هوندا

قضیه سه سراگزوز هوندا سیویک تایپ آر جدید چیست؟

هفتهٔ گذشته ویدیویی منتشر شد از خودرویی که احتمال قرار است هوندا سیویک Type R جدید باشد که مراحل تست و آزمایش خود را سپری می‌کند. و در حالی که این خودرو از آن چه که قبلاً مشاهده کرده بودیم خیلی متفاوت به نظر نمی‌رسید، یک چیز در مورد این خودرو برای ما خیلی عجیب و غریب بود، خودروی تستی سه سراگزوز داشت!

2017 Honda Civic Type R
از آن جایی که مدل جدید سیویک Type R به احتمال زیاد از یک موتور چهار سیلندر توربو استفاده خواهد کرد، وجود سه سر اگزوز در پشت این خودرو ترکیب عجیب و غریبی و غیر معمولی به نظر می‌رسد. با در نظر گرفتن این نکته که آخرین ویدیویی که از این خودرو در حال تست در پیست نوربورگرینگ آلمان منتشر شده بود نیز سه سر اگزوز داشت، به احتمال زیاد خودرو با همین ترکیب قرار است وارد خط تولید شود.

honda-civic-type-r-00
حال، راحت‌ترین پاسخ به این پرسش می‌تواند این باشد که سر اگزوز سوم احتمالاً یک مورد تزئینی است که دو لولهٔ معمولی را از دید پنهان می‌کند. ولی حتی در حالی که این روزها استفاده از سراگزوزهای غیرواقعی بسیار امری رایج شده است، از کمپانی‌ای مانند هوندا انتظار می‌رود آن را با طراحی زیباتری ارائه نماید.

2017 Honda Civic Type R
با کنار رفتن این احتمال، تنها چیزی که باقی می‌ماند این است که شاید سیستم اگزوز خودرو در نهایت به سه لولهٔ جدا منتهی می‌شود، که صحت این مورد نیز احتمال خیلی کمی دارد. به جای آن، فعلاً ما این گزینه را به عنوان احتمال اصلی مد نظر قرار داده‌ایم: شاید سراگزوز سوم متعلق به سیستم Wastegate اگزوز می‌باشد، مانند آن چه که در فراری F۴۰ قبلاً دیده‌ایم. (Wastegate سوپاپی است که گازهای اگزوز را از توربین در موتورهای مجهز به توربوشارژر دور می‌کند). اگر این مورد هم صحیح نیست، پس چه دلیلی دارد که هوندا از سه سر اگزوز در یک خودروی چهار سیلندر استفاده کند؟

2018-honda-civic-type-r-rendering
شاید این راز هنگامی که سیویک Type R ماه آینده در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد، برملا شود. با این حال، دوست داریم نظر شما را هم در این مورد بدانیم. شما بگویید، چرا این خودرو سه سراگزوز دارد؟ [دانلود ویدئو]

منبع: roadandtrack

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (11564 ديدگاه)

    اتفاقا من 3 سر اگزوز رو خیلی دوست دارم.
    خیلی خاص و منحصر به فرده. بیشتر از 4 رو هم خیلی دوست ندارم. چون دیگه تزئینی میشه.
    2 خودرو ی معاصر با زیباترین سر اگزوز ها هم این ماشین ها هستن به نظرم :
    فراری 458
    Lexus lfa

    1. king 918

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      هیچی اگزوز های 918 نمیشه
      درست پشت سر سرنشین ها گاز بدی حال کنی ………….

      1. دانیال

        ۲۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (71 ديدگاه)

        اگزوز پاگانی زوندا رو دیدی؟؟؟؟

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      رخ جلوش خیلی خوشگل

    3. کامیاب

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      به احتمال زیاد مال دریچه تخلیه توربو باشه
      ولی یه احتمالم که به ذهنم میاد،اینه که شاید یکی از اگزوزا منبع اسپرت داره برای تولید صدای خشن تر.

  2. Nima

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    به نظرم اگزوز وایپر عالیه. بسیار متفاوته از بقیه.
    کلا وایپر همه چیزش متفاوته.

    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      مرسدس اس ال آر مک لارن خاص ترین اگزوز ها رو داشت. پشت چرخ های جلو.
      از جلو که میبینیش گاز های داغ و گاهی شعله های آتش که از اگزوز خارج میشن و ماشین که به سرعت به طرفت میاد حس یک شیر خشمگین رو داره که غرش میکنه و میخواد بهت حمله کنه.
      کلا اگزوز جانبی وقتی جلو باشه خوشگل تره.
      البته نظر شخصی.
      ولی وایپر هم اگزوز های قشنگی داشت.

