هفتهٔ گذشته ویدیویی منتشر شد از خودرویی که احتمال قرار است هوندا سیویک Type R جدید باشد که مراحل تست و آزمایش خود را سپری میکند. و در حالی که این خودرو از آن چه که قبلاً مشاهده کرده بودیم خیلی متفاوت به نظر نمیرسید، یک چیز در مورد این خودرو برای ما خیلی عجیب و غریب بود، خودروی تستی سه سراگزوز داشت!
از آن جایی که مدل جدید سیویک Type R به احتمال زیاد از یک موتور چهار سیلندر توربو استفاده خواهد کرد، وجود سه سر اگزوز در پشت این خودرو ترکیب عجیب و غریبی و غیر معمولی به نظر میرسد. با در نظر گرفتن این نکته که آخرین ویدیویی که از این خودرو در حال تست در پیست نوربورگرینگ آلمان منتشر شده بود نیز سه سر اگزوز داشت، به احتمال زیاد خودرو با همین ترکیب قرار است وارد خط تولید شود.
حال، راحتترین پاسخ به این پرسش میتواند این باشد که سر اگزوز سوم احتمالاً یک مورد تزئینی است که دو لولهٔ معمولی را از دید پنهان میکند. ولی حتی در حالی که این روزها استفاده از سراگزوزهای غیرواقعی بسیار امری رایج شده است، از کمپانیای مانند هوندا انتظار میرود آن را با طراحی زیباتری ارائه نماید.
با کنار رفتن این احتمال، تنها چیزی که باقی میماند این است که شاید سیستم اگزوز خودرو در نهایت به سه لولهٔ جدا منتهی میشود، که صحت این مورد نیز احتمال خیلی کمی دارد. به جای آن، فعلاً ما این گزینه را به عنوان احتمال اصلی مد نظر قرار دادهایم: شاید سراگزوز سوم متعلق به سیستم Wastegate اگزوز میباشد، مانند آن چه که در فراری F۴۰ قبلاً دیدهایم. (Wastegate سوپاپی است که گازهای اگزوز را از توربین در موتورهای مجهز به توربوشارژر دور میکند). اگر این مورد هم صحیح نیست، پس چه دلیلی دارد که هوندا از سه سر اگزوز در یک خودروی چهار سیلندر استفاده کند؟
شاید این راز هنگامی که سیویک Type R ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد، برملا شود. با این حال، دوست داریم نظر شما را هم در این مورد بدانیم. شما بگویید، چرا این خودرو سه سراگزوز دارد؟ [دانلود ویدئو]
منبع: roadandtrack
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵اتفاقا من 3 سر اگزوز رو خیلی دوست دارم.
خیلی خاص و منحصر به فرده. بیشتر از 4 رو هم خیلی دوست ندارم. چون دیگه تزئینی میشه.
2 خودرو ی معاصر با زیباترین سر اگزوز ها هم این ماشین ها هستن به نظرم :
فراری 458
Lexus lfa
king 918
۲۴ شهریور ۱۳۹۵هیچی اگزوز های 918 نمیشه
درست پشت سر سرنشین ها گاز بدی حال کنی ………….
دانیال
۲۸ مهر ۱۳۹۵اگزوز پاگانی زوندا رو دیدی؟؟؟؟
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵رخ جلوش خیلی خوشگل
کامیاب
۲۴ شهریور ۱۳۹۵به احتمال زیاد مال دریچه تخلیه توربو باشه
ولی یه احتمالم که به ذهنم میاد،اینه که شاید یکی از اگزوزا منبع اسپرت داره برای تولید صدای خشن تر.
Nima
۲۴ شهریور ۱۳۹۵به نظرم اگزوز وایپر عالیه. بسیار متفاوته از بقیه.
کلا وایپر همه چیزش متفاوته.
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵مرسدس اس ال آر مک لارن خاص ترین اگزوز ها رو داشت. پشت چرخ های جلو.
از جلو که میبینیش گاز های داغ و گاهی شعله های آتش که از اگزوز خارج میشن و ماشین که به سرعت به طرفت میاد حس یک شیر خشمگین رو داره که غرش میکنه و میخواد بهت حمله کنه.
