هوندا CR-V بدون شک یک خودروی خانوادگی عالی است که بسیار خوش ساخت بوده و قابلیت اعتماد و کاربری بالایی دارد. البته CR-V تنها شاسیبلند معقول کلاس نیست، فولکس تیگوان کاملاً جدید نیز آمده تا مستقیماً در صدر این کلاس قرار گیرد.
درهرحال تیگوان قدیمی تا زمان بازنشستگی محبوب بوده و مدل جدید نیز بهبودهای وسیعی را به خود دیده و این موارد کمک میکنند تا این خودرو با نیسان قشقایی قدرتمند، مزدا CX-5 و هوندا CR-V رقابت نماید. ما در رقابتی شاخبهشاخ، این دو خودروی بلندقد را روبروی هم قرار دادهایم تا ببینیم کدامیک از پسِ دیگری برمیآید.
استایل کلی خودرو
درحالیکه تیگوان قدیمی نمایی محجوب و سربهزیر در میان رقبای خود داشت، مدل جدید متمایزتر از دیگران است. این خودرو خیلی نمای هیجانانگیزی ندارد اما خطوط تیز و نمای جلوی قابلتوجه خودرو، بهبود مثمر ثمری نسبت به نسل قبل محسوب میشود.
CR-V محافظهکاری را در دستور کار خود نداشته و شهامت و جسارت بیشتری را در طراحی خود نشان میدهد و بسته به نوع و زاویهی نگاه شما، جزئیات طراحی زیادی را در این خودرو مشاهده خواهید کرد. به چشمان ما CR-V در مقایسه با طراحی مینیمالیستی و محجوب تیگوان، پرخاشگرتر و جسورتر به نظر میرسد.
نمای داخلی خودرو
در کابین تیگوان از مواد با کیفیت بالا استفاده شده و هر چیز داخل کابین از دوام کافی برای استفادهی چندساله برخوردار هستند که حسی ایده آل برای یک خودروی خانوادگی است. داشبورد بسیار شبیه پاسات بوده که منجر به ارگونومی عالی و کیفیت ساخت احساسبرانگیز شده است. به جرئت میتوان گفت که احساس بسیاری از پلاستیکهای بکار رفته بهتر از نمونههای لوکستر مثل ب ام و X3 هستند.
هوندا CR-V نیز کابینی خوش ساخت دارد اما کیفیت مواد استفاده شده در آن به پای تیگوان نمیرسد. به لطف سرعت سنجی که بر دیگر نشاندهندهها غلبه دارد، داشبورد نمایی جذاب دارد و دلپذیر به نظر میرسد اما هنوز هم نمیتواند از ارزانتر دیده شدن آن در برابر تیگوان جلوگیری کند. سیستم اطلاعات سرگرمی هوندا نیز به خوبی سیستمی است که در تیگوان به کار رفته است.
زمانی که بخش فضای داخلی میرسیم،CR-V یکی از بهترینهای این کلاس است اما به لطف پلت فرم جدید تیگوان، این خودرو هوندا را مغلوب میسازد. فضای سرنشینان در تیگوان زیاد بوده و فضای ۶۱۵ لیتری صندوق آن یکی از بزرگترینهای سگمنت است. CR-V اختلاف چندانی با رقیب آلمانی خود ندارد و فضای بار ۵۸۹ لیتری را ارائه میدهد که با تا کردن صندلیهای عقب این فضا میتواند برای حمل اشیای بلندتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
سواری و رانندگی خودرو
تیگوان جدید در جادههای آزاد برتری دارد. تقریباً حرکات بدنه وجود ندارد و ارتفاع بلند خودرو به این معنی است که سیستم تعلیق میتواند به آسانی ناهمواری را پشت سر بگذارد. تیگوان در بزرگراهها احساس راحتی دارد و موقعیت رانندگی بالا باعث میشود تا اطلاع از مسیرهای پیش رو کار سختی نباشد. انتخاب نسخهی چهارچرخ محرک باعث افزایش ۱۱ میلیمتری ارتفاع خودرو میشود هرچند که این افزایش از پشت فرمان قابلتوجه نیست. مسلماً تیگوان نمیتواند به کاراکتر اسپورت مزدا CX-5 نزدیک شود اما اکثریت خریداران تیگوان را خودرویی توانا خواهند یافت.
