مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت بیستموچهارم، اولین دوئل از گروه سدانهای سابکامپکت
هوندا سیتی | هیوندای اکسنت |
؟ | |
تویوتا یاریس iA | سیتروئن الیزه |
؟ | |
اشکودا راپید | داچیا لوگان |
؟ |
هوندا سیتی
تاریخ معرفی: سپتامبر ۲۰۱۳
نسل کنونی: ششم
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در هند: ۲۲,۵۴۴ دستگاه
هیوندای اکسنت
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در هند: ۲۴,۵۳۲ دستگاه
مقایسهٔ مشخصات فنی
هیوندای اکسنت | هوندا سیتی | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I4 دیزل | ۱.۵ لیتری I4 دیزل |
تنفس | طبیعی | طبیعی |
قدرت | ۱۳۰ اسب بخار | ۱۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۶۰ نیوتن متر | ۲۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | جلو | جلو |
مصرف سوخت | ۵.۱ لیتر (ترکیبی) | ۴.۵ لیتر (ترکیبی) |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۴۰ لیتر |
طول | ۴.۴۴ متر | ۴.۴۴ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۶۰ متر | ۲.۶۰ متر |
وزن | – | ۱۱۶۵ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۴۸۰ لیتر | ۵۱۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه هند | ۷۹۰,۰۰۰ روپیه | ۸۷۷,۰۰۰ روپیه |
قیمت پایه معادل | ۱۱,۳۲۰ دلار | ۱۲,۵۷۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10090229]
NAVID۰۰۹۸
۵ شهریور ۱۳۹۷در این کلاس هیوندای اکسنت
رضا
۵ شهریور ۱۳۹۷اکسنت از لحاظ فنی خیلی بالاتره فروشش هم فک کنم بالاتر باشه، ولی بعضیا میگن کره ای ها لگن هستند
Radin
۵ شهریور ۱۳۹۷من هوندا رو خیلی دوس دارم ولی جلویه اکسنت نه رای من اکسنته
aref
۵ شهریور ۱۳۹۷100اسب بخار ?
mahdy
۵ شهریور ۱۳۹۷آره واقعا افتضاحه یعنی از موترای قبلی برلیانس H330هم کمتره(اونا 103 اسب دارن)
جدیداش تازه 124 اسبن
mahdy
۵ شهریور ۱۳۹۷خب چیه مگه دروغ میگم؟
دیگه تحلیل نیست سلیقه نیست حقیقت محضه یه مقایسه ساده بر اساس اطلاعات بینهایت پیش پا افتادس دلیل نمیشه که به خاطر برتری چند هزار مرتبه ای هوندا نسبت به برلیانس مخالفت کنین
Amir Machine
۵ شهریور ۱۳۹۷دوست عزیز اگه به جدول دقت کنی میبینی که موتور این ماشینها دیزله، موتور دیزل نسبت به موتور بنزینی قدرت کمتری داره ولی در عوض گشتاورش بیشتره.
مثلاً همین موتور جدید برلیانس که مثال زدی اولاً با حجم 1.65 لیتر (که 150سیسی بیشتر از موتور دیزلی هوندا است) 114 اسب بخار قدرت داره نه 124 اسب.
گشتاور موتور برلیانس هم 154 نیوتن متره درحالیکه موتور هوندا 200 نیوتن متر گشتاور داره.
بنابراین مقایسۀ قدرت و گشتاور موتور بنزینی با موتور دیزلی درست نیست.
اگه بخوایم مقایسه کنیم باید موتور برلیانس رو با موتور بنزینی هوندا سیتی مقایسه کنیم که 1.5 لیتریه و 120 اسب بخار قدرت داره.
رضا
۵ شهریور ۱۳۹۷هوندا سال ۲۰۱۳ معرفی شده قدیمی تره ولی زمان خودش خوب بوده
Arman
۵ شهریور ۱۳۹۷اکسنت تو اکثر موارد دست بالاتر رو داره،قیمتش هم که کمتره فروش بالاتری هم داشته،اکسنت رو انتخاب میکنم
حمیدرضا
۵ شهریور ۱۳۹۷رای من هوندا سیتی
Genius
۵ شهریور ۱۳۹۷این سگمنت برای کشورهای غیرپیشرفته ای مثل ایران خودمان فوق العاده جذاب و دوست داشتنی است چرا که اکثریت قریب به اتفاق مردم کشورهای غیرصنعتی و جهان سومی میانگین درآمد سالانه ای کمتر از 10 هزار دلار دارند و باید در انتخاب خودرو جوانب احتیاط را رعایت کنند.اکسنت حتی با همین نرخ خوفناک دلار اگر از فیلتر تعرفه های ظالمانه گمرکی بسلامت میگذشت هنوز هم وسوسه کننده میبود!
میلاد
۵ شهریور ۱۳۹۷ظرفیت چهار نفره نه پنج نفر….
امیر
۵ شهریور ۱۳۹۷دوس داشتم هوندا انتخابم باشه(به کیفیتش بیشتر اعتماد دارم)
اما اکسنت غیر از طراحی کابین خیلی بهتراز سیتی هست