سرانجام همانطور که وعده داده شده بود، نسل جدید هوندا آکورد پس از پیشنمایشی در ماه گذشته، رسماً رونمایی شد. این سدان محبوب ژاپنی با طراحی پیچیده، پیشرانههای جدید و تکنولوژیهای روز هوندا وارد نسل دهم خود شده است. همچنین در این خودرو از پلتفرم آلومینیومی استفاده شده که موجب شده درحالیکه ابعاد آن بزرگتر شده است، وزن آن نسبت به قبل کاهش یابد؛ اما در نسل جدید آکورد نسخهٔ کوپه تولید نخواهد شد.
اگر لوگوهای نسل جدید آکورد را نادیده بگیریم، این خودرو خصوصاً در مدل تورینگ با چراغهای LED بیشتر به محصولات آکورا شبیه است. نسل جدید این سدان ۵۵ میلیمتر فاصلهٔ محوری بیشتری نسبت به قبل دارد اما طول کلی آن ۱۰ میلیمتر کاهش پیدا گرده است. همچنین به لطف افزایش ۱۰ میلیمتری عرض و کاهش ۱۵ میلیمتری ارتفاع، حالا آکورد استایل اسپرتتری پیدا کرده است. استفادهٔ بیشتر از آلومینیوم و فولاد با مقاومت فوقالعاده بالا در شاسی این خودرو نیز بسته به هر تیپ موجب کاهش وزنی بین ۵۰ تا ۸۰ کیلوگرم نسبت به قبل شده است.
در طراحی نسل جدید آکورد تا حدودی میتوان رد پای مدل کلاریتی را مشاهده کرد. در نمای جلویی این خودرو جلوپنجرهای برجسته دیده میشود که در بالای یک ورودی هوای بزرگ قرار گرفته است. همچنین در این سدان ژاپنی کاپوتی عضلانی، سقفی اسپرتتر و لچکیهای منحصربهفردی پس از پنجرههای جانبی عقب بکار رفته است. در عقب آکورد جدید نیز چراغهای LED، اسپویلری یکپارچه با درِ صندوق بار و سر اگزوزهای دوگانهٔ کرومی کار شده است.
فاصلهٔ محوری بیشتر موجب ارائهٔ فضای داخلی بزرگتری در آکورد شده است بهگونهای که هماکنون فضای پای سرنشینان عقب آن ۵۱ میلیمتر بیشتر شده است. هوندا همچنین صندلیهای جلوی آکورد جدید را در مکانی پایینتر نصب کرده که موجب افزایش فضای زانو و شانهها شده است. باریکتر شدن ۲۰ درصدی ستونهای A نیز موجب بهبود دید بیرونی خودرو شده است. فضای صندوق بار آکورد در نسخههای مجهز به پیشرانههای درونسوز به میزان ۲۸ لیتر و در نسخهٔ هیبریدی ۹۰ لیتر نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است زیرا باطریها در زیر کف صندوق بار قرار گرفتهاند.
هوندا در نسل جدید آکورد بهطور کامل پیشرانههای آنرا تغییر داده است بهگونهای که در تیپ پایه یک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با ۱۹۲ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور جایگزین موتور ۲.۴ لیتری تنفس طبیعی ۱۸۵ اسب بخاری قبلی شده است. این موتور با یک گیربکس CVT ارائه میگردد اما یک نمونهٔ شش سرعتهٔ دستی هم در تیپ اسپرت قابل انتخاب است.
بجای موتور ۳.۵ لیتری V6 تنفس طبیعی ۲۷۸ اسب بخاری نسل قبلی نیز یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور ارائه شده است. این موتور در کنار یک گیربکس جدید ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک قرار میگیرد اما برای این موتور هم در تیپ اسپرت گیربکس شش سرعتهٔ دستی قابل انتخاب است. هوندا هنوز مشخصات کامل نسخهٔ هیبریدی آکورد جدید را اعلام نکرده است اما گفته شده که این مدل مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر به همراه دو موتور الکتریکی خواهد بود. سازندهٔ ژاپنی وعده داده که در زمانی نزدیک به عرضهٔ آکورد هیبریدی به بازار، مشخصات کامل آنرا اعلام کند.