همانند فولکسواگن، هوندا نیز به خوبی حرکات بدنهی CR-V را کنترل نموده اما سرنشینان هوندا به اندازهی تیگوان راحت نخواهند بود چرا که سیستم تعلیق هوندا فاقد ویژگیهای فولکس است. CR-V در جادهها به اندازهی فولکس برنامهریزیشده به نظر نمیرسد و با عبور از دستاندازی بزرگ باید زاویهی فرمان را تصحیح کنید. درون کابین CR-V نویز بیشتری از پیشرانه به گوش میرسد اما در مجموع هوندا هنوز هم خودروی راحتی است که در مسافرتهای طولانی همراهی مطمئن به شمار میآید.
پیشرانهها
خریداران تیگوان هماکنون میتوانند دو پیشرانه را انتخاب کنند. یک نسخهی ۲ لیتری بنزینی و نسخهای ۲ لیتری و دیزلی. اکثر خریداران نسخهی دیزلی را سفارش میدهند اما از پیشرانهی بنزینی نیز نمیتوان گذشت. با ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولیدی، تیگوان در زمان ۷.۷ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که برای شاسیبلندی سنگین بد نیست. در مقایسه با دیگر پیشرانهها، این پیشرانه تشنهتر بوده و ۶.۲ لیتر در هر صد کیلومتر میسوزاند.
تیگوان های دیزلی قدرت کمتری دارند اما مصرف سوخت آنها بسیار کمتر است. نسخهی ۱۴۸ اسبی برای اکثر خریداران انتخابی عالی خواهد بود. در نمونهی تک دیفرانسیل به مصرف سوخت ۴ لیتری دست مییابید درحالیکه نسخهی چهارچرخ محرک با گیربکس اتوماتیک DSG مصرف سوخت ۴.۷ لیتری را نشان میدهد. اکثر خریداران نیازی به سیستم چهارچرخ محرک ندارند اما برای آنان که خواهان آفرود واقعی هستند، وجود این سیستم اجتنابناپذیر است.
همانند تیگوان، پیشرانههای دیزلی حس بیشتری میسازند. قدرتمندترین نسخه ۱۶۰ اسب بخار قدرت دارد که توانایی کسب شتاب ۹.۶ ثانیهای را به CR-V اعطا میکند. مصرف سوخت این پیشرانه ۴.۱ لیتر بوده اما پیشرانهی ۱۲۰ اسب بخاری کمترین مصرف را نشان میدهد. هوندا با این پیشرانه در هر صد کیلومتر بهطور متوسط ۳.۶ لیتر سوخت میسوزاند.
در مقایسه با اکثر شاسی بلندها، تیگوان و CR-V نسبتاً گران هستند. بهای تیگوان از ۳۷۱۰۰ دلار آغاز میشود و هوندا نیز بهای پایهی ۳۳ هزار دلاری دارد. برخلاف این قیمت تند، رقبای دیگری هستند که فضای بیشتری را با همین کیفیت ارائه میکنند.
هر دو خودروی حاضر در این مقایسه از بهترینهای کلاس بوده و به آسانی میتوانند با قشقایی و اسپورتیج مخصوصاً در بخش قابلیت اطمینان رقابت کنند اما در مجموع، ما فکر میکنیم که تیگوان انتخاب بهتری است. کابین فولکس کاربری راحتی دارد و کیفیت بالای کابین به همراه پیشرانههای کارا موجب برتری این خودرو میشود.
امتیاز کلی فولکسواگن تیگوان: ۸.۱
امتیاز کلی هوندا CR-V: 7
منصور
۱۰ خرداد ۱۳۹۵هردو عالین… من کیفیت کابین تیگوان رو به زیبایی CRV ترجیح میدم.
سامان اذری
۱۰ خرداد ۱۳۹۵قیمت مدل پایه هوندا crv تا اونجایی که من میدونم حدود 24 هزار دلاره که اینجا 33 هزار دلار نوشته شده
همین الان که دارم رنکینگ بهترین خودروها تو امریکارو میبینم
رتبه اول دست هوندا CRV هست
رتبه دوم هیوندای توسان
سوم مزدا MX5
رتبه دهم تیگوان
:(
شاهین
۱۰ خرداد ۱۳۹۵سلام سامان جان
این مقایسه تو انگلستان انجام شده و قیمت اصلی به پوند بوده اما با تبدیل به دلار اونی شده که ملاحظه میفرمایین.
ارادتمندم
Joker
۱۰ خرداد ۱۳۹۵چرا به خاظر اینکه کامنتت دیده بشه، پاسخ به کامنت اول رو میزنی؟؟؟؟
آریا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵سامان عزیز اون رنکیک بهترین خودروها نیست .
اون رنکیک پر فروشترین کراس اور های کامپکته سلایق خودرویی تو مناطق مختلف دنیا فرق میکنه و هوندا فقط توآمریکای شمالی پرفروشه
آریا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵در تایید نظر منصور باید بگم به نظرمن CRV فقط وقتی قشنگه که از جلونگاش کنی داشبورد و نمای پشتی ماشین چنگی به دل نمیزنه
Zonda R
۱۰ خرداد ۱۳۹۵@.F
با تشکر از شاهین عزیز
در محبوبیت و عنوان ها بدست اومده و فروش عجیب و غریب crv شکی نیست
اما دیگه داره به پایان عمرش نزدیک میشه و حتی فیس لیفت اخره هوندا نتونسته محبوبیت و مقام اول رو در بازار امریکا حفظ کنه
تیگوان که با این تفاسیر که در این نوشته بود
باید گفت خوب نقاط قوتی بوجود اومده قابل تامل هست بخصوص کیفیت بالای کابین و جاداری که اولین باره بالای دست crv کسی ایستاده!
در نهایت همه ی اینها به نفع مصرف کنندست
امیدوارم تیگوان رو در بازار ایران ببینیم
و crv هم با قیمت واقعی عرضه بشه
شاهین
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ارادت دارم فرزاد جان :)
Sina
۱۰ خرداد ۱۳۹۵مطمئنن فولکس واگن بهتر میتونه محصولش رو بسازه با کیفیت تره نمای خارج و داخلیش هم پخته ترو امروزی تره اما با 37000تا من مزدا cx9 اونم نسخه تورینگشو میخرم که از این دوتا شیکتره فضای بیشتری هم داره
walid
۱۰ خرداد ۱۳۹۵هوندا رو خیلی دوس دارم ولی برای من راحتی و نرمی و کیفیت کابین مهم تره پس بی زحمت یه تیگوان نقره ای :)
حسینی
۱۰ خرداد ۱۳۹۵هر دو، خودروهایی قابل اطمینان و با کیفیت هستند. هوندا CR-V از طرف Motor Trend به عنوان بهترین SUV سال 2015 از بین 30 مورد SUV دیگر انتخاب شده است. موتور نمونه های هوندا CR-V وارداتی به ایران با آنچه که در مقاله آمده متفاوت است ( 2400 سی سی با قدرت 185 اسب بخار و گشتاور 245 نیوتن متر و شتاب صفر تا صد 8/5 ثانیه). در آن طرف داستان محصولات فولکس و از جمله تیگوان اغلب نماد بازدهی موتور و کیفیت بوده اند. تیگوان جدید به نظر حرف های زیادی برای گفتن دارد.
نوید جهرمی
۱۰ خرداد ۱۳۹۵هوندا سی آر وی و تویوتا راو4 و سانتافه. اینا مگه سگمنتشون یکی نیست؟
البته توی موتور ترند سی آر وی و راو4 و اسپورتیج و توسان و میتسوبیشی ASX رو توی یک کلاس قرارداده.
اما اینجا راو4 و سانتافه و سی آر وی رو توی یه کلاس و دسته ی بالاتر از اسپورتیج و توسان قرارمیدن.
احسان آرسنالی
۱۰ خرداد ۱۳۹۵انتخاب من با انتخاب آمریکایی ها یکی ه . یعنی قابلیت اطمینان بیشتر؛ قطعا هوندا به این راحتی نتونسته اول بشه و یه چیزی داره که تو آمریکا این همه فروش داره. من که دردسر کمتر رو به کارایی و زیبایی و هرچیز دیگه ای ترجیح میدم
شاسی
۱۰ خرداد ۱۳۹۵اگه بیشتر رده بندی ها و آمار فروش در آمریکا رو ببینی متوجه این قضیه میشی که کلا خودروی اروپایی و مخصوصا زیر مجموعه ی آلمان فروش بسیار کمی داشتن و همون خودرویی که تو اروپا به عنوان برترین انتخاب میشه توی آمریکا جزو ده تای اول نیست.
عقیده ی بنده اینه که آمریکا برای رقابت با یه قطب بزرگ اقتصادی جهان، داره کالای آلمانی رو به نحوی تخریب میکنه.
احمد
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ما با این نظر شما به شدت مخالف “””عقیده ی بنده اینه که آمریکا برای رقابت با یه قطب بزرگ اقتصادی جهان، داره کالای آلمانی رو به نحوی تخریب میکنه.””””
اولا بازار امریکا یک بازار کاملا رقابتی و آزاد هست و هر شرکت و سازمانی که بتونه بهترین خدمات رو بده توی بازار امریکا میتونه به راحتی کار کنه البته اگه منع سیاسی نداشته باشه
اگه فقط بخوایم در مورد صنعت خودرو مثال بزنیم الان 13 ساله که شرکت های المانی مرسدس بنز و بی ام و و ایودی در صدر 5 شرکت اول بیشترین فروش خودرو های لوکس امریکا هستند
شرکت های المانی بوش و زیمنس و لینده و بسیاری شرکت های دیگه المانی فعالیت های بسیار گسترده ای در امریکادارند .
ثانیا دلیل این اختلاف فروش در مدل و نوع خودرو در امریکا و اروپا فقط و فقط برمیگرده به اختلاف سلیقه و طرز تفکر امریکایی ها و اروپایی ها
و خیلی صحبت های دیگه که از حوصله اینجا خارجه …..
Archi KHAN
۱۰ خرداد ۱۳۹۵در کیفیت هیچ کدومشون ذره ای شک نیست ! هر دو از بهترین ها در کلاس و رنج قیمتیِ خودشون هستن اما به نظر من
cr-v انتخاب مهیج تری به نظر میرسه ،
طراحی بیرونی و بدنه ی تیگوان خسته کننده اس و از طرفی خودروهای مشابه زیادی به این فُرم وجود داره . اما cr-v طراحی منحصر بفردتری ( نسبت به تیگوان) داره …
Archi KHAN
۱۰ خرداد ۱۳۹۵هوندا cr-v با ولوو xc60 میشه مقایسه بشه ؟
احمد باقری
۱۰ خرداد ۱۳۹۵ممنون از این مقاله، فکر می کنم اکثرا بر این عقیده هستند که فولکس واگن، باید طراحی جدیدی رو مخصوصا در نمای جلو، در دستور کار قرار بده.
Das Beste Oder Nichts
۱۰ خرداد ۱۳۹۵فقط خودت این عقیده رو داری. المانی ها هیچ وقت ظاهر ماشینو شلوغ نمیکنن..
علي رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵اتفاقا همین جوری که هست قیافه ی سنگین و با ابهتی داره..نظرتو به بقیه نچسبون..
احسان
۱۰ خرداد ۱۳۹۵درسته هوندا امسال جزو خودروهای آمریکا بود و خیلی خوبه اما با عرض معذرت من فولکس رو انتخاب میکنم
بنتلی
۱۰ خرداد ۱۳۹۵این نسلcrvتقریبا قدیمی شده،البته مدتیه ک نسل جدیدش با فاصله بین دو محور بیشتر درحال تسته،جدیدا هم جزئیات بیشتری ازش لو رفته،از طرفی نسل جدید تیگوان نسبت ب نسل کنونی crvطراحی و کیفیت بیشتری داره و همچنین شتاب عالی!.فک کنم قیمتارو اشتباه نوشتین،اگه اشتباه نکنم قیمت پایه crv 23هزار دلاره.نوید جان اون دوتا اولی فک کنم کامپکت حساب میشن ولی سانتافه سایز متوسطه.احسان عزیز درسته crvفروش بالایی داره تو آمریکا ولی ب خاطر قدیمی شدن نسل فعلیش فروشش امسال کم شده و جاشو راو4 گرفته،از طرفی فروش سیویک هم از کرولا بیشتر شده!
