هوندا

هوندای هیدروژنی، خودروی آبی فردا

در حالی که تویوتا فروش مدل میرای را در ژاپن آغاز کرده و سال آینده آن را در آمریکا نیز عرضه می‌کند و درحالی‌که هیوندای توسان هیدروژنی از مدتی قبل در اروپا و کالیفرنیای آمریکا به فروش می‌رسد، هوندا خودروی هیدروژنی پیل سوختی خود را احتمالاً تا سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد کرد.

Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
خودروی هیدروژنی هوندا، یک نسخه واقعی‌تر از مدل مفهومی FCV می‌باشد که در نمایشگاه خودروی سال ۲۰۱۳ لس‌آنجلس رونمایی شده بود. این خودرو باید جایگزین خودروی پیل سوختی FCX گردد.
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
برخلاف FCX در مدل جدید هیدروژنی هوندا، سیستم انتقال قدرت و پیشرانه به طور کامل در محفظه موتور نصب می‌شوند که باعث به حداکثر رسیدن فضای سرنشینان و توشه آن‌ها می‌شود.
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
قلب این خودرو را یک پیل سوختی تشکیل می‌دهد که هیدروژن دریافتی از مخزن سوخت را در جوار کاتالیزور غشایی با اکسیژن ترکیب نموده و الکترون آزاد می‌کند. ماحصل این واکنش الکتروشیمیایی، تنها H2O یا آب خالص است. از سوی دیگر، الکترون‌های آزاد شده هم یک جریان الکتریکی را به سوی باتری‌ها برای ذخیره‌سازی و سرانجام استفاده در موتور الکتریکی آن برقرار می‌سازند.
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
موتور الکتریکی این خودرو ۱۰۰ کیلووات یا ۱۳۴ اسب بخار نیرو دارد. میزان تراکم انرژی در پیل‌های سوختی نیز با ۶۰ درصد افزایش به ۳.۱ کیلووات در لیتر رسیده در حالی که اندازه آن ۳۳ درصد کوچک‌تر شده است.
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
Honda FCV Concept
هوندا ادعا می‌کند که نسل بعدی FCV می‌تواند با هر بار سوخت‌گیری هیدروژن تا ۴۸۰ کیلومتر مسافت را طی کند که نسبت به ۳۰۰ کیلومتر برد تویوتا میرای، رقم مناسبی است. هر بار سوخت‌گیری هیدروژن با فشار ۷۰ مگاپاسکال، بین سه تا پنج دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. هوندا همچنین یک سیستم تغذیه الکتریکی اکسترنال را نیز برای این خودرو تدارک دیده که برق AC با حداکثر خروجی ۹ کیلووات را می‌توان از آن دریافت کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. لاکی استریک

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (191 ديدگاه)

    تکنولوژی تا کجا رفته ما هنوز اندر خم پرایدیم !!! متاسفم

    1. "Amir"

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      واقعا قشنگ کار کرده

    2. وحید

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (398 ديدگاه)

      من موندم کی به کامنت لاکی استریک دیس داد. خودتو معرفی کن

    3. ME 84

      ۲۷ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      عاشق ماشینای پاکم. بخصوص هیدروژنی، چون آب تولید میکنه و آب هم مایه حیاته. راستی چند وقت پیش داشتم از تبریز میومدم به تهران. تو اتوبان با پراید مدل 86 و 2 نفر سرنشین تو شب. بین 110 تا 120 تا سرعت داشتم و بعضی وقتا 130 تا. مصرف ماشینو دقیق اندازه گرفتم صدی 5.5 سوزوند. تازه ماشین خیلی هم سرحال نبود. دلیلش هم خوب دنده دادن و رانندگی اصولی بود( تعریف نباشه همیشه خوب رانندگی میکنم). اگه 100 تا میومدم کمتر هم میشد. یه جورایی شد مثل تویوتا پریوس. نفر کناریم باورش نمیشد با اینکه خودش کیلومتر رو یادداشت میکرد.

      1. وحید

        ۲۷ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (398 ديدگاه)

        آقا تو لوله باک بنزینت 5.6 لیتری بوده اونم حساب میکردی 5.5 باشه سایپا جشن میگیره

        1. ME 84

          ۲۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (1772 ديدگاه)

          بابا باور کنین جدی میگم. نفرت دارم از پراید و سایپا و هفت جد و آبادشون ولی اینو جدی گفتم.

        2. وحید

          ۲۷ آبان ۱۳۹۳
          سوابق: (398 ديدگاه)

          آقا این حرفارو میزنی فردا پرایدو به عنوان هیبریدی قالبمون میکنناااا

      2. من

        ۲۸ آبان ۱۳۹۳
        سوابق: (249 ديدگاه)

        خب که چی 5.5 برای پراید در جاده ؟ الان ماشینای روز با 140 اسب بخار قدرت اینقدر مصرف میکنن ها!!

  2. MAFIA

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (435 ديدگاه)

    این ژاپنی ها خدای تکنولوژین به مولا

  3. sirus

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    چه طراحی چقد تهاجمی مخصوصا گلگیر عقبش خیلی باحاله.

  4. سجاد

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (40 ديدگاه)

    پدال جون عزیزم قیمت هاتو دیدی .همیشه فراموش میکنی بروز کنی همیشه من اینو باید بگم عزیزم
    سایتت خیلی خوب وبروزه ولی این قسمت خیلی ضعیفه

    1. سجاد

      ۱ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (40 ديدگاه)

      پدال دیدی من باید بگم تا بروز کنی

  5. sirus

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    ممنون از پدال برای مطالب خوبش می خواستم اگه بشه در مورد طراحی خودرو هم مطلب بزارن.

  6. McLaren Automotive

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (246 ديدگاه)

    این ژاپنی ها دقیقا 20 سال از دنیا جلوترن .

  7. alireza

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (101 ديدگاه)

    اون روزی که بنزین و سوختهای فسیلی تموم بشه، تکنولوژی ژاپن و آلمان و … دنیا رو فتح میکنه.

  8. وحید

    ۲۷ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (398 ديدگاه)

    هوندا دقیقا رو چیزی دست گذاشته که کشورای پیشرفته میخوان. “خودروی سبز”
    هوندا آکورد هم که سبز ترین خودرو شده بود

  9. Ahmad..F12

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (2542 ديدگاه)

    ترجیح میدم منتظر مرسدس Ener G Force بمونم…..

  10. علی

    ۲۸ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چقدر جالبه
    تا حالا اینجوریش رو ندیده بودم

    وواااییی فکر کنم این دیگه عصر تکنولوژی باشه

  11. محمد

    ۲۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (512 ديدگاه)

    دنیا به کجامیره اونوقت سایپاوایران فرقون به کجا….ای خدا ظلم تاچه حد؟؟؟؟

  12. ارشیا

    ۲۹ آبان ۱۳۹۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    جالبه قبل ازاینکه ژاپنیا به این سیستم دست پیدا کنن ما ایرانیا این کار رو انجام داده بودیم. میگی نه برو تو لینک زیر …
    http://www.fcc.gov.ir/News725.aspx

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا