رقابت جذابی که نشریهٔ اسپرت اتو بین هاچبکهای داغ در پیست هوکنهایم ترتیب داده هماکنون به ایستگاه پایانی رسیده است. در سه قسمت قبلی، شاهد رقابت مینی کوپر JCW با تویوتا GR یاریس، نبرد فولکسواگن گلف GTI با فورد فوکوس ST و هیوندای i30 N و رویارویی آئودی S3 و مرسدس A35 AMG بودیم و حالا در قسمت چهارم، گلف GTI کلاباسپرت و هوندا سیویک تایپ R به مصاف هم رفتهاند تا پروندهٔ این چالش جذاب بسته شود.
همانطور که اشاره شد، پیشازاین در این رقابتها، گلف GTI راهی هوکنهایم شد و تایم ۲ دقیقه و ۵.۶ ثانیه را به ثبت رساند اما حالا نسخهٔ قویتر این هاچبک افسانهای یعنی GTI کلاباسپرت با ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور به میدان آمده است. در طرف مقابل نیز هوندا سیویک تایپ R با ۳۲۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور قرار دارد که هاچبک بسیار توانمندی است. روی کاغذ این دو خودرو بسیار به هم شبیه هستند زیرا هردو از موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با حدود ۳۰۰ اسب بخار قدرت استفاده میکنند که نیروی آن در هردو به چرخهای جلو منتقل میشود.
اما یک تفاوت قابلتوجه بین دو خودروی حاضر در این ویدئو وجود دارد که آن گیربکس است زیرا درحالیکه گلف به گیربکس دوکلاچه مجهز است، سیویک از گیربکس دستی استفاده میکند. بااینحال هردو خودرو زمان تقریباً برابری را به ثبت میرسانند. این تایم برای گلف ۲ دقیقه و ۲.۷ ثانیه و برای سیویک ۲ دقیقه و ۲.۸ ثانیه است. البته طرفداران هوندا نباید ناامید شوند زیرا گیربکس دوکلاچهٔ فولکسواگن قطعاً به آن کمک کرده است.
همانطور که در ابتدا گفته شد، این آخرین قسمت از رقابت هاچبکهای داغ اسپرت اتو در پیست هوکنهایم است و حالا میتوانیم با برندهٔ کل رقابت آشنا شویم. این خودرو فولکسواگن گلف GTI کلاباسپرت است که حتی از رقبای چهارچرخ محرک و قویتر هم سریعتر بوده و پیروز چالش اسپرت اتو در پیست هوکنهایم محسوب میشود. در ادامه میتوانید تایم همهٔ شرکتکنندگان حاضر در این رقابت را مشاهده کنید.
تایم هاچبکهای داغ رقابت اسپرت اتو در پیست هوکنهایم
رتبه | خودرو | قدرت | محور محرک | تایم |
۱ | گلف GTI کلاباسپرت | ۳۰۰ اسب بخار | جلو | ۲:۰۲.۷ |
۲ | هوندا سیویک تایپ R | ۳۲۰ اسب بخار | جلو | ۲:۰۲.۸ |
۳ | تویوتا GR یاریس | ۲۶۰ اسب بخار | چهارچرخ | ۲:۰۳.۸ |
۴ | فورد فوکوس ST | ۲۸۰ اسب بخار | جلو | ۲:۰۴.۸ |
۵ | آئودی S3 | ۳۱۰ اسب بخار | چهارچرخ | ۲:۰۵.۲ |
۶ | مرسدس A35 AMG | ۳۰۶ اسب بخار | چهارچرخ | ۲:۰۵.۲ |
۷ | فولکسواگن گلف GTI | ۲۴۵ اسب بخار | جلو | ۲:۰۵.۶ |
۸ | هیوندای i30 N | ۲۷۵ اسب بخار | جلو | ۲:۰۶.۱ |
۹ | مینی کوپر JCW | ۲۳۰ اسب بخار | جلو | ۲:۰۹.۶ |
Angus_812
۱۳ بهمن ۱۳۹۹شاید گلف ضعیف تر باشه
و پرفورمنسش بعضی وقتا کم بیاره پیش رقبا
ولی بنظرم پادشاه اول و آخر هاچ بک ها گلفه
من گلف رو انتخاب خیلی عالی تو کلاس هاچ بک میدونم
چون هم خیلی محبوبه و کاملا بی عیب
خدا کنه هیچ وقت تولیدش متوقف نشه چون واقعا شکست عشقی میخورم?
Mr.X
۱۳ بهمن ۱۳۹۹من عاشق هر دوشونم. اگه تو یه کشور دیگه زندگی میکردم و اگه پول داشتم که ماشینای بهتر از اینا بخرم بازم یکی از این دو رو کنار ماشین دیگم میخردم از بس که عالین.
Angus_812
۱۳ بهمن ۱۳۹۹از نظر اروپایی ها داشتن یه هاج بک تو هر خونه لازمه
چون برفروش ترین کلاس تو اروپا هاچ بکه
مصرف کم پرفورمنس عالی قیمت معقول
چیزی که سدان و کراس اوور ها با هم ندارن همین سه مورده
ツSAMURAIツ
۱۳ بهمن ۱۳۹۹اختلاف ها به ثانیه نمیرسه
ولی نسل جدید سیویک که امسال میاد قطعا میتونه دوباره اول بشه
محمدهادی
۱۳ بهمن ۱۳۹۹داداش چطور میگی اختلاف کمه
فاصله ضعیف ترین گروه تا سریع ترینو ببین
دو دقه و ۲ ثانیه کجا دودقه و ۹ ثانیه کجا؟!