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        وای مرسدس اس ال ار مک لارن خیلی دوس دارم

  3. امير رحيم پور

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (67 ديدگاه)

    به نظر من اگزوز زیاد شکل ظاهریش مهم نیس
    مهم اون صدایی هست که مربوط به کیت اگزوزه
    لکسوسLFA
    اونتادور
    فراری مخصوصا اف 12یا لافراری
    پاگانی زوندا
    نیسان gtr
    اینا صداشون برام جذابه

    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      تمام ماشین هایی که به صداشون علاقه دارم رو در یک کامنت خلاصه کردید.
      درسته . صدا برای من هم خیلی خیلی مهمه. حتی شاید از ظاهر اگزوز مهم تر باشه.
      اما شاید هر جایی نشه پدال رو زیاد فشرد و گاز دادن زیاد یکم سبک و عامیانه باشه. ولی یک اگزوز زیبا و پرابهت خودش کاملا گویاست و بدون گاز دادن طرف حساب کار دستش میاد!

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      صدای پانامرا خیلی دوس دارم
      مازراتی ی بار دیدم توپمپ بنزین میرداماد خیلی وحشی

      1. king 918

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        انصافا اگه صدا مطرح باشه کاررا جی تی سلطانه …………..

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          عشق پورشه ای خیلی حال میکنم

        2. امير رحيم پور

          ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (67 ديدگاه)

          توی پورشه ها کررا جی تی عشق منه

  4. مجید

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    من اگزوز دوبل رو دوست داشتم و دارم و همیشه از اینکه اگزوز یه طرف باشه بدم میومد ولی الان که اکثر ماشین های اسپرت مثل جگوار تایپ اف 6 سیلندر لامبورگینی اونتادور که به شخصه عاشقشون هستم اگزوز وسطه بنابرین تعداد مهم نیست 5 تا باشه!!!!!!!!!!!!ولی از حق نگذریم اگزوز یکی از مهمترین قسمت ها برای لذت بردن از ماشینه و من اصلا نمیتونم تحمل کنم ماشین برقی رو!!!!!!!!

    1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (11564 ديدگاه)

      دوست عزیز اونتادور 4 اگزوز ذوزنقه ای Trapezoidal در یک غلاف داره!! یک اگزوز نیست. !!
      در اونتادور SV غلاف رو حذف کردن و شما میتونی 4 تا اگزوز کنار هم رو ببینی.

      1. مجید

        ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (681 ديدگاه)

        قربونت برم خودت میگی در یک غلاف!!!!!!!!!!من محل قرارگیری رو عرض کردم که وسط سپر و یا دیفیوزر!!!!!!!!!شما هم!!!!!!!!!!!!!!!!

        1. مجید ( اشتوگارت و سنت آگاتا )

          ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          درسته. ولی گفتی تعداد مهم نیست. یکبار کامنتت رو بخون.
          در کل باهات موافقم.

      2. امير رحيم پور

        ۲۹ شهریور ۱۳۹۵
        سوابق: (67 ديدگاه)

        کاملا درسته

  5. احمد باقری

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    به هر حال، سه تا داره، یه وقت دیدید چند سال دیگه ده تا اگزوز داشتن یا اصلا دیگه اگزوز نداشتن، چون همه الکتریکی شدند.

  6. سینا

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    من همیشه دوس داشتم یه هاچ بک نسبتا قوی و جادار ژاپنی داشته باشم.
    امسال با دوتا گزینه رو به رو شدم: یکی کرولا iM و اون یکی سیویک هاچ بک

    بنظر شما کدومشون بهتره؟؟
    من اروپا زندگی میکنم در ضمن (بلژیک)

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      سیویک هاچ بک

    2. ماسل

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (2643 ديدگاه)

      سیویک

  7. Nima

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    سیویک

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      سیویک بهتر از کرولا

  8. ارمان

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1306 ديدگاه)

    به پورشه ماکان چه بری خورد

  9. sina zx

    ۲۸ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (10 ديدگاه)

    شاید دو تا توربو داشته باشه و یک اگزوز برای توربو کوچبا دور پایین باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا