هوندا کراساوور CR-V خود را مورد بهروزرسانی میاندورهای قرار داده است. علاوه بر فیسلیفت و تغییرات ظاهری و داخلی، عرضهٔ نسخهٔ هیبریدی CR-V در ایالاتمتحده هم بخشی از این بهروزرسانی است. این اولین CR-V هیبریدی تولید آمریکا محسوب میشود. در این فیسلیفت، ظاهر کراساوور محبوب هوندا تا حد زیادی دستنخورده باقیمانده و تغییراتی جزئی در آن صورت گرفته که ازجملهٔ آنها میتوان به چراغهای تاریک، تغییراتی در سپرها و مه شکنهای جدید جلو اشاره کرد. نشانهای Hybrid و لوگوی آبیرنگ هوندا در جلوپنجره نیز نسخهٔ هیبریدی را از نسخههای معمولی متمایز کرده است.
CR-V هیبریدی در داخل هم به انتخابگر دندهٔ دکمهای فشاری منحصربهفردی مجهز شده که بسیار ظریفتر از طرح بکار رفته در سایر محصولات هوندا مثل پایلوت و آکورد است. در CR-V این انتخابگر با دکمههای حالات رانندگی شامل اقتصادی، اسپرت و EV احاطه شده و فضایی هم برای تعبیهٔ شارژر بیسیم گوشی هوشمند آزاد شده است. این نسخه همچنین به صفحه آمپر دیجیتالی جدیدی هم مجهز شده که اطلاعاتی را که یک خودروی هیبریدی باید در اختیار راننده قرار دهد را به نمایش درمیآورد. بهعنوانمثال در این صفحه آمپر میتوان آخرین وضعیت شارژ باطریها را مشاهده کرد.
آخرین ویژگی داخلی منحصربهفرد CR-V هیبریدی هم دو پدال تعویض دنده هستند که مثل سوئیچهایی برای خاموش و روشن کردن کاهش سرعت عمل میکنند. با فعال کردن پدال سمت چپی، راننده میتواند هنگام کاهش سرعت، میزان قدرت ترمز احیا شونده را افزایش دهد. این ویژگی هوشمندانهای است که برای اولین بار آنرا در کادیلاک ELR دیدیم. از ویژگیهای داخلی نسخهٔ هیبریدی که بگذریم، کنسول مرکزی در تمامی نسخههای CR-V مدل ۲۰۲۰ هم از نو طراحی شده که به گفتهٔ هوندا استفاده از آن آسانتر است و محفظههای انعطافپذیرتری دارد.
در بخش تجهیزات، شارژر بیسیم که به آن اشاره کردیم بهصورت استاندارد در تیپ تورینگ ارائه میشود و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با صفحهنمایش لمسی ۷ اینچی، اپل کارپلی و اندروید اتو هم قابل سفارش خواهد بود. ازجملهٔ دیگر آپشنهای CR-V مدل ۲۰۲۰ نیز میتوان به ناوبری، استارت از راه دور پیشرانه، کنترل تهویهٔ دو منطقهای، پورتهای USB شارژ عقب و صندلیهای جلو با گرمکن و تنظیم برقی اشاره کرد.
در زیر کاپوت CR-V هیبریدی که راهی بازار ایالاتمتحده میشود همان قوای محرکهای قرار دارد که پیشازاین در CR-V هیبریدی بازار اروپا دیده بودیم. این قوای محرکه که با آکورد هیبریدی یکسان است، از یک پیشرانهٔ بنزینی ۲ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده که این سه موتور مجموعاً ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکنند. هرچند مصرف سوخت CR-V هیبریدی هنوز توسط EPA مورد آزمایش قرار نگرفته اما هوندا مطمئن است که این نسخه در شهر ۵۰ درصد کممصرفتر از نسخهٔ معمولی خواهد بود. این یعنی CR-V هیبریدی در شهر حدوداً ۵.۶ لیتر بنزین مصرف میکند که تقریباً هماندازهٔ تویوتا رافور هیبریدی است.
پکیج باطریها و سیستمهای کنترلی CR-V هیبریدی زیر کف صندوق بار جای گرفتهاند و هیچ تأثیر منفی روی فضای بار نداشتهاند. تمامی تیپهای نسخهٔ هیبریدی در ایالاتمتحده بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک دوموتورهٔ هوندا مجهز هستند که امکان انتقال نیرو از موتورهای برقی به چرخهای عقب را از طریق یک کلاچ الکترونیکی فراهم میکند. دیگر نسخههای CR-V اما همگی همچنان از همان پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت استفاده میکنند که به یک گیربکس CVT متصل شده و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن قابل سفارش است.
هوندا CR-V پس از تویوتا رافور دومین کراساوور پرفروش بازار ایالاتمتحده محسوب میشود و حالا با این بهروزرسانی و اضافه شدن نسخهٔ هیبریدی، احتمالاً جایگاه خود را تقویت خواهد کرد. قیمت CR-V جدید فعلاً اعلام نشده است ولی به گفتهٔ هوندا میگوید قیمت کراساوور کامپکت خود را در زمانی نزدیک به آغاز فروش مشخص خواهد کرد. CR-V بنزینی همین پاییز به بازار میآید اما کسانی که خواهان نسخهٔ هیبریدی هستند باید تا اوایل سال آینده صبر کنند.
کوشا
۲۸ شهریور ۱۳۹۸یکی از اقوام اسکیل ورکر رفت کانادا یه ماه نشده یکی از اینا لیز کرد یه خونه هم گرفت! خدایاشکرت!!!!
مهردادكمال
۲۸ شهریور ۱۳۹۸دست راستش رو سر ما خدایی ایران داره غیر قابل سکونت میشه
sina
۲۸ شهریور ۱۳۹۸این تیره شدن جلوپنجره ای بال شکل هوندا تو نسخه جدید سیویک و این ماشین خعلی رو مخه.
باقی چیزاش عالیه ولی
:::فرشاد:::
۲۸ شهریور ۱۳۹۸CR-V برای من جذابتر از رقیبش RAV4ه؛ شاید به اندازه اون تو چشم نباشه، اما حس کیفیت بهتری بهم میده،کلا محصولات هوندا مدرنتر و شیکتر از محصولات تویوتا به نظرمیرسن، مخصوصا کابینشون. #نظر_شخصی
meysam
۲۸ شهریور ۱۳۹۸.
فرشاد من حدود 4 سال پیش تو نمایندگی هم پشت آکورد نشستم و هم کمری.
آکورد از نظر طراحی و احساسی که به راننده میداد یه سر و گردن بالاتر از کمری بود. حسی که تو کمری داشتم خیلی ساده و تا حدودی پیرمردی بود و در مقابل آکورد احساس میکردم کابین کمری خیلی ساده و خالی بود. اما کابین آکورد خیلی باحال بود وراننده رو کاملا در بر میگرفت. نه اینکه تنگ باشه. یه جوری اسپورت تر و لوکستر بود. رو رکاب آکورد هم ساخت آمریکا نوشته شده بود. من که از آکورد خیلی بیشتر خوشم اومد. اما الان کمری با موتور سیلندرش غوغا کرده.
بیژن
۲۹ شهریور ۱۳۹۸دسته دنده حذف شده!?