در حالی که تویوتا فروش مدل میرای را در ژاپن آغاز کرده و سال آینده آن را در آمریکا نیز عرضه میکند و درحالیکه هیوندای توسان هیدروژنی از مدتی قبل در اروپا و کالیفرنیای آمریکا به فروش میرسد، هوندا خودروی هیدروژنی پیل سوختی خود را احتمالاً تا سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد کرد.
خودروی هیدروژنی هوندا، یک نسخه واقعیتر از مدل مفهومی FCV میباشد که در نمایشگاه خودروی سال ۲۰۱۳ لسآنجلس رونمایی شده بود. این خودرو باید جایگزین خودروی پیل سوختی FCX گردد. برخلاف FCX در مدل جدید هیدروژنی هوندا، سیستم انتقال قدرت و پیشرانه به طور کامل در محفظه موتور نصب میشوند که باعث به حداکثر رسیدن فضای سرنشینان و توشه آنها میشود. قلب این خودرو را یک پیل سوختی تشکیل میدهد که هیدروژن دریافتی از مخزن سوخت را در جوار کاتالیزور غشایی با اکسیژن ترکیب نموده و الکترون آزاد میکند. ماحصل این واکنش الکتروشیمیایی، تنها H2O یا آب خالص است. از سوی دیگر، الکترونهای آزاد شده هم یک جریان الکتریکی را به سوی باتریها برای ذخیرهسازی و سرانجام استفاده در موتور الکتریکی آن برقرار میسازند. موتور الکتریکی این خودرو ۱۰۰ کیلووات یا ۱۳۴ اسب بخار نیرو دارد. میزان تراکم انرژی در پیلهای سوختی نیز با ۶۰ درصد افزایش به ۳.۱ کیلووات در لیتر رسیده در حالی که اندازه آن ۳۳ درصد کوچکتر شده است. هوندا ادعا میکند که نسل بعدی FCV میتواند با هر بار سوختگیری هیدروژن تا ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند که نسبت به ۳۰۰ کیلومتر برد تویوتا میرای، رقم مناسبی است. هر بار سوختگیری هیدروژن با فشار ۷۰ مگاپاسکال، بین سه تا پنج دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. هوندا همچنین یک سیستم تغذیه الکتریکی اکسترنال را نیز برای این خودرو تدارک دیده که برق AC با حداکثر خروجی ۹ کیلووات را میتوان از آن دریافت کرد.۲۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
لاکی استریک
۲۷ آبان ۱۳۹۳تکنولوژی تا کجا رفته ما هنوز اندر خم پرایدیم !!! متاسفم
"Amir"
۲۷ آبان ۱۳۹۳واقعا قشنگ کار کرده
وحید
۲۷ آبان ۱۳۹۳من موندم کی به کامنت لاکی استریک دیس داد. خودتو معرفی کن
ME 84
۲۷ آبان ۱۳۹۳عاشق ماشینای پاکم. بخصوص هیدروژنی، چون آب تولید میکنه و آب هم مایه حیاته. راستی چند وقت پیش داشتم از تبریز میومدم به تهران. تو اتوبان با پراید مدل 86 و 2 نفر سرنشین تو شب. بین 110 تا 120 تا سرعت داشتم و بعضی وقتا 130 تا. مصرف ماشینو دقیق اندازه گرفتم صدی 5.5 سوزوند. تازه ماشین خیلی هم سرحال نبود. دلیلش هم خوب دنده دادن و رانندگی اصولی بود( تعریف نباشه همیشه خوب رانندگی میکنم). اگه 100 تا میومدم کمتر هم میشد. یه جورایی شد مثل تویوتا پریوس. نفر کناریم باورش نمیشد با اینکه خودش کیلومتر رو یادداشت میکرد.
وحید
۲۷ آبان ۱۳۹۳آقا تو لوله باک بنزینت 5.6 لیتری بوده اونم حساب میکردی 5.5 باشه سایپا جشن میگیره
ME 84
۲۷ آبان ۱۳۹۳بابا باور کنین جدی میگم. نفرت دارم از پراید و سایپا و هفت جد و آبادشون ولی اینو جدی گفتم.
وحید
۲۷ آبان ۱۳۹۳آقا این حرفارو میزنی فردا پرایدو به عنوان هیبریدی قالبمون میکنناااا
من
۲۸ آبان ۱۳۹۳خب که چی 5.5 برای پراید در جاده ؟ الان ماشینای روز با 140 اسب بخار قدرت اینقدر مصرف میکنن ها!!
MAFIA
۲۷ آبان ۱۳۹۳این ژاپنی ها خدای تکنولوژین به مولا
sirus
۲۷ آبان ۱۳۹۳چه طراحی چقد تهاجمی مخصوصا گلگیر عقبش خیلی باحاله.
سجاد
۲۷ آبان ۱۳۹۳پدال جون عزیزم قیمت هاتو دیدی .همیشه فراموش میکنی بروز کنی همیشه من اینو باید بگم عزیزم
سایتت خیلی خوب وبروزه ولی این قسمت خیلی ضعیفه
سجاد
۱ آذر ۱۳۹۳پدال دیدی من باید بگم تا بروز کنی
sirus
۲۷ آبان ۱۳۹۳ممنون از پدال برای مطالب خوبش می خواستم اگه بشه در مورد طراحی خودرو هم مطلب بزارن.
McLaren Automotive
۲۷ آبان ۱۳۹۳این ژاپنی ها دقیقا 20 سال از دنیا جلوترن .
alireza
۲۷ آبان ۱۳۹۳اون روزی که بنزین و سوختهای فسیلی تموم بشه، تکنولوژی ژاپن و آلمان و … دنیا رو فتح میکنه.
وحید
۲۷ آبان ۱۳۹۳هوندا دقیقا رو چیزی دست گذاشته که کشورای پیشرفته میخوان. “خودروی سبز”
هوندا آکورد هم که سبز ترین خودرو شده بود
Ahmad..F12
۲۸ آبان ۱۳۹۳ترجیح میدم منتظر مرسدس Ener G Force بمونم…..
علی
۲۸ آبان ۱۳۹۳چقدر جالبه
تا حالا اینجوریش رو ندیده بودم
وواااییی فکر کنم این دیگه عصر تکنولوژی باشه
محمد
۲۹ آبان ۱۳۹۳دنیا به کجامیره اونوقت سایپاوایران فرقون به کجا….ای خدا ظلم تاچه حد؟؟؟؟
ارشیا
۲۹ آبان ۱۳۹۳جالبه قبل ازاینکه ژاپنیا به این سیستم دست پیدا کنن ما ایرانیا این کار رو انجام داده بودیم. میگی نه برو تو لینک زیر …
http://www.fcc.gov.ir/News725.aspx