هوندا

دوئل هوندا کلاریتی هیدروژنی و هوندا کلاریتی پلاگین‌هیبریدی

مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی، دور دوم، قسمت آخر، دومین دوئل از گروه خودروهای سبز. مصاف بین نسخه‌های هیدروژنی و پلاگین‌هیبریدی یک خودرو برای دریافت محبوبیت سیستم‌های نوین و آیندۀ پیشرانه‌های سبز و بدون آلاینده.

نتایج دوئل قبلی بین شورلت بولت و رنو Zoe

مجموع آراء: ۸۳۸

آراء شورلت بولت: ۷۴۰

آراء رنو Zoe: 98

پیروز دوئل: شورلت بولت با کسب ۸۸ درصد از کل آراء

 

رنو Zoe

شورلت بولت

شورلت بولت

تویوتا پریوس پرایم

فولکس‌واگن گلف GTE

؟

هوندا کلاریتی پلاگین

هوندا کلاریتی هیدروژنی

؟

تسلا مدل ۳

شورلت ولت

؟

 

هوندا کلاریتی پلاگین‌هیبریدی

تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۷

قوای محرکه: پلاگین‌هیبریدی

نسل کنونی: دوم

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

 

هوندا کلاریتی هیدروژنی (پیل سوختی)

تاریخ معرفی: نمایشگاه نیویورک ۲۰۱۷

قوای محرکه: سلول سوختی هیدروژنی

نسل کنونی: دوم

امتیاز از کارانددرایور: ۳.۵ از ۵

مشخصات فنی

کلاریتی هیدروژنی

کلاریتی پلاگین‌هیبریدی

پیشرانه هیدروژنی ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر
تنفس طبیعی
موتور الکتریکی ۱ عدد ۲ عدد
مجموع قدرت ۱۷۴ اسب بخار ۲۱۲ اسب بخار
مجموع گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر ۳۱۵ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته تک سرعته
محور محرک جلو جلو
مصرف سوخت ۳.۴ لیتر (معادل) ۲.۱ لیتر (ترکیبی)
ظرفیت هیدروژن/باک ۵.۵ کیلوگرم ۲۶ لیتر
باطری ۱.۷ کیلووات ساعت ۱۷ کیلووات ساعت
بُرد بدون آلایندگی ۵۹۰ کیلومتر ۷۵ کیلومتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۸.۱ ثانیه ۷.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۶.۴ ثانیه ۱۵.۴ ثانیه
حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر/ساعت ۱۷۷ کیلومتر/ساعت
طول ۴.۸۹ متر ۴.۸۹ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۷۵ متر ۲.۷۵ متر
وزن ۱۸۸۰ کیلوگرم ۱۸۳۷ کیلوگرم
ظرفیت سرنشین ۵ نفر ۵ نفر
حجم صندوق بار ۳۴۰ لیتر ۴۵۳ لیتر
هزینهٔ اجاره/قیمت پایه ۳۷۰ دلار در ماه ۳۴,۲۹۰ دلار

 

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=10126815]

به پایان دومین دور از مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی سری رقابت‌های خودرویی پدال رسیدیم. امیدواریم از نحوهٔ برگزاری رقابت‌ها رضایت داشته و از این دوئل‌ها لذت برده باشید. به‌زودی پس از وقفه‌ای کوتاه، دور دوم مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی را آغاز خواهیم کرد. از مشارکت شما ممنون و سپاسگزاریم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Efk

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خیلی از ماشینا مدل جدیدشون اومده ولی این دوئل ها همچنان به قوت خودش باقیه
    انگار کار پدال از تولید اون ماشینا سخت تره…
    این که نشد دوئل، بازه زمانی باید مشخص باشه مثلا دوئل سال 2018 و قهرمان مدلای 2018 انتخاب بشن
    نه اینکه عشقی هر وقت بخواین دوئل بذارید اعتبار و ارزش رای داده شدرو زیر سوال ببرید
    ارزش اماری نتایج این دوئل ها به بخاطر این ممسائل قطعا کاهش پیدا میکنه

