بالاخره انتظارها به پایان رسید و هوندا در نمایشگاه ژنو امسال از نسخهٔ تولیدی سیویک تایپ R جدید ۲۰۱۷ پردهبرداری کرد. علاقهمندان به هاچبکهای داغ دو سال پیش یعنی زمانی که هوندا بار دیگر سیویک تایپ R را احیا کرد بسیار خوشحال و هیجانزده شدند اما آن خودرو راهحلی موقتی بود و زندگی کوتاهی داشت چراکه حالا هوندا نسل جدید تایپ R که بر اساس جدیدترین نسل سیویک یعنی نسل دهم ساخته شده را معرفی کرده است. خودرویی با یک پیشرانهٔ توربو، گیربکس دستی، بال عظیم عقب و سه سر اگزوز در عقب.
اولین چیزی که در نگاه نخست به این خودرو به ذهن میآید این است که تایپ R جدید بسیار جذاب به نظر میرسد. البته نسخهٔ پروتوتایپ این خودرو پیش از این در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شده بود که هیچکدام از ویژگیهای جذاب آن در نمونهٔ تولیدی حذف نشدهاند و این مدل یک هاچبک آتشین به داغی جهنم به نظر میرسد. در نمای بیرونی تایپ R یک کیت آئرودینامیک جدید ارائه شده است که هرگز ملایمتر از نسل قبلی نیست. همچنین تمامی چراغهای خودرو از نوع LED هستند و در آن رینگهای ۲۰ اینچی اسپرت مشکیرنگی ارائه شده است که با لاستیکهای ۲۴۵ پوشیده شدهاند.
اما خوشبختانه سیویک تایپ R جدید وعدهٔ بهبود در قسمتهای دیگری را هم داده است مانند افزایش ۳۸ درصدی مقاومت ساختاری. سیستم تعلیق خودرو نیز که در جلو از نوع مکفرسون و در عقب از نوع چند اتصالی با کمکفنرهای تطبیقی است، برای ارائهٔ حداکثر هندلینگ اسپرت تنظیم شده است. ترمزهای برمبو با دیسکهای ۱۳.۸ اینچی در جلو و ۱۲ اینچی در عقب نیز وظیفهٔ توقف این لیفتبک اسپرت ژاپنی را بر عهده دارند. علاوه بر این، در سیویک تایپ R جدید سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و R+ ارائه شده است که هرکدام فرمان، کمکفنرها، پاسخ دریچهٔ گاز و گیربکس را تنظیم میکنند.
هوندا گفته است که تایپ R تنها در یک تیپ ارائه میشود که آن تیپ کاملاً فول Touring است. این یعنی در سیویک تایپ R جدید بهصورت استاندارد شاهد یک صفحهنمایش لمسی هفت اینچی با ناوبری و پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل و یک سیستم صورتی پریمیوم خواهیم بود؛ مانند تمامی سیویکهای لیفتبک، تایپ R هم در سویندون انگلستان تولید میشود درحالیکه پیشرانهٔ توربو آن از آمریکا و اوهایو وارد میگردد. تولید این خودرو از تابستان آغاز خواهد شد و امیدواریم تا آن زمان هوندا مشخصات عملکرد آنرا اعلام کند.
قیمت تایپ R جدید نیز هنوز مشخص نشده است اما انتظار میرود درست مانند رقیب اصلیاش، فورد فوکوس RS قیمتی در حدود ۳۵ هزار دلار داشته باشد. همچنین یکی از بهترین ویژگیهای نسل جدید هوندا سیویک تایپ R این است که این خودرو یک محصول جهانی است و این یعنی برای اولین بار در تاریخ در ایالات متحده هم عرضه خواهد شد.
[دانلود ویدئو] پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…
peyman
۲۰ اسفند ۱۳۹۵واقعا ماشین خوبیه ولی نمیدونم چرا با قسمت عقبش حال نمیکنم.ولی کابین و چراغای جلوش عالی هستند.از نظر فنی هم که هوندا حرف نداره
سامان اذری
۲۰ اسفند ۱۳۹۵شاهکاری با 35 هزار دلار قیمت
یک سامورایی به تمام معنا
محمدرضا
۲۰ اسفند ۱۳۹۵میشه اینو به عنوان ارس پلاک وارد کرد؟
سامان اذری
۲۱ اسفند ۱۳۹۵بلی 100 در 100 هم تایپ ار هم مدل 1.5 لیتری توربوش رو
sina
۲۰ اسفند ۱۳۹۵سیویک یه ماشین نیست، یه اثر هنریه!!!
اشکان
۲۰ اسفند ۱۳۹۵#امان_از_مافیا
Bavaria
۲۰ اسفند ۱۳۹۵اگزوز های فراری ۴۵۸ ?
.
دگ اینو نَگین که تقلید نبوده
Mohamad
۲۰ اسفند ۱۳۹۵عجب چیز محشریه
CNA
۲۰ اسفند ۱۳۹۵ظاهرش انقدر خفنه بگن قدرتش ۷۰۰ اسبه
ادم شک نمیکنه
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۰ اسفند ۱۳۹۵خشونت از میباره ………..
بابا عصبی ……….
armin
۲۰ اسفند ۱۳۹۵این بهتره یا مدل پایه آلفا جولیا؟
Reventon
۲۰ اسفند ۱۳۹۵نسل قبلش بنظرم زیبا تر بود مخصوصا جلوش،عین اوکان بود
حميد
۲۰ اسفند ۱۳۹۵تازگیا ژاپنی ها مثل سامورایها طراحی میکنند پشت این ماشین با تویوتا پریوس و این میتسو بیشی جدیده تو یک مایه هستند
من خودم طرحهای اروپایی رو بیشتر دوست دارم
Pony car
۲۰ اسفند ۱۳۹۵کامپکت ساختن تو خون ژاپنی هاست فقط ای کاش وارد کشور بشه