نسل جدید هوندا آکورد را میتوان موتورخانهٔ فناوری دانست. برای این خودرو پکیج استاندارد حسگرهای هوندا ارائه شده است که شامل ویژگیهایی چون ترمز جلوگیری از برخورد، هشدار خروج از خط و کروز کنترل تطبیقی میشود. صفحه آمپر خودرو نیز از نوع تمام دیجیتال با یک نمایشگر هفت اینچی است درحالیکه سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز از طریق یک صفحهنمایش هشت اینچی جدید ارائه میگردد. همچنین مدل تورینگ این خودرو هم به یک نمایشگر سربالای شش اینچی و کمکفنرهای تطبیقی مجهز شده است؛ اما بااینوجود خوشبختانه برای تنظیم و کنترل صدای سیستم صوتی همچنان کنترلکنندههای فیزیکی در نظر گرفته شده است.
در داخل نسل جدید آکورد نیز طراحی پیشرفته و متریال با کیفیت بالایی بکار رفته است. محلهای قرار دادن دست با مواد نرمی پوشیده شده و صندلیها نیز جهت حمایت بیشتر از بدن لبههای بلندتری پیدا کردهاند. برای این صندلیها همچنین گرمکن و تهویه هم قابل سفارش است. از دیگر ویژگیهای داخلی برجستهٔ نسل دهم آکورد نیز میتوان به اینترنت وای فای 4G و شارژر بیسیم تلفن همراه اشاره کرد. نسل جدید هوندا آکورد از پاییز امسال در ایالاتمتحده عرضه خواهد شد و قیمتگذاری و مصرف سوخت آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه به بازار اعلام خواهد شد. بااینحال باید دید آیا نسل جدید هوندا آکورد میتواند حریف اصلیترین رقیب خود یعنی نسل جدید تویوتا کمری با طراحی کاملاً جدید و تهاجمی شود یا نه.
سامان اذری
۲۴ تیر ۱۳۹۶تو عکس پنجم خیلی جذابه
امسال رقابت شدیدی بین اکورد و کمری به وجود میاد
ولی فکنم کمری بیشتر بفروشه
در کل هردو عالی هستند
CNA
۲۴ تیر ۱۳۹۶کمری با آکورد نسل جدیدشون خیلی زیبان
فرشاد
۲۴ تیر ۱۳۹۶:::نظرسنجی:::
آکورد جدید: لایک
کمری جدید: دیسلایک
Raha
۲۴ تیر ۱۳۹۶ویژگیش اینه که در اوج طراحی مدرنئیه سادگی زیبایی به چشم میخوره
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ تیر ۱۳۹۶از اونجا که سوناتا ۲۰۱۸ هم چند وقت پیش معرفی شد دوتا نظر سنجی هم من میذارم با اجازه شما. البته صرفا از جنبه ی طراحی رای بدید.
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ تیر ۱۳۹۶آکورد جدید: لایک
سوناتا جدید: دیس لایک
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ تیر ۱۳۹۶کمری جدید: لایک
سوناتا جدید: دیس لایک
m4
۲۴ تیر ۱۳۹۶خوش تیپ تر از همیشه!!!
تبریک به ژاپنی ها که از لاستیک کوچیک دارن دوری میکنن
DYBALA
۲۴ تیر ۱۳۹۶این رینگا داره مد میشه، جریان چیه؟
هیوندای و ائودی و حالا هم هوندا
خوشحالم ک برتری چشم گیری نسبت به کمری جدید نداره ?
و اینکه اولین فرمونیه که از هوندا میبینم و طراحیه خوبی داره
Pooya
۲۴ تیر ۱۳۹۶ماشین به این خوبی چرا پشتش انقدر بده؟!
طراحی داخلی عالیه ولی
charger
۲۴ تیر ۱۳۹۶کلا هوندا عقب ماشیناشو بد میزنه این از این اون از سیویک
sina
۲۴ تیر ۱۳۹۶کلا پشت ماشین های هوندا از فیت گرفته تا سیویک و اکورد و سی ار وی همه همین دی ان ای خاص رو داره.
شخصا خعلی دوسش دارم بخصوص تو سیویک سدان.
محمد
۲۴ تیر ۱۳۹۶رقابت این ۲ ژاپنی (آکورد و کمری) همیشه جذابه
و حتی کورولا و سیویک
توی هر نسل یکی یه کم بهتره در حالی که اون یکی هم هنوز همونقدر خوبه
بین این دو واسه مدل جدیدشون انتخاب من “در رویا” هوندا آکورده در حالی که هنوزم کمری جدید بشدت قابل احترامه
شاهین یزدین
۲۴ تیر ۱۳۹۶جدا از اعتبار و سابقه درخشان هوندا ،به نظرم طراحی جلو و عقب ماشین میتونست بهتر باشه البته از نزدیک باید دید
#ali.m#
۲۴ تیر ۱۳۹۶به نظر من نسبت به نسل قبلی از نظر طراحی زیاد پیشرفت نکرده .تازه یه جاهایی بدتر هم شده مثلا قسمت عقب .
جلو پنجرش هم میتونست یه خورده بهتر باشه
اما داشبوردش و چراغ های جلوش عالی هستن .مخصوصا کابینش.
درکل توقع بیشتری از هوندا داشتم .
مجید
۲۴ تیر ۱۳۹۶من از دو تا چیزش خوشم نیومد یکی اینکه موتور شش سیلندر و بهتره بگیم موتور های تنفس طبیعی حذف شدند دوم طراحیش مخصوصا قسمت عقبش اما سوال اصلی که برام پیش اومد اینه که آیا مثل نسل قبل مدل دودیفرانسیل داره یا نه؟؟؟؟؟
محمد
۲۴ تیر ۱۳۹۶دسته دنده نداره !!!
sina
۲۴ تیر ۱۳۹۶من خعلی خوشم اومد خدایی
اسپرت تر شدنش رو دوست داشتم
راجب پیشرانه ها هم فک کنم نسخه دو لیتریش قدرتش ۳۰۶ اسب هستش
توربو هم مشکلی نداره چون هوندا موتورسازه کاربلدیه و طول عمر رو فدای قدرت نمیکنه هیشوقت.
و در اخر تا دقتی این و کمری باشن کدوم سدان میدسایز میخواد سهم خواهی کنه از بازار؟
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ تیر ۱۳۹۶سینا جان منم خیلی خوشم اومد. مخصوصا طراحی داخلیش که خیلی شیک و زیباست.در مورد موتورش هم این متن سایت کارانددرایوه:
The 2.0-liter is derived from the 306-hp engine currently found under the hood of the 2017 Civic Type R, although with output reduced for duty in the Accord. Honda tells us this goes beyond “detuning,” as its innards have been considerably revised or replaced, including the turbocharger hardware. Rated at 252 horsepower and 273 lb-ft of torque
sina
۲۴ تیر ۱۳۹۶مرسی دوست عزیزم
لطف کردی
زنده باد جاپون♥
فرشاد
۲۴ تیر ۱۳۹۶واقعا جذاب شده نمای بیرونش، کابینشم سادهتر اما شیکتر شده، به نظرم تو بلند مدت، طراحیش کمتر از نسل جدید کمری تکراری شه.
MAHDI . TUNING
۲۴ تیر ۱۳۹۶همه چیز عالی عالی بدون هیچ ایرادی فقط چراغ عقبو خوشم نمیاد
محمد
۲۴ تیر ۱۳۹۶یعنی هر بار که یه مدل جدید از کمری , کرولا , آکورد و کلا هر مدل ماشین ژاپنی که میاد بیرون با خودم میگم آیا بعد از این طراحان ژاپنی چه تغییری میخوان روی ماشین اعمال کنند که از اینی که هست بهتر بشه اما انگار اونا کار خودشونو خوب بلدن هر روز بهتر از دیروز ِ
فيصل
۲۴ تیر ۱۳۹۶داخلش خیلی خوب شده ولی نمیدونم بجای دسته دنده اون دکمه ها رو گذاشته خوبه یا نه. چراغای جلو هم شبیه آکورد زده
Amir Machine
۲۴ تیر ۱۳۹۶راستش من از هوندا انتظار بیشتری داشتم، اونم برای سدان پرطرفداری مثل آکورد. طراحیش به نظرم خیلی چشمگیر نیست، بیشتر به یه کلاریتی بزرگ شبیه شده. نسل قبلی آکورد طراحی مردونه و باابهتی داشت که حتی هنوز هم زیبا و جذابه اما این…
مورد بعدی حذف موتور شش سیلندر و بطورکلی موتورهای تنفس طبیعی و جایگزینی اونا با موتور توربو است. موتور توربو هرچی که باشه و حتی ساخت شرکت معتبری مثل هوندا هم که باشه بازم من تنفس طبیعی رو بیشتر دوست دارم.
بنابراین نظر من رو کمری هست. خصوصاً با طراحی زیبا و جذابش.
رامتین
۲۴ تیر ۱۳۹۶آقا سینا من زیاد از طراحیش خوشم نیومد. دوستان زیبایی یه بحث سلیقه ایه اما مثلا bmw x3 در مدل جدیدش وقتی 1000نفر نظرسنجی بشه بیشک بالای 990 نفر میگن بهتر شده. در خود وبلاگ هوندا بیش از 80درصد نظرات (فکر کنم حدود 50نظر بود) گفتن اصلا زیبا نشده و چند نفر نوشته بودن همون مدل 2017 که دارن را حفظ میکنن (اصلا کاری با مسایل فنی ندارم. از نظر فنی بشدت نسبت به مدل قبلی بهتر شده). نمای جلوش اصلا جذابیت نداره. انحنای سقف تا صندوق عقب جالب نیست و مثلا خواسته مثل آئودی rs7 حالت اسپرت بک بهش بده که بنظرم ناشیانه بوده. من خودم قصد خرید داشتم اما فکر میکنم پاسات گزینه بهتریه. گرچه اون هم قراره در سال 2018 دگرگون بشه (فراتر از فیس لیفت ولی مطمعنا با زیبایی دوچندان. چون فولکس تو طراحی دقت خوبی داره) اما تو ایران مدل 2017 میاد.
sina
۲۴ تیر ۱۳۹۶رامتین جان
راستش طراحی خعلی سلیقه ای هستش
مثلا من نسل جدیدx3 رو نپسندیدم ولی این اکورد رو بیشتر از قبلی دوس دارم.
جدا از اینا اونقدی پیشرفت داشته ک ارزش خریدش حفظ بشه و یه نکته هم اینکه تا از نزدیک نبینیش واقعا نمی تونی راحت قضاوت کنی راجب زیبایی اش.
راستش من اگه بخوام بین این و کمری و پاسات انتخاب کنم کمری تنفس طبیعی رو انتخاب میکنم. برتریش ب هوندا تنفس طبیعی بودنش هست و ب پاسات هم عقبه اش.
بنظرم پاسات تا بیاد جا بیفته و نمایندگی و خدمات و یدکی هاش ب قیمت مناسب پیدا بشن دو سالی طول میکشه.
مطمعنا در بدو ورود تعمیکار با تجربه و یدکی ارزون و خدمات خوبی نخاهد داشت.
sina
۲۵ تیر ۱۳۹۶راستی رامتین جان
یه نکته دیگه هم این ماشین طبق گفته هوندا در مدل دو لیتریش گشتاور بیشتری در دور های پایین به موتور میده و هم اینکه حساسیتش به سوخت کمتر شده و نباید حتما از سوخت پرمیوم استفاده کرد.
در ضمن اولین ماشین دیف جلو هست ک از جعبه دنده ده سرعته استفاده کرده.
انصافا موتوری انقلاب کرده قشنگ هوندا.
دانیال
۲۴ تیر ۱۳۹۶سلام
یه چیزی که من از خودرهای هوندا مخصوصا آکورد میدونم اینه که توی عکس اون ابهت و زیباییشون به هیچ وجه قابل تشخیص نیست اما در واقعیت وقتی مثلا آکورد رو توی آینه ی ماشینتون میبینید چهره ی خشن و عریضش بدجوری آدمو شیفته خودش میکنه. بنده به شخصه خیلی با استایل سنگین، شیک و با ابهتِ آکورد حال میکنم. این نسل جدیدش هم باید از نزدیک ببینیم تا بدونیم میتونه با روان آدم بازی کنه یا نه
رامتین
۲۴ تیر ۱۳۹۶چیزی که مشخصه رنو تالیسمان یا سوناتا یا اپتیما یا پژو508 که سدانهای خانوادگی زیر 200 تومن هستند اصلا نمیتونن رقیب جدی برای مدلهای 2018 ژاپنیها مثه کمری یا آکورد باشن. البته قیمت این ژاپنیها در کنار پاسات (اگر مدل فولش بیاد) میره در رنج 250 تومن. حال بین این 3 خودرو نظرتون روی کدومه بیشتر؟ (فارغ از خدمات و نمایندگی).
