چند ماه پس از رونمایی نسل جدید هوندا HR-V در اروپا و ژاپن، این شرکت حالا مشخصات کراساوور جدید خود برای بازار اروپا را اعلام کرده است. به گفتهٔ هوندا، نسل جدید HR-V در قارهٔ سبز فقط بهصورت هیبریدی عرضه خواهد شد که e:HEV نام دارد. قوای محرکهٔ این خودرو از یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی و یک پکیج باطری لیتیوم یونی تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۱۲۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۳ نیوتن متر گشتاور است و خودرو را ظرف ۱۰.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
تمرکز اصلی این قوای محرکه اما روی کارایی و کاهش مصرف سوخت است و به همین دلیل طبق معیارهای WLTP، در هر صد کیلومتر تنها ۵.۴ لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر ۱۲۲ گرم دیاکسید کربن تولید میکند. هوندا هماکنون از قوای محرکهٔ e:HEV در هاچبک جاز هم استفاده میکند اما در HR-V، به سلولهای باطری آن اضافه کرده و آنها را از ۴۸ به ۶۰ رسانده تا با اندازهٔ بزرگتر این کراساوور هماهنگ شود. سیستم e:HEV از سه حالت مختلف بنامهای الکتریک، هیبرید و انجین برخوردار است و در هر موقعیتی برای اینکه مصرف سوخت را به حداقل برساند، خودرو بهطور خودکار روی یکی از آنها قرار میگیرد.
بهعنوانمثال، در هنگام رانندگی با سرعتهای بالا در بزرگراه، خودرو روی حالت انجین قرار میگیرد و درصورتیکه به شتاب بیشتری نیاز باشد، مثلاً هنگام سبقت گرفتن، خودرو برای ارائهٔ پرفورمنس بیشتر روی حالت هیبرید میرود. این حالت همچنین میتواند پیشرانهٔ بنزینی را به یک ژنراتور تبدیل کرده و باطریها را شارژ کند. این کراساوور ژاپنی همچنین به حالتهای رانندگی اسپرت، اقتصادی و معمولی هم مجهز است. علاوه بر این، راننده میتواند حالتی بنام B-range را از گیربکس انتخاب کنند که سطوح قابل انتخابی از بازیابی انرژی را در هنگام ترمز گیری ارائه میکند.
گذشته از قوای محرکه، نسل جدید HR-V به لطف پلتفرم جدید، فضای داخلی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار میدهد. همچنین طراحی داخلی هم کاملاً تغییر کرده و حالا بسیار به سیویک شبیه شده است. ازجملهٔ اصلیترین ویژگیهای داخلی این خودرو میتوان به نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۹ اینچی با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم به همراه صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی اشاره کرد. فروش هوندا HR-V e:HEV مدل ۲۰۲۲ اواخر امسال در اروپا آغاز خواهد شد اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.
net
۸ مرداد ۱۴۰۰چراغ عقب یکپارچه رنگ قرمز زرشکی قشنگه و چراغ عقب سفید برای این ماشین زشته.اگر خط نازک سفید اطراف شیشه دربها داشت قشنگتر میشد
میثم
۸ مرداد ۱۴۰۰در طراحی نسبت به نسل قبلی پیشرفت خوبی داشته
موتورش هم برای این هیکل خیلی مناسبه
هم پرفورمنس مناسب این کلاس رو داره هم اقتصادیه هر دو رو با هم داره
اگه مدل پلاگین هیبرید هم میزد با مصرف حدود 2 لیتر فروش خیلی خوبی میکرد
در کل من خیلی خوشم اومد
Kato
۸ مرداد ۱۴۰۰معرکه
A.....She only reminds Me of love.....A
۸ مرداد ۱۴۰۰اَه ایش ژاپنی زشت بدون زبان طراحی
Kato
۸ مرداد ۱۴۰۰دلیل بیار که ژاپنی خوب نیست
با دلیل قانع کننده حرف بزن
A.....She only reminds Me of love.....A
۹ مرداد ۱۴۰۰باشه فقط تو خوبی اصلا ماشین غیر ژاپنی آشغاله توی رویاهات بِمان و بِمان و بِمان!!..!!
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۰چانگان سوار میشم ولی این بی ریختو سوار نمیشم
Reza Waffen SS
۹ مرداد ۱۴۰۰اَه ایش ژاپنیه چینی
🇩🇪👑BENZ👑🇩🇪
۸ مرداد ۱۴۰۰الان دیدی مسخره کردن علاقه های دیگران چه طعم و مزه ای داره .
امیر
۸ مرداد ۱۴۰۰سپر عقب می تونست بهتر باشه الان چون کوتاه هست نمای بدی به عقب ماشین داده.
کابین هم خوبه نمای جلو هم خوبه نمای جانبی بد نیست. در کل حس ماشین چینی به
آدم میده.
net
۸ مرداد ۱۴۰۰امیر
نظرت خوب بود با طراحی ماشینهای قبلی هوندا فرق داره و طراحی بیرونی شبیه ماشینهای چینی هست مخصوصا چراغ جلو و جلوپنجره
احمدرضا
۸ مرداد ۱۴۰۰طراحیش چینی شده
یه آرم چانگان کم داره
اما خب قشنگه
و اینکه نمای جلو و عقبش بهم میاد
میثم
۸ مرداد ۱۴۰۰این طراحیش چینی نشده
چینیها تو طراحی خیلی پیشرفت کردن
AMG GT R
۸ مرداد ۱۴۰۰بنظرم یخورده از لوانته اسکی رفته (چراغ های عقب)
امیر
۸ مرداد ۱۴۰۰نسل قبلی از نظر طراحی فاجعه بود باز بهتر شده
دانیال
۸ مرداد ۱۴۰۰هوندا عشق لاینتهی
Aryan🥋🥋🥋judo
۸ مرداد ۱۴۰۰خیلی هماهنگی خوبی توی طراحی داره واقعا خوب شده
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰ایش اه ژاپنی!😂😂
من که خوشم نیومد عقبشم عین لوانته شده….
سامان اذری
۸ مرداد ۱۴۰۰تو کراس اوورهای هیبریدی عاشق تویوتا ونزا هستم
میثم
۸ مرداد ۱۴۰۰ونزا تنه زده به لکسوس
کوشا
۸ مرداد ۱۴۰۰از اون گروتسک قبلی خیلی بهتره! انگار یادتون رفته از کجا به کجا رسیده!!!
Ali
۸ مرداد ۱۴۰۰زیبا ترین شاسی بلند هوندا
samurai
۸ مرداد ۱۴۰۰با خواندن نظرات سطج ای کیو کاملا مشخصه الکی نیست که هنوز پراید و پیکان و 405 و نیسان ابی و 125 چینی سوار میشیم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ مرداد ۱۴۰۰یه عده این آشغالا رو میخرن نه همه! امثال بعضیا مثل شما که ژاپنی فنین اما درعمل چینی سوار!
حقیقت تلخه چه میشه کرد…