محمد
۱۰ خرداد ۱۳۹۵این دو تا می تونن با اسپورتیج رقابت کنن؟؟؟؟!!!!؟؟!؟!؟ از کی تا حالا هوندا و فولکس واگن باید با کیا ی زپرتی رقابت کنن آخه؟ ایها الناااااس . پدال چرا انقد کره ای ها رو بزرگ می کنین آخه شما؟ هوندا با کیا بتونه رقابت کنه؟ آخه این چه حرفیه. فولکس با کیا؟ گریم گرفت :(
رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵مردم کشورهای توسعه یافته اروپایی و همچنین آمریکا، مثل پروفسوری مثل تو به کیا نمیگن زپرتی!
و نظرشون با تو متفاوته!
این متن هم کلا ترجمه هست! پدال کره ای را بزرگ نکرده.
محمد
۱۱ خرداد ۱۳۹۵ترجمه بود پدال منبعشو میگذاشت. من یک جستجوی ساده کردم به این متن رسیدم. دقت کنید لطفا:
With competitors such as the Kia Sportage, Toyota RAV4, Hyundai Santa Fe, Ford Edge, Chevrolet Trax, Mitsubishi Outlander Sport, Jeep Renegade, Buick Encore, Fiat 500X, Mazda CX-3 or CX-5, Mini Countryman, Nissan Rogue, and other great SUVs, the Tiguan and the CR-V still perform well.
منبع
http://autonationdrive.com/head-head-2016-honda-cr-v-awd-vs-2016-volkswagen-tiguan-4motion/
تو آمریکا هوندا رو می پرستن. کیا تو آمریکا مثل mvm برای ماست. ضمنا فولکس واگن اگر تو آمریکا زیاد نیست به خاطر سیاست هاشه.
رضا
۱۱ خرداد ۱۳۹۵محمد جان اندیشه هاتو برای خودت نگه دار!
اگر به آمار فروش 3 ماهه اول 2016 در بازار اروپا یه نگاهی بندازی می بینی که کیا اسپورتیج با رشد فروش 34% در رده دوم فروش و بالاتر از فلوکس واگن تیگوان قرار داره و هوندا CR-V هم در رتبه 11 هست!!!!!!!
http://left-lane.com/european-sales-2016-q1-midsized-crossover-segment/
در بازار آمریکا هم اسپورتیج و توسان هر کدام با رشد فروش 50% و 83% . درسته فعلا با رتبه فروش هوندا crv فاصله زیادی دارند ولی همینم موفقیت بزرگیه و باز هم از تیگوان فروش بیشتری داشتن!!
http://left-lane.com/us-sales-q1-2016-compact-suv-segment/
ترجمه متنی هم که گذاشتی این میشه: با رقبایی مثل اسپورتیج، راو4 و…… تیگوان و CR-V هنوز عملکرد خوبی دارند.
که چی حالا؟؟؟؟؟؟
عجیبه که تو فهمیدی کیا زپرتی هست اما آمریکایی ها و مخصوصا اروپایی ها اینو نمی فهمند. آخه به اندازه تو فهم خرید خودرو ندارن.
moein
۱۱ خرداد ۱۳۹۵آقایان mohsen و رضا
اگه یه مقدار فسفر بسوزونید می فهمید که آمار فروش بالا نشانه ی خودروی ایده آل از نظر تصادف و کیفیت نیست اگه اینطوری باشه پراید یه ماشین فوق العادس دیگه نه چون آمار فروشش بالاس
و مثلا مردم ما نمی تونن به جای ماشین کره ایی ( بخون چینی ) یه ژاپنی بخرن شرایط فروش هر خودرو داخل هر کشوری متفاوته
واقعا با شما نمیشه اصلا حرف زد به هرکی بگی جا درجا یه سکته می زنه
که آمار فروش رو ربط بدی که چون این خودرو خوب فروخته هتما باید ماشین خوبی باشه
رضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۵معین اتفاقا تو باید یکم فسفر بسوزونی که فرق فروش خودرو در بازار های رقابتی چون اروپا و بازار انحصاری مثل ایرانو درک نمیکنی!!