فقط تویوتا و هوندا
۲۴ تیر ۱۳۹۶بله رامتین جان. حرف شما کاملا درسته. هر سه تای آکورد و کمری و پاسات برترن نسبت به بقیه ی رقیبایی که تو ایران هست. هرکدومشونو که ایشالا بگیری برد کردی. شک نکن. خوشحالم که حتی به بقیه فکر هم نمیکنی. اما در مورد این سه تا ماشین که هر سه هم عالی هستن خوب من نظری نمیدم. چون ممکنه بگید متعصبی. اما فقط اینو بگم که زوده واسه تصمیم گیری از جنبه طراحی. برای خرید باید از نزدیک دید ماشینو. خیلی وقتا از عکسهای یه ماشین خوشت نمیاد ولی از نزدیک که میبینی نظرت عوض میشه و بالعکس خیلی وقتا از عکسای ماشین خوشت میاد ولی از نزدیک میخوره تو ذوقت. این نسل آکورد هم که شما میگی خوشم نیومده به نظرم اگه از نزدیک با رنگای دیگشو ببینید ممکنه نظرتون عوض شه. اما طراحی داخلیش که واقعا زیبا و شیکه. کمری جدید هم عالی شده. چه از جنبه طراحی و چه جنبه پرفورمنس. در نهایت اینکه هر سه عالی هستن. ۲۵۰ هم بدن هرکدومو می ارزه. از این جهت می ارزه که ماشینایی مثل سانتافه و سورنتو و … هم همین قیمتن. ولی اینا کجا و اونا کجا. اما به شخصه از اونجایی که اینقدر گفتن موتور توربو مناسب ایران نیست اگه بخوام یکی رو بخرم ریسک نمیکنم و میرم سراغ کمری. یه موقع خارج از ایران بودیم و مشکلی نبود موتور توربو هم میخریم ولی ایران …
ماکان
۲۴ تیر ۱۳۹۶(نسل جدید هوندا آکورد را میتوان موتورخانهٔ فناوری دانست)
امید
۲۴ تیر ۱۳۹۶از نظر طراحی متاسفانه پسرفت کرده که البته این سلیقه منه.از همین الان یه فیس لیفت نیاز داده.احتمالا از نظرفنی مثل همیشه عالی خواهد بود اما چه فایده.!!
علیرضا
۲۴ تیر ۱۳۹۶ای بابا رندراش که خیلی خوشکل تر بود کلی دلمونو صابون زده بودیم باید چشماتو ببندی سوار شی داخل کابین خیلی خوبه
ario
۲۴ تیر ۱۳۹۶نسل قبلش ازنسل قبل ترش از نظر ظاهری بدترشد این نسلم از نسل قبل البته داخل این عکسا شاید از نز دیک متفاوت باشه اما اگه قضاوت بر این عکسا بزاریم نمای خارجی خیلی بد فرم و زشت شده
داوود
۲۵ تیر ۱۳۹۶یک نکته مثبت این که مدل قوی تر اکورد که قبلا مجوز واردات نداشت در حال حاضر با موتور2لیتری میتونه وارد بشه…با گیربکس10سرعت و این موتور از نظر شتاب احتمالا سرتر از جنسیس کوپه هم خواهد بود خصوصا در شهر هایی مثل ارومیه و اصفهان و تهران
فرشاد
۲۵ تیر ۱۳۹۶قطعا رنگ سفیدش، پر فروشترین میشه. یه چهره خاصی داره این ماشین، پتانسیل تیونینگ کردنش، فوقالعاده بالاست.
رامتین
۲۵ تیر ۱۳۹۶خودروهایی که بازخورد منفی از مشتری زیاد داشته باشند (مثل همین آکورد) سریعا سال بعد فیس لیفت میشن. یعنی مدل 2019 تغییرات چشمگیری خواهد داشت. بهرحال تو همین سایت نظرات ضد و نقیضه و شاید نیمی از دوستان با ظاهرش زیاد رضایت نداشتن. من فکر میکنم بهتره صبر کرد و مدل 2019 اش که سال 1398 به ایران میاد را دید. اما در کل کمری 2018 گزینه جالبتریه.
Kian70
۲۰ شهریور ۱۳۹۶فوق العاده زیباس