هوندا

هوندا سیویک نسخه رالی‌کراس

هوندا به‌زودی وارد مسابقات رالی‌کراس قهرمانی جهان می‌شود و قرار است که این نسخه نامتعارف از سیویک، پرش‌های بلندی را در طول مسابقه تجربه کند. این خودرو که از قدرت قابل‌توجهی در سطح ۶۰۰ اسب‌بخار برخوردار است، در حال حاضر بهترین نمونه‌ای از سیویک است که در دنیایی بیرون وجود دارد.

Civic Coupe Red Bull Global Rallcross racecar
Civic Coupe Red Bull Global Rallcross racecar
البته جزئیات منتشر شده در این رابطه بسیار اندک هستند. در حالی که گزارش‌های قبلی خبر از همکاری احتمالی «هوندا» و «هوندا پرفورمنس دولوپمنت» برای ساخت چنین خودرویی خبر می‌دادند، ولی در تازه‌ترین چیزی که توسط «رد بول GRC» منتشر شده، هوندا قرار است با اساتید سوئدی رالی‌کراس یعنی گروه «اولسبرگ» برای آماده کردن این مدل همکاری کند. اولسبرگ به احتمال فراوان، کارهای مربوط به پوسته ظاهری هوندا سیویک را انجام خواهد داد؛ چرا که قبلاً هر چند به صورت غیرمستقیم، ولی به این موضوع اشاره شده است.
Civic Coupe Red Bull Global Rallcross racecar
Civic Coupe Red Bull Global Rallcross racecar
Honda Civic Rallcross
Honda Civic Rallcross
Honda Civic Rallcross
Honda Civic Rallcross
اولسبرگ همان کسانی هستند که فوردهای اولیه «کن بلاک» را ساخته‌اند و همین‌طور در تولید خودروهایی بسیار تهاجمی و سرکش نقش داشته‌اند. البته تا مشخص شدن نقش اصلی اولسبرگ در این پروژه، شاید باید تا منتشر شدن جزئیات بیشتر در این رابطه صبر کرد.

Civic-RB-Racer-1

Civic-RB-Racer-4
در مورد ویژگی‌های فنی این نسخه از هوندا سیویک، اطلاعات خاصی منتشر نشده است، ولی چیزی که از این خودروی ۶۰۰ اسب‌بخاری می‌دانیم این است که به گفته هوندا، می‌تواند در عرض ۱/۹ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد؛ آن هم با یک سیستم دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک که احتمالاً هیچ‌وقت و به هیچ صورتی راهی به مدل تولیدی پیدا نکند. این خودرو توسط قهرمان «ردبول GRC» در سال ۲۰۱۴، یعنی یونی ویمن (Joni Wiman) و سباستین اریکسن (Sebastian Eriksson) که در مسابقات رالی‌کراس سال ۲۰۱۵ به جایگاه دوم رسیده، رانده خواهد شد.

Honda Civic Rallcross
Honda Civic Rallcross
Honda Civic Rallcross
Honda Civic Rallcross
Honda Civic Rallcross
Honda Civic Rallcross
هوندا گلوبال رالی‌کراس سیویک مدل ۲۰۱۶ اولین حضور خود را در ۲۱ و ۲۲ می در یک دور مسابقه GRC در «وایلد هورس پاس موتور اسپورتس پارک» در فونیکس، ایالت آریزونای امریکا تجربه خواهد کرد و در مقابل امثال فورد فوکوس RS کن بلاک قرار خواهد گرفت. به نظر می‌رسد که فصل هیجان‌انگیزی در انتظار این مسابقات باشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مسعود انیس حسینی

مسعود انیس حسینی، مترجم اخبار و مطالب در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Nima

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    فورد کن بلاک رو به این ترجیح میدم.
    راستى دوستان سال تاسیس شرکت خودروسازى هالدن(holden) سال 1856 هست یعنى 40 سالى قدیمیتر از فورد و بنز. پس چرا به عنوان اولین خودروساز شناخته نمیشه؟

    1. ПР

      ۸ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (544 ديدگاه)

      هالدن سال 1856 یعنی زمانی که تاسیس شد کارش تجارت بود.تا اونجایی که یادمه تجارت زین اسب و اینا.اون موقع که خودروسازی نمی کرد.اگه اینطوره که پژو باید قدیمی ترین خودروساز میشد.چون پژو در سال 1810 تاسیس شد ولی اون موقع خودروسازی رو شروع نکرده بود که.
      در ضمن آقا نیما امیدوارم جواب های منو تو پست مقایسه X6 و GLE مطالعه کرده باشین و براتون قانع کننده باشه ?

  2. بهنام طیبی

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    موتورسیکلت های هوندا که همیشه درپیست و مسابقات بهترین بودن و حالا باید منتظر بود تا ببینیم خودروهای این کمپانی اعجوبه چیکار خواهد کرد

    1. امیر چاپار

      ۹ فروردین ۱۳۹۵
      سوابق: (20 ديدگاه)

      هوندا فقظ توی ساختن موتور و مسابقات موتور حی پی و کراس موفق نبوده هوندا یکی از بعترین و قوی ترین خودرو سازی های دنیاس در مورد تکنولوژی موتور های هندا یعنی
      Vtec
      I V tec
      یه مطالعه بکنین و پرفورمنس ماشینایی مثله سیویک تایپ ار اس دوهزار اینتگرا تایپ ار ان اس ایکس مطالعه بکنید و با همدوره هاشون مقایسه کنید خودتون به عظمت این این کمپانی تو بخش خودروسازی پی میبرین به علاوه تو بخش موتور اسپرت هم تیم هوندا مکلارن افتخارات زیادی داره و موگن انجین های افتخار امیز زیادی برای تیم های دیگه ساخته
      تو نویربرگرینگ تایم سیویک تایپ ار رو ببین کجاست و ماشینایی کناریش مقایسه کن تایمش از کروت بی ام دبلیو ام فور چلنجر هلکت گالاردو نهصدو یازده جی تی تری دوهزارو ده و …. بهتره حجمشو با بقیه مقایسه کن
      تو استریت ریس هم که سلطان دهه نود بوده
      و رکوردار دیف جلو ها تو درگ یک مایل و یک چهارم مایل و تایم هایی داری که هیچوقت هیچ موستانگ و دوجی نتونسته بزنه
      ان اس ایکس اولین ماشین با بدنه الومینوم بود شاسیش الومینیوم بود اولین شاسی مونوکوک رو داشت شاتونای تیتانیوم بیشتر موتور الومینیوم اس دو هزار انجینش حدود یه دهه رکوردار بهترین بازدهی بین موتورای اتمسقر تو دنیا بود کلا تو خیلی چیزای خودروسازی پیشتاز بوده تو ده خط بیست خط نمیشه توضیح داد هوندا خیلی هیولاس نگین ببینیم چیکار میکنن چون ماشیناشم همیشه جز بهترینها بودن

  3. edris

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (34 ديدگاه)

    این نسل سیویک بی شک یکی از بهترین و موفق ترین نسل هاش خواهد بود. زنده باد این اسطوره

  4. (*مهرداد*)

    ۸ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (353 ديدگاه)

    خوش به حال سباستین اریکسون و یونی ویمن که همچین موشکی را قراره برانند و حالشو ببرند …

  5. احمد باقری

    ۹ فروردین ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    هوندا روند رو به رشد بسیار خوبی داشته.

  6. محمد

    ۲۴ شهریور ۱۳۹۵
    سوابق: (1 ديدگاه)

    دوستان کارندارم که چی به چیه وکی کجا اول هست کی اخره ولی از یه چیژ مطمعنم که به زودی مردی واردمسابقات رالی میشه مردی که اسمش تاابد درکارنامه مسابقات رالی قرارخواهد گرفت مردی که اسمش به بالابالا هاخواهد رسید واون منم بله من محمد هفده ساله دارای یک خودروی بی ام دبیلو شش سیلندرکه خیابان های بیابانی رو به تبدیل کرده به پیست مسابقات خیابانی جنوب شرقی من دارم تمرین میکنم ویه زودی تک تک کسایی که بامن مسابقه میدن رو به زانو درخواهم اورد فقط منتظرم سنم قانونی بشه دوستان برای خوش امدگویی ستاره رالی داکاراماده بشین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا