اگر در بازار خودرو به دنبال کوپههای میدسایز با بهای متوسط هستید باید گفت گزینههای شما محدودتر شده زیرا هوندا تأیید کرده که برنامههایی برای حذف آکورد کوپه در نسل جدید دارد.
طبق گفتههای Roadshow، معرفی هوندا آکورد ۲۰۱۸ جدید به معنی پایان راه برادر کوپه میباشد.
انتشار این خبر چندان تعجببرانگیز نیست زیرا فروش مدلهای کوپه نسبت به سایر مدلها کم بوده است. رقبای کوپهی آکورد نیز از میدان خارج شدهاند. نیسان آلتیما کوپه در سال ۲۰۱۳ از خط تولید خداحافظی کرد و تویوتا سولارا نیز حدود ۱۰ سال پیش کنار گذاشته شد.
حتی بازار آمریکا نیز از این خودروها روی برگردان شده و روی مدلهای اسپورت تری چون کامارو، چلنجر و موستانگ تمرکز داشته است.
تیاگو
۲۶ تیر ۱۳۹۶متاسفانه دیفرانسیل جلو بود
سامان اذری
۲۶ تیر ۱۳۹۶2 تا مشکل داشت
دیفرانسیل جلو بود اونم با گیربکس CVT ??
سی وی تی مزایایی داره ولی نه تو یه ماشین کوپه
Moein
۲۶ تیر ۱۳۹۶علاوه بر اینا من احساس میکنم قیافه ی خیلی درست درمونی هم نداره.
MAHDI . TUNING
۲۶ تیر ۱۳۹۶از اکورد خیلی خیلی خوشم میاد اما هیچ وقت نتونستم با مدل کوپش ارتباط برقرار کنم
رامتین
۲۶ تیر ۱۳۹۶بنظرم کمری 2018 گزینه بهتری از آکورد 2018 هست به دو دلیل:
1- آکورد مدل 1.5 لیتری با توان 190 اسب و گیربکس cvt تقریبا از نظر ارقام مشابه مدل 2400 تنفس طبیعی ای بود که در ایران وجود داشت و 185 اسب بود. بنابراین اگر مدل 2لیتری 250 اسبی و گیربکس 10 سرعتش به ایران بیاد راحت 300 تومن قیمت میخوره.
2- کمری در مدل 2018 باز هم تنفس طبیعی بوده و توانش به عدد بسیار معقول 205 اسب رسیده (قبلا 185 اسب بود) با همون موتور 2400 تنفس طبیعی. لاز مبه ذکر است اپتیما یا سوناتا و اسپرتیج و سورنتو و خیلی دیگر از خودروهای 2400 سی سی همه حدود 180 اسب دارند و این جهش توان روی تویوتا ستودنی است.گیربکس هم از 6 سرعته شده 8 سرعته و قیمتش تنها 500دلار افزایش یافته.
این یعنی قیمت کمری2018 با آکورد 1500سی سی توربو در ایران تقریبا یکی میشه که این نسخه هوندا در برابر کمری با قاطعیت میشه گفت هیچه. (نسخه 2لیتری هوندا کمی برتره اما هم قیمتش بالاتره هم ممکنه نیاد به ایران). در نهایت تو ایران بهتره توربو نگرفت و در کل انتخاب کمری ارزنده تره. موافقید؟