هوندا در فصل جاری مسابقات فرمول ۱ با مشکلات مربوط به عملکرد و میزان اطمینان دست به گریبان بوده و مک لارن نیز تنها تیمی است که تاکنون نتوانسته امتیازی را کسب کند.
پس از اینکه هوندا بهروزرسانی خود را به دلیل آماده نبودن به کانادا نمیآورد، براون نگرانی عمیق و جدی خود نسبت به قابلیت ادامهی همکاری بین مک لارن و هوندا را ابراز کرده است.
این مایه تأسف است که من نمیتوانم آنها را درباره جهت حرکت صحیح خود قانع کنم. اما من مطمئنم ما گم نشدهایم.
هاسه گاوا ادامه میدهد:
ما هنوز نیازمند زمان بیشتری هستیم اما در حال انجام کار صحیحی هستیم. ما در حال انجام کارهای زیادی برای سرعت بخشیدن به توسعه خود هستیم اما نمیتوانم آنها را شرح دهد.
رئیس هوندا میگوید تنها راهی که او میتواند مک لارن را قانع کند این است که هوندا بتواند با تحویل پیشرانهای بهتر اوضاع را تغییر دهد.
او اضافه کرد:
شاید آنها فکر میکنند هوندا میتواند پیشرانه بهتر را در آینده بسازد اما ما باید با نشان دادن این موضوع مک لارن را قانع کنیم.
هاسه گاوا و براون در این باره با یکدیگر بحث کردهاند. مدیر هوندا میگوید نگرانیهای براون را درک میکند و تأکید میکند که هنوز هم رابطهای خوب وجود دارد.
هاسه گاوا میگوید:
من از شنیدن این نظرات سورپرایز نشدهام. اینکه براون انتقادات و گلایههایی داشته جای شگفتی ندارد.
براون گفته که خودش و تیمش ناامید هستند. او گفته که این یک شرایط بسیار سخت است.
زمانی که از مدیر هوندا پرسیده شده آیا مک لارن و هوندا با توجه به انتقادات اخیر میتوانند به همکاری ادامه دهند او گفته است:
شکی دراینباره وجود ندارد. ما به عنوان یک تیم ارتباط قوی و مؤثری داریم.
از سوی دیگر براون گفته که اگر چالشهای هوندا ادامه یابد برنامههایی حمایتی برای فصل ۲۰۱۸ فرمول ۱ دارد.
روز جمعه براون به بیبیسی گفت که اگر بتوانند هر چیزی برای حمایت از تلاشهای آنها برای بهبود در آینده انجام دهند حتماً آن را انجام خواهند داد.
در نهایت مدیر هوندا گفت:
من هرگز نگفتهام از بیرون کمک نمیخواهیم. این موضوع رخ میدهد اما نمیگویم با چه کسی.
الف.ی
۲۴ خرداد ۱۳۹۶من اگه جای آقای مدیر مسئول هوندا با این همه گندی که زده شده بودم اصلا از خجالت حرف نمیزدم.
BMW
۲۴ خرداد ۱۳۹۶خوشم میاد مُچ آلونسویه مغرور بد خوابیده شد از فراری ایراد گرفت الان رفته تیمی که کلاً ایراده(البته پیشرانه منظورمه)
محمد حسین
۲۴ خرداد ۱۳۹۶محدودیت سازنده در ورزش های موتوری موضوعی هست که من نمیتونم باهاش ارتباط برقرار کنم !
اگرچه در این شاخه های ورزشی بحث های مالی و اقتصادی خیلی پررنگ تر از ورزش های دیگه مطرح هست (که صرفا بر انسان ورزشکار تکیه دارن) اما اینکه در فرمول 1و سطح های پایینتر ، رالی ، فرمول E ، سطوح مختلف مسابقات موتورسواری و …. اسم سازنده ها خیلی کمتر از تیم هاست ، به نظرم هم از کیفیت رقابت ها کم می کنه و هم اجازه رشد به بقیه نمیده.
الان دیدن رقابت تیم مرسدس با فراری جذابیت زیادی داره چون هر دو تیم (جدا از بحث رانندها) خودشون هم سازنده هستن و در واقع رقابت این دو برند رو تماشاچی شاهد هست.
هدف از دیدن مسابقات ورزشی ، دیدن این رقابت هاست که متأسفانه بدلیل وجود تأمین کننده های یکسان از حساسیت رقابت به نظرم کم میشه.
مثل رقابت های جام جهانی فوتبال هست در مقابل جام باشگاه های اروپا ! هیجانی که در رقابت های بین کشورهای مختلف در جام جهانی هست ، در دیدن رقابت باشگاه هایی که صرفا پول شون باعث جذب بازیکن های بهتر شده ، نیست !
فرمول 1 وقتی به اوج جذابیت میرسه که سازنده های مختلف هر کدوم فقط یک تیم در رقابت ها داشته باشن.
الان جای تیم هوندا خالیه. جای تیم تویوتا ، فورد ، ب ام و ، پورشه ، لامبو ، پژو ، جگوار و استون مارتین و …
البته نبودن این تیم ها قطعا برمیگرده به مسائل مالی و تصمیم مدیریتی خودشون ، ولی اگر میشد به شکلی (که الان در ورزش های دیگه شاهدش هستیم) تیم ها تشویق بشن به حضور ، حتی با بودجه های کم ، نتیجه احتمالا جذابیت بیشتری پیدا میکنه.