شاید باورش سخت باشد اما هوندا سیویک حدود ۵۰ سال سن دارد. اولین نمونههای این خودرو در سال ۱۹۷۲ خط تولید را ترک کردند و این سدان و هاچبک کوچک اندکی بعد وارد بازار خودروی آمریکا نیز شد.
از آنجایی که سیویک حدود نیم قرن تاریخچهای پرافتخار را پشت خود دارد بنابراین یازدهمین نسل آن که همین چند ساعت پیش معرفی شده دگرگونی خوبی را تجربه کرده است. البته این تنها یک پروتوتایپ یا نسخه پیشتولیدی بوده و هوندا میگوید نسخه نهایی سیویک ۲۰۲۲ جدید اوایل سال آینده پدیدار خواهد شد. اگرچه نسل جدید سیویک از همان پلتفرم نسل کنونی استفاده میکند اما طراحی بدنه و کابین آن کاملاً جدید بوده و تکنولوژی بهروزتر، ایمنی بهتر و حتی رنگهای بدنه جدیدتری دیده میشود.
- طراحی خارجی
پروتوتایپ سیویک سدان ۲۰۲۲ دارای نمای جلوی جدید با جلوپنجرهای گیراتر و چراغهای تیزتر و دیلایت های LED است. خطوط جدید بکار رفته باعث شدهاند سیویک ظاهر با ابهتتر و عصبیتری داشته باشد و درعینحال طراحی کلی خودرو نیز ساده بماند. باقی بدنه نیز همان تناسبات اسپورت و ارتفاع کم نسل دهم را حفظ کردهاند. البته طراحی نسل جدید این خودرو نرمتر بوده و از عناصر متمایزی در ستون C سود میبرد. هوندا میگوید طراحی جدید باعث شده سیویک ۲۰۲۲ ظاهر کم ارتفاعتر و پهنتری نسبت به قبل داشته باشد و این در حالی است که ابعاد آن مشابه نسل کنونی میباشد.
نمای عقب پروتوتایپ سیویک جدید برجستهتر از قبل بوده و چراغهای بزرگتر و جداگانه آن جزو موارد قابلذکر هستند. مطمئن نیستیم که ظاهر تیره چراغها در نسخه نهایی هم دیده شوند اما شاید مدلهای فول چنین ویژگیای را به همراه داشته باشند. یک اسپویلر کوچک نیز باعث شدهاند سیویک ظاهر اسپورت تری داشته باشد. دو خروجی اگزوز در مدل پروتوتایپ هم بر ماهیت اسپورت این خودرو تأکید میکنند. خودروی به نمایش گذاشته شده از رنگ بدنه سولار سود میبرد و دارای رینگهای ۱۹ اینچی مشکی میباشد. این دو ویژگی در نسخه تولیدی سیویک جدید هم وجود خواهند داشت.
هوندا سیویک ۲۰۲۲ به دو صورت سدان و هاچبک عرضه خواهد شد. ژاپنیها قبلاً خاتمه تولید مدل کوپه را اعلام کردهاند اما نسخههای سدان Si و تایپ R هاچبک همچنان در نسل جدید وجود خواهند داشت. این مدلها بهصورت استاندارد با گیربکس دستی در دسترس خواهند بود.
- طراحی داخلی
داخل کابین سیویک جدید جایی است که بیشترین و شدیدترین تغییرات دیده میشود. از این بخش تنها رندری دیجیتالی منتشر شده اما در همین تصویر نیز میتوانیم طراحی افقی داشبورد و دکمههای بسیار کم را ببینیم. هوندا میگوید هدف از طراحی کابین تمرکز روی ارگونومی بالا و میدان دید زیاد بوده است. طراحان این کمپانی ژاپنی اظهار داشتهاند طرح کلی کابین ما را به یاد کابین ساده هوندا E الکتریکی میاندازد.