کلا اگزوز جانبی وقتی جلو باشه خوشگل تره.
البته نظر شخصی.
ولی وایپر هم اگزوز های قشنگی داشت.
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵وای مرسدس اس ال ار مک لارن خیلی دوس دارم
امير رحيم پور
۲۴ شهریور ۱۳۹۵به نظر من اگزوز زیاد شکل ظاهریش مهم نیس
مهم اون صدایی هست که مربوط به کیت اگزوزه
لکسوسLFA
اونتادور
فراری مخصوصا اف 12یا لافراری
پاگانی زوندا
نیسان gtr
اینا صداشون برام جذابه
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵تمام ماشین هایی که به صداشون علاقه دارم رو در یک کامنت خلاصه کردید.
درسته . صدا برای من هم خیلی خیلی مهمه. حتی شاید از ظاهر اگزوز مهم تر باشه.
اما شاید هر جایی نشه پدال رو زیاد فشرد و گاز دادن زیاد یکم سبک و عامیانه باشه. ولی یک اگزوز زیبا و پرابهت خودش کاملا گویاست و بدون گاز دادن طرف حساب کار دستش میاد!
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵صدای پانامرا خیلی دوس دارم
مازراتی ی بار دیدم توپمپ بنزین میرداماد خیلی وحشی
king 918
۲۴ شهریور ۱۳۹۵انصافا اگه صدا مطرح باشه کاررا جی تی سلطانه …………..
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵عشق پورشه ای خیلی حال میکنم
امير رحيم پور
۲۹ شهریور ۱۳۹۵توی پورشه ها کررا جی تی عشق منه
مجید
۲۴ شهریور ۱۳۹۵من اگزوز دوبل رو دوست داشتم و دارم و همیشه از اینکه اگزوز یه طرف باشه بدم میومد ولی الان که اکثر ماشین های اسپرت مثل جگوار تایپ اف 6 سیلندر لامبورگینی اونتادور که به شخصه عاشقشون هستم اگزوز وسطه بنابرین تعداد مهم نیست 5 تا باشه!!!!!!!!!!!!ولی از حق نگذریم اگزوز یکی از مهمترین قسمت ها برای لذت بردن از ماشینه و من اصلا نمیتونم تحمل کنم ماشین برقی رو!!!!!!!!
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز اونتادور 4 اگزوز ذوزنقه ای Trapezoidal در یک غلاف داره!! یک اگزوز نیست. !!
در اونتادور SV غلاف رو حذف کردن و شما میتونی 4 تا اگزوز کنار هم رو ببینی.
مجید
۲۴ شهریور ۱۳۹۵قربونت برم خودت میگی در یک غلاف!!!!!!!!!!من محل قرارگیری رو عرض کردم که وسط سپر و یا دیفیوزر!!!!!!!!!شما هم!!!!!!!!!!!!!!!!
مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )
۲۴ شهریور ۱۳۹۵درسته. ولی گفتی تعداد مهم نیست. یکبار کامنتت رو بخون.
در کل باهات موافقم.
امير رحيم پور
۲۹ شهریور ۱۳۹۵کاملا درسته
احمد باقری
۲۴ شهریور ۱۳۹۵به هر حال، سه تا داره، یه وقت دیدید چند سال دیگه ده تا اگزوز داشتن یا اصلا دیگه اگزوز نداشتن، چون همه الکتریکی شدند.
سینا
۲۴ شهریور ۱۳۹۵من همیشه دوس داشتم یه هاچ بک نسبتا قوی و جادار ژاپنی داشته باشم.
امسال با دوتا گزینه رو به رو شدم: یکی کرولا iM و اون یکی سیویک هاچ بک
بنظر شما کدومشون بهتره؟؟
من اروپا زندگی میکنم در ضمن (بلژیک)
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سیویک هاچ بک
ماسل
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سیویک
Nima
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سیویک
uss zumwalt DDG-1000
۲۴ شهریور ۱۳۹۵سیویک بهتر از کرولا
ارمان
۲۴ شهریور ۱۳۹۵به پورشه ماکان چه بری خورد
sina zx
۲۸ شهریور ۱۳۹۵شاید دو تا توربو داشته باشه و یک اگزوز برای توربو کوچبا دور پایین باشه.