قطعا هوندا بهتره ولی این دوئل نا جوان مردانست بای با سیویک تیپ R مقایسه میشد که هم قدرتش نزدیک تره هم قیمتش
من که به سیویک رای دادم
saeed
۱۹ اسفند ۱۳۹۷جدای بحث قیمتی فکر نکنم دلیلی برای انتخاب هوندا باشه…
ایمان
۱۹ اسفند ۱۳۹۷عشق است موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی ??
یکی از سلاطین دریفت همین ۳۷۰Z هست
منتظر نسل جدیدش هستیم ….
овsкиكMас
۱۹ اسفند ۱۳۹۷از یه طرف فنی نیسان بهتره بخاطر شش سیلندر بودن و تنفس طبیعی بودنش از طرف دیگه کیفیت سیویک بالاتره
سیویک رو انتخاب میکنم
kamran
۱۹ اسفند ۱۳۹۷شرمنده به هیچکدوم رای نمیدم
تو این گروه تنها سوبارو brz رو قبول دارم
تو ریس خیابانی جاست سوبارو brz و لاغیر
تو خیابونای پیتسبورگ و مسکو و برلین و تولوز و پاریس و میلان باید ببینی چطور با سوبارو brz اسفالتو از جا میکنن.
هوندا سیویک تنها مدلیه که قابل احترامه
امیر
۱۹ اسفند ۱۳۹۷چرا ادمو اذیت میکنین اخه!!!
انتخاب بینشون سخته
التبه ک نیسان زد برتری چشمگیری داره و دلیل انتخابمه
آرین
۱۹ اسفند ۱۳۹۷هردوتا عشقن
OMID
۱۹ اسفند ۱۳۹۷370z رو هیچ وقت به یه ماشین دیفرانسیل جلو چهار سیلندر ترجیح نمیدم
370z هم تیون خوب میشه هم برای دریفت خوبه
Alireza
۱۹ اسفند ۱۳۹۷ظاهر سیویک رو بدجور خراب کردن
اصلا نمیتونم دوسش داشته باشم برعکس نسل قبلیش
حسین وی
۱۹ اسفند ۱۳۹۷چی شد که آئودی رای اورد ؟؟؟؟
پدال دیگه مسخرش رو درآوردی با این نظر سنجی هات
یا تو تلگرامت جدول بزار یا جمعش کن
انقد مسخرس که اینجا میاتا با اختلاف بالا جلو بود سره تلگرام باید ببازه ؟؟؟
اونم چند نفر فوروارد کنند بگن آقا 3 تا رای بدید این بیاد بالا ؟
H
۱۹ اسفند ۱۳۹۷مگه میشه انتخاب کرد من رای نمیدم
Mad.z.Max
۱۹ اسفند ۱۳۹۷دیگه این “رای نمیدم” رو لوسش نکنین : ))
بعله، مثلا اگه انتخاب بین رنگلر نسل قبل و جدید باشه، یا مثلا بین ب ام و سری ۲ کامپتیشن و سری ۵ کامپتیشن (یا یه همچین موارد اسطوره ای) شاااوید آدم بیاد بگه دلم نمیاد رای بدم انننقد که هر دو خوب و خاصن! ولی بین این دوتا مه واقعا انتخاب اونقدرا پیچیده نیس!
H
۱۹ اسفند ۱۳۹۷اومدی تبلیغ جیپ کنی
Mad.z.Max
۱۹ اسفند ۱۳۹۷آره، نیست که سهامدار ارشدشم، براش تبلیغ میکنم تو کامنت مجله ایرانی، بلکه فروش و محبوبیتش بالا بره..
از کل کامنت فقط جایی که دوس داری رو میبینی؟ دیدت اینجوری باشه، تو زندگی خیلی اذیت میشی
H
۲۰ اسفند ۱۳۹۷من با شما شوخی میکنم چقدر زود رنجی ببخشید اگه بهت برخورد
Solid Snake
۱۹ اسفند ۱۳۹۷کوپه های ژاپنی عالین
برا دریفت حرف ندارن
و هندلینگشون هم خوبه
قیمتشون هم مناسبه
بین این دوتا من نیسان 370Z بنظرم ماشین بهتریه
امیر دهقان
۱۹ اسفند ۱۳۹۷دوستان و مخاطبین عزیز
بدلیل اینکه آراء خودروهای این دوئل بسیار به هم نزدیک هست، استثنائاً در این دوئل تا زمان برگزاری دوئل فینال فرصت برای رای دادن وجود داره و بنابراین فعلاً پیروز دوئل TT و MX-5 رو تعیین نمیکنیم
اما پیش از برگزاری دوئل فینال، آراء دوباره محاسبه خواهد شد و هر ماشینی که حتی با اختلاف یک رای جلوتر باشه پیروز و یکی از فینالیستهای این گروه خواهد بود
با سپاس از همراهی شما
ahmad m
۱۹ اسفند ۱۳۹۷چرا قانون خودتون رو زیر پا میذارین جناب دهقان؟ چون آئودی اومد بالا ؟ آراء آئودی در مجموع بیشتر بود و حق آئودی بود که فینالیست بشه ، حتی با یک رای بیشتر
حسین وی
۱۹ اسفند ۱۳۹۷مزدا تو تلگرام به دلیل عدم شناخت کافی و اگاهی مردم به میاتا کم رای آورد دقیقا همون بلای که سره مزدا 2 اومد !
مطمئن باش اگه مشخصات بود انقد تو تلگرام عقب نمیموند
وقتی اینجا بیشتر رای میاره به خاطره شناخت بیشتر کاربرای پدال
هستش نه صرفا اینکه بگن خوب آئودیه دیگه پس بهتره بهش رای بدیم
ahmad m
۲۰ اسفند ۱۳۹۷میدونم ، ولی تفاوت آرای تلگرام و سایت فقط مختص این دوئل نبوده و تو خیلی از دوئلهای دیگه هم بوده ، چرا فقط این نظرسنجی استثنا شده ؟ یا رای گیری از طریق تلگرام رو حذف کنن یا به آراء داده شده احترام گذاشته بشه
Mad.z.Max
۱۹ اسفند ۱۳۹۷خب من Z رو انتخاب کردم. ولی همچنان دلم پیش 350Z فقید هست. این یکی رو با اینکه خیلی عالیه ولی نصف 350Z هم دوسش ندارم. اون یچیز دیگه بود..
مثه اسکای لاین r32 و r33 که طرفداراش هنوزم واسش سر و دست میشکونن ^___^
ahmad
۱۹ اسفند ۱۳۹۷nissan
mohammad
۱۹ اسفند ۱۳۹۷این مقایسه ،دوئل اصلا درست نیست .باید TypeR رو با 370z مقایسه /دوئل می کردی پدالللل
امیر دهقان
۱۹ اسفند ۱۳۹۷سیوک تایپ R فقط هاچبک پنجدر هست و در نسخۀ کوپه تولید نمیشه
قویترین نسخۀ سیوک کوپه همین مدل Si هست