    1. محمد

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      این ایرادیه که از روز اول من به تیم پدال گفتم اما اهمیتی ندادن
      با فاصله های ۳-۴ روزه بین هر دور ۲۵ گروهه
      و فاصله ۲ هفته ای بین هر مرحله
      ۱ ساله دوئلها شروع شده
      ۱سال دیگه هم طول میکشه
      یعنی ۲ سال
      تو این ۲ سال شاید اصلا خودرویی مثل بیتل دیگه تولید نشه
      شاید مدلهای جدیدتر حذف شده قویتر باشه
      یا بالا رفته ها ضعیف تر
      اما عزیزان حرفه ای پدال توجهی نمیکنن
      .
      حتی بهتر بود دوئلهای مرحله مقدماتی بصورت بولد شده ۲ دوئل در ۱ روز انجام میشد تا اینقدر کشششششدار نشه
      و بله شدنی بود
      .
      باید دوئلها ۱ ساله تمام بشن
      سال بعد دوئل های سال جدید میلادی از شهریور مثلا برگزار بشه که خودروهای جدید میان تو بازار
      .
      ضمنا انتقاد دلیل بر مهم بودن پدال برای امثال من هست وگرنه که چه دلیلی به انتقاد؟؟؟؟

      1. ا.سد.مرتضی

        ۱۴ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (111 ديدگاه)

        در ضمن شرکت سوئدی کونیخ زگ به 386 رسید بعد مک لارن به سرعت 391 رسید باز دوباره کونیخ زگ رسید به 396 و ssc سرعت 400 رو ثبت کرد بعد بلا فاصله بوگاتی رکورد 408 کیلومتر رو ثبت کرد و سالها به نامش بود و همونم بوگاتی رو کرد بوگاتی چرا که اون زمان رکود اقتصادی امریکا گردن ssc رو هم گرفته بود اما مک لارن و کونیخ زگ رو نمیدونم یعنی رقبا ساکت شدند و اولین ماشینی بود که رسید به بالای 400 منظور ماشین تولید ی هست
        و اینم بگم رکورد سرعت veneno 383 هست که حتی واسه یک ثانیه هم 84 نمیشه و همین میمونه و این 386 هم حتی واسه اون نیست و زمان رکورد گیری لامبورگینی همین چند سال پیش تقریبا همه رقبای هم تراز به راحتی به این سرعت میرسیدند مثلا پاگانی زوندا ( توربو ) یا همون f1 یا قطع به یقیین ماشینای فراری هم بودن حالا کدومشون نمیدونم ولی تا جایی که یادمه هم ماشینای فراری هم تا همین سرعتا میرفتن حالا 10-15 تا بالا پایین

    2. ا.سد.مرتضی

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (111 ديدگاه)

      یه نکته بی ربط بگم
      یکی از دوستان گفته بود لامبورگینی وننو به 400 تا رسیده
      تو بازی فورزا بوده نه تو واقعیت و هنوزم f1 سریع ترین تنفس طبیعی جهانه

  2. Ali.usa

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (335 ديدگاه)

    سلطان این کلاس تسلامدل3
    واقعا عالی وا همچیز تمام
    کلا چند سالی جلوتره

  3. " swedish arrogant tiger"

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1893 ديدگاه)

    تو طراحی که هیچ تفاوتی ندارن، شاید بخاطر تفاوت رنگشون بشه یکی رو انتخاب کرد !
    اما قطعا هیبریدی انتخاب بهتری میتونه باشه

    1. Mohammad

      ۱۲ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1444 ديدگاه)

      عزیز اینجا قرار نیست ماشین انتخاب کنی قرار تکنولوژی به کار رفته رو‌انتخاب کنی مگه کسی به خاطر رنگ یه ماشین انتخاب میکنه ای خدا ??

      1. " swedish arrogant tiger"

        ۱۶ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1893 ديدگاه)

        استاد این یه شوخی بود فقط همین،یعنی تنها چیزی که بفکرم نرسیده بود این بود که یه نفر این جوری برداشت کنه!!
        بعد جالبه که پیش خودش فک میکنه حتما خیلی وارده و این داستان ها.واقعا نمیدونم تهش قراره چی بشه…

  4. حمیدرضا

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2406 ديدگاه)

    هیدروژن رو انتخاب می کنم این ایندست حتی ارتش امریکا هم اینو فهمیده

  5. Sadegh

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (139 ديدگاه)

    وقتی اینارو میبینم،به خودم میگم دنیا داره کجا میره،ما کجاییم؟؟؟؟!!!!????

    1. محمد

      ۱۳ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1430 ديدگاه)

      ما تو پیش فروش وانت پراید با موعد تحویل هفته ۴ تیر ۹۸ به قیمت روز و غیر قطعی
      بعد تازه از دی امسال باید تولید خانواده پراید متوقف بشه

  6. Mercede kaviani

    ۱۳ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (550 ديدگاه)

    با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
    وتشکر از این مطلب ومقایسع عالی شما
    انتخاب من هوندا کلاریتی پلاگین‌هیبریدی بخاطر عملی تر بودن و اقتصادی بودن
    باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی

  7. mahdy

    ۱۴ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (2370 ديدگاه)

    ببخشید تا چند روز دیگه این دوئل رو سایته و عوض نمیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا