علیرغم عرضه نسلی جدید و انتخاب به عنوان خودروی سال ۲۰۱۸ آمریکای شمالی، هوندا آکورد به اندازهای که امیدوار بود نفروخته است. بنا به گفته Carsalebase، فروش ماه پیش این خودرو در آمریکا برابر با ۱۹۷۵۳ دستگاه بوده که در مقایسه با فوریه سال پیش افت ۲۲ درصدی را نشان میدهد؛ و طبیعتاً این امر باعث شده چند صد دستگاه آکورد جدید هفتهها یا ماهها منتظر مشتری جدید بمانند.
بنا به گزارش اتوموتیو نیوز، میزان حضور هر خودرو در نمایندگیهای فروش به ۱۰۴ روز میرسد که در مقایسه با هر نوع استانداردی بسیار بالاست. نمایندگیهای هوندا در آمریکا ظاهراً از نبود پیشنهادهای لیزینگی جذاب گلهمند بوده و حتی یکی از نمایندگیها که نامش فاش نشده گفته هوندا خریدارانی را که فقط به دنبال خرید لیزینگی هستند نادیده میگیرد.
همچنین رشد شدید شاسی بلندها نیز تأثیر قابلتوجهی داشته زیرا فروش خودروهایی همچون نیسان آلتیما و فورد فیوژن نیز با افت همراه بوده است. فروش هر دو خودرو نسبت به سال پیش حدود ۲۵ درصد کاهش را نشان میدهد. البته تویوتا کمری به لطف پیشنهادهای لیزینگی جذاب خود با افزایش ۷/۱ درصدی فروش مواجه شده است.
Dave Conant مالک گروه خردهفروشی Conant Auto که دارای ۴ فروشگاه هوندا در آمریکا میباشد گفته است:
اگر فروش ما در آوریل یا می بهبود پیدا نکند تعجب نخواهم کرد. بدون حمایتی قوی و گسترده، نمیتوان موفق شد و شکاف قیمتی که خریداران باید برای خرید خودرویی جدید داشته باشند بسیار بزرگ شده است. هوندا باید این شکاف بین درآمد خریداران و شرایط لیزینگی را کاهش دهد و آن موقع شاهد فروش بالای آکورد خواهیم بود.
یک مقایسه سریع نشان میدهد که هوندا نسخه پایه آکورد LX را با سپرده ۳۱۹۹ دلاری در ابتدا و اقساط ماهانه ۲۴۹ دلاری به مدت سه سال لیزینگ میکند درحالیکه در میامی میتوان تویوتا کمری را با سپرده ۳۱۹۸ دلاری و اقساط ماهانه ۱۹۹ دلاری در اختیار گرفت.
شاهين
۲۵ اسفند ۱۳۹۶اینا که چیزی نیست ،در ایران هم میشه پراید رو با اقساط ماهانه یک میلیون تومان یا همون ۲۰۰ دلار تویوتا کمری خریداری کرد…یعنی دلم میخاد کلا صنعت خودروی ایران نابود بشه
Yaser1986
۲۵ اسفند ۱۳۹۶دوست عزیز مگه ما صنعت خودروسازی داریم اگه امثال ژاپن و آلمان و آمریکا و … خودروسازن ما در حد فرغون هم نمیسازیم چه برسه خودرو
Yaser1986
۲۵ اسفند ۱۳۹۶شرایط فروش اونارو ببینین تورو خدا اونوقت تو کشور ما اول پولو کامل میگیرن بعد چند ماه اونم با تاخیر تحویل میدن تازه طلبکارم هستن از ملت از همه بدتر اگرم بخوان شرایطی بدن انقد سود میبندن بهش که آدم فکر میکنه پول خون آبا و اجدادشونم میخوان از ما بگیرن
در کل تو مملکت گل و بلبلی زنده مانی میکنیم
علی
۲۶ اسفند ۱۳۹۶خودروهای ایرانخودرو و سایپا هرچند فقط اسم خودرو روشونه ولی اینطورام که شما میگی نیس…
شده پز روشنفکری که هر کی اومد یه تیکه بندازه و بقیه لایک بدن …
امیر
۲۶ اسفند ۱۳۹۶این نظر شما هم نکه پوز روشن فکری نیست
Yaser1986
۲۶ اسفند ۱۳۹۶روشنفکرایی مثل شما باعث این وضع مملکت شده که هر آشغالی رو تایید میکنین نه یکی مثل من
بی نام
۲۵ اسفند ۱۳۹۶یه بازار رقابتی همچین مزیتی داره و به مشتری حق انتخاب میده. درسته خودروی فوق العاده ای هست اما در نهایت مشتری ها در مورد موفق بودن یا نبودن محصول تصمیم میگیرن.
Ferrari
۲۵ اسفند ۱۳۹۶یه سوال دارم از دوستان دیشب تو اخبار میگفت سالانه چهل هزار نفر تو انگلیس در اثر آلودگی هوا میمیرن وقتی شنیدم خیلی تعجب کردم این خبر واقعیت داره؟؟ میگفت تو لندن سالی ده هزار نفر در اثر آلودگی هوا میمیرن.قبلا اعلام شده بود تو تهران سالانه چهار هزار نفر بخاطر آلودگی هوا میمیرن یعنی لندن از تهران آلوده تره؟؟ اصلا باورم نمیشه
ونوم اف ۵
۲۵ اسفند ۱۳۹۶فراری جان اگه انگلیس اعلام کرده ۴۰ هزار نفر حتما درسته چون امارشون دقیقه ولی به امارای ما نمیشه اعتماد کرد یا حداقل اینکه ضربدر دو کن بعد به توان پنج برسون تا دقیق تر بشه
me84
۲۵ اسفند ۱۳۹۶.
این همه چک و چونه بخاطر 50 دلار اختلاف، هوندا داره خنگ بازی درمیاره. تویوتا فقط 50 دلار کمتر میگیره و فروشش رو 7.1 بالا برده، اونوقت هوندا بخاطر اون 50 دلار 22 درصد افت کرده. این یعنی خنگ بازی .اون همه مهندس بدبخت کلی عرق ریختن با اون همه قوانین سخت آلایندگی و ایمنی و هزار تا قوانین دیگه اونم تو اون بازار رقابتی، ماشین ساختن عین پنجه آفتاب، اونوقت یه مدیر فروش و بازاریابی بدردنخور داره گند میزنه به همه چیز.
حیف حیف حیف. آکورد جدید پتانسیلشو داشت که بترکونه. حیف……..
Saeed Boroomand
۲۵ اسفند ۱۳۹۶همون پنجاه دلار سالی میشه ششصد دلار.
کسی که با کسر مالیات ماهی سه هزار دلار درامدشه و هزار و پونصد دلار اجاره یا وام خونش و هزار دلار هم هزینه های زندگی و خانوادش، همین پنجاه دلارا واسش مهم میشن، به جز شرایط لیزینگ خدمات تویوتا هم معمولا بهترن.
ستار
۲۵ اسفند ۱۳۹۶این مطالب و آدم میبینه واقعا اعصابش خورد میشه
بیان همین پراید و یک شب ده میلیون گرون کنن
اگه فرداش مردم در نمایندگی ها صف نکشیدن برای خرید هرچی خواستین به من بگین
Saeed Boroomand
۲۵ اسفند ۱۳۹۶بقیه مهم نیستن والا، مملکت یه طوری شده دست همه تو جیب همه و همه هم میگن من نکنم یکی دیگه جامو میگیره…
emad1990
۲۶ اسفند ۱۳۹۶این حرفتون عین واقعیته
Saeed Boroomand
۲۵ اسفند ۱۳۹۶دو تا مشکل بزرگ داره به جز بحث قیمت گذاری، یکی جلو پنجره جلوشه که کلا زشته، یکیم نوع طراحیش که بر عکس کمری جدید و آکوردای قبلی باعث میشه ماشین کوچیک تر به نظر بیاد
sina
۲۵ اسفند ۱۳۹۶اتفاقا جلو و کابینش خعلی بازخورد مثبت داشته و چیزی که مورد انتقاد قرار گرفته نمای عقبش بوده و حذف نسخه تنفس طبیعی
Saeed Boroomand
۲۵ اسفند ۱۳۹۶والا من از نزدیک که میبینمش یه دریچه بزرگ میبینم جای جلو پنجره که پشتش دل و روده ماشین هست که دیده میشه… و واقعا ابعادش احساس یه سیویک رو به آدم میده نه یه ماشین بزرگ تر. البته اینو بگم که هنوزم از کمری بهتره از بیشتر جهات…
عقبشم بد نیست هر چند بدتر شده نسبت به قبل…
رامتین
۲۵ اسفند ۱۳۹۶نمای چراغ عقب جالب نیست و نسل قبل نمای بهتری داشت. حالت فست بکش خوب از آب در نیومده و مونده به طراحی فست بک آئودی a7 برسه. بیشک با افت فروش بزودی فیس لیفت میشه. اما از نظر فنی فوق العاده هست خصوصا موتور 2 لیتری 250 اسبی با گیربکس 10 دنده. البته car&driver هم گفته بود در بحث شاسی کمی مشکل داره آکورد. جالبه ایرادات بسیار بیشتری هم از کمری 2018 گرفته بود. آنچه مشهود بود آکورد2018 برتر از کمری 2018 هست اما در هر صورت در برابر آلمانیها کمی عقب هستند. خود مدیر عامل تویاتا آقای تویودا گفته بود برای کسایی که پول کافی ندارند و نمیتونن خودروی آلمانی بگیرند، کمری گزینه مناسبیه! حرف ایشون بود دقیقا.
بهزاد
۲۵ اسفند ۱۳۹۶دوست گرامی رقیب آلمانی آکورد فولکس پاسات هست و مقایسه خودروهای هم اندازه audi که حداقل بیش از دو برابر قیمت دارن و هم تراز نیستند جایز نیست.
مشکل فروش به خاطر لیزینگ هست و همانطور که متن گفته ارتباطی با طراحی نداره و از جنبه طراحی هر شرکت فلسفه ی خودش را داره و المان های شرقی با غربی متفاوت هست و در این شرایط که تولید پاسات برای چند هفته دچار وقفه شده فروش سدان در بازار کاری بس دشوار خواهد بود.
Mohammadreza
۲۵ اسفند ۱۳۹۶خوبه که خودتونم اصلا فولکس واگن رو بحساب نمی ارید
mehran911
۲۵ اسفند ۱۳۹۶((خود مدیر عامل تویاتا آقای تویودا گفته بود برای کسایی که پول کافی ندارند و نمیتونن خودروی آلمانی بگیرند، کمری گزینه مناسبیه! حرف ایشون بود دقیقا))
جالبه رامتین جان من تا حالا چنین چیزی نشنیده بودم
کسی منبع این گفته رو داره ؟
رامتین
۲۵ اسفند ۱۳۹۶والا دقیقا این خبر را شنیده بودم. منبعش یادم نیست. اگه پیدا کنم خدمتتون میگم. حدود 2-3ماه پیش فکر میکنم خبرشو شنیدم. گفته بودند برای کسایی که پول لازم برای خرید محصولات آلمانی را ندارند قطعا لذت رانندگی مناسبی با هزینه بسیار کمتر را میتونند از کمری اخذ کنند.
ضمنا من در حرفم به خوبی و کیفیت بالای آکورد اشاره کردم. شکی نیست خودروی بسیار خوبیه و حتی امسال خودروی سال امریکای شمالی شد. اما نیاز به فیس لیفت داره و یا بهتره مدل کوپه اشو مانند قبل تولید کنه. ضمنا آکورد 32000دلاره (مدل تورینگش 37000) که همگی دیفرانسی جلو هستند و با کمی اغماض از نظر ابعادی، آئودی A4 قیمت 41000دلار و چهارچرخ متحرک کوآترو. تفاوت قیمت بر خلاف نظر یکی از دوستان 2 برابر نیست!!!
بهزاد
۲۵ اسفند ۱۳۹۶برادر شما از a7 صحبت فرمودی و از نظر ابعاد هم مدل a6 بیشتر به آکورد نزدیکه.
Audi a4 هم شروع مدل کواترو 43500 دلاره و با سفارش برخی تجهیزات که ضروری هم هست بیش از 50 هزار دلار قیمت میخوره.
حالا در این شرایط چرا از پاسات و قیمت این مدل که رقیب آکورد محسوب میشه صحبتی نمیکنید؟!
(Ali (Chevy nova
۲۵ اسفند ۱۳۹۶البته فقط مربوط به هوندا نىست
کلا سلىقه بازار داره از سدانها مىره به سمت کراس اوورها
پارسال فروش تمام سدانها در امرىکا کم تر شده بود
Mohamad
۲۵ اسفند ۱۳۹۶احساس میکنم کمری رکورد فروش خوبی بزنه امسال به چند دلیل
اول تغییرات گسترده و ترغیب کنندشه چه در بحث فیزیکی خودرو چه شرایط خوب برای خرید
دومین دلیلشم همین آکورده، به این طریق که مشتریان ناراضی هوندا کشیده میشن سمت کمری
کسی که سدان بخواد اگر اولین گزینه اش نا امیدش کرد، ناگزیر به خرید کراس آور نیست بلکه یه گزینه دوم هم فکر میکنه
بنظرتون گزینه دوم اکثر خریداران هوندا، کمری نمیتونه باشه؟
فرهاد كرمستجی
۲۵ اسفند ۱۳۹۶البته فکر کنم طراحی نسل جدید کمری ببی تاثیر نبوده باشه.
hamid.hellcat
۲۵ اسفند ۱۳۹۶مشتریهای ماشین ژاپنی اینجورین دیگه!
50 دلار تو تصمیم گیری شون اثر داره
ماشین ژاپنی پراید امریکاست. مثل پراید میزان فروشش هم بالاست.
Mohamad
۲۵ اسفند ۱۳۹۶ایشون نگاهی متفاوت به فلسفه خودرو داره دوستان
بزاریدش تو یه کتگوری جدا، الحق و الانصاف استعداد نابیه
ali a
۲۵ اسفند ۱۳۹۶من بین این نسل جدید اکورد و کمری… اکورد رو انتخاب میکنم…
امید
۲۶ اسفند ۱۳۹۶قطعا سلیقه ها در مورد ظاهر متفاوتند.از نظر من واقعا زشت شده و نسل قبل که ایران هم اومد خیلی قشنگتر بود.این مدل از همین الان نیاز به فیس لیفت داره.