اتفاقا این تایم گیری نشون داد که چقدر یه گلف تا دندان مسلح میتونه سریع تر از یه هاچبک اسپرت مثل مینی باشه
البته که امسال جای خالی یه سری یک پرفورمنس بالا از بی ام و کم بود
ضمنا من موندم چرا جای مرسدس نماینده شایسته A45 یا حداقل A35 خالی بود!!
مهدی
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ووووااااووویییییی فقط 1 صدم ثانیه باور نکردنیه هر دو تا ماشینم باور نکردنی هستن
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۳ بهمن ۱۳۹۹رقبا واقعا قدر و عالین برای کلاس هاچبک ها ولی گلف یه چیزه دیگه ست…
رانندگی درون شهری و مسافرت باهاش عالیه!(البته ما ایرانیا یه صندوق عقبی می خوایم که برای سفر ده تا گاو توش جا شه!)…?
ولی کلا دوستش دارم…??
ماشین دم دستیه خیلیییییی خوبیه!!!??
Mr.X
۱۳ بهمن ۱۳۹۹تو ایرانم هست. مثلا تو باما یا دیوار بری یه چندتایی مدل GTI 2018 پیدا میشه که هم قیمت سانتافه (خشک) هم هستن اتفاقا.
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۳ بهمن ۱۳۹۹میگما Mr.X عکس پروفایلت خیلی خوشگله!
ولی منِ جوگیر(به قول تو.خخخخخخخخخخخخخ) بلد نیستم عکس پروفایل بذارم!!!
Mr.X
۱۳ بهمن ۱۳۹۹باید اول اکانت بسازی. بری پایینِ پایین پدال زده ورود و ثبت نام. بعد از اون دیگه خودت میفهمی.
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۳ بهمن ۱۳۹۹ببین اکانتت همون Mr.X بهتره(می دونم این کلمه مخفف آقای ایکسه ولی انگار قشنگ تره!) و در ضمن عکس پروفایلت قبلیه قشنگ تر بود(نظر شخصی)
!!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!!
۱۳ بهمن ۱۳۹۹البته هوندا هاچبک اسپرت وااااقعا عاااااااااالیه!!!
واقعا عااااالیه…
اما…
برای یه ماشین دم دستی و درون شهری گلف بهتره!
پدال بذار کامنتام منتشر بشه و حذفشون نکن…ممنون…????
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۹واسه یه ماشین دم دستی با 300 اسب بخار گزینه های 4 چرخ متحرک خیلی بهتره!
وگرنه ما خیلی زود با دف جلو از مسیر منحرف میشیم!
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۹راننده هوندا در اون پیچی که در ثانیه 55 بود بیش از حد ترمز کرد و در پیچ اخر هم عملکردش خیلی بد بود!
قطعا میتونست 2 ثانیه بهتره بره!
ツSAMURAIツ
۱۳ بهمن ۱۳۹۹دقیقا
تو نوربرگرینگ هم سیویک ۳ ثانیه سریع تر از گلف بوده
AKO
۱۳ بهمن ۱۳۹۹گلف با 300 اسب بخار s3 و A35 به ترتیب 310 و 306 اسب بخاری را شکست داده
یه هاچ بک بی نطیر است رفیق های آلمانی هم جلوش کم آوردن
میثم
۱۳ بهمن ۱۳۹۹هوندا و گلف سلاطین این کلاس هستند، هرچند باقی هم تلاش هایی کردن مثل تویوتا یا حتی هیوندایی، اما فعلا پشت سر این سلاطین هستند، من به شخصه هوندا رو بیشتر دوست دارم، اگر در مملکت آزاد زندگی میکردم، حتما همه تلاشم رو می کردم یکی بخرم، چون به هرترتیب هونداست، استهلاک و هزینه نگهداری و … رو به صورت بهینه در کنار پرفورمنس ارائه می کنه.
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۹پس چرا بنز Aکلاس AMG 45 نیاوردن.چهارچرخ محرک بود،شتابشم ۳.۹ ثانیه
Ramin
۱۳ بهمن ۱۳۹۹اوووووف
رقابت ها سر 1 ثانیه و 0.1 ثانیه هست……..
ولی یاریس GR و سیویک یه طرف……
بقیه طرف دیگه !!
( منظورم اینه هیچی به سیویک و یاریس GR نمیرسه )
mehran911
۱۳ بهمن ۱۳۹۹با این وضعیت که حریف کلاب اسپورت نشد احتمالا گلف R پوستش رو خواهد کند
از طرفی rs3 و a45 هم با اختلاف خوبی دست بالا رو دارند
حسین
۱۳ بهمن ۱۳۹۹این مسابقات هزینه داره! وگرنه اگر فیلم را با دقت ببینیم هوندا میتونست رکورد خیلی بهتری بزنه!