طراحی این بخش پیشنمایشی از طراحی نهایی مدل تولیدی میباشد. مهمترین ویژگیهای کابین سیویک جدید را میتوان در عناصر جدید لانهزنبوری مانند جستوجو کرد که از پایین صفحه لمسی به سمت داشبورد سمت سرنشین جلو ادامه پیدا کردهاند. با نگاهی دقیقتر متوجه میشوید که این تریم پنهان کننده ورودیهای هوا بوده است. صفحهنمایش نیز بجای ادغام در داشبورد در بالای آن جا خوش کرده است.
- تکنولوژی و ایمنی
صفحه مرکزی این خودرو ابعاد ۹ اینچی داشته که نسبت به ابعاد ۷ اینچی مدل قبلی بهبود پیدا کرده است. طراحی جدید کابین همچنین باعث شده نمایشگر اصلی به بالای داشبورد نقلمکان کند. سیویک همچنین اولین محصول هونداست که پشت آمپرهای کاملاً دیجیتال را ارائه میکند.
از نظر ایمنی باید گفت هوندا سیویک همیشه یکی از امنترین خودروهای کلاس خود بوده است. نسل فعلی این خودرو دارای بسته ایمنی فعال استاندارد هوندا در تمامی تریم ها بوده است. انتظار میرود سیویک ۲۰۲۲ حتی امنتر هم باشد. اگرچه هوندا فعلاً مشخصات این خودرو را منتشر نکرده اما گفته که سیویک جدید از چندین سیستم ایمنی فعال و غیرفعال برخوردار خواهد بود.
- قیمتگذاری و زمان عرضه
همانگونه که گفته شد این تنها یک پروتوتایپ از سیویک جدید است. هوندا سیویک ۲۰۲۲ واقعی احتمالاً تا اوایل سال آینده دیده نخواهد شد و اندکی بعد از آن نیز باید منتظر ورودش به بازار باشیم؛ اما تا زمانی که نسخه نهایی عرضه نشود ما مشخصات دقیق آن را نخواهیم دانست.
قیمتگذاری رسمی سیویک ۲۰۲۲ نیز اندکی مانده به زمان عرضه مشخص خواهد شد. نسل فعلی این خودرو قیمت ۲۱۰۵۰ دلاری برای نسخه پایه LX داشته و بهای مدل فول تورینگ به ۲۸۱۰۰ دلار میرسد. قیمت سیویک تایپ R هاچبک هم از ۳۷۴۹۵ دلار شروع میشود. از آنجایی که نسل جدید سیویک کاملاً دگرگون شده بنابراین انتظار میرود افزایش قیمت اندکی در این خودرو رخ دهد.
[دانلود ویدئو]
- A M I R -
۲۸ آبان ۱۳۹۹نسل قبلی رو بیشتر میپسندم، به نظرم این طرح محافظه کارانه و جدی از شخصیت سیویک دوره.
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۳۹۹این سیویک خداب کرد ، بد هم خراب کرد .
هوندا چِش شده ، اون از آکورد با موتور توربو ۱/۵ لیتریش که طرفدارانش را سوق داد به سمت تویوتا کمری و باقی رقبا ، و این هم از سیویک که در آینده احتمالاً طرفدارنش را سوق میده به سمت کرولا و مزدا3 .
سیویک همیشه در طراحی جسور بوده ، اما مثل اینکه زده تو کار خانه سالمندان !!!
Hadi
۲۸ آبان ۱۳۹۹این سیویک جدید خیلی شسته رفته تر از قبل شده ولی دیگه اون هیجان و حس اسپرتی رو تو ظاهرش نداره…
ولی عقب ماشین کاملا خوبه و بهتر از نسل قبله ولی کاش به جلوش دست نمیزدن و همونجوری خوب نگهش میداشتن…
این سیویک جدید بیشتر شبیه آکورد و محصولات آکورا شده مخصوصاً TLX
کابین ولی خداییش خوبه و خیلی مدرنه…
از نظر بین تمام نسل های سیویک من نسل ۹(دو نسل قبل تر از این که سال 2009 معرفی شد) رو ازش خوشم میاد
البته این نمونه اولیس ولی باید مدل تولیدی رو بهتر و جسور تر کنن تا موفقیتش بیشتر تضمین بشه
سیویک : توکیو دریفت ?
زیزیگولو
۲۸ آبان ۱۳۹۹نسلای قبلی سیویک اسپرت تر و جوون پسندتر بودن
sepehr
۲۸ آبان ۱۳۹۹هوندا داره در مسیر درستی حرکت میکنه و به نظرم این سیویک حتی زیبا تر از سیویک نسل ۱۰ هستش.چون یکم طراحیش آروم تر و بقول بعضیا یواش تره دلیل نمیشه زشت تر باشه.در ضمن دلیلی نمیبینم که مردم صرفا بخاطر موتور توربو دار از یه ماشین دست بکشن.
مثلا آکورا رو تی ال اکس قدیم وی شیش نچرال داشت که موتور خوبی بود.رو نسل جدیدش یه ۲ لیتری توربو انداختن که علیرغم انتظار بعضیا کاملا جوابگو هستش و حتی بهتر!
من خودم موتورای نچرالو دوس دارم ولی هیچوقت باعث نشدن از موتورای توربو بدم بیاد.
MehdiTurbo
۲۸ آبان ۱۳۹۹بحث این نیست که زشت تر
بحث اینه تو از سیویک یه طراحی مدرن و خاص و جسورانه و خیلی اسپرت امروزی انتظار داری
نه یه ماشین حتی خیلی خوشگل ولی ساده
امیر
۲۸ آبان ۱۳۹۹جلوش بد و نو آوری توش نیست ولی عقبش خوب تا حدی ولی از یه ژاپنی اقتصادی انتظار بیش از حد نباید داشت
sepehr
۲۸ آبان ۱۳۹۹میشه بگی منظورت از “نوآوری” چیه!؟
SS
۲۸ آبان ۱۳۹۹طراحی نسل قبلی با شخصیت سیویک که همیشه یه ماشین اسپرت بوده (در مقایسه با کرولا) بیشتر جور بود
اما این ژورنالیستها انقدر از طراحی نسل قبل انتقاد بیخود کردن که هوندا محافظه کار شد
به نظرم با توجه به اینکه طراحی جسورانه تاثیر زیادی روی فروش سیویک نداشت هوندا باید همون سبک رو ادامه میداد.
sina
۲۸ آبان ۱۳۹۹من این نسل الانش رو بیشتر دوست دارم.
نمیدونم چه اصراری به حذف جلوپنجره ای کرومی بال شکل داره هوندا :/
Aria
۲۸ آبان ۱۳۹۹اومدن جلوی کرولای قدیم رو یکم عوض کندن چسبوندن به پشت آئودی??♂️
sina
۲۹ آبان ۱۳۹۹والا حالمون گرفته شد با این طراحی :/
Ali
۲۸ آبان ۱۳۹۹نسبت به نسل قبل بهتره مخصوصا طراحی پشتش
sina
۲۹ آبان ۱۳۹۹عقب این ماشین عقب هوندا نیست علی جان
چراغای لابستر شکل عقب امضای هوندا بوده که خب متاسفانه بعد از فیت داره تو سیویک هم عوضشون میکنه و این خوب نیست بنظرم
Ali
۲۹ آبان ۱۳۹۹راستش به نظرم مناسب یک سدان اقتصادی نبود اون طراحی
همینطور چراغ های عقب پاسپورت که اونم بنظرم نیاز به تغییر داره
ولی خب بازم سلیقه ای هست
R@min
۲۸ آبان ۱۳۹۹جلوش شبیه چارجر نیست ؟؟
sepehr
۲۸ آبان ۱۳۹۹=|
فرامرز
۲۸ آبان ۱۳۹۹به چشم من بیشتر انگار ترکیب کمری (تو جلوپنجره) و پژو ۵۰۸ (جلو اومدگی کاپوت و تو رفتگی چراغای جلو) هست
ahmad
۲۸ آبان ۱۳۹۹همچین برجسته تر و گیرا تر هم نشده طراحیش من نسل قبلی رو بیشتر دوس دارم
Enzo
۲۸ آبان ۱۳۹۹سیویک همیشه معیار کلاسه خودشه
ممد ژانگولر
۲۸ آبان ۱۳۹۹یک ماشین کاملا بی احساس و بی روح با طراحی اکونومی و ساده
بشین توش از نقطه A برو نقطه B
قیافه طرف فقط تو ماشین میشینه دیدن داره وقتی یک سیویک اسپرت قدیمی از بقل عین قرقی رد میشه ?
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آبان ۱۳۹۹از یه ماشین اقتصادی ۲۰ هزار دلاری نباید توقع اسپرت بودن داشت
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۳۹۹از نقطه A رفتن به B فقط کار کرهایهاست که هیچ روحی نه در سواری دارند و نه در ظاهر پوشالی و یکبار مصرفشان .
سیویک یعنی اصالت ، چیزی که در خودروهای پلاستیکیِ کرهای عشق شما دیده نمیشه و البته انتطاری هم از جنابعالی نمیره جز همین چیزی که گفتی !
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۳۹۹یه مثال خوشگل و مشخص میزنم از فرق دانستنیهای ممدژانگولر و خودروشناسیش :
بروید داخل یه الانترای مدل ۲۰۱۴ با ۱۰۰هزار کارکرد را مقایسه کنید با یک سیویک یا کرولای ۳۰۰هزارتا کارکرد تا ببینید ژاپنی ساخته شده برای رفتن از نقطه A به B یا کرهای ؟!!!
اونجایی که در اتوبان سیویک دهه ۹۰ سبقت میگیره از سراتو و الانترای ۲۰۱۵ به بالا … .
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۲۸ آبان ۱۳۹۹الان بهترین ماشین تو رنج قیمتشه
تو برو آب معدنی تو بخور
NAVID۰۰۹۸
۲۸ آبان ۱۳۹۹سیویک اومد ، اما چه اومدنی ? !!!
اما یا احساس من عجیب شده یا واقعاً احساس من با اکثریت هماهنگه که این سیویک مثل نسلهای قبل تو دل برو نیست و معمولی به چشم میاد چون انتظار یه چیز بهتر از قبلی را داشتیم .
این سیویک با این قیافه ، بیشتر یاد خودروهای کرهای انداختم تا ساموراییهای ژاپنی تیز و بُرَنده .
نمای عقب تلفیقی از فولکس جِتا و سوناتا نسل قبلی مدل ۲۰۱۵ شده گویا ، و حتی طراحی دیلایتهای چراغهای جلو شبیهه سراتو ۲۰۱۷ شده ، نمای جلو به شدت ساده و بیآلایش شده ، نمای داخلی هم معمولی .
فقط یه نگاه به نسل قبلی بندازید تا متوجه حرفم بشید ? ، این سیویک ، سیویکی نبود که انتظارش را داشتیم .
فکر میکردم سیویک بهتر از مزدا3 و کرولا بشه و به شدت طراحی اسپورتی داشته باشه اما اشتباه فکر کردم و حالا فکر میکنم هوندا خراب کرد با این خودرو که بیستر به در افراد سالخورده میخوره و نه هیجانات جوانان .
(( نظر شخصیییی )) !
sina
۲۹ آبان ۱۳۹۹درست حس میکنی نوید جان
شبیه ماشین های کره ای هست بیشتر تا ژاپنی
NAVID۰۰۹۸
۲۹ آبان ۱۳۹۹???
AMANTE
۲۸ آبان ۱۳۹۹طراحیش احساس ماشین های آلمانی رو بهم میده شسته رفته و کم نقص اما نه زیاد جسورانه، مخصوصا محصولات فولکس واگن.
فکر کنم هوندا هم قراره وارد سبک یک دست سازی محصولات اش بشه، تمام محصولات با یک سبک طراحی با کمی تفاوت.
فریب
۲۸ آبان ۱۳۹۹طرحش خوب شده اما یه سیویک باید به سبک سیویک طراحی بشه . یکم تهاجمی تر. دوباره بگم که این طراحی اصلا بد نشده. زیباست.
Amir Machine
۲۸ آبان ۱۳۹۹طراحیش اصلاً جالب نیست بنظرم
خیلی ساده و محافظهکارانه شده، اصلاً به اون سیویک عصبانی و درندهای که میشناختیم شباهت نداره
جلوش که هیچ هیجانی نداره، عقبش هم منو یاد محصولات اشکودا میندازه
واقعاً چرا هرچی جلوتر میریم طراحی ماشینا داره زشت و زشتتر میشه؟
آینده صنعت خودروسازی برای من دیگه هیچ جذابیتی نداره
سامورایی از قله فوجی
۲۸ آبان ۱۳۹۹نسل قدیم قشنگ تره ولی اینم خوبه
البته این مدل پروتوتایپ هست نسخه تولیدی یکم تفاوت داره
بی صبرانه منتظر تایپ آر هستم
میثم
۲۸ آبان ۱۳۹۹صرفا جدیدتر شده
نسل فعلی خیلی زیباتر و جذابتره
MjM
۲۸ آبان ۱۳۹۹تو دنیای داشبورد تبلتی ها، جلوپنجره بزرگها،سپرهای زشت و طراحی های تیز. ک مثل مد لباس زود خسته کننده میشه طراحی محافظه کارانه و ملایم و شیک و تمیز هنوزم ب دل میشینه!
sepehr
۲۸ آبان ۱۳۹۹زیبا بود جناب
به دل نشست
مهدی موتورز
۲۸ آبان ۱۳۹۹زیباس
یعنی از اون زیباهایی که لبخند میاره واست
sepehr
۲۸ آبان ۱۳۹۹اینا همش هیت های اول رونماییه
بعدش قراره بگین “وااای چیگد گشنگه این ماشین”
من خودم طراحی اس کلسو هیت میکردم
الان باهاش مشکلی ندارم
دانیال
۲۸ آبان ۱۳۹۹وولا مو که ازش خوشوم اومده طراحیش بد نی بخدا
MehdiTurbo
۲۹ آبان ۱۳۹۹یه زمانی کره ای ها از ژاپنیا کپی میکردند
الان ژاپنیا از کره ای ها
گاهی زین به پشت گاهی پشت به زین
دوستان ژاپنی باز ناراحت نشند ولی خیلی یه سری از ماشینای ژاپنی طراحیشون مخصوصا طراحی داخلیشون شبیه کره ای ها شده(به جز مزدا و سوبارو) حتی این سیویک داشبردش این خط دریچه کولر قرار گیری مانیتور حتی طراحی داخلی بعضی محصولات تویوتا مثل یاریس
قرار گیری مانیتور شکلش و کنسول وسط
البته این چیز خوشایندی نیست که خوشحال باشم بابتش چون داره مثل گوشی موبایل میشه که همه یه شکل شدند فقط جایگیری دوربین فرق داره
قدیم htc کلی مدل داشت سامسونگ نوکیا سونی طرحای جذاب داشت من هنوز اون گوشیا رو که میبینم از شکلشون لذت میبرم الان همه یک شکل اند
ماشینم داره همین میشه الان
همین داخل راو ۴ جدید خیلی شبیه طراحی کره ای ها شده
ولی هایلندر فوق العاده بود طراحیش نواری داشت و خیلی جذاب بود
ماکسیما سنترا جیب گرند واگنییر یا همین جیپ که امروز معرفی شد طراحیاشون مختص خودشون شبیه ماشینی نیست
ولی این سیویک متاسفانه یا یاریس و راو ۴ تو طراحی داخلی کره ای طور شدند کنسول وسط محل تنظیمات کولر جای ضبط قشنگ شکل کره ایهاست
هیجانی تر شدند ولی شباهتشون زیاد شده قبلا اینقدر هیجانی و اسپرت نبودند ولی یه دنیای متفاوت بودند برای خودشون کاش مثل همان موقع بشه هویت و ماهیتا فرق کنه هر مدل بنز و بی ام و هر سری یه طراحی کامل متفاوت داشته باشند اینا خیلی هزینه میبره برای کمپانی صد در صد ولی عشق و هیجان خودش داره
MehdiTurbo
۲۹ آبان ۱۳۹۹یا یکی دیگه الان یادم اومد این تویوتا میرای جدید واقعن داخلش فوق العاده بود هم خاص خودش بود هم فوق العاده زیبا امضای خود تویوتا بود تویوتا طوری بود هایلندرم همینطور
هر چند اون دریچه کولر باریک و اون خطا شبیه توسان و النترا جدید بود ولی خب دیگه در این حد قابل قبول
مانیتور رو داشبرد بی ام و و مزدا باب کردند مانیتور بزرگ یه تیکه رو تسلا چراغ دوتیکه و کولر باریک و خط دار یک دست داشبردی هیوندا اینه راهنما دارم فکر کنم اولین بار بنز بود
MehdiTurbo
۲۹ آبان ۱۳۹۹اینقدر دیگه تکرار شده برامون باب شده نمیدونیم مثلا این اینه راهنما دار
سانروف نمیدونم اولین بار رو چه ناشینی بود
یا اینه ی جدا از شیشه اینه رو بدنه رو دلم میخواد بدونم کی باب کرد این خیلی قشنگه
مه شکن حالت هدلایتی و خطی
اینقدر سریع باب میشه اصن یادمون میره اولین بار تو چه ماشینی دیدیدم من خودم این مدل جدید مه شکن رو یادم نمیاد اولین بار تو معرفی چه خودرویی دیدم
یا سقف پانوراما اولین بار تو چه ماشینی بود
ولی خداییش ما خیلی از کره ای ها بد میگیم ولی فکر کنم اولین باری که سقف پانوراما و ماساژور صندلی تو یه خودروی اقتصادی استفاده شده باشه تو همین کره ایها بوده و شاید اگر اینقدر اپشن رو ماشیناشون نمیزاشتند خودروهای اقتصادی الان اینقدر پر اپشن نمیشدند چون به هر حال بقیم مجبورند خودشون ارتقا بدند به نظرم این خیلی قابل تقدیر که یک خودرو ساز یه ماشین قیمت مناسب با کلی اپشن بده چون به هر حال اونم سود خودش کمتر میشه یه نوع دست و دلبازی حالا شاید بگید اونوقت نمیفروخت ولی من میگم بازم میفروخت حالا شاید کمتر ولی با سود بیشتر
همون موقع که چینیا ۶۰ تومن بود خوباش ارزوناش برلیانس یادم ۴۰ تومن بود همه میگفتند چین خیلی بد ایرتنی بخر من یادم جیلی خرید تازه اومده بود اولین بارم بود تو یک خودرو با این قیمت با این حجم اپشن میشستم باورم نمیشد این همه امکانات با این قیمت یادمه ۲۰ تومن از ۲۰۶ تیپ ۵ اختلاف داشت
بعد خیلیا میگفتند چینی اشغال بیخود کیفیتاشون داغون ولی خیلی بیشتر از ۲۰ تومن اختلاف قیمت اون موقعش میارزید من از ترس بازار بد دست دومش سر ده هزارتا فروختم و اشتباه خیلی بدی کردم
ولی ما ایرانیا کلن همینیم یکمم قدرنشناسیم خودمم همینطور منم میتونستم لذتم ببرم به جای ترس فروش رفتنش همون موقع راجع به کره ایهام بد میگفتند
ولی خیلی لذت داره با یه ماشین ۶۰ تومنی امکانات ۱۶۰ تومنی داشتی با ۱۶۰ تومنی امکانات ۳۰۰ تومنی داشتی و ما همش از کره و چین بد میگفتیم یکی از علتاییم که اوضاعمون به اینجا رسوند همین
هیچ وفت راضی نبودیم حتی زمان باباهامونم که پژو ۱۰ تومن بود و پراید ۳ تومن من یادمه گلایه داشتند.
AMG_73///AFFALTERBACH_JUST_C350///
۲۹ آبان ۱۳۹۹دیگه ازون طراحی تهاجمی ژاپنی در اومده
الان شده شبیه کره ای ها جلوش شبیه سراتو ۲۰۱۸ شده عقبش هم شبیه سوناتا LF
یه جورایی مثل کره ای ها خشن شده ولی تهاجمی نیست…
رامتین
۲۹ آبان ۱۳۹۹بنظرم گزینه خوبیه و بهتر از قبل شده. توجه بشه این مدل سدانه و کوپه سیویک ممکنه طراحیش متفاوت باشه.