در بازارهای رقابتی چون اروپا به دلیل حق انتخاب بالا و شرایط فروش و.. زمانی که یک خودرو فروش بالایی داره دقیقا نشان دهنده برتری اون خودرو نسبت به رقباش در جمیع عوامل هست!!!!
خدایا اینا کی هستن دیگه!! میگه پراید هم فروشش بالاست!!!!!!! کجا گیر کردیم!
moein
۱۲ خرداد ۱۳۹۵هیچی نمی تونم به تو بگم
فقط این که ماشین کره ایی که می خوای بخری مبارکت باشه
عیسی
۱۰ خرداد ۱۳۹۵هوندا برند واقعا قابل احترامیه ولی من تیگوان را ترجیح میدم…حتی سادگی ظاهرش برام خیلی جذابه..عاشقه فلسفه طراحی اروپاییام…سادگی، ظرافت، کیفیت و کارایی..هیچ چیز اضافه ای تو محصولات اروپایی به خصوص المانی دیده نمیشه..به امید روزی که همه مردم حق انتخاب ماشین مورد علاقشونو داشته باشن.
Das Beste Oder Nichts
۱۱ خرداد ۱۳۹۵دقیقا
mohsen
۱۱ خرداد ۱۳۹۵جالبه زپرتی.
ما که نه المانیشو داریم و نه کره ای شو.
توی همین سایت خوندم که طی چند سال متوالی کیا سورنتو در امریکا حتی یک تصادف منجر به فوت هم نداشته بعد باید گفت کیا زپرتی؟؟؟؟؟؟
دقیقا نمیدونم چند سال ولی اگه دوستان بتونن کمک کنند و تعداد سالشو بگن ممنون میشم.
moein
۱۱ خرداد ۱۳۹۵از نظر طراحی و اینچه که ما می بینیم کاملا طراحی هوندا مشخصه از نظر زیبایی
اما
دیگه کیفیت و سواری شو نمی دونم
محمد
۱۱ خرداد ۱۳۹۵آقا رضای عزیز همین دید جناب عالی باعث شده خیابونای ما به جای هوندا و نیسان و تویوتا و میتسوبیشی پر بشه از کیای ورشکسته و و هیوندای خوشگل موشگل. پس دیگه کم کم باید منتظر باشیم هوندا crv با جک s7 بتونه رقابت کنه شاید.
mohsen
۱۲ خرداد ۱۳۹۵اقا محمد اصلا حرف شما را قبول ندارم چون اینجا بازار غیر رقابتیه ایرانه.
من امروز میخوام یه خودرو بخرم از نظر من این خودرو باید سه تا شرط اصلی داشته باشه.
1-ظاهر خودرو را بپسندم.
2-با بودجه من همخوانی داشته باشه.
3-از نظر کیفیت و ایمنی هم لااقل نرمال باشه.
حالا فرض کنیم بودجه من در حد 150 تومنه و خود من اسپورتیج را میپسندم و این سه تا شرط من را پوشش میده در ضمن تا 5 سال هم گارانتی بهم میده.
حالا جنابعلی میشه بفرمایید در بازار انحصاری ایران عزیز چه پیشنهادی از خودروهای ژاپنی و المانی برا من دارید؟؟؟؟؟؟
دوست گرامی من از قیافه لکسوس ان ایکس هم خیلی خوشم میاد و کیفیت وایمنی خوبی هم داره ولی 350 تومن پولشه.
یا میتسوبیشی asx دوست گرامی ولی من به هیچ عنوان از قیافش خوشم نمیاد.
فرض کنیم همین فردا مزدا cx4 که فعلا مخصوص بازار چینه واردایران بشه و با همین رنج قیمت من اولین انتخابم میشه میشه مزدا نه اسپورتیج.
پس یه کم بیشتر باید تفکر کرد که اینجا ایران است و بازار انحصاری خودرو در اون